New posts

Oddset Pokalen 2025/2026

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 401
  • Views Views: Views 23K
Til KEP og andre der mener, at vi ikke skal supplere truppen i vinterpausen, bør man læse Stiftens artikel fra i dag:
AGF mangler et hav af spillere til træning i dag. “Vi kører på pumperne lige nu”.

Det kan i værste fald komme til at koste os en plads i semifinalen i pokalen, at der er så få “voksne” spillere i truppen, der kan bære en start 11. Jeg krydser virkelig fingre for, at vi helbredsmæssigt lige akkurat kan kaste os ind over målstregen og at truppen bliver styrket til vinter, så vi kan fortsætte det raid, vi er ude i nu, uden at vi skal trække på de samme 12-13 spillere hele tiden.

Til KEP og andre der mener, at vi ikke skal supplere truppen i vinterpausen, bør man læse Stiftens artikel fra i dag:
AGF mangler et hav af spillere til træning i dag. “Vi kører på pumperne lige nu”.

Det kan i værste fald komme til at koste os en plads i semifinalen i pokalen, at der er så få “voksne” spillere i truppen, der kan bære en start 11. Jeg krydser virkelig fingre for, at vi helbredsmæssigt lige akkurat kan kaste os ind over målstregen og at truppen bliver styrket til vinter, så vi kan fortsætte det raid, vi er ude i nu, uden at vi skal trække på de samme 12-13 spillere hele tiden.
Jeg ville virkelig gerne have kunnet byttet rundt på vores to resultater mod SønderjyskE, så de havde vundet i pokalen og vi havde vundet i ligaen. Så kunne spillerne været taget på ferie på søndag på en sikker 1. plads og vi ville kunne koncentrere os 100% om ligaen i foråret.

Men jeg håber virkelig at vi kan bruge OB-kampene til at give mere tid til de unge og lade dem der reelt er færdige få lov at stå over. Først skal vi dog bide tænderne sammen og slå Randers på søndag.

Jeg ville virkelig gerne have kunnet byttet rundt på vores to resultater mod SønderjyskE, så de havde vundet i pokalen og vi havde vundet i ligaen.
Uagtet den fantastiske følelse af at føre ligaen, så er Pokalen stadig den korteste vej til Europa - og nåh ja, en pokal :) Jeg håber virkelig, at truppen har kræfter nok til at kunne nå semifinalerne.

Uagtet den fantastiske følelse af at føre ligaen, så er Pokalen stadig den korteste vej til Europa - og nåh ja, en pokal :) Jeg håber virkelig, at truppen har kræfter nok til at kunne nå semifinalerne.
Jeg kommer til at tænke på AaBs første nedrykning, hvor de også burde have brugt alle deres kræfter på ligaen, fremfor at ende som taber af pokalfinalen. Sådan rent økonomisk giver det heller ikke rigtig mening at prioritere den turnering, hvis man er nødt til at vælge. Men måske kan vi bare det hele og tager the double i denne sæson :)

Hvis man vinder over Randers, er satsningen på den smalle trup lykkedes med relativt få omkostninger. Og så er jeg ok med pokalen ikke nødvendigvis følger med.

Jeg havde mentalt afskrevet pokalen for længe siden pga truppens bredde. Gevinsten er spilletid til de marginale spillere, især de unge. Og selvom det har knaget lidt, har det holdt.

Der er 17 kampe i foråret. Tager man de tre i pokalen fra ud, har man reduceret kampprogrammet med 17% og kan dermed bedre klare foråret med en smal trup.

Jeg er enig med dig, til ingens overraskelse. Men det er lykkedes over forventning indtil videre. Og det perverse er, at hvis man som ventet havde ligget og boblet i området ind i top-6, havde pokalen været eneste lyspunkt, og så havde det nok gjort mere ondt at tabe den til OB fordi man ikke havde råd til mere, og fordi omklædningsrummet ikke kan håndtere flere spillere I truppen.

Pokalen bør reelt ikke blive en belastning for os i fht. at prioritere ligaen.

De to kvartfinaler ligger efter ligaens efterårsafslutning.
Første semifinale er i midtugen mellem de to første forårsrunder (runde 19 og 20), hvor alle er friske.
Anden semifinale er i FRI-weekenden mellem grundspil og slutspil (runde 22 og 23).
Finalen ligger torsdag mellem runde 30 og 31.

Måske vi skal vente med at tage en evt. prioriteringssnak, hvis vi når finalen og stadig ligger nummer 1 i ligaen med to runder igen….

Latest posts

Back