New posts

Oddset Pokalen 2025/2026

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 401
  • Views Views: Views 23K
Pokalen bør reelt ikke blive en belastning for os i fht. at prioritere ligaen.

De to kvartfinaler ligger efter ligaens efterårsafslutning.
Første semifinale er i midtugen mellem de to første forårsrunder (runde 19 og 20), hvor alle er friske.
Anden semifinale er i FRI-weekenden mellem grundspil og slutspil (runde 22 og 23).
Finalen ligger torsdag mellem runde 30 og 31.

Måske vi skal vente med at tage en evt. prioriteringssnak, hvis vi når finalen og stadig ligger nummer 1 i ligaen med to runder igen….
Der er dog større risiko fra skader når man er slidt, så de to OB kampe giver en større sandsynlighed for skader til vigtige spillere.

Til KEP og andre der mener, at vi ikke skal supplere truppen i vinterpausen, bør man læse Stiftens artikel fra i dag:
AGF mangler et hav af spillere til træning i dag. “Vi kører på pumperne lige nu”.

Det kan i værste fald komme til at koste os en plads i semifinalen i pokalen, at der er så få “voksne” spillere i truppen, der kan bære en start 11. Jeg krydser virkelig fingre for, at vi helbredsmæssigt lige akkurat kan kaste os ind over målstregen og at truppen bliver styrket til vinter, så vi kan fortsætte det raid, vi er ude i nu, uden at vi skal trække på de samme 12-13 spillere hele tiden.

I podcasten forventer de dog, at alle på nær måske Kahl er klar til Randers. Men deres pointe er den samme. Truppen slider med det.

Mølgaard træner nu fuldt med. Og Andersen forventes også klar til opstarten. Er de begge klar, er truppen udvidet med 1-2 spillere, der tidligere har kunne bidrage.

Uden at kende mekanismerne i truppen kan jeg simpelthen ikke sætte en eneste finger på, at CV har sammensat en trup, der leverer en øjeblikkelig førsteplads og det bedste AGF-hold siden 95/96. Truppens sammensætning har givet os langt mere, end den koster os ved et eventuelt pokal-exit.

Jeg er på en niveau, hvor jeg ikke længere kan kritisere en eneste af de beslutninger, der er truffet, siden Uwe røg.

I "La Remontada" kom Barcelona tilbage fra et 0-4-nederlag til PSG i første kamp og vandt 6-1 hjemme, så der findes selvfølgelig eksempler. Kampen vil måske tilsvarende her skulle have sit eget navn hvis det sker, det er voldsomt usandsynligt, men FCN er trods alt et andet hold hjemme på plastik.

Alt tyder på at tre af de fire semifinalister reelt allerede er fundet og så skal vi bare selv sørge for at blive det fjerde.

Latest posts

Back