New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 329K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
En lille tese herfra er, at Tonni Adamsen ikke er vores førstevalg (og heller ikke Brøndbys), men vi til pengene begge jagter bedre. Men hvis det glipper, så går man efter ham.

Dermed også sagt, at jeg føler mig sikker på, at vi henter en angriber,

Men ser det pt også som eneste position, da vejen ellers bliver for lang for talenterne.

Til sommer bliver der nok en større udskiftning, hvor man måske henter nogle af de unge, der er nævnt på rygtebasis. Tvivler stærkt på, at det sker nu.

Tror du der er en førsteprioritet derude man er klar til at smide 20-25 mio for til angriberpositionen? Det lyder skide spændende.

Jeg kan ikke afvise det. Mit eget rationale siger, at man går efter Adamsen nu, og så at bytte PM med den dyre til sommer. Men jeg kan ikke se meget der bakker det op i klubbens generelle ageren.

Til gengæld er jeg ikke meget for det der med de unge. I sommers var jeg i tvivl, men købte ind på ikke at skaffe den ekstra gardering til 10'eren. Siden har Sebastian Jørgensen vist sig at være so-so, og AGF fører ligaen.

Emmery spiller ikke 10'er. Tchamche har været foretrukken indskifter for Bech, og Kristjansson ser ud til at være mest som gardering for Arnstad. Jeg ser ikke Emmery som løsning for AGF i den nuværende formation og jeg har ikke lyst til at være tvunget til at indskifte Tchamche i en af kampene i foråret, når man skal jagte guldet. [bemærk forskellen på at være tvunget til, vs have mulighed for].

Fordelen med Adamsen er, at han formentlig også kan i sættes ind som højre 10'er (det løser så ikke opgaven med at afløse PM når han kører træt).

Jeg er simpelthen forundret over Brøndbys vindue. De har været offensive og hentet dyrt ind. Foreløbig er det vist blevet til:

- En dyr kantspiller med en god halvsæson i Polen
- En klubløs angriber, som Steve Cooper tidligere har vejet og fundet for let
- En 26-årig dyr polak til den centrale midtbane
- En central forsvarsspiller på leje, som ikke har spillet i flere år, og hvis løn de umuligt kan betale, hvis de vil købe ham

Og så går der kraftige rygter om endnu en central forsvarsspiller fra Polen og Tonniboy.

Enten er de helt geniale, eller også kommer det til at fejle brutalt. Jeg tror det sidste.

Jeg er simpelthen forundret over Brøndbys vindue. De har været offensive og hentet dyrt ind. Foreløbig er det vist blevet til:

- En central forsvarsspiller på leje, som ikke har spillet i flere år, og hvis løn de umuligt kan betale, hvis de vil købe ham

Og så går der kraftige rygter om endnu en central forsvarsspiller fra Polen og Tonniboy.

Enten er de helt geniale, eller også kommer det til at fejle brutalt. Jeg tror det sidste.
Ja, gad vide hvordan de havde ageret, hvis de ikke havde tabt de sidste to kampe til Fredericia og Vejle. Det virker utroligt meget som en panikløsning, hvor de nu bare skal have skiftet en masse spillere ud, og så skal det hele nok blive godt. Især fordi udmeldingen om en “reset” først kom efter de to sidste skandaløse kampe. Havde de meldt ud i løbet af efteråret, at der ville komme relativt store ændringer i vinterpausen, så kunne man da forstå det.

Jeg synes også det er et bemærkelsesværdigt vindue, men synes ikke nødvendigvis man skal dømme det dårligt og, helt forståelig, så prøver du måske også at overdrive for at fremme forståelse.

Kantspilleren har haft en besynderlig vej til toppen, og jeg undre mig også over det køb.

Angriberen som han tidligere har dumpet, det skete i Premier League. Jeg er sikker på, at mange af de spillere der bliver siet fra i diverse klubber i Premier League sagtens kan blive profiler i Danmark. Elyounussi var heller ikke god nok i Southampton, men gør det glimrende i FCK.

Polakken til den centrale midtbane ligner - på papiret - et scoop. Fast mand på det polske landshold. Kan måske skabe en organisation så Tahirovic kan finde niveauet fra Roma og Ajax.

Godfrey kommer uden meget spilletid, og kun på en kort kontrakt. Han har været en fremragende højre back i perioder. Den korte kontrakt kan indikere, at han også komme for et højne niveauet her og nu. Både til kamp, men også professionalismen omkring træning og klubben. Han har taget vejen hele vejen fra den fjerdebedste række til landsholdet.

Om det bliver en succes ved vi først om et års tid, og jeg ville som fan også være lidt lunken, men kan godt se fidusen i nogle af deres nyindkøb.

Ja, gad vide hvordan de havde ageret, hvis de ikke havde tabt de sidste to kampe til Fredericia og Vejle. Det virker utroligt meget som en panikløsning, hvor de nu bare skal have skiftet en masse spillere ud, og så skal det hele nok blive godt. Især fordi udmeldingen om en “reset” først kom efter de to sidste skandaløse kampe. Havde de meldt ud i løbet af efteråret, at der ville komme relativt store ændringer i vinterpausen, så kunne man da forstå det.
Jeg tror Steve Cooper har ønsket et reset hele tiden, men ikke rigtigt kunne finde en troværdig begrundelse for det, da de lå nr. 1 og 2. Så det var meget belejligt for ham, at man tabte til de to bundhold - måske endda påfaldende belejligt. Der gik i hvert fald ikke mange minutter fra det sidste nederlag, til det famøse “reset” interview, det virkede næsten planlagt.

Hvis jeg var BIF fan (og jeg ved, at mine BIF venner har det sådan) ville jeg have svært ved at føle begejstring over et hold med 5-6 nye spillere, jeg absolut intet forhold har til.

Så kan jeg trods alt bedre lide udviklingen i AGF, hvor vi skifter få spillere i hvert vindue, og det virker til at der er en god connection mellem spillerne internt og til fans omkring dem.

Jeg tror Steve Cooper har ønsket et reset hele tiden, men ikke rigtigt kunne finde en troværdig begrundelse for det, da de lå nr. 1 og 2. Så det var meget belejligt for ham, at man tabte til de to bundhold - måske endda påfaldende belejligt. Der gik i hvert fald ikke mange minutter fra det sidste nederlag, til det famøse “reset” interview, det virkede næsten planlagt.
Han kunne nok ikke bevidst tabe de to kampe, men overordnet set startede han vist ret godt hvorefter resultaterne blev dårligere også før de to sidste nederlag, så man kan da se på om der skete et skift tidligere der bare ultimativt førte til de to nederlag. Han sagde selv at han straks kunne se der skulle laves store forandringer og hvis han også har en forventning om et kort ophold, fx at næste sæson bliver hans eneste hele sæson, kan han godt have en interesse i at denne sæson ikke bliver udmærket men lige ved og næsten, så det er sværere at forsvare en stor udskiftning med det samme.

Normalt burde det ikke kunne lade sig gøre at få det hele til at fungere med det samme med så
mange nye spillere, hvoraf nogle må mangle noget form, men det kan naturligvis ske, selvom de formentlig stadig højest er i spil til sølvmedaljer. Hvis det går dårligt er det dog også højt spil ift om der skal handles yderligere til sommer og om de så bare kan få det hele til at køre fra starten af næste sæson.

Jeg synes også det er et bemærkelsesværdigt vindue, men synes ikke nødvendigvis man skal dømme det dårligt og, helt forståelig, så prøver du måske også at overdrive for at fremme forståelse.

Kantspilleren har haft en besynderlig vej til toppen, og jeg undre mig også over det køb.

Angriberen som han tidligere har dumpet, det skete i Premier League. Jeg er sikker på, at mange af de spillere der bliver siet fra i diverse klubber i Premier League sagtens kan blive profiler i Danmark. Elyounussi var heller ikke god nok i Southampton, men gør det glimrende i FCK.

Polakken til den centrale midtbane ligner - på papiret - et scoop. Fast mand på det polske landshold. Kan måske skabe en organisation så Tahirovic kan finde niveauet fra Roma og Ajax.

Godfrey kommer uden meget spilletid, og kun på en kort kontrakt. Han har været en fremragende højre back i perioder. Den korte kontrakt kan indikere, at han også komme for et højne niveauet her og nu. Både til kamp, men også professionalismen omkring træning og klubben. Han har taget vejen hele vejen fra den fjerdebedste række til landsholdet.

Om det bliver en succes ved vi først om et års tid, og jeg ville som fan også være lidt lunken, men kan godt se fidusen i nogle af deres nyindkøb.

Det er gode og helt fair nuancer. Jeg forholder mig lige til dem.

Ift. kantspilleren synes jeg, det er en voldsom pris for en spiller midt i tyverne, som har haft en god halvsæson på et nogenlunde fornuftigt niveau. Jeg går ikke så meget op i hans samlede karriereforløb, mere at han godt kunne ligne et potentielt one season wonder. Og at det er en dyr pris for noget, der udefra set kunne ligne et sats.

Ift. angriberen er min undren mest, at det var Steve Cooper, der ophævede hans kontrakt (som jeg gar forstået det). Jeg er med på, at mange PL reserver vil være profiler i SL. Men det her lugter mørkeligt. Omvendt ved Cooper jo præcis, hvad han får og ikke får.

Tahorovic lignede ligesom polakken et scoop for et år siden. Jeg er ikke sikker på, at det er en god ting at hive en polsk landsholdsspiller ind til at styre deres midtbane og antageligvis ligge øverst i hierarkiet i deres ret internationalt sammensatte trup. Men den her er nok mest ønsketænkning for mig.

Godfrey kan jeg simpelthen ikke se pointen i. En lejespiller for et halvt år kan være fint i mange sammenhænge, særligt med højt niveau. Men de skal bygge noget helt nyt op, et helt nyt hierarki og deres ageren stinker af, at de bygger frem mod næste sæson. Jeg forstår ikke, hvad man vil med Godfrey i den sammenhæng.

Men jeg kan sagtens læse det helt forkert. Og jeg er helt enig i, at det bliver spændende at følge.

Det er helt konkret:

Når fx Martinstranger siger der godt må komme 2-3 ind, men så skal der også sælges tilsvarende.

Det var ikke det jeg skrev. Jeg angav der godt kunne komme 2-3 ind men så skulle der sikkert 1-2 ud. Så det var ikke nødvendigvis 1-1. Det bunder i noget CV selv sagde, at der nok var plads til en mere i truppen.

Betyder det så, at man skal have til hensigt at sælge/afhænde nogen, eller at spilleren skal være solgt, før man må købe en ny?

Helt konkret ift Adamsen. Hvis Serra eller Badji ikke er solgt ved udgangen af vinduet, må man så købe Adamsen eller ej? (I den ekstreme version: må man skrive kontrakt med Adamsen gældende fra sommer, selvom man ikke har vished for at kunne afhænde Serra eller Badji?).

Hvis det er en hård regel, vil jeg mene det er tåbeligt. Hvis ikke, er det bare at sige det samme som vi alle har sagt hele tiden.
Som jeg skrev så håber jeg CV har friheden til at hente en ny, hvis det ser ud til det er realistisk at afhænde en spiller som man gerne vil af med.

Går det så galt, vil der komme en økonomisk grænse for, at det kan du ikke blive ved med.

Jeg tænker ikke der findes 100% hårde regler men overordnede rammer for hvad man ønsker. Hvis der pludselig står en drømmespiller og banker på døren, så tænker jeg hurtigt CV, JN og LF kan vende den - spørgsmålet er så om de vil gribe muligheden.

99% af artiklerne er ren gætværk, meninger og indsigt man kan få nede på den lokale bodega. Utroligt man kan tjene penge på det.
Synes den artikel er fair og fin.

Han bliver jo spurgt og giver en vurdering, hvor han ærligt siger, at det er hans vurdering.

Jeg tror da ikke, at hans værdisætning er helt forkert, og så siger han, at hans vurdering er, at vi ikke kan betale det.

Synes den artikel er fair og fin.

Han bliver jo spurgt og giver en vurdering, hvor han ærligt siger, at det er hans vurdering.

Jeg tror da ikke, at hans værdisætning er helt forkert, og så siger han, at hans vurdering er, at vi ikke kan betale det.
Det var møntet på Tipsbladet generelt.

Farzam gætter igen.
Altså, det er vel fair nok at han ikke har hørt noget konkret om det. En vurdering på en pris på op mod 3 mio EUR lyder sandsynlig og vurderingen af at AGF ikke vil betale 3 mio EUR for en spiller der ikke umiddelbart forstærker holdet, synes jeg også lyder sandsynlig.

Altså, det er vel fair nok at han ikke har hørt noget konkret om det. En vurdering på en pris på op mod 3 mio EUR lyder sandsynlig og vurderingen af at AGF ikke vil betale 3 mio EUR for en spiller der ikke umiddelbart forstærker holdet, synes jeg også lyder sandsynlig.
Hvorfor skulle han umiddelbart ikke kunne styrke holdet?

(Se eventuelt de navne han var nomineret sammen med).

3 millioner Euro på ham svarer vel nogenlunde til de 1.5 millioner Euro man gav for AJ på det tidspunkt hvis man tager erfaringer, alder og placering på banen med ind i betragtningen.

Last edited:
Det var ikke det jeg skrev. Jeg angav der godt kunne komme 2-3 ind men så skulle der sikkert 1-2 ud. Så det var ikke nødvendigvis 1-1. Det bunder i noget CV selv sagde, at der nok var plads til en mere i truppen.

Fint. Min opfølgning var, at det enten var en urimelig begrænsning, eller et tomt statement. Jeg tror vi alle ønsker man får solgt Wahlstedt, Serra, JJA og Badji.

Jeg er sikkert for tyndhudet eller rigid, men jeg kan ikke lide implikationen (fiktiv eller reel) af jeg gerne vil have en stor trup med fyld. Jeg har delt det op, så jeg tænker i man skal søge at komme af med dem der er i overskud, og se på hvad truppen har behov for af nye spillere. De to ting skal gerne gå op, men det er vigtigere at have de spillere man har behov for end at holde truptallet på eller under et bestemt niveau, derfor kan man godt forstærke inden man har solgt. Derfor ser jeg det som unødigt at skrive det med ud, og når andre påpeger det, virker det som om man ønsker at skabe en (for mig falsk) kontrast til hvad jeg skriver

Jeg tror vi er ret enige, når alt kommer til alt.

Edit: og selvom jeg måske fremstår bister i min retorik, værdsætter jeg debatten og jagter primært klarhed.

– Jeg skal ingen steder her i januar, det gør jeg ikke. Jeg fokuserer på AGF, og jeg kommer til at gøre sæsonen færdig her.

– Jeg tager ikke afsted nu for vi har haft så god en start på sæsonen, så hvorfor skulle jeg tage afsted? Jeg gør sæsonen færdig her, og så ser vi, hvad der sker, siger Kristian Arnstad.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back