New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 207K
Cykling
Men jeg tror ikke, MvdP kan tæmmes af andre end Pogi i Ronde lige nu.
Tror Lidl-Trek og Visma med alle mand klar havde kunnet byde ham gevaldigt op til dans. Det ville være voldsomt mange stærkere ryttere at holde styr på og Alpecin-holdet er ikke specielt stærkt ift. at kontrollere et løb. Havde UAE ikke kastet alle mand ind for at hjælpe dem sidste år var Mads P sejlet alene hjem fra front.

Men som det ser ud nu, tror jeg forskellen er for stor. Og det taktiske spil mere simpelt. Laver man en top 10 over de bedste klassiker ryttere er det vel mindst halvdelen der mangler eller er alvorligt svækket - herunder 3 af de 4 med afstand stærkeste (Laporte, WvA og en vingeskudt Mads P).

Tror Lidl-Trek og Visma med alle mand klar havde kunnet byde ham gevaldigt op til dans. Det ville være voldsomt mange stærkere ryttere at holde styr på og Alpecin-holdet er ikke specielt stærkt ift. at kontrollere et løb. Havde UAE ikke kastet alle mand ind for at hjælpe dem sidste år var Mads P sejlet alene hjem fra front.

Men som det ser ud nu, tror jeg forskellen er for stor. Og det taktiske spil mere simpelt. Laver man en top 10 over de bedste klassiker ryttere er det vel mindst halvdelen der mangler eller er alvorligt svækket - herunder 3 af de 4 med afstand stærkeste (Laporte, WvA og en vingeskudt Mads P).
Enig, deraf formuleringen "lige nu".

Var Mads ikke styrtet forleden, havde jeg troet på Trek, for de kører mere eller mindre som Mapei, inden Remco overtog det hele, og skal man slå MvdP, skal man være flere end ham, medmindre man hedder Tadej til fornavn.

Så det er helt enormt ærgerligt.

Men hey, selv den store MvdP kan jo få defekt eller komme til at sidde bag et stort styrt på et afgørende tidspunkt. Det kan man måske håbe for løbet.

Rimer Bjerg ikke mere paa naeste sondag?
Han nævner selv i dag er højdepunktet i denne artikel.

Her nævner han samtidig at formen nu er på plads og den havde han gerne set lidt tidligere;) Han er også en af de eneste som har kørt alle løbene, så en lille pause var tiltrængt.
Jeg tror på Bjerg kan gøre en god figur, så må fingrene krydses for han kan ramme det rigtige tidspunkt at komme afsted.

Det klarede i øvrigt op i løbet af dagen, så det ser ud til, at vi får fine forhold i morgen 👍🏻

Det ser ud til at åbne fint men også som om der kan komme regn.

Her er udsigten fra Oudenaarde

1711856001161.png

Attachments

• 1711855944978.png
    1711855944978.png
    80.5 KB · Views: 1
Status:

Der er blevet råbt Kom Så De Hviie flere gange langs Kwaremont.

Vi ejer verden! 😅

Vejr: Det drypper, og skyerne bliver tungere!
Jo tungere og vådere - des bedre må det være for Pedersen.

MVDP lukkede lige selv hullet på 19 sekunder op til forreste gruppe. Bliver straks mødt af et angreb fra Mads P. som stikker af igen men har en Alpecin rytter på hjul.

Mads P er enten i gang med noget helt genialt eller også noget helt vanvittig tåbeligt. Jeg frygter det sidste men han har uden tvivl bedre ben end jeg frygtede. Selv hvis det ender galt for ham, så ser det mere end lovende ud til næste weekend med en hel uges forhåbentlig fuld restitution.
Man skulle tro det var træning til næste weekend eller arbejde for holdet. Men holdet ser ikke rigtig ud til at være der.

Nu skal han med op over og så sætte sig bagerst i en periode, for at få luft ind.

Overraskende at de fik lukket op til MVDP igen efter han havde fået hul.

Ser desværre ud til, han har brugt for mange kræfter. Forhåbentlig var det udbrud for at teste kroppen med henblik på Roubaix ellers synes jeg, det var lidt hovedløst kørt.
Ja, det er jo meget muligt, men det har så vist sig, at han har spildt en gylden chance i år... Én af kun tre, der ikke måtte af cyklen på Koppenberg. Tænk hvis han ikke havde været i det håbløse udbrud!

Han var jo tydeligvis sindssygt stærk i dag, så hvis han ikke havde spildt sine kræfter, kunne han måske have fulgt med MvdP.

Så er vi enige men jeg tror måske han godt vidste, at kroppen ikke er på toppen og så prøvede at forgribe i håbet om Van der Poel kørte arrogant. Det var en chance at tage, som han nok ikke burde have gjort.
Til gengæld må det give moral at have de ben efter det styrt. Hvad kan det ikke blive til, når kroppen får en uge til at hvile i?

Latest posts

Back