New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 208K
Cykling
Så er der mange højdemeter på programmet💪 Det store spørgsmål er om nogen vil bruge det aktivt eller de holder sig til sidste bjerg. Der er helt sikkert mange som ønsker at komme i udbrud.

Men hvad med de store? Vil UAE give den gas i tillid til de har det bedste hold og sætte pres på allerede fra de første bjerge. Eller vil Visma give den et skud og følge opskriften fra de tidligere år om at der skal presses hele vejen igennem. De kan også sende forposter ud som de tidligere har haft succes med.

Det helt store spørgsmål er som om rytteren med en Giro i benene eller ham der var indlagt i længere tid bliver først træt.

I dag kunne udmærket være en dag Evenepoel tager en offday eller måske i morgen. Jeg håber han er færdig med den slags men husker det som om de plejer at komme.

Så er der mange højdemeter på programmet💪 Det store spørgsmål er om nogen vil bruge det aktivt eller de holder sig til sidste bjerg. Der er helt sikkert mange som ønsker at komme i udbrud.

Men hvad med de store? Vil UAE give den gas i tillid til de har det bedste hold og sætte pres på allerede fra de første bjerge. Eller vil Visma give den et skud og følge opskriften fra de tidligere år om at der skal presses hele vejen igennem. De kan også sende forposter ud som de tidligere har haft succes med.

Det helt store spørgsmål er som om rytteren med en Giro i benene eller ham der var indlagt i længere tid bliver først træt.

I dag kunne udmærket være en dag Evenepoel tager en offday eller måske i morgen. Jeg håber han er færdig med den slags men husker det som om de plejer at komme.
UAE skal bare sidde på hjul herfra. Jeg tvivler på, de får lov at smide en mand med forrest, og det alene kan gøre, at Visma heller ikke får en med, og at udbruddet i yderste konsekvens aldrig får lov at køre.

Jeg tror dog, vi får en stor gruppe af sted, hvorfra vinderen skal findes. Og så vil det undre mig, hvis ikke Pogi slår Jonas på stregen.

Jeg tror på et favoritopgør om sejren. Det vil ligne UAE dårligt at lade en stor bjergetape sejle, og jeg gætter på, at Pogacar stadig vil gå efter bonussekunder og have en tro på, at han er bedre end Vingegaard.

Jeg kan ikke huske, jeg har set UAE køre en defensiv taktik. I det øjeblik, de begynder på det, resignerer de i min bog. De kan umuligt tro på, at den nuværende tid er nok til at holde hele vejen, så jeg vil gætte på, at de forsøger at tage så meget tid og så mange sejre som muligt på de stigninger, der passer Pogacar. Det inkluderer bonussekunder.

Jeg tror, det bliver et opgør mellem Vingegaard og Pogacar.

Jeg tror på et favoritopgør om sejren. Det vil ligne UAE dårligt at lade en stor bjergetape sejle, og jeg gætter på, at Pogacar stadig vil gå efter bonussekunder og have en tro på, at han er bedre end Vingegaard.

Jeg kan ikke huske, jeg har set UAE køre en defensiv taktik. I det øjeblik, de begynder på det, resignerer de i min bog. De kan umuligt tro på, at den nuværende tid er nok til at holde hele vejen, så jeg vil gætte på, at de forsøger at tage så meget tid og så mange sejre som muligt på de stigninger, der passer Pogacar. Det inkluderer bonussekunder.

Jeg tror, det bliver et opgør mellem Vingegaard og Pogacar.
Jeg er enig i tendensen, men det ville simpelthen være så risikabelt, grænsende til dumt, at gøre.

Altså lige indtil de sætter Jonas på det, selvfølgelig 😁

Det ved jeg nu ikke. Pogacar taber potentielt touren, hvis han ikke forsøger at udbygge sit fordpring.
Det har han allerede forsøgt, og det slog fuldstændig fejl 🤷🏼‍♂️

Det er et dilemma, for hvis man fra start har tænkt, at man kan slide Jonas op, skal man jo bare fortsætte, men hidtil er alt gået mod forventning.

Godt, jeg ikke er sportsdirektør. Det minder mig lidt om Visma sidste år, hvor de pludselig mistede troen på strategien.

Efter Jonas tog godt et minut på 5. etape, forsøgte Visma efterfølgende at stikke kniven ind på den efterfølgende etape over Tourmalet til Cauterets. Den vandt Pogi. Da Jonas så efterfølgende tabte bid for bid, mistede Visma troen på, at de havde set rigtigt. Det findes i Netflix-serien (eller Vismas egen, jeg husker det ikke præcist).

Så min pointe med ovenstående var egentlig blot at gøre klart, hvor rådvild jeg selv ville være, hvis jeg var UAE.

Efter Jonas tog godt et minut på 5. etape, forsøgte Visma efterfølgende at stikke kniven ind på den efterfølgende etape over Tourmalet til Cauterets. Den vandt Pogi. Da Jonas så efterfølgende tabte bid for bid, mistede Visma troen på, at de havde set rigtigt. Det findes i Netflix-serien (eller Vismas egen, jeg husker det ikke præcist).

Så min pointe med ovenstående var egentlig blot at gøre klart, hvor rådvild jeg selv ville være, hvis jeg var UAE.
Ah, som jeg har forstået Vingegaards udtalelser, var det Marie-Blanque, som fik dem til at gå væk fra strategien og give det et skud med at lukke touren. Det gik galt, men jeg synes også, det var forsøget værd. Derefter gik det hele dog fuldstændig efter planen? Pogacar spillede sin rolle bedre, end de havde turdet håbe, ved at knokle for sekunder her, der og alle vegne.

Så vidt jeg husker at have hørt, er det med i Netflix dokumentar. Så vidt jeg husker har holdet også været meget tydelige omkring, at der er skruet væsentligt op for dramaet i den fortælling og at de aldrig rigtigt tvivlede på Vingegaard eller strategien. Generelt er de der Netflix dokumentarer majet fleksible med sandheden.

Men din pointe og sammenligningen er stadig god👌

Så vidt jeg husker at have hørt, er det med i Netflix dokumentar. Så vidt jeg husker har holdet også været meget tydelige omkring, at der er skruet væsentligt op for dramaet i den fortælling og at de aldrig rigtigt tvivlede på Vingegaard eller strategien. Generelt er de der Netflix dokumentarer majet fleksible med sandheden.

Men din pointe og sammenligningen er stadig god👌
"We´re not gonna win the Tour this year" er imø svært at misforstå, men lad nu det ligge. Det handler igen om, at gode dyr er rådne, når det kommer til strategi, og om man skal skifte.

"We´re not gonna win the Tour this year" er imø svært at misforstå, men lad nu det ligge. Det handler igen om, at gode dyr er rådne, når det kommer til strategi, og om man skal skifte.

Der er også rimeligt langt fra en spontan reaktion i en team bil til at et hold har mistet troen på strategien. Men jeg har ikke set den, så det er udelukkende baseret på, hvad jeg mener at have læst.

Det kommer an på om de tror Pogi er mere holdbar end Vingegaard i år. Nu aå jeg som sagt ikke dagens etape men der havde jeg forventet Vingegaard kunne sidde med og man skal huske at smede mens jernet er varmt.
UAE sørgede for at feltet trillede op af Tourmalet, hvorefter Pogacar gjorde som hidtil og angreb mod slutningen af en halvkort, helstejl stigning, hvorved han - også som hidtil - satte Vingegaard og øgede afstanden efter (den svære del af) stigningen; tidligere på nedkørsler, i dag på den lette del af stigningen. Der er sådan set ikke noget nyt i det.

Vi har altså stadig ikke set Vingegaard og Pogacar køre mand mod mand, hver i sit eget højeste tempo, udover på Pertus hvor Vingegaard var uhyggeligt meget stærkere end Pogacar.

Latest posts

Back