New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 928
  • Views Views: Views 29K
Added to Calendar: 11-08-26

Hvad hedder det i næste runde?

• Total voters
    72
  • Poll closed .
Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00
Jeg er sgu træt af at vi ikke har et stort talent på den Yakob-plads fra ungdommen når de nu vrimler frem alle andre positioner.
Haugstrup har for mig at se ikke præsteret noget mere end Callø/Benjamin Hvidt gjorde i enkelte få kampe. Da Haugstrup spillede i Lyngby så det sgu ikke godt ud.
Men klart alle fortjener at kunne udvikle sig med spilletid. Det har Haugstrup ikke fået rigtig.

Så hvis vi er på hylde 2, så vil du ikke nøjes med hylde 3, hvis ikke man kan få noget fra hylde 4? Indtil videre har vi ikke hentet spillere der var bedre end det vi havde, så vi har netop nøjes hele vejen igennem. Jeg har svært ved at få øje på ambitionerne indtil videre. Men jeg vil da bliver glædeligt overrasket hvis det ændrer sig i de næste 3 uger. Jeg er bare ikke overbevist om det gør, men det skal det altså gerne. Nu snakkede CV om flere forstærkning i går, så vi kan da håbe at det er de spillere som tilsyneladende kun er tilgængelige her mod slutningen og er bedre end dem der er hentet indtil videre.

Måske man skulle vente med at evaluere til vinduet er færdigt?

Måske man skulle vente med at evaluere til vinduet er færdigt?
Skal man så ikke give dem mindst en sæson, gerne 2, før man evaluerer?

Jeg er ikke uenig. Men man kan godt se på en foreløbig status, så længe man husker forudsætningerne.

Jeg er ikke begejstret for Jørgensen, men antager der ligger nogle planer om at spille væsentligt hurtigere. Om de planer er opgivet igen, eller først kommer til at fungere senere må vi se.

Vores midler skulle bruges rigtig smart. Jeg synes Anderson/Jørgensens midler ser meget usmarte ud pt.
Timingen omkring de 2 var dog - at det var "nu eller aldrig". Og CV tænker ikke kun lige nu - men længere. Men nogle gange slår man til eller ej.
Lige nu er de reserver, men vi ved omvendt at Arnstad og Bech er vores mest oplagte salgsemner.

Når vi kommer ind i CoL-ligaspillet vil der også blive brug for aflastning af Bech og Arnstad. Så problemet er for mig at se ikke, at vi har bredden på plads på 10'erne, men at vi mangler den andre steder. Vores trup er dog allerede en del bedre i bredden, end for bare et par år siden.

CV skal nok få fyldt hullerne ud, men det sker ikke med et knips med fingrene. Vi har også nogle vi skal af med.

Skal man så ikke give dem mindst en sæson, gerne 2, før man evaluerer?

Jeg er ikke uenig. Men man kan godt se på en foreløbig status, så længe man husker forudsætningerne.

Jeg er ikke begejstret for Jørgensen, men antager der ligger nogle planer om at spille væsentligt hurtigere. Om de planer er opgivet igen, eller først kommer til at fungere senere må vi se.

På sin vis jo, man kan kun konkludere på papiret når vinduet er lukket :)
Problemet er lidt at det indlæg jeg svarede på - der virker det ikke til der ses på meget andet end "her og nu", og ikke så meget i nuancerne omkring hvorfor man ikke har hentet x-y-z

Ja tidligere sagde jeg netop - at jeg ikke var utilfreds med CVs handler som sådan.
Jeg var utilfreds med prioriteringen.

Vi har siden MEM blev solgt kun haft Yakob til den offensive plads i JPs centrale midtbane. Siden er hentet Solbakken (som er defensiv 6'er), så hentede man Knudsen fordi NP ville være ude længe (vi hørte for noget tid siden at han og klubben vidste NP spillede med noget der kom en stor regning for - noget vi generelt ser pt, at truppen ofrede alt i foråret- blev mestre - og at det koster pt), Knudsen også 6'er. Så hentede vi Jønsson fordi Solbakken er nær fodboldinvalid.

Men 0 spillere siden august sidste år til Yakobs plads - og i mellemtiden har vi mirakuløst set Yakob få comeback, gøre det fucking godt, og score i guldkampen i Brøndby som prikken over i'et. Men vi var en Yakob-skade fra at se den sitaution her - hvor hele offensiven og midtbanen ikke hang sammen. Jeg troede Jørgensen blev hentet fordi han kunne spille både 10'er og Yakobs plads. Han har ikke spillet der overhovedet. Heller ikke mens Yakob har været skadet.

Ej heller Anderson - selvom han da var offensiv 8'er under Uwe..

Så altså.... Som jeg ser det: Solbakken, Knudsen, Jønsson, Anderson, Jørgensen - mens der intet er hentet til at spille Yakobs plads.
9'eren forstår jeg bedre - da det er den dyreste plads at købe til - og vi har forsøgt med mange af dem man kan få tidligt i Haugen mm.

SIB lavede den ultimative synd på sidstedagen - en panikløsning - i Badji.
CV ville have undladt tænker man. De penge mangler sgu nu - altså de 20 mio i transfers, og 5 års lønninger - som Gyamfi og Badji har kostet, og stadig tynger.

Samtidig siger JN at ingen sportschef har haft et spillerbudget så højt som CV nu.
Meeeen - SIB købte for 40 mio i et enkelt vindue. CV har købt Anderson, Røsler, Jørgensen og Carstensen allerede. Flere kommer. Og Jørgensen og Carstensen er endnu et eksempel på en regning fra sidste sæson - som skulle betales nu.

Og dermed kommer det værste: Vi fik intet ind for 3 store profiler der forlod os - i PM, Beijmo og Dalsgaard. Så svært at undvære flere profiler - at vi ikke havde plads til at sælge andre heller - som fx Links, Kahl eller Bech/Arnstad.

Vores midler skulle bruges rigtig smart. Jeg synes Anderson/Jørgensens midler ser meget usmarte ud pt.
Timingen omkring de 2 var dog - at det var "nu eller aldrig". Og CV tænker ikke kun lige nu - men længere. Men nogle gange slår man til eller ej.
Hvis Anderson er købt for penge der gør, at vi ikke kan erstatte Dalsgaard og/eller Mortensen er han et luksus køb vi skulle have undladt.

At Stig Inge Bjørnebye købte to spillere for to sæsoner siden bør i moderne fodbold ikke tynge os flere år frem, de bør kunne afvikles og man må - når man handler - forvente at ramme forbi nogle spillere.

Mht Yakob var han jo uaktuel i 2 sæsoner. I den periode spillede Mads Emil den, og endnu mere tidligt spillede han den under Poulsen i starten. Da Mads Emil ville væk, erstattede CV ham med Solbakken, så rollen tiltænkt lidt anderledes end Yakob endte med at fortolke den, ellers virker købet af Solbakken ulogisk.

Hvis Anderson er købt for penge der gør, at vi ikke kan erstatte Dalsgaard og/eller Mortensen er han et luksus køb vi skulle have undladt.
Omvendt kan det jo være at CV allerede har bud på Arnstad, som gør at han ved, at han skal sælges denne sommer. Og i hvert fald kender CV mekanismerne omkring deadline day, hvor det vil være ret presset hvis der pludselig kommer et bud på 10 mio EUR og vi ikke har en erstatning. Uanset, så er Arnstad her på lånt tid og vi ved at vi har brug for bredden dette efterår. Så det var oplagt at slå til, når muligheden bød sig.

Omvendt kan det jo være at CV allerede har bud på Arnstad, som gør at han ved, at han skal sælges denne sommer. Og i hvert fald kender CV mekanismerne omkring deadline day, hvor det vil være ret presset hvis der pludselig kommer et bud på 10 mio EUR og vi ikke har en erstatning. Uanset, så er Arnstad her på lånt tid og vi ved at vi har brug for bredden dette efterår. Så det var oplagt at slå til, når muligheden bød sig.
Men hvis vi har i tankerne at sælge Arnstad for 10 millioner euro, så bør det ikke være et problem at lukke hullerne efter Dalsgaard og Mortensen heller.

Min kommentar gik alene på, at såfremt der kkke var råd til det, så var Anderson handlen en luksus

Da Mads Emil ville væk, erstattede CV ham med Solbakken, så rollen tiltænkt lidt anderledes end Yakob endte med at fortolke den, ellers virker købet af Solbakken ulogisk.

Nu er ved Solbakken, at håber jeg virkelig, at han er et sted, hvor han kan spille på fredag. Han er nu udtaget to gange i træk, så man må antage, at han kan bidrage med noget på banen (ellers var Hamza nok med). Fair nok, at man ikke kaster ham for løverne mod Sabah selvom vi mangler noget på midtbanen, men så håber jeg, at han kan spille en rolle på fredag!

Jeg er enig i nærmest hele dit indlæg men det opsummerer også det dilemma CV har. Der er næppe økonomi til at dække alle de huller med kvalitetsspillere.

En ordentlig Yakob alternativ betyder måske mindre midler til en 9er eller færre forsvarsspillere eller hvad det må være, så hvad er bedst?

Jeg tror ikke, vi har råd til at dække alle hullerne eller dække os ordentlig ind overfor skader og formnedgang ikke uden at sælge mindst en profil.
Hvis økonomien er et problem så vil jeg igen stille spørgsmålstegn ved hvad i alverden han tænkte da han hentede Jørgensen permanent. Selvom han sikkert er i en billigere ende end Anderson så er han stadig ikke gratis, fylder en plads og er slet ikke god nok. Så jeg må konkludere, at det ikke er økonomien, der er begrænsningen i at hente forstærkerninger, der hvor vi reelt har brug for dem.

Væsentlig hurtigere? Så kan han da slet ikke følge med. Her et år senere kan jeg stadig ikke se hvad hans kompetencer er. Han er indbegrebet af middelmådighed i superligaen. Måske det bare er mig der ikke forstår ham. Eller, JP gør tilsyneladende heller ikke. Men CV gør.

Jeg er enig i nærmest hele dit indlæg men det opsummerer også det dilemma CV har. Der er næppe økonomi til at dække alle de huller med kvalitetsspillere.

En ordentlig Yakob alternativ betyder måske mindre midler til en 9er eller færre forsvarsspillere eller hvad det må være, så hvad er bedst?

Jeg tror ikke, vi har råd til at dække alle hullerne eller dække os ordentlig ind overfor skader og formnedgang ikke uden at sælge mindst en profil.
Er der ikke noget med, at der kommer ret mange penge ind på de videresolgte Daghim og TK?

Nu er ved Solbakken, at håber jeg virkelig, at han er et sted, hvor han kan spille på fredag. Han er nu udtaget to gange i træk, så man må antage, at han kan bidrage med noget på banen (ellers var Hamza nok med). Fair nok, at man ikke kaster ham for løverne mod Sabah selvom vi mangler noget på midtbanen, men så håber jeg, at han kan spille en rolle på fredag!
Ja. Det ville være synd og skam andet.

Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at man udtager ham uden han ville kunne spille. Så mon ikke han er “i spil” til på fredag.

Men igen, jeg kunne heller ikke forestille mig at man sendte Tingager på banen mod Sabah, og heller ikke at der ikke ville komme en regning senere. Og jeg frygter han heller kkke er aktuel fredag, men håber jeg tager fejl

Ja. Det ville være synd og skam andet.

Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at man udtager ham uden han ville kunne spille. Så mon ikke han er “i spil” til på fredag.

Men igen, jeg kunne heller ikke forestille mig at man sendte Tingager på banen mod Sabah, og heller ikke at der ikke ville komme en regning senere. Og jeg frygter han heller kkke er aktuel fredag, men håber jeg tager fejl

Grundlæggende er jeg helt enig med dig i, at man burde udtage folk, som kan spille, men jeg kan også godt få mine tvivl. Man kan sige det samme med Mølgaard - han var udtaget i går, men tænker man, at han kan få en rolle på fredag eksempelvis? Jeg tvivler godt nok…

Grundlæggende er jeg helt enig med dig i, at man burde udtage folk, som kan spille, men jeg kan også godt få mine tvivl. Man kan sige det samme med Mølgaard - han var udtaget i går, men tænker man, at han kan få en rolle på fredag eksempelvis? Jeg tvivler godt nok…
Jeg undrede mig også, og jeg ved godt bænken er større i de her kampe, men hvorfor tage skadede spillere med.

Mølgaard spiller ikke en rolle på fredag. Men Solbakken spillede trods alt en del i optakten og senest mod Viborg i sidste kamp

Hvis økonomien er et problem så vil jeg igen stille spørgsmålstegn ved hvad i alverden han tænkte da han hentede Jørgensen permanent. Selvom han sikkert er i en billigere ende end Anderson så er han stadig ikke gratis, fylder en plads og er slet ikke god nok. Så jeg må konkludere, at det ikke er økonomien, der er begrænsningen i at hente forstærkerninger, der hvor vi reelt har brug for dem.
Du er virkelig hurtig med dine konklusioner. Den første måned af sæsonen har været kaotisk. Jørgensen er en fin spiller, som vi kommer til at få glæde af. Problemet er bare, at han ikke er specielt alsidig. Vi spiller ikke med fløje og derfor skal han spille 10'er i vores system og lige nu (i hvert fald resten af transfervinduet) er vi ret godt besat der, ligesom vi til dels var i sidste sæson. Jeg kan sagtens købe ind på et argument om, at vi bare kunne have en af de unge som reserve for Bech, men vi vil helst have en venstrefodet spiller på højre 10'er. Jørgensen fik spilletid i 27 kampe i sidste sæson, selvom Bech var 1. valget. I de to kampe i slutspillet, hvor han spillede hele kampen, lavede han hhv. et mål og en assist. Så det var oplagt at forlænge ham, når man kunne gøre det på fornuftige vilkår. Lige nu er vi nok bare der, at MA er 1. reserve på begge 10'er pladser.

Du er virkelig hurtig med dine konklusioner. Den første måned af sæsonen har været kaotisk. Jørgensen er en fin spiller, som vi kommer til at få glæde af. Problemet er bare, at han ikke er specielt alsidig. Vi spiller ikke med fløje og derfor skal han spille 10'er i vores system og lige nu (i hvert fald resten af transfervinduet) er vi ret godt besat der, ligesom vi til dels var i sidste sæson. Jeg kan sagtens købe ind på et argument om, at vi bare kunne have en af de unge som reserve for Bech, men vi vil helst have en venstrefodet spiller på højre 10'er. Jørgensen fik spilletid i 27 kampe i sidste sæson, selvom Bech var 1. valget. I de to kampe i slutspillet, hvor han spillede hele kampen, lavede han hhv. et mål og en assist. Så det var oplagt at forlænge ham, når man kunne gøre det på fornuftige vilkår.
Meget enig. Synes Jørgensen er en glimrende spiller og passer rigtig godt ind i systemet.

Og jeg køber hele din argumentation, men så forstår jeg ikke hvorfor han får 0 minutter i Lyngby, hvor Jakob Poulsen efter kampen står og siger han (Bech) har ondt i kroppen. Der er et eksempel på at vores træner tænker kortsigtet, og strategien er langsigtet. Bech havde været bedre i går, hvis han var blevet doseret korrekt.

Mht Yakob var han jo uaktuel i 2 sæsoner. I den periode spillede Mads Emil den, og endnu mere tidligt spillede han den under Poulsen i starten. Da Mads Emil ville væk, erstattede CV ham med Solbakken, så rollen tiltænkt lidt anderledes end Yakob endte med at fortolke den, ellers virker købet af Solbakken ulogisk.

Count me in.....

Jeg ville da 100% hellere bare have Knudsen - og så en Yakob-type mere på holdet.
Men kronologisk - synes jeg ikke man kan stille det sådan op - for hverken Knudsen eller Jønsson var jo nok en mulighed dengang.
Men NP var spilleklar og var med - da man hentede Solbakken - og vi ville gerne have en type mere til den - og det forstod jeg. Men når MEM blev solgt for 30+ mio, og Anderson lige var blevet solgt også - så havde jeg sgu gerne set en offensiv spiller ind til den centrale midtbane - frem for Solbakken alene der. Da vi så lejede Jørgensen håbede jeg da i den grad - at han både var aktuel i højre side som 10'er og som central - men det har han jo slet ikke været - så da vi køber ham IGEN nu her - og så køber Anderson tilbage - og han heller ikke spiller Yakob-pladsen - og Yakob så skades - og vi dermed 0 har til pladsen der kan med kvalitet - så synes jeg pilen peger på CV.

Der er ikke meget ved vores offensive midtbanespil der har hængt sammen siden Yakob blev skadet.

Meget enig. Synes Jørgensen er en glimrende spiller og passer rigtig godt ind i systemet.

Og jeg køber hele din argumentation, men så forstår jeg ikke hvorfor han får 0 minutter i Lyngby, hvor Jakob Poulsen efter kampen står og siger han (Bech) har ondt i kroppen. Der er et eksempel på at vores træner tænker kortsigtet, og strategien er langsigtet. Bech havde været bedre i går, hvis han var blevet doseret korrekt.

Min buddy og jeg kunne ikke undlade at snakke om - at det fandme næsten må være noget disciplinært eller noget i den retning. Det giver jo nærmest ikke mening.
Og at det falder sammen med - at han blev taget ud mod Poznan da Hansen blev vist ud - fik os til at tænke på om han har brokket sig over det til trænerteam mm - og pt bliver "sat på plads"....

Men vi ANER det ikke. Det skriger til himlen at CV købte ham fri - og så har vi ikke brugt ham siden kamp 1 mod Poznan, men ser på Bech være komplet tømt for kræfter.

Count me in.....

Jeg ville da 100% hellere bare have Knudsen - og så en Yakob-type mere på holdet.
Men kronologisk - synes jeg ikke man kan stille det sådan op - for hverken Knudsen eller Jønsson var jo nok en mulighed dengang.
Men NP var spilleklar og var med - da man hentede Solbakken - og vi ville gerne have en type mere til den - og det forstod jeg. Men når MEM blev solgt for 30+ mio, og Anderson lige var blevet solgt også - så havde jeg sgu gerne set en offensiv spiller ind til den centrale midtbane - frem for Solbakken alene der. Da vi så lejede Jørgensen håbede jeg da i den grad - at han både var aktuel i højre side som 10'er og som central - men det har han jo slet ikke været - så da vi køber ham IGEN nu her - og så køber Anderson tilbage - og han heller ikke spiller Yakob-pladsen - og Yakob så skades - og vi dermed 0 har til pladsen der kan med kvalitet - så synes jeg pilen peger på CV.

Der er ikke meget ved vores offensive midtbanespil der har hængt sammen siden Yakob blev skadet.
Men kronologien er jo, at vi havde Poulsen som ubestridt starter. Vi har ikke Yakob. Vi har MEM ved siden af Poulsen.

Vi sælger MEM og erstatter ham med Solbakken der selv siger, at han er vant til at spille rollen mere kontrollerende end MEM.

Der må jo være et ønske fra CV og til dels JP

Latest posts

Back