New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 207K
Cykling
Og kæmpe respekt for at køre løbet forfra og ikke bagfra. Det er den slags store ryttere er gjort af💪💪

Jeg troede da også på Mads P men efter så langt et løb ved man aldrig.

Jeg tror heller ikke det bliver taktikken men der skal helt sikkert prøves, hvis der er kommet forposter ud. Holdet så stærke ud og mon ikke Milan/Stuvyen kan få lov at luske sig afsted.

Men har Mads ikke tabt sig lidt? Syntes han så bedre ud på bakkerne men det kan selvfølgelig være det kun var på dagen. Det bliver spændende😁
Enig i at han ser hurtigere ud på bakkerne. Men stoler de på det søndag ? G-W er et meget taktisk løb, Ronde er er den stærkeste mand langt hen af vejen. Da Kasper A vandt nød han dog godt af at have Alaphilippe, både MvdP og Aert var alene

G-W er et MEGET lettere løb end Ronde. Jeg var også begejstret over Mads' styrke, og i E3 så jeg ham som en rytter, der lå og trænede benhårde intervaller. Det løb kørte han ganske enkelt med hovedet under armen.

Men det giver mening at stressteste før den store forestilling, og min fornemmelse er, at Mads aldrig har været bedre, samt at hans hold nu har den fornødne klasse. Som sagt er det et meget hårdere løb, og det spiller jo sædvanligvis ind i Mads' styrker, men han mangler altid det sidste på bakkerne, når MvdP eller Pogi (lol) sætter i gang.

Som andre er inde på er der dog en anden dynamik i spil i år. Pogi stiller ikke op, så er MvdP villig til at lave samme nummer udefra solo? Måske for tre-fire år siden, men han kører klogere nu. Dog bør han også vide, at han ikke vinder mange spurter, medmindre han læsser folk som Mads. Man kan håbe på, at Visma er friske nok til at udligne MvdP's enorme styrke.

Jeg skal ned at stå på Kwaremont, og jeg glæder mig som et lille barn til at se Mads byde de helt store op til dans endnu en gang! Top 3 er nok det "gode" bet.

Det siger meget både om dansk cykling i disse år og om underholdningsværdien af de seneste AGF-kampe, at spændingsniveauet - på dette forum, af alle steder! - virker højere rettet mod påskedag end langfredag.

Men det er nu svært ikke at glæde sig til Flandern, til Roubaix, til Touren, OL og til VM - alle med visse forventninger til dansk succes.

G-W er et MEGET lettere løb end Ronde. Jeg var også begejstret over Mads' styrke, og i E3 så jeg ham som en rytter, der lå og trænede benhårde intervaller. Det løb kørte han ganske enkelt med hovedet under armen.

Men det giver mening at stressteste før den store forestilling, og min fornemmelse er, at Mads aldrig har været bedre, samt at hans hold nu har den fornødne klasse. Som sagt er det et meget hårdere løb, og det spiller jo sædvanligvis ind i Mads' styrker, men han mangler altid det sidste på bakkerne, når MvdP eller Pogi (lol) sætter i gang.

Som andre er inde på er der dog en anden dynamik i spil i år. Pogi stiller ikke op, så er MvdP villig til at lave samme nummer udefra solo? Måske for tre-fire år siden, men han kører klogere nu. Dog bør han også vide, at han ikke vinder mange spurter, medmindre han læsser folk som Mads. Man kan håbe på, at Visma er friske nok til at udligne MvdP's enorme styrke.

Jeg skal ned at stå på Kwaremont, og jeg glæder mig som et lille barn til at se Mads byde de helt store op til dans endnu en gang! Top 3 er nok det "gode" bet.
Hvis du var I stolen hos Visma, hvordan vinder du så løbet? Dylan VB langt udefra, som i Omloop 2023? Wout har aldrig slået MvdP

Hvis du var I stolen hos Visma, hvordan vinder du så løbet? Dylan VB langt udefra, som i Omloop 2023? Wout har aldrig slået MvdP
Håber, der er en Gud, og beder til ham? 😅

Både Laporte (saddelsår og racermave) og DvB ("sygdom") er tvivlsomme til Ronde, og de sidder begge over i morgen. Visma er stadig stærke, men det er to af deres formodet tre stærkeste, der er ukampdygtige.

Men lige netop i Ronde har vi set, at det er tæt på umuligt at vinde, hvis ikke man selv er eller er i selskab med stærkeste mand ved målstregen. Sidste år sad Mads fx i en gruppe omkring tre minutter foran Feltet. Pogi slagtede ham på Kwaremont efter at have jagtet mange km med MvdP og Wout, som ikke tog mange føringer. Det koster enorme kræfter at sidde derude som stort navn, for resterne af morgenudbruddet vil typisk sidde på hjul i erkendelse af, at de ikke vinder, men måske kan få en billet til en top ti, hvis de sparer sig.

Så svaret må være, at Wout i en spurt er deres bedste bud. Han bør slå MvdP de fleste gange, og nu står det efterhånden klart for snart enhver, at man ikke må lade sig lulle i søvn af MvdP før spurten (hej Pogi odds 81👋🏻).

Både Mads og særligt Asgreen har vist vejen. Lang spurt i højeste hastighed. Så pakker han sammen. Wout slog ham (og Pogi) i E3 sidste år, så jeg tror, Wout tror på det.

Jeg tror til gengæld ikke, Wout kommer til at kunne følge MvdP, og jeg er noget fortvivlet over Vismas strategi for ham med få løb. Det kan ende i total fiasko.

Så til Ronde tror jeg måske lidt naivt faktisk mere på Mads denne gang. Han skal bare ramme dagen, for motivationen er der 100 %.

Og jeg tror, han vil forsøge at følge MvdP i stedet for at anticipere. Det ville f... være blæret, hvis det lykkes!

Håber, der er en Gud, og beder til ham? 😅

Både Laporte (saddelsår og racermave) og DvB ("sygdom") er tvivlsomme til Ronde, og de sidder begge over i morgen. Visma er stadig stærke, men det er to af deres formodet tre stærkeste, der er ukampdygtige.

Men lige netop i Ronde har vi set, at det er tæt på umuligt at vinde, hvis ikke man selv er eller er i selskab med stærkeste mand ved målstregen. Sidste år sad Mads fx i en gruppe omkring tre minutter foran Feltet. Pogi slagtede ham på Kwaremont efter at have jagtet mange km med MvdP og Wout, som ikke tog mange føringer. Det koster enorme kræfter at sidde derude som stort navn, for resterne af morgenudbruddet vil typisk sidde på hjul i erkendelse af, at de ikke vinder, men måske kan få en billet til en top ti, hvis de sparer sig.

Så svaret må være, at Wout i en spurt er deres bedste bud. Han bør slå MvdP de fleste gange, og nu står det efterhånden klart for snart enhver, at man ikke må lade sig lulle i søvn af MvdP før spurten (hej Pogi odds 81👋🏻).

Både Mads og særligt Asgreen har vist vejen. Lang spurt i højeste hastighed. Så pakker han sammen. Wout slog ham (og Pogi) i E3 sidste år, så jeg tror, Wout tror på det.

Jeg tror til gengæld ikke, Wout kommer til at kunne følge MvdP, og jeg er noget fortvivlet over Vismas strategi for ham med få løb. Det kan ende i total fiasko.

Så til Ronde tror jeg måske lidt naivt faktisk mere på Mads denne gang. Han skal bare ramme dagen, for motivationen er der 100 %.

Og jeg tror, han vil forsøge at følge MvdP i stedet for at anticipere. Det ville f... være blæret, hvis det lykkes!
Jeg er også naiv optimist omkring Mads P og håber han vælger at følge MvdP, som du skriver. Psykologien må være at det er MvdPs problem at komme solo hjem.

Jeg er squ lidt bekymret for søndag når Van der Poel sidder over i morgen mens Mads P er til start. Mads vil have 3 hårde løb i benene mens Van der Poel og Van Aert vil være helt friske.
På deres niveau er det ikke nødvendigvis en fordel at sidde over. Det er selvfølgelig individuelt, men Mads P er typen der har brug for stressen fra løb til at holde sig helt skarp.

Ved ikke om Wout har det anderledes, men jeg synes én løbsdag efter højdetræning er farligt lidt inden Flandern.

Last edited:
På deres niveau er det ikke nødvendigvis en fordel at sidde over. Det er selvfølgelig individuelt, men Mads P er typen der har brug for stressen fra løb til at holde sig helt skarp.

Ved ikke om Wout har det anderledes, men jeg synes én løbsdag efter højdetræning er farligt lidt inden Flandern.
Helt enig. Vi så fx Skjelmose have problemer med korte, intense indsatser efter en tur til Teide, mens han efter eget udsagn aldrig har været bedre på de længere stigninger.

Spøjst nok har Visma de seneste år haft deres klassikerhold på højdetræningslejr, hvorefter de (Wout) har smadret alt og alle i de mindre belgiske løb, men altså ikke vundet et af de helt store. En vigtig detalje er dog, at Wout altid har kørt cross og derfor har haft de intense indsatser i benene. Det har han ikke i år.

Derfor er det svært at konkludere noget, synes jeg, men det må være en universel sandhed, at højdetræningslejr giver dieselben, og samtidig kan Vismas overlegenhed i de førnævnte små løb også skyldes klasse samt manglende form hos konkurrenterne.

Som krølle på halen er det værd at bemærke, at Mads ikke synes godt om højdetræningslejre overhovedet og decideret nægter at være en del af det.

"Det giver vel 2-3 % ekstra, men jeg har også et liv. Jeg prøvede det en gang, og jeg hadede det" - frit efter hukommelsen.

Det kan man sige meget om, særligt de 2-3 (imø til tider helt afgørende) %, men der skal naturligvis også være motivation indblandet, ellers nytter det næppe meget at højdetræne.

Anyway, Mads bliver bedre af løb, og som jeg skrev i et tidligere indlæg, så jeg en Mads P., der trænede intervaller i E3. Han har før haft off-dage, særligt sidste år var han svær at regne ud, men mit indtryk er, at han aldrig har stået bedre forud for de store løb, end han gør lige nu.

Jeg kunne snakke om det her uafbrudt i dagevis, så lad mig slutte dagen med at krydse fingre for, at vi også ser lidt til Mapei de næste par søndage. Det kan ikke passe, at en forsmået Alaphilippe skal være deres bedste håb. Folk som Asgreen og Lampaert må tage sig gevaldigt sammen og vise noget. Måske et eller andet udbrud, der kan få mange minutter og med lidt held lede til en top ti eller mere.

Det føles sølle at omtale en tidligere (dansk) vinder af løbet på den måde, men sådan ligger landet desværre.

Latest posts

Back