New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 331K
Transfervindue Sommer 2026
Det er især manglen på en 9'er jeg synes er kritisk. Vi kan sikkert godt komme i top 6 med Bech som førstevalg på pladsen, men skal vi klare os europæisk skal der en forstærkning til der, så Bech kan holdes på sin stærkeste plads.

Jeg er enig i, at vi mangler en 9'er. Jeg synes, det er alt for tidligt at dømme Bech ude som en midlertidig løsning på positionen efter en halvleg spilletid. Jf. Stiftens seneste podcast, vurderer de, at han er den nye starter på positionen med Arnstad og Jørgensen bag sig (indtil videre).

Såfremt Bech kan justere sit spil til 9eren, kan det altså blive ekstremt potent. I deres bedste sæsoner har de hhv. haft følgende mål involveringer i ligaen:

Tobias Bech: 12 mål og 4 assist, 2025/26
Arnstad: 9 mål og 4 assists, 2025/26
Sebastian Jørgensen: 11 mål og 9 assists

Hvis de tre kan finde deres topniveau, så kan vi i mine øjne være væsentligt forstærket ift. sidste år.

Jeg synes altså ikke, vi kan konkludere noget om, hvad klubben stiller sig tilfreds med, ud fra hvordan du - eller jeg, eller andre fans - vurderer truppen.

Jeg kunne også godt tænke mig nogle store navne. Men det er jo fuldt ud muligt, at CV og JP faktisk har som ambition at komme i CL eller EL, og at man vurderer, at truppen er stærk nok til, at det godt kan lykkes. Den kan åbentlyst forstærkes, men det handler jo om timing ift. at hente de spillere, man gerne vil have.

Og hellere vente og få den rigtige spillere end at hente en halv løsning, som var tilgængelig med det samme. Jeg er helt overbevist om, at CV gør alt hvad han kan, for at få de rette forstærkninger i hus hurtigst muligt. Hvis man skal tro på udmeldingerne, vil vi gerne hente spillere til toppen af det spillemæssige hierarki. Så gode spillere er svære at lokke til AGF, så det kræver nok tålmodighed fra vores side.

Og så må jeg simpelthen lige minde om, at vi ikke engang er i juli måned endnu. Der er VM. Markedet er knap nok åbnet endnu. Vi er meget langt fra, at klubben stiller sig tilfreds med CEL, og derfor ikke henter nogle spillere.
Jeg er helt på linje, på store dele af det hele, men jeg tror virkelig ikke på at CV og JP tror på at truppen er stærk nok til at kvalificere os til hverken CL eller EL som tingene er lige nu.

Så mon ikke, når de flere nationer så småt ryger hjem at vi begynder at se noget aktivitet her og der.

Meget enig med @Uglen

FCK har jo heller ikke købt nogen endnu selvom alle synes de skal skifte et helt hold.

Det er bare et svært marked at navigere i, og så er det jo bare træls, at transfervinduet og sæsonstarten jo på ingen måder matcher. Når nu turneringerne europæisk er planlagt som de er så burde transfervinduet jo slutte den 1. august.
ikke købt nej, men hentet Beijmo - trods alt.

Jeg synes altså ikke, vi kan konkludere noget om, hvad klubben stiller sig tilfreds med, ud fra hvordan du - eller jeg, eller andre fans - vurderer truppen.

Min konkusion er betinget af, at der ikke kommer noget fornuftigt ind inden Poznan kampene.
Så de har da lige to ugers tid at løbe på endnu, men så er der heller ikke lang tid til at spille nye spillere ind på holdet.

Jeg vurderer truppen ud fra min begrænsede viden, og ja jeg håber da at der er en masse indsider-viden jeg ikke er bekendt med, som eksempelvis at Serra eller Bogere er så stærke pt, at de kan bombe os direkte ind i Europa League.

Og så må jeg simpelthen lige minde om, at vi ikke engang er i juli måned endnu. Der er VM. Markedet er knap nok åbnet endnu. Vi er meget langt fra, at klubben stiller sig tilfreds med CEL, og derfor ikke henter nogle spillere.

VM/EM undskyldningen preller altså af på mig. Der er slutrunde hvert andet år. Intet nyt i det.
Det der er vigtigt for mig, er hvornår vores egen sæson går i gang - og det er inden VM er afsluttet.

Truppen til kommende sæson i superligaen skal meget gerne være stærk nok til at vi igen får mulighed for at spille i europa. Er det mig der tager fejl eller har vi 5 hold med næste år som nummer 13 på ranglisten? Synes BIF´s satsning har handlet om udsigten til at sølvvindere er med i CL kvalen og en ekstra plads.

Det er nu vi skal gribe muligheden for at begynde at opbygge en klub coefficient der gør vejen lettere til ligaspil fremover.

Det samme i hvert vindue.. folk er total i panik fra dag 1 over manglende action.
Bare vent til andre klubber begynder at hente spillere.. så bliver det "hvorfor var vi ikke efter ham?", og det gælder uanset hvilken spiller, der er tale om.

Alle ved, at truppen er for tynd. Her i opstartetn tjekkes niveauet af hos yderspillerne og de unge - hvilket er super fint.
Men CV er selvfølgelig i fuld gang.

Ja sæson og Europa starter snart, og alt er helt sikkert ikke på plads inden - men det vigtigste er at hente gode spillere, der kan præstere over flere sæsoner.

Min konkusion er betinget af, at der ikke kommer noget fornuftigt ind inden Poznan kampene.
Så de har da lige to ugers tid at løbe på endnu, men så er der heller ikke lang tid til at spille nye spillere ind på holdet.

Jeg vurderer truppen ud fra min begrænsede viden, og ja jeg håber da at der er en masse indsider-viden jeg ikke er bekendt med, som eksempelvis at Serra eller Bogere er så stærke pt, at de kan bombe os direkte ind i Europa League.

Jeg anfægter ikke din holdning. Den har du lov at have. Jeg anfægter, at du kan konkludere noget som helst om, hvordan CV og JP ser på truppens muligheder.

VM/EM undskyldningen preller altså af på mig. Der er slutrunde hvert andet år. Intet nyt i det.
Det der er vigtigt for mig, er hvornår vores egen sæson går i gang - og det er inden VM er afsluttet.

Men ALLE med bare den mindste smule indsigt i transfermarkedet er enige om, at i VM og EM år, kommer det først i gang efter slutrunden. Det betyder ikke, at man ikke kan gøre godt handler inden. Men det betyder, at det er væsentligt sværere at gøre en god handel tidligt i vinduet, fordi alle venter på, at markedet ruller.

Markedskræfterne er jævnt ligeglade med, hvornår vores sæson går i gang.

Det samme i hvert vindue.. folk er total i panik fra dag 1 over manglende action.
Bare vent til andre klubber begynder at hente spillere.. så bliver det "hvorfor var vi ikke efter ham?", og det gælder uanset hvilken spiller, der er tale om.

Alle ved, at truppen er for tynd. Her i opstartetn tjekkes niveauet af hos yderspillerne og de unge - hvilket er super fint.
Men CV er selvfølgelig i fuld gang.

Ja sæson og Europa starter snart, og alt er helt sikkert ikke på plads inden - men det vigtigste er at hente gode spillere, der kan præstere over flere sæsoner.
Meget enig i det meste, og selvfølgelig skal vi også hente spillere med fremtid i, alt andet er tosset.

Afgangene af Patrick Mortensen, Felix Beijmo og Henrik Dalsgaard er jo heller ikke decideret uventede, da de alle havde kontraktudløb, så det der foregår er planlagt lige pt.

Dog er denne sæson lidt anderledes, da vi nu - endelig - kan spille europæisk, og for alvor flytte klubben, og det er naturligvis i baghjovedet af CV.

Forskellen her er den enestående mulighed for et ligaspil i europa og en kvalifikation der går i gang snart.

Jeg er normalt ikke en af dem der panikker op til sæsonstart, da en superligasæson trods alt skal afgøres på 10-11 måneder.
Europæisk ligaspil afgøres på 1 måned. Kæmpe forskel.

Forskellen her er den enestående mulighed for et ligaspil i europa og en kvalifikation der går i gang snart.

Jeg er normalt ikke en af dem der panikker op til sæsonstart, da en superligasæson trods alt skal afgøres på 10-11 måneder.
Europæisk ligaspil afgøres på 1 måned. Kæmpe forskel.
Men balancegangen er jo den samme som altid. Vi kan godt fremrykke vores handler for at have et stærkere hold parat til Poznan-kampene, men så hænger vi til gengæld på et par spillere de næste år, som er et godt stykke under det niveau, vi har ambitioner til.

Jeg vil sindssygt gerne overleve vores første kval-runde (det baner vejen for en unik chance for at komme hele vejen til CL), men det lange lys er som altid endnu vigtigere. Der er et DM, der skal forsvares, og det får vi markant dårligere chancer for, hvis vi f.eks. bruger pengene nu på en Kurminowski isf. at vente nogle uger på at kunne købe en Bech. Nogenlunde sådan er billedet formentlig, hvis man får lov til at kigge CV over skulderen lige nu.

Jeg er enig i, at vi mangler en 9'er. Jeg synes, det er alt for tidligt at dømme Bech ude som en midlertidig løsning på positionen efter en halvleg spilletid. Jf. Stiftens seneste podcast, vurderer de, at han er den nye starter på positionen med Arnstad og Jørgensen bag sig (indtil videre).

Såfremt Bech kan justere sit spil til 9eren, kan det altså blive ekstremt potent. I deres bedste sæsoner har de hhv. haft følgende mål involveringer i ligaen:

Tobias Bech: 12 mål og 4 assist, 2025/26
Arnstad: 9 mål og 4 assists, 2025/26
Sebastian Jørgensen: 11 mål og 9 assists

Hvis de tre kan finde deres topniveau, så kan vi i mine øjne være væsentligt forstærket ift. sidste år.
Min største bekymring er, at det vil kræve en større omstilling af vores spillestil, hvis Bech skal spille 9'er, da hans kompetencer jo er med front mod mål - i spillet med ryggen til mål vil jeg forvente, at han har ret store mangler.

Men hatten af for JP, hvis han kan få det på plads i løbet af nogle måneder og det ville da stille vores transfervindue i et helt andet lys. Og på positivsiden, så er Bogere også samme type, så på den måde kunne det give god mening ift. hans udvikling.

Men balancegangen er jo den samme som altid. Vi kan godt fremrykke vores handler for at have et stærkere hold parat til Poznan-kampene, men så hænger vi til gengæld på et par spillere de næste år, som er et godt stykke under det niveau, vi har ambitioner til.

Jeg vil sindssygt gerne overleve vores første kval-runde (det baner vejen for en unik chance for at komme hele vejen til CL), men det lange lys er som altid endnu vigtigere. Der er et DM, der skal forsvares, og det får vi markant dårligere chancer for, hvis vi f.eks. bruger pengene nu på en Kurminowski isf. at vente nogle uger på at kunne købe en Bech. Nogenlunde sådan er billedet formentlig, hvis man får lov til at kigge CV over skulderen lige nu.

Men hellere betale X-antal kroner for en Lind type nu end at få X-millioner rabat om 1 måned, når Lind typen ikke er afsat og prisen faldet - Europa League misset.
Bare som eksempel. Jeg siger ikke at det lige er Lind vi skulle have hentet - da hans pris trods alt var lige spicy nok.

Hvis vi tror truppen er god nok til Conference League, så må vi regne på hvor meget ekstra Europa League vil give i kroner.
Lad os sige det er 25 millioner ekstra.
Hvis vi vurderer at den rigtige angriber vil udgøre forskellen på EL og Conference League 25% af gangene, så kan vi tåle at betale 6,25 millioner i overpris, fremfor at vente 1 måned.
Havde vi kun Superligaen at koncentrere os om, så vil det naturligvis aldrig give mening andet end at vente den måned.

Min største bekymring er, at det vil kræve en større omstilling af vores spillestil, hvis Bech skal spille 9'er, da hans kompetencer jo er med front mod mål - i spillet med ryggen til mål vil jeg forvente, at han har ret store mangler.

Men hatten af for JP, hvis han kan få det på plads i løbet af nogle måneder og det ville da stille vores transfervindue i et helt andet lys. Og på positivsiden, så er Bogere også samme type, så på den måde kunne det give god mening ift. hans udvikling.

Det er selvfølgelig en risiko. Men jeg har indvendinger, nok mest for at være på tværs i sommervarmen ;)

Min oplevelse er, at Bech er fornuftig med ryggen mod målet. Jeg er ingenlunde ekspert, så jeg kan sagtens tage fejl. Men jeg ser ham som en bedre opspilsstation end PM har været de seneste sæsoner.

Og så er jeg ikke så bekymret for, at vi skal justeres spillestilen henover en sommerpause. Det tror jeg, JP fint kan håndtere.

Men hellere betale X-antal kroner for en Lind type nu end at få X-millioner rabat om 1 måned, når Lind typen ikke er afsat og prisen faldet - Europa League misset.
Bare som eksempel. Jeg siger ikke at det lige er Lind vi skulle have hentet - da hans pris trods alt var lige spicy nok.

Hvis vi tror truppen er god nok til Conference League, så må vi regne på hvor meget ekstra Europa League vil give i kroner.
Lad os sige det er 25 millioner ekstra.
Hvis vi vurderer at den rigtige angriber vil udgøre forskellen på EL og Conference League 25% af gangene, så kan vi tåle at betale 6,25 millioner i overpris, fremfor at vente 1 måned.
Havde vi kun Superligaen at koncentrere os om, så vil det naturligvis aldrig give mening andet end at vente den måned.

Den kalkule tror jeg, CV er enig i. Men vi er også nødt til at vente på, at Lind typen gider skifte til AGF.

Lad os sige, at CV går efter Tobias Lauritsen (fra Norge). Han har selvfølgelig lagt en føler ud. Tobias Lauritsens agent har fortalt, at AGF er en interessant mulighed, men at han gerne lige vil se, om der kommer noget endnu bedre.

Så kan det godt være, at CV kan hæve sin sign-on bonus lidt. Men det er fuldstændigt ligegyldigt, hvis Tobias Lauritsen vil vente og se, om der er Championship klub, der vil have ham.

Det er nok ikke økonomien, der er udfordringen nu. Det er nok nærmere, at de spillere, man sigter efter, ikke er tilgængelige endnu.

Den kalkule tror jeg, CV er enig i. Men vi er også nødt til at vente på, at Lind typen gider skifte til AGF.

Lad os sige, at CV går efter Tobias Lauritsen (fra Norge). Han har selvfølgelig lagt en føler ud. Tobias Lauritsens agent har fortalt, at AGF er en interessant mulighed, men at han gerne lige vil se, om der kommer noget endnu bedre.

Så kan det godt være, at CV kan hæve sin sign-on bonus lidt. Men det er fuldstændigt ligegyldigt, hvis Tobias Lauritsen vil vente og se, om der er Championship klub, der vil have ham.

Det er nok ikke økonomien, der er udfordringen nu. Det er nok nærmere, at de spillere, man sigter efter, ikke er tilgængelige endnu.
Enig. Det er formentlig ikke et problem, som (vores) penge kan løse. Det er et spørgsmål om at vente på, at det bliver vores plads i køen.

Selv hvis vi når at hente en angriber inden Poznan kampene, vil denne højst sandsynligt optræde som indskifter i de første kampe.

Jeg tvivler på at der findes en angriber der kan gå direkte ind og lave en "Knudsen".
På samme måde henter vi heller ikke en forsvarsspiller til at gå direkte ind i startopstillingen efter et par uger på træningsbanen - her vil relationer prioriteres højere end topniveau.

Generelt er den eneste forstærkning jeg kan se forud for det opgør Jønsson, der har trænet med et stykke tid.

Derfor tror jeg også hellere CV vil lade markedet åbne sig lidt endnu.

Som en af dem der frygter flere afgange hæfter jeg mig også ved at der trods alt heller ikke er solgt profiler endnu. Vi skal forstærkes og det vil gavne vores muligheder i Europa hvis det kan ske tidligt, men endnu værre vil det være hvis vi sælger Links, Arnstad, Bech mv. Vi kan formentlig godt gøre en god figur mod Poznan med Bech på toppen - de er naturligvis favoritter uanset hvad - selvom der ift hele efteråret skal hentes en angriber og det vil være risikabelt hvis han først kommer til allersidst i vinduet, så vi er langt inde i sæsonen før han også er spillet ind.

Latest posts

Back