New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 662
  • Views Views: Views 36K
Superligaen 2026/2027
Det vsr min fejl at smide Casper Hæjer ind i det indlæg. Han er stadig relevant, men som et issue ved siden af, og nu giver det mulighed for at flytte fokus.

Hvis han var relevant ville jeg tro der var rykket på den for længst. Måske han ikke er så god som vi ønsker, eller kræver for meget i løn, eller vil have garanteret spilletid som 1.valg. Vi aner det ikke - vi kan dog konkludere at vi ikke har hentet ham trods at han er fri.. Det viser vel vi ikke har ham særlig højt på listen
@Martin Hansen skrev hånligt at folk lever i excelark og ikke forstår det tager tid at spille folk ind. Det var en blank og hånlig afvisning af det skulle gøre en forskel st forstærke holdet.
Han skrev "typisk". Nogle cases er naturligvis anderledes. Knudsen havde næsten lige være i klubben. Anderson ligeså.
Pointen er at der ikke er nogen garantier for de reelt forstærke os her og nu.

Når det skrives så generelt, handler det ikke om hvilke spillere man kunne få, eller om de emner ville kunne gøre en forskel. Det var en helt generel afvisning, og hånlig tilmed.

Jeg har selv tænkt på, hvilke typer der kunne have gjort størst forskel mod Sabah. Det er en interessant diskussion, og man kan krydre med hvorvidt man i givet fald kunne have fremrykket en tilgang for at have vedkommende med i den pågældende runde.

Men er det så vigtigt at vi fik en spiller ind, der MÅSKE kunne have gjort en forskel, eller skulle vi vente på den rigtige mulighed? Jeg er på det sidste... Hellere den rigtige end en her og nu løsning.
Det er ikke en afvisning af at det ene udelukker det andet - men det er altså et reelt senarie.

Vi ved ikke om man kunne, vi ved ikke hvad man forsøgte. Vi ved det ikke skete. Det undrer mig at man ikke lykkedes med noget, fordi casen var så lovende og omkostningen nok var relativt triviel.
Tror stadig folk overvurdere hvor meget mere interresante et enkelt efterår i Europæisk gør os. Det skal ske kontinuerligt for at det virkelige er noget folk kommer til klubben for.
Jeg tror til gengæld det er nemmere at holde folk et halvt år mere i klubben, pga. af det.

Og hvis jeg skal komme med mit take på det. Så tror jeg efter nederlaget i Azerbadjan, at man slog koldt vand i blodet. Man kan ikke "satse" sig videre imod Benfica, og så er det realistiske senarie at man først begynder på Conference League Gruppespillet midt i Oktober. Så vil spillere der kommer ind her sidst i vinduet, være spillet godt ind - samtidig med at man kan se lidt på skades situationen.
Jeg vil stadig påstå at vores trup ikke er SÅ smal igen, hvis vi havde normalt antal skader. Men erkender også at en enkelt eller to tilføjelser vil gøre meget. Selvfølgelig også med henblik på salg.

Jeg ved også godt at der stadig er 6 superliga kampe, 1 pokal kamp og 2 Benfica kampe inden landskampspausen sidst i September (20!). Altså den næste måned. 9 kampe på 31 dage bliver hårdt.

Du kobler en påstand om, at det tager tid at få nye spillere fuldt integreret på holdet, med konstatering af det ignoreres totalt.

Der er mere end en gang og af forskellige debattører enten skrevet direkte eller insinueret, at CV har gamblet med et europæisk gruppespil ved ikke at hente (nok) forstærkninger i tide. Det kan kun tolkes at nye spillere leverer fra dag 1. Det er forkert men Valverde har så fint redegjort for hvad du ikke forstod i det du citerede fra mig.

Hvis det skal holde, må påstanden du hånligt refererer til være, at en ny spiller er på 100% fra dag ét. Alternativt må du afvise at en ny spiller kan gøre nogen forskel (forbedre holdet) på kort sigt.

Nej

Jeg har ikke set nogen påstå at en ny spiller er på index 100 indenfor to uger. Ergo må du afvise påstanden om - for at tage den konkrete debat for forstærkning før Sabah - at en spiller hentet før det dobbeltppgør kan gøre en forskel.

Nej

Når det skrives så generelt, handler det ikke om hvilke spillere man kunne få, eller om de emner ville kunne gøre en forskel. Det var en helt generel afvisning, og hånlig tilmed.

Og den formulering står jeg ved. Der mangler generelt nuancer og mangel på forståelse for, hvor hamrende svært det er at købe spillere, irl.

kl 10.13

kl 12.01, men selvfølgelig stadig en afsløring

Latest posts

Back