New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 329K
Status
Not open for further replies.
For mig der ikke er en ørn i fodboldøkonomi betyder det nu at den manglende afskrivning der står tilbage efter de penge der kommer ind fra Wahlstedt nu istedet bliver et direkte minus og derfor gør økonomien til forstærkninger dårligere? Ved godt at man nu også sparer lønnen, men det var bare for at bruge det som et eksempel på 'her og nu' konsekvens af et salg der er mindre end restværdien.

Det er vel godt 3,5 eller knap 4,0, når tallet er 3,75
;)
Jeg synes blot, det virker tåbeligt af Tipsbladet at omregne 500.000 euro til knap fire millioner danske kroner. Altså præsentere et reelt tal og veksle det til et cirkatal i en anden valuta, hvor kursen i øvrigt er fast.
Havde de kun anvendt danske kroner og ikke først nævnt den faktiske pris i euro, kunne jeg til nød acceptere et cirkatal. Men det andet er formidlingssjusk, og hvis de havde haft redigerende ansat, var det blevet strammet op. Jeg græmmes blot til tider på mit fags vegne.

Last edited:
For mig der ikke er en ørn i fodboldøkonomi betyder det nu at den manglende afskrivning der står tilbage efter de penge der kommer ind fra Wahlstedt nu istedet bliver et direkte minus og derfor gør økonomien til forstærkninger dårligere? Ved godt at man nu også sparer lønnen, men det var bare for at bruge det som et eksempel på 'her og nu' konsekvens af et salg der er mindre end restværdien.
Hvis han blev købt til 7,5 mio på 5-årig kontrakt, betyder det han afskrives regnskabsmæssigt med 1,5 mio årligt.

Så efter halvandet år har man afskrevet 2,25 mio, og dermed har han værdien 5,25 mio. tilbage.

Hvis han sælges til 'knap 4' = 3,75 mio, betyder det et tab på 1,5 mio., der skal fremgå af regnskabet her og nu.

Man kan sige, at halvdelen ville være almindelig afskrivning resten af foråret, og lønmæssigt går det ca lige op, så det er 0,75 mio i omkostning ud over planen.

Det har ikke nogen med bankbogen at gøre, og den erfarne i sidste ende den vigtigste parameter. Men ift de forventede 20 mio i underskud, bruger man 1,5 mio på Wahlstedt, hvoraf de 750k må/bør have været i planen.

Hvis han blev købt til 7,5 mio på 5-årig kontrakt, betyder det han afskrives regnskabsmæssigt med 1,5 mio årligt.

Så efter halvandet år har man afskrevet 2,25 mio, og dermed har han værdien 5,25 mio. tilbage.

Hvis han sælges til 'knap 4' = 3,75 mio, betyder det et tab på 1,5 mio., der skal fremgå af regnskabet her og nu.

Man kan sige, at halvdelen ville være almindelig afskrivning resten af foråret, og lønmæssigt går det ca lige op, så det er 0,75 mio i omkostning ud over planen.

Det har ikke nogen med bankbogen at gøre, og den erfarne i sidste ende den vigtigste parameter. Men ift de forventede 20 mio i underskud, bruger man 1,5 mio på Wahlstedt, hvoraf de 750k må/bør have været i planen.
Det kan være noget af de oprindelige 7,5 mio var bonusbetinget.

Det kan være noget af de oprindelige 7,5 mio var bonusbetinget.
Det lød ikke sådan da vi hentede ham. Ligesom dele af de 3,75 millioner jo også kan.

Der kommer nok et tab omkring 1.25-1.50 millioner når alt er gjort op.

Vores pengestrømme bliver dog påvirket positivt med 3.75 millioner da vi jo har betalt ham.

Last edited:
Det er nørderiets holdeplads :ROFLMAO:

Den nemme måde at komme videre, er at skrive et indlæg som drejer debatten hen på det man gerne vil diskutere;)
Det er kompliceret at debattere transferemner, når der ikke er noget at debattere. Og Wahlstedt kan ikke afstedkomme lange debatter, med mindre man lægger sig i selen og ser på de små finurligheder i økonomien.

Yakob ud og en stærk ny 8’er ind. Det lever jeg også med.

Det må vi næsten “håbe”, så er det knap så mange spilleminutter vi mister.
Er bange for vi vil blive noget mere ramt, hvis det er Arnstad eller Bech. Begge har godt nok sagt de forventer et forår i Aarhus men man har en plan, indtil der bliver udarbejdet en ny.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back