New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 84K
Champions League 2026/27
Nej, men man kan prøve at sammenligne med alle andre hold - andre hold i vores situation. Så vil man vide det ikke er så nemt som du får det til at lyde som..
Jeg mangler stadig et svar på hvordan du ville have gjort? Hvad du ville have forventet skete?
Ja det vil være fedt at have en hel masse navne man kan skyde ned og sige “Hvad bygger du på…..”

Der er ingen af os der har adgang til CV’s telefon eller den dialog han har omkring spillere, det vi ved er at inden mesterskabssæsonen startede, havde følgende spillere udløb:

1. Jesper Hansen
2. Henrik Dalsgaard
3. Felix Beijmo
4. Eric Kahl
5. Nicolaj Poulsen
6. Patrick Mortensen

Det var ikke CV der havde skrevet de kontrakter, men da han takkede ja til jobbet, overtog han ansvaret for de kontrakter, og han havde god tid til at lægge en plan for hvordan de skulle håndteres, hvem vil man forlænge med, hvem er måske og hvem skal videre. Hvis han på det tidspunkt havde en plan om at forlænge med Beijmo, Dalsgaard og Kahl, så er der to udfald, enten bliver man enige om en forlængelse, eller også gør man ikke. Igen skal der lægges en plan for disse 2 udfald, hvor langt er man villig til at strække sig i forhandlingerne, og hvad gør man hvis det ikke lykkes. Den plan skal selvfølgelig være baseret en vis grad af sandsynlighed, hvad er sandsynligheden for at spillerne ønsker at forlænge, men den skal også have et “Worst Case”, der tager højde for at det er et VM år, og derfor vanskeligt at blive klar til sæsonstart. Da man så kom gradvist tættere og tættere på en slutplacering som gav adgang til europæiske kvalifikationskampe, så var der også brug for en plan der gjorde det muligt at være konkurrencedygtige i disse kampe. Når man stiller med 2 U19 spillere i en Champions League kvalifikationskamp, efter lige at have sagt farvel til 2 nøglespillere på de samme positioner, så er det fordi man ikke var klar, det er CV’s ansvar at være klar til de vigtigste kampe i klubbens historie, og desværre en situation som han har bragt sig selv i tidligere også. Så det som CV skulle have gjort var at udvise rettidig omhu, uanset om det handlede om det ene eller det andet scenarie, han skulle have sørget for at truppen var klar til de kampe, og det ikke var nødvendigt at hente to helt uprøvede U19 spillere ind, det er helt vandvittigt at der overhovedet kan være diskusion om det, selvfølgelig var det overhovedet ikke i orden, og meget meget udygtigt sportsdirektørarbejde.

Meget enig.

Jeg har tidligere sagt, at hvis man kører højt spil og håber på forlængelser, så skal man også have erstatninger klar såfremt man mislykkes. Hvis man selvforskyldt kommer på bagkant, har man også et ansvar for at løse opgaven.

Selvfølgelig er der en vis grad af uheld mht skader, men omvendt så er det ikke første gang i historien, at spillere der pludselig skal spille mange kampe på kort tid, bliver skadet. Der er helt almindelig kendt. Jeg skrev inden sæsonstart, at specielt Tingager sikkert ikke kunne spille 4 kampe på 11 dage.

Der har været nogle uheldige konsekvenser af, at man ikke fik forlænget eller erstattet spillerne der forlod os. F.eks skader og et stort nederlag i Baku.

Det synes jeg ikke er en heksejagt på CV at påstå, og jeg synes heller ikke det er whataboutisme at påstå han har ansvaret for kontrakter.

Han har været med til, som en af mange, at sikre det bedste resultat i 40 år. Det er jeg evigt taknemmelig for, men synes det er legitimt st være nysgerrig på hvorfor vi er endt i den situation vi er i lige nu.
Fair nok.
Men i vores kontekst paa bagkant, skulle vi have gaaet imod strategien, og hente f.eks en ny Knoester(uden skaderne) eller en 1.div spiller med 100+ kampe?
Altsaa noget solidt, men ikke mere en end trup-spiller.
Jeg antager at vi indtil videre ikke har kunne findet kvalitet (start15eren) FCM har jo lidt gjort det med Magnus Jensen, med en pris som jeg synes var ret hoej.
Hvis vi kan tillade os at drage en laering for perioden fra opstart til nu, hvad taenker du vi kunne haver gjort bedre?
Der kan selvfolegelig argumenteres for at vi skulle have vaeret paa forkant i vinters, med kontrakt udloebene, hvis det er argumentet er jeg saadan set bare uening.

Ja det vil være fedt at have en hel masse navne man kan skyde ned og sige “Hvad bygger du på…..”

Der er ingen af os der har adgang til CV’s telefon eller den dialog han har omkring spillere, det vi ved er at inden mesterskabssæsonen startede, havde følgende spillere udløb:

1. Jesper Hansen
2. Henrik Dalsgaard
3. Felix Beijmo
4. Eric Kahl
5. Nicolaj Poulsen
6. Patrick Mortensen

Det var ikke CV der havde skrevet de kontrakter, men da han takkede ja til jobbet, overtog han ansvaret for de kontrakter, og han havde god tid til at lægge en plan for hvordan de skulle håndteres, hvem vil man forlænge med, hvem er måske og hvem skal videre. Hvis han på det tidspunkt havde en plan om at forlænge med Beijmo, Dalsgaard og Kahl, så er der to udfald, enten bliver man enige om en forlængelse, eller også gør man ikke. Igen skal der lægges en plan for disse 2 udfald, hvor langt er man villig til at strække sig i forhandlingerne, og hvad gør man hvis det ikke lykkes. Den plan skal selvfølgelig være baseret en vis grad af sandsynlighed, hvad er sandsynligheden for at spillerne ønsker at forlænge, men den skal også have et “Worst Case”, der tager højde for at det er et VM år, og derfor vanskeligt at blive klar til sæsonstart. Da man så kom gradvist tættere og tættere på en slutplacering som gav adgang til europæiske kvalifikationskampe, så var der også brug for en plan der gjorde det muligt at være konkurrencedygtige i disse kampe. Når man stiller med 2 U19 spillere i en Champions League kvalifikationskamp, efter lige at have sagt farvel til 2 nøglespillere på de samme positioner, så er det fordi man ikke var klar, det er CV’s ansvar at være klar til de vigtigste kampe i klubbens historie, og desværre en situation som han har bragt sig selv i tidligere også. Så det som CV skulle have gjort var at udvise rettidig omhu, uanset om det handlede om det ene eller det andet scenarie, han skulle have sørget for at truppen var klar til de kampe, og det ikke var nødvendigt at hente to helt uprøvede U19 spillere ind, det er helt vandvittigt at der overhovedet kan være diskusion om det, selvfølgelig var det overhovedet ikke i orden, og meget meget udygtigt sportsdirektørarbejde.

Selvfølgelig har han ansvaret, har jeg ikke nævnt en gang i øvrigt :) Den del er ikke mig.

Men 6 udløb inden en sæson er ikke unormalt..
FCK har 6 denne sæson, Brøndby ligeså.. (har kun kigget de to og FCM.)

Det sker tit at forlængelserne først kommer i løbet af sæsonen.
Det er klart det havde været optimalt at have forlænget tidligere, men igen så kræver det to til tango.

Men stopper den her.. Jeg syntes det bliver for karikeret og for FIFA/FM agtigt, når man kritisere på den måde uden at se på helheden, holdet position i hierakiet osv.

• Like
Reactions: fsc
De spillere vi har i klubben er hovedsagligt kommet i sommeren 2025 eller før. De skrev under med en klub der ikke havde vundet noget i 30 år og ikke havde vundet et mesterskab i 40.
Jeg tvivler på, at manglende Champions League-deltagelse i år - i klubbens første Europa-kampagne i mange år, har nogen indflydelse på de spillere vi sælger. Spillere som Arnstad, Bogere, Bech, Links ville vi have solgt for det rigtige beløb uafhængigt af europæisk fodbold.
I forhold til sidste år står vi med den øgede bonus, at vi skal spille CoL-gruppespil modsat tidligere sæsoner. Det må da være et ekstra trækplaster?
Tobias Bechs agent har udtalte i vinters at planen er at han skal afsted i dette vindue, hvis AGF skulle spille CL, ville det have givet en mulighed for forlængelse i stedet.

Gift Links har interesse fra Lens der spiller CL, hvis AGF også skulle spille CL, så ville det ikke være nær så fristende.

Kristian Arnstad er i klubben, for at få gang i karrieren, hvis der er CL klubber der byder på ham, så vil han være langt mere interesseret nu end hvis AGF også var i CL

Frederik Emmery bliver fremhævet af alle vores modstandere, han har niveauet til at spille CL, og har fortjent at komme til det, mon ikke Bodø ligger et bud, de kan godt lide at tage de største talenter fra AGFs akademi.

Hvis vi sælger alle 4 så kan vi måske komme tæt på den samme indtægt som Bodø, Sabah og Viking lige har lavet med kvalifikationen til CL.

Den missede kvalifikation til et bedre europæisk ligaspil, betyder ikke kun at man missede muligheden for at tage et skridt frem, det betyder måske også at man kommer til at tage et skridt tilbage i stedet, så det var virkeligt dårligt sportsdirektørarbejde, at efterlade truppen så svækket inden kval. kampene.

Tobias Bechs agent har udtalte i vinters at planen er at han skal afsted i dette vindue, hvis AGF skulle spille CL, ville det have givet en mulighed for forlængelse i stedet.

Gift Links har interesse fra Lens der spiller CL, hvis AGF også skulle spille CL, så ville det ikke være nær så fristende.

Kristian Arnstad er i klubben, for at få gang i karrieren, hvis der er CL klubber der byder på ham, så vil han være langt mere interesseret nu end hvis AGF også var i CL

Frederik Emmery bliver fremhævet af alle vores modstandere, han har niveauet til at spille CL, og har fortjent at komme til det, mon ikke Bodø ligger et bud, de kan godt lide at tage de største talenter fra AGFs akademi.

Hvis vi sælger alle 4 så kan vi måske komme tæt på den samme indtægt som Bodø, Sabah og Viking lige har lavet med kvalifikationen til CL.

Den missede kvalifikation til et bedre europæisk ligaspil, betyder ikke kun at man missede muligheden for at tage et skridt frem, det betyder måske også at man kommer til at tage et skridt tilbage i stedet, så det var virkeligt dårligt sportsdirektørarbejde, at efterlade truppen så svækket inden kval. kampene.

Vilde konklutioner.. Lyder som om du forventede ChL Gruppespil.
Links har lige forlænget. Havde han ikke gjort hvis han 100% ville væk.
De tre andre er sandsynligt ryger inden for et år, men vi har stadig fine kontrakter med spillerne.

At det er et skridt tilbage forstår jeg absolut intet af? Vi er så meget gået 4-5 skridt frem de senere år. Måske vi tager 1 skridt tilbage, for at forsøge at tage 2-3 frem igen på et par år. Det er vel ikke unormalt?
Troede du at Mesterskabet ville rykke os helt op på siden af FCK eller FCM?

Du lyder ekstremt negativ og sortseende for tiden.

Last edited:
Det er dit postulat. Mit er at han var smuttet selvom vi havde kvalificeret os til CL, hvis der kom en større klub med en større løncheck og større sportslige udfordringer.
Men ingen af os ved det med sikkerhed.

Igen, det er dit postulat. Jeg kan nu godt se Links skifte til Lens eller lignende klubber selvom vi spiller CL.
Men igen, ingen af os ved det med sikkerhed.

Samme argumenter som ovenfor.

Det kan da sagtens være. Og hvis de lægger det han er værd skal vi da også sælge ham.

Ja? Vi kan godt blive enige om, at økonomisk ville det da have været rart at kvalificere os. Jeg har bare aldrig anset det for sandsynligt.

Jeg er meget uenig i at det er virkelig dårligt sportsdirektørarbejde uanset hvor mange gange du gentager det.

Dalsgaard stoppede uventet. Det er fair, at CV undersøger muligheden for at forlænge. Nu har han så købt Rösler.
Patrick var blevet for gammel. Og vi har fået ført Bogere frem, og går jeg ud fra, kigger stadig efter en 9'er.
Beijmo var en risiko, men vi havde til dels Carstensen klar i pipeline.
Kahl og Polle er forlænget. Godt arbejde.

Du undervurderer hvor svær en opgave det er, at bygge en klub op fra at være national topklub til at kunne spille kontinuerligt med i Europa hvert år. Det kommer ikke bare henover en sommer eller et halvår. Uanset, at vi alle gerne ville have det var sådan lige nu. Det tog også FCM en del år før de knækkede koden - og det var hele vejen igennem med et markant anderledes økonomisk fundament.

I mine øjne er det svært, at gøre det anderledes end CV og klubben har gjort det. Nemlig afvente resultatet af forrige sæson før man for alvor ved hvad man har at gøre med og hvad der kræves. Mesterskabet var aldeles uventet. Vi havde håbet på det, men der var jo ingen der regnede med det.

Fair nok.
Men i vores kontekst paa bagkant, skulle vi have gaaet imod strategien, og hente f.eks en ny Knoester(uden skaderne) eller en 1.div spiller med 100+ kampe?
Altsaa noget solidt, men ikke mere en end trup-spiller.
Jeg antager at vi indtil videre ikke har kunne findet kvalitet (start15eren) FCM har jo lidt gjort det med Magnus Jensen, med en pris som jeg synes var ret hoej.
Hvis vi kan tillade os at drage en laering for perioden fra opstart til nu, hvad taenker du vi kunne haver gjort bedre?
Der kan selvfolegelig argumenteres for at vi skulle have vaeret paa forkant i vinters, med kontrakt udloebene, hvis det er argumentet er jeg saadan set bare uening.

Det er en helt fair antagelse, og det ved vi ikke.

I forhold til strategien, så tror jeg faktisk ikke Jens Jønsson er hentet til den del af strategien der hedder spilletid i start-11 som CV taler om i Mediano, men er samtidig så tilpas god at han kan aflaste f.eks. Knudsen på så højt et niveau, at vi får de bedste minutter ud af Knudsen. At Jønsson så har været fremragende, er jo fantastisk. Jeg mener samtidig godt, at man kan hæve toppen ved, at styrke bredden. Det er lige før Sebastian Jørgensen og Mikael Anderson kan smides i den kategori også.

Jeg har da masser af navne i hovedet, men det er svært at gætte på og tænker heller ikke det er nødvendigt. Jeg tænker det er helt naturligt, også i andre virksomheder, at såfremt man er for få ansatte i en afdeling, så bliver man spurgt ind til det af sin umiddelbare leder. Ikke så meget hvem man skulle have ansat, men hvorfor man har grebet opgaven an som har gjort. Jeg tror ikke i Bestyrelsens evaluering af CV bliver diskuteret navne, men mere strategi. Det kan sagtens være, at man kommer frem til den konklusion at tingene er gået præcis som de skulle.

Der er også mange der gerne vil af med Badji f.eks. eller Mølgaard, men tænker det måske også er urealistisk bede de brugere om at sætte navne på det klubber der kunne være interesseret, omend et er en lettere opgave end at finde spillere.

Jeg tænker der i en trupsammensætning sagtens kan være nogle ret simple krav, som man som leder skal leve op til som udgangspunkt, og hvis man fraviger dem, så skal der være en årsag til det.

-Det kan være antal udløb i samme vindue (nu har Røsler og Kahl f.eks. uidløb samme tid)
-Antal spillere til forskellige pladser
-Antal spillere i de 4 kategorier, som AGF arbejder med
-En holdning til hvordan skadede spillere kommer tilbage på holdet

Jeg er sikker på, at dette vindue evalueres og jeg tror egentlig også, at der kan være en læring i det. Også selvom CV er gammel i gårde. Jeg tror ikke, at han bliver dygtigere af, at tænke jeg fulgte min game-plan til punkt og prikke, og det blvier ikke bedre.

Jeg har masser af gange sagt, at CV nok er landets bedste Sportsdirektør, og har endnu til gode at synes han har lavet et dårligt indkøb - inkl. Anderson. Jeg synes dog stadig, at det er helt legitimt, at være undrende over timingen i nogle af de ting vi har gjort.

Vilde konklutioner.. Lyder som om du forventede ChL Gruppespil.
Links har lige forlænget. Havde han ikke gjort hvis han 100% ville væk.
De tre andre er sandsynligt ryger inden for et år, men vi har stadig fine kontrakter med spillerne.

At det er et skridt tilbage forstår jeg absolut intet af? Vi er så meget gået 4-5 skridt frem de senere år. Måske vi tager 1 skridt tilbage, for at forsøge at tage 2-3 frem igen på et par år. Det er vel ikke unormalt?
Troede du at Mesterskabet ville rykke os helt op på siden af FCK eller FCM?

Du lyder ekstremt negativ og sortseende for tiden.
Jeg siger bare at den exceptionelt flotte præstation med et dansk mesterskab for første gang i 40 år, er det lykkes at pisse væk på 6 uger, der var så vanvittigt mange muligheder, og så ender vi i sikkerhedsnettet, fordi AGF igen igen, ikke kan finde ud af at spille europæisk. Denne gang primært fordi man ikke havde en plan klar.

Og ja, da jeg så at vejen til CL gik igennem Sabah og Hapoel/Røde Stjerne, var det en kæmpe mulighed der blev pisset væk, primært pga en meget amputeret defensiv.

Normalt læser jeg alle indlæg herinde men det gør jeg ikke i disse dage - transfertråden og diskussionerne omkring manglende transfers i andre tråde, er virkelig uinteressant:sleep: Orker ikke at høre mere om hvor nemt det havde været, at have truppen klar fra transfervinduets åbning og sikre et CL gruppespil.

Folk skal skrive det, de har lyst til ligeså længe de gider men jeg har fået nok af en bestemt bruger, at jeg for kun 2. gang nogen sinde sat en på Ignore listen. Kritik er altid på sin plads men vi er langt forbi alm. sund og fair kritik sammenholdt med fakta ignoreres og usandheder bliver gentaget igen og igen.

Trist det er blevet nødvendig.

Jeg siger bare at den exceptionelt flotte præstation med et dansk mesterskab for første gang i 40 år, er det lykkes at pisse væk på 6 uger, der var så vanvittigt mange muligheder, og så ender vi i sikkerhedsnettet, fordi AGF igen igen, ikke kan finde ud af at spille europæisk. Denne gang primært fordi man ikke havde en plan klar.

Og ja, da jeg så at vejen til CL gik igennem Sabah og Hapoel/Røde Stjerne, var det en kæmpe mulighed der blev pisset væk, primært pga en meget amputeret defensiv.

Kæmpe undervurdering af Sabah og Hapoel/Rødestjerne, eller overvurdering af os.. Bestemt selv.
Det lyder som noget man sagde i 90erne, men fodbolden er udviklet helt vildt siden.

AGF ender præcis der hvor det var forventet.

Pisset væk på 6 uger siger alt om at dine forventinger (mindste krav) har været langt fra realistiske med bare en lille smule subjektivitet.

Tak for kaffe og go kamp i aften.

Det er en helt fair antagelse, og det ved vi ikke.

I forhold til strategien, så tror jeg faktisk ikke Jens Jønsson er hentet til den del af strategien der hedder spilletid i start-11 som CV taler om i Mediano, men er samtidig så tilpas god at han kan aflaste f.eks. Knudsen på så højt et niveau, at vi får de bedste minutter ud af Knudsen. At Jønsson så har været fremragende, er jo fantastisk. Jeg mener samtidig godt, at man kan hæve toppen ved, at styrke bredden. Det er lige før Sebastian Jørgensen og Mikael Anderson kan smides i den kategori også.

Jeg har da masser af navne i hovedet, men det er svært at gætte på og tænker heller ikke det er nødvendigt. Jeg tænker det er helt naturligt, også i andre virksomheder, at såfremt man er for få ansatte i en afdeling, så bliver man spurgt ind til det af sin umiddelbare leder. Ikke så meget hvem man skulle have ansat, men hvorfor man har grebet opgaven an som har gjort. Jeg tror ikke i Bestyrelsens evaluering af CV bliver diskuteret navne, men mere strategi. Det kan sagtens være, at man kommer frem til den konklusion at tingene er gået præcis som de skulle.

Der er også mange der gerne vil af med Badji f.eks. eller Mølgaard, men tænker det måske også er urealistisk bede de brugere om at sætte navne på det klubber der kunne være interesseret, omend et er en lettere opgave end at finde spillere.

Jeg tænker der i en trupsammensætning sagtens kan være nogle ret simple krav, som man som leder skal leve op til som udgangspunkt, og hvis man fraviger dem, så skal der være en årsag til det.

-Det kan være antal udløb i samme vindue (nu har Røsler og Kahl f.eks. uidløb samme tid)
-Antal spillere til forskellige pladser
-Antal spillere i de 4 kategorier, som AGF arbejder med
-En holdning til hvordan skadede spillere kommer tilbage på holdet

Jeg er sikker på, at dette vindue evalueres og jeg tror egentlig også, at der kan være en læring i det. Også selvom CV er gammel i gårde. Jeg tror ikke, at han bliver dygtigere af, at tænke jeg fulgte min game-plan til punkt og prikke, og det blvier ikke bedre.

Jeg har masser af gange sagt, at CV nok er landets bedste Sportsdirektør, og har endnu til gode at synes han har lavet et dårligt indkøb - inkl. Anderson. Jeg synes dog stadig, at det er helt legitimt, at være undrende over timingen i nogle af de ting vi har gjort.
Mit take er at det foerst blev oplagt at lede efter en top defensiv spiller efter Dallsgaard og Svenskeren smuttede.
Vi har hentet Colin, tjek - umidelbart kunne vi godt have brugt en mere af kvalitet til periode vi er i lige nu, jeg tror del pga. markedet/priserne/WM/yadayada har det ikke vaeret muligt at hente kvalitet.
Et muligt alternativ, kunne vaere en trup spiller til bredden, som du skriver, og i bag klogskabens lys synes jeg det er en fair kokklusion, men ellers har jeg svaert ved at se hvad vi kunne have gjort anderledes.

Kæmpe undervurdering af Sabah og Hapoel/Rødestjerne, eller overvurdering af os.. Bestemt selv.
Det lyder som noget man sagde i 90erne, men fodbolden er udviklet helt vildt siden.

AGF ender præcis der hvor det var forventet.

Pisset væk på 6 uger siger alt om at dine forventinger (mindste krav) har været langt fra realistiske med bare en lille smule subjektivitet.

Tak for kaffe og go kamp i aften.
Jeg mener det er småklubsmentalitet at være imponeret over et CoL ligaspil, hvis de gjorde det i Norge, ville de ikke have to hold i CL ligaspil nu. Vi var tårnhøje favoritter til at kunne komme i CoL ligaspil inden kvalkampene gik i gang, sandsynligheden for at misse det, var ca. det samme som at rykke ud af Superligaen. Så selvfølgelig skal man have større ambitioner end det, når man får de muligheder som et mesterskab giver.

God kamp til dig også i aften.

Mit take er at det foerst blev oplagt at lede efter en top defensiv spiller efter Dallsgaard og Svenskeren smuttede.
Vi har hentet Colin, tjek - umidelbart kunne vi godt have brugt en mere af kvalitet til periode vi er i lige nu, jeg tror del pga. markedet/priserne/WM/yadayada har det ikke vaeret muligt at hente kvalitet.
Et muligt alternativ, kunne vaere en trup spiller til bredden, som du skriver, og i bag klogskabens lys synes jeg det er en fair kokklusion, men ellers har jeg svaert ved at se hvad vi kunne have gjort anderledes.

Helt fair, og jeg tror du har ret fordi man forventede at forlænge med bl.a. Dalsgaard, og muligvis derfor er en smule på bagkant. Jeg tror svenskeren træende med FCK første gang 22. Juni.

Og hvis det er tilfældet, så tænker jeg det kunne være en ekstrem god læring fremadrettet.

Jeg mener det er småklubsmentalitet at være imponeret over et CoL ligaspil, hvis de gjorde det i Norge, ville de ikke have to hold i CL ligaspil nu. Vi var tårnhøje favoritter til at kunne komme i CoL ligaspil inden kvalkampene gik i gang, sandsynligheden for at misse det, var ca. det samme som at rykke ud af Superligaen. Så selvfølgelig skal man have større ambitioner end det, når man får de muligheder som et mesterskab giver.

God kamp til dig også i aften.

Ingen er imponeret :)
Jeg vil sammenligne det med at ramme top 6.. Fint, ikke mere.

Folk skal skrive det, de har lyst til ligeså længe de gider men jeg har fået nok af en bestemt bruger, at jeg for kun 2. gang nogen sinde sat en på Ignore listen. Kritik er altid på sin plads men vi er langt forbi alm. sund og fair kritik sammenholdt med fakta ignoreres og usandheder bliver gentaget igen og igen.

Trist det er blevet nødvendig.
Jeg har gjort præcis det samme i dag.

Når fakta ignoreres og usandheder gentages i det uendelige, så ender det bare som forurening for mig.

Så er enhver dialog kortsluttet, og det er mit liv for kort til.

En væsentlig del af forskellen er dels at holdet stadig var træt efter Poznan, og at Tingager var skadet. Jensen-Abbew var også ude.

Kan du ikke åbne bare lidt op for ironien i at hævde en ny spiller ikke havde gjort en forskel, når Rösler kom ind og gjorde en forskel?

Resten af skal blive stående. Jeg vil ikke modrante. Jeg vil gerne føre en sober debat om, hvilke muligheder der var, og de valg / prioriteringer man foretog.

Jeg skal ikke sige mig fri for at have været hård i retorikken. Men det bliver meget en debat mod fleksible standpunkter. Det CV har foretaget sig var det man kunne. Der vsr ikke andre muligheder ... eller måske, men så, eller nej, men senere.
Jo, det kan jeg på sin vis godt se det ironiske i.

Mit modargument vil være, at Røsler ikke gjorde den store forskel. Han var i kramper efter 70 hjemme mod Sabah, og udgik efter 82 i Baku efter at have været i store vanskeligheder. Så kan man altid diskutere om det var gået endnu værre, hvis vi ikke havde købt ham lige dér.

Jeg er glad for tilgangen. Jeg tror bare først at vi får Røsler på max. performance om 2-3 uger. Så har vi til gengæld også en rigtigt dygtig spiller, som forhåbentlig kan nå Beijmos niveau.

Vi mistede to af ligaens absolut bedste forsvarsspillere. Måske de bedste i AGF i mange år. Jeg tror det var umuligt at erstatte dem niveaumæssigt i starten af et vindue inden for det sportslige budget vi nu engang har. Det er helt fair, hvis du tror noget andet.

Jeg er stadig af den opfattelse at vi skulle have solgt Lyngby-kampen, som lå mindre end 3 døgn efter at vi havde tømt os helt i Poznan og kun 4 dage før Sabah hjemme. Jeg forstod ikke at Tingager, Emmery, Bech og Arnstad skulle starte den kamp. Om det så havde betydet et forstærket U19-hold, så havde det været det rigtige at gøre, synes jeg. Forhåbentlig har JP og staben lært af det til en anden gang.

Jo, det kan jeg på sin vis godt se det ironiske i.

Mit modargument vil være, at Røsler ikke gjorde den store forskel. Han var i kramper efter 70 hjemme mod Sabah, og udgik efter 82 i Baku efter at have været i store vanskeligheder. Så kan man altid diskutere om det var gået endnu værre, hvis vi ikke havde købt ham lige dér.

Jeg er glad for tilgangen. Jeg tror bare først at vi får Røsler på max. performance om 2-3 uger. Så har vi til gengæld også en rigtigt dygtig spiller, som forhåbentlig kan nå Beijmos niveau.

Vi mistede to af ligaens absolut bedste forsvarsspillere. Måske de bedste i AGF i mange år. Jeg tror det var umuligt at erstatte dem niveaumæssigt i starten af et vindue inden for det sportslige budget vi nu engang har. Det er helt fair, hvis du tror noget andet.

Jeg er stadig af den opfattelse at vi skulle have solgt Lyngby-kampen, som lå mindre end 3 døgn efter at vi havde tømt os helt i Poznan og kun 4 dage før Sabah hjemme. Jeg forstod ikke at Tingager, Emmery, Bech og Arnstad skulle starte den kamp. Om det så havde betydet et forstærket U19-hold, så havde det været det rigtige at gøre, synes jeg. Forhåbentlig har JP og staben lært af det til en anden gang.
Helt enig. Vi drev rovdrift på enkelte spillere. Det er simpelthen for dumt så tidligt i sæsonen.

At JP have for få spillere at vælge imellem gør ikke Tingager mindre skadesfri

Hvad bygger du på de var mulige?
Hvad bygger du på de ville?
Hvad bygge du på vi ikke har forsøgt?

Din egne tanker? Det lyder næsten som om at man bare SKULLE hente en, bare for at hente en.. Fordi man jo skulle have en? Så ikke noget med at tænke på den lange bane, relationer, taktik, type osv. Nej, der skulle bare en ind...
Det er simpelthen imo en urimelig kritik af CVs ageren, når man bare følger lidt med i markedsmekanismerne.

Vi kunne helt sikkert godt have fået en ind, men så havde niveaut muligvis også have været der efter.

Det er sjovt at samtlige sportsdirektører enstemmingt, siger at det er nemmere senere i vinduet, når ting i de store klubber begynder at falde på plads - men ignoreres helt herinde.
Dermed stadig ikke sagt det er umuligt, men bare sværere og dyrere (normalt)

Det er et urimeligt krav til bevisbyrde at jeg skal løfte det hele. Du stiller dig hvor der var én mulighed, ud over at hente skrammel, så CV er pr definition genial, bortset fra at han gjorde det eneste der var muligt og derfor er han ligegyldig.

Hvis jeg gerne vil se på hvad man signalerede fra start af sæsonen og mener det man viste indebar for stor tiltro til det eksisterende mandskab. Så siger du, at CV stolede på mandskabet og ville have flere unge ind, mens han samtidig vendte hver sten for at finde den perfekte forsvarsspiller - som ikke var mulig.

Du plejer at være ok med saglige debatter. Derfor undrer det, at du er så kategorisk afvisende her. Der er da en del om at man måske kunne få noget lort, men det er mere fuck off-kommentarer end indrømmelser / refleksioner der indbyder til at grave dybere.

Jeg nægter at tro der ikke var relevante muligheder. Til gengæld er der mange faktorer der også spiller ind. CV ved hvad der foregår. Du ved at CV gør det hele rigtigt og dermed også at jeg tager fejl, med mindre jeg løfter en unfair bevisbyrde. Det kan godt være udgangsbønnen. Så vil jeg tilskrive det at du reagerer på en masse andet og derfor bare vil lukke alle debatter ned. Sådan kan det også gå ind i mellem.

Det er et urimeligt krav til bevisbyrde at jeg skal løfte det hele. Du stiller dig hvor der var én mulighed, ud over at hente skrammel, så CV er pr definition genial, bortset fra at han gjorde det eneste der var muligt og derfor er han ligegyldig.
Nej jeg mangler simpelthen bare nogle argumenter for, vi ikke har prøvet og at Det har været muligt.
Lidt modsat, så syntes jeg der bygges en tese om at det jo er nemt at hente spillere - også dem som måske er niveauet over.
Jeg mangler et eller andet der underbygger at vi har været i en position hvor det var muligt?

Hvis jeg gerne vil se på hvad man signalerede fra start af sæsonen og mener det man viste indebar for stor tiltro til det eksisterende mandskab. Så siger du, at CV stolede på mandskabet og ville have flere unge ind, mens han samtidig vendte hver sten for at finde den perfekte forsvarsspiller - som ikke var mulig.
Har vist aldrig brugt ordet stolede på truppen. Jeg er 100% sikker på at CV har prøvet at hente noget, og han ikke bare har siddet på hænderne.
Men når ALLE Sportsdirektøre samstemmit siger at det er nemmere senere, at få den fornødne kvalitet (læg mærke til jeg ikke siger det er umuligt at hente tidligt), så undre det mig at man så kategorisk kan sige vi bare skulle have hente spillere tidligere.

Du plejer at være ok med saglige debatter. Derfor undrer det, at du er så kategorisk afvisende her. Der er da en del om at man måske kunne få noget lort, men det er mere fuck off-kommentarer end indrømmelser / refleksioner der indbyder til at grave dybere.
Lige over :)
Syntes virkelig jeg mange gange prøver at sige at det naturligvis ikke er umuligt, bare sværere.. Men mangler virkelig et eller andet argument for at det var muligt at få eksempelvis røsler tidligere, når han selv har sagt at europæisk gruppespil var afgørende.

Jeg mener stadig det er vigtige at få den rigtige på langt sigt, også selvom det måske så gør at spilleren kommer sidst i vinduet - og det har koster måske 2-3% bedre chance for chl gruppespil.

Jeg nægter at tro der ikke var relevante muligheder. Til gengæld er der mange faktorer der også spiller ind. CV ved hvad der foregår. Du ved at CV gør det hele rigtigt og dermed også at jeg tager fejl, med mindre jeg løfter en unfair bevisbyrde.
Jeg mangler sådan set bare et eller andet argument for at de muligheder der har været, også har været der? Det er rent gæt.

I øvrigt er det vist også sagt at man nok skal vente med ar evaluere til vinduet er overstået. Jeg syntes det er langt ude at kritisere ham for ikke at hente nye spillere i vinter eller sælge dem med udløb, når hans dispositioner gav mesterskabet.
Vi ved med sikkerhed hans dispositioner gjorde det. Vi ved ikke om det havde kostet at gøre noget andet
CV kan sagtens fejle, men indtil vinduet er lukket, så syntes jeg personligt at tvivlen skal komme ham til gode
Tænk hvis han hentede Messi (ved godt det ikke sker) og det kun skete fordi man ventede :) skal han så stadig kritiseres?

Det kan godt være udgangsbønnen. Så vil jeg tilskrive det at du reagerer på en masse andet og derfor bare vil lukke alle debatter ned. Sådan kan det også gå ind i mellem.
Tak for kaffe...

Latest posts

D
Replies
936
Views
88K
Back