Håber, der er en Gud, og beder til ham?
Både Laporte (saddelsår og racermave) og DvB ("sygdom") er tvivlsomme til Ronde, og de sidder begge over i morgen. Visma er stadig stærke, men det er to af deres formodet tre stærkeste, der er ukampdygtige.
Men lige netop i Ronde har vi set, at det er tæt på umuligt at vinde, hvis ikke man selv er eller er i selskab med stærkeste mand ved målstregen. Sidste år sad Mads fx i en gruppe omkring tre minutter foran Feltet. Pogi slagtede ham på Kwaremont efter at have jagtet mange km med MvdP og Wout, som ikke tog mange føringer. Det koster enorme kræfter at sidde derude som stort navn, for resterne af morgenudbruddet vil typisk sidde på hjul i erkendelse af, at de ikke vinder, men måske kan få en billet til en top ti, hvis de sparer sig.
Så svaret må være, at Wout i en spurt er deres bedste bud. Han bør slå MvdP de fleste gange, og nu står det efterhånden klart for snart enhver, at man ikke må lade sig lulle i søvn af MvdP før spurten (hej Pogi odds 81

).
Både Mads og særligt Asgreen har vist vejen. Lang spurt i højeste hastighed. Så pakker han sammen. Wout slog ham (og Pogi) i E3 sidste år, så jeg tror, Wout tror på det.
Jeg tror til gengæld ikke, Wout kommer til at kunne følge MvdP, og jeg er noget fortvivlet over Vismas strategi for ham med få løb. Det kan ende i total fiasko.
Så til Ronde tror jeg måske lidt naivt faktisk mere på Mads denne gang. Han skal bare ramme dagen, for motivationen er der 100 %.
Og jeg tror, han vil forsøge at følge MvdP i stedet for at anticipere. Det ville f... være blæret, hvis det lykkes!