New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 207K
Cykling
Last edited:
For mig varierer det. Jeg gider ikke betale for Play, så jeg bruger oftest Eurosport, som også tilbyder AGF af og til. Det varierer lidt ift. kommentatorerne. Jeg er meget begejstret for den unge Anders Mielke, mens Bay og Holm stadig kæmper med ikke at grine, når de skal sige "Sepp Kuss". Til gengæld byder de så ind med landevejserfaring og røverhistorier.

Men nu og da skal jeg altså have mig en dosis Rolf, så hvis der sendes løb på moderkanalen, vælger jeg ofte den til.

Jeg er tilfreds med, at det kan varieres efter humør og behov.

Jeg bliver altid imponeret, når der slipper en afsted og de andre slet ikke kan blive enige om at hente ham.

Jorgensen har også set stærk ud og det var måske tilfældigt hvem af de to Visma-ryttere som kom afsted.

Visma må glæde sig over sejren og samtidig ærgre sig over Van Aert. Har kun set er par billeder men han lignede ikke en der er frisk til at køre på søndag. På den anden side, så er det cykelryttere og de bider ofte tænderne sammen.

Last edited:
Mads Pedersen har desværre taget 4 kg. på i væske efter styrtet.

Forhåbentlig får han en del af det ud af systemet inden søndag.

Havde egentlig overvejet et gæt på hvem der kan vinde løbet men det bliver en lang omfattende liste - her er måske nogen af topfavoritterne.

***** MVDP
**** Bettiol, Matteo Jorgensen
*** Mads Pedersen (en stjerne ned pga. styrt), Kasper Asgreen, Benoot, Stefan Kung, Skuijns, Lazkano, Trentin

Derefter kommer der et hav af ryttere som kan gøre en god figur og løbet kan være svær at forudsige. Er spændt på Michael Matthews, good old Kristoff, young man Pithie, Madouas, Wellens, Jonas Abrahamsen, Dries de Bondt, Sheffield, Dylan Van Barle osv. osv. osv. osv....

Af Danskere er det formentlig Mads P, Asgreen, Mikkel Bjerg, Valgren og måske Søren Kragh der kan kommer afsted med en flot figur.

Der er så mange ryttere som måske kan snige sig med i et udbrud og dermed komme de største favoritter i forkøbet. I år kunne udmærket være et år til overraskelser.
MVDP er kæmpe stor favorit men har måske ikke helt holdet til at holde det hele i snor - til gengæld skal han nok "bare" være indenfor 1,5 minut på de sidste bakker, for at køre op til en frontgruppe. Det kan dog blive særdeles svært at styre ude foran, hvis den rigtige sammensætning kommer afsted. Jeg tænker MVDP vil gå efter at angribe langt udefra og springe fra grupper til gruppe hvis muligt.

Vejret ser ud til at blive tørt, der er lidt risiko for regn sidst på eftermiddagen. Våde brosten øger ellers sværhedsgraden gevaldigt og giver en helt anden dimension. Måske de er lidt våde fra de tidligere dages regn.

Last edited:
Fin analyse @Martinstranger
Må jeg ydmygt tilføje mohoric.
Han er snu og habil i forskelligt terræn.
I forhold til mvdp - er oude-kwaremont-paterberg komboen ikke ca 13-15km fra mål linien som de sidste par år? I så fald skal vinderen nok toppe paterberg blandt de første
Han kunne også være en stærk mulighed - gør det traditionelt godt i de lange løb og kan om nogen køre et udbrud fra lang afstand(y) Mener dog ikke han har den bedste statistik i Flandern men det behøver man jo heller ikke.

Afslutningen er her og der er ikke mange pauser, inden de når frem til de sidste ca. 13 km. Umiddelbart tænker jeg det bliver afgjort inden den sidste tur på Paterberg men det vil tiden vise - det afhænger også lidt af om det er MVDP eller et udbrud.

1711795022202.png

Ps: Jasper Philipsen stiller ikke til start alligevel. Gad vide om det har noget med Van Aerts styrt og manglende styrke hos Visma at gøre. De tænker måske de andre kan klare den og Philipsen var ikke selv en top contender.

Et lidt frækt bud - ikke på en sejr eller podie - men top 5 eller 10, kunne være Mikkel Bjerg. Han virker på vej tilbage i topform efter lidt sygdom og har virket latterligt stærk i de ugelange etapeløb.

Blev nr. 15 sidste år efter at have brændt en pakke tændstikker for Pogacar og efter det store styrt i onsdags tror jeg alle de andre hold skal ud og lægge ekstra tidligt pres på Alpecin. Så kan godt se ham komme væk i præ-finalen (hvis en sådan efterhånden eksisterer i moderne cykling) sammen med andre stærke løjtnanter som Benoot og Skujins. Og så er det bare at være slidstærk derfra, hvilket han er fantastisk til. Desværre er hans spurt nok ikke meget mere potent end min, så kræver nok et Bettiol-scenarie før han kan ende bedre og det virker ret usandsynligt med så klar en favorit.

Et lidt frækt bud - ikke på en sejr eller podie - men top 5 eller 10, kunne være Mikkel Bjerg. Han virker på vej tilbage i topform efter lidt sygdom og har virket latterligt stærk i de ugelange etapeløb.

Blev nr. 15 sidste år efter at have brændt en pakke tændstikker for Pogacar og efter det store styrt i onsdags tror jeg alle de andre hold skal ud og lægge ekstra tidligt pres på Alpecin. Så kan godt se ham komme væk i præ-finalen (hvis en sådan efterhånden eksisterer i moderne cykling) sammen med andre stærke løjtnanter som Benoot og Skujins. Og så er det bare at være slidstærk derfra, hvilket han er fantastisk til. Desværre er hans spurt nok ikke meget mere potent end min, så kræver nok et Bettiol-scenarie før han kan ende bedre og det virker ret usandsynligt med så klar en favorit.

Kiggede også på Bjerg og Valgren men begge har lovet loyalitet til deres kaptajner. Men nu kender vi jo Flandern og de kan hurtigt komme til at sidde ude foran, hvor de ender med at få chancen selv. Bjerg har jeg selv fidus til og vi skal nok heller ikke helt glemme Valgren - han begynder at ligne sig selv og jeg mener han kørte en top 5 for nogle år siden.

Rimer Bjerg ikke mere paa naeste sondag?
MVDP er i hvert fald favoritten, men Trek har vist han kan taemmes.
Bortset fra Bettiol, saa synes jeg naermest altid at den staerkeste vinder
Enig. Men jeg tror ikke, MvdP kan tæmmes af andre end Pogi i Ronde lige nu. Du har ret i, at det næsten altid er den stærkeste eller i hvert fald en af de to stærkeste, der vinder. Bettiol var altså vanvittig den dag. Så må MvdP lade være med at køre på fortovet med kun en hånd på styret 💁🏼‍♂️

Det klarede i øvrigt op i løbet af dagen, så det ser ud til, at vi får fine forhold i morgen 👍🏻

Latest posts

Back