New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 590K
Meeen mon ikke et angriber-køb alligevel havde hjulpet mod fx FCM og Farum x2 - eller sønderjyske i den anden kamp - eller...
Efter sigende forsøgte man sig jo også med Adamsen og Uhre, men det ville da ikke have været helt uden risiko at smadre hierakiet, ved at gøre anføreren til reserve på det tidspunkt i sæsonen. Tænk, hvis det var sket og vi havde insisteret på at skulle spille Uhre i form.

CV m.fl. var også ude med en melding om, at man ville være forsigtig med at lave for meget om i det vindue.

Efter sigende forsøgte man sig jo også med Adamsen og Uhre, men det ville da ikke have været helt uden risiko at smadre hierakiet, ved at gøre anføreren til reserve på det tidspunkt i sæsonen. CV m.fl. var også ude med en melding om, at man ville være forsigtig med at lave for meget om i det vindue.
Eller også havde det været en lettelse for Patrick Mortensen at han skulle spille mindre, fordi han følte at JP ikke viste tillid til Badji og Serra. Eller også var PM blevet skarpere af mere konkurrence. Det er umuligt at sige om vi havde fået 68 point med en ekstra spiller, eller 59 point

Jakob Poulsen spillede ekstremt smalt, så noget siger mig at havde vi hentet en ekstra mand til forsvaret - f.eks Tobias Storm - så havde de tre førstevalg nok spille ligeså meget som de gjorde alligevel.

Ja, det er svært med nye mennesker ind i en trup, og ja de tager tid at spille ind. Men Knudsen kom flyvende ind og Hedenstad virkede næsten mere vellidt end Wahlstedt fra start.

Det er fint med CoL, sådan generelt set. Men måden det sker på er noget bekymrende. Kahl virker halvskadet, Tingager... Dertil stod man med en realistisk mulighed for CL playoff og gav indtryk af ikke rigtigt at ville gå efter det på transfersiden.

Holdet er presset og mangler sammenhæng. To points i de første to kampe er ingen katastrofe, men ikke langt fra at blive noget bekymrende, fx med uafgjort igen lørdag og forventede slag i Portugal.

Man skal passe på med øjebliksbilleder, men en påstand om, at AGF var solide en halvleg mod BIF og på utrolig vis i Poznan. Derudover har det ikke set godt ud.

Var det gode de sidste krampetrækninger, eller er det tætheden der har fremmanet det indtryk man står med efter Lyngby og 2 x Sabah?

For mange år siden debatterende vi nederlag i pokalen (tror sgu det var i ER-æraen). @Ato Vari var ude med påstanden om, at nederlag der, kunne smitte af generelt. Den husker jeg stadig, fordi det gav mening for mig. Om det gør generelt, tør jeg ikke sige, men den her har potentiale til at smitte meget af.

Er virkeligheden ikke bare at vi vokser bedre organisk med Conference League end med Champions League? Selvom pengene havde været gode

Jo vi vokser organisk med penge langsommere - og langsomme skridt - end med indsprøjtninger.
Men der er forskel på at få en storinvestor med krav, og så til at få en kæmpe gaveregn af millioner som belønning for noget vi organisk har opnået.

125-200 mio ville jo altså tillade os at hæve vores lønniveau allerede nu, og ikke først om 5 år - og dermed tiltrække næste niveau af spillere.
For AGF kan ikke blive ved med at betale mere og mere i transfer - og hente spillere til ca. samme løn.

De får tilbudt mere og mere derude - ift hvem vi "organisk" kæmper med at hente spillere fra. Jo mere man vil - jo bedre spillere skal man hente - og jo dyrere er de i løn/transfers. Men nogle gange kan man finde et godt tilbud på transferdelen - meeen en skide god spiller er næppe på løn-tilbud.

Der SKAL vi op i niveau - for at kunne være mere med på de spillere vi kommer til at drømme mere om igen snart.
CL ville lade os hente andre typer - fordi vi ville kunne betale mere i løn også - ikke bare købe den samme type for 35 mio frem for 15.

Er virkeligheden ikke bare at vi vokser bedre organisk med Conference League end med Champions League? Selvom pengene havde været gode
Jo, men jeg er bange for at AGF finder truppen konkurrence dygtig nu...det er den ikke! Vi skal i Europa igen allerede næste sæson.
AGF skal kunne levere i superligaen, pokalen og nu som minimum i Conf. L.

Som by, som klub har AGF bare noget de andre ikke har - vi er ikke som de andre. At følge AGF er meget mere og her passer dette citat:
“Some people believe football [AGF] is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that.”
Og nej, jeg er ikke Liverpool fan...så langt fra (kan forklare mine andre fodbold tilhold en anden gang), men det er så sandt, jeg forstår citatet og sågar Liverpool følelsen som klub/by. Igen, jeg er ikke LFC fan.

Det er fint med CoL, sådan generelt set. Men måden det sker på er noget bekymrende. Kahl virker halvskadet, Tingager... Dertil stod man med en realistisk mulighed for CL playoff og gav indtryk af ikke rigtigt at ville gå efter det på transfersiden.

Holdet er presset og mangler sammenhæng. To points i de første to kampe er ingen katastrofe, men ikke langt fra at blive noget bekymrende, fx med uafgjort igen lørdag og forventede slag i Portugal.

Man skal passe på med øjebliksbilleder, men en påstand om, at AGF var solide en halvleg mod BIF og på utrolig vis i Poznan. Derudover har det ikke set godt ud.

Var det gode de sidste krampetrækninger, eller er det tætheden der har fremmanet det indtryk man står med efter Lyngby og 2 x Sabah?

For mange år siden debatterende vi nederlag i pokalen (tror sgu det var i ER-æraen). @Ato Vari var ude med påstanden om, at nederlag der, kunne smitte af generelt. Den husker jeg stadig, fordi det gav mening for mig. Om det gør generelt, tør jeg ikke sige, men den her har potentiale til at smitte meget af.
Man skal passe på med øjebliksbilleder, men det samtidig også det man har at forholde sig til.

Jakob Poulsen fortalte jo også selv hvordan man gradvis blev bedre de første tre kampe. Først 30 minutter, så 45 minutter så næsten 90 minutter mod FCM. Det var nok til at give dem tro på de vandt i Parken, og da det skete var øjebliksbilledet stærkt nok til at give dem tro på de kunne vinde hver kamp

Last edited:
Jeg synes det er forsimplet, at mene det er svært at hente spillere fordi alle sportsdirektører siger det.

Jeg synes det er forsimplet som Jakob Poulsen påstår, at vi kan risikere at stå med 8 stoppere når alle er klar, hvis vi henter en til. Hvornår har alle sidst været klar. Er det 3 sæsoner siden? Derudopver er det ikke forbudt at sælge spillere.

Jeg synes det er forsimplet, at sige en spiller der kunne have spillet os ind i Europa League eller Champions League, men hovedsageligt sidder på bænken næste sæson, ikke har forstærket os på den lange bane, hvis han har været med til at spille os i en situation hvor et sportsligt budget kan øges markant.

Jeg synes det er forsimplet at sige, at spillere der er dårligere end f.eks. Tingager og Kahl ikke kunne styrke os, i den situation vi var i. Kahl kunne nærmest ikke lave et returløb i går, måske fordi den pause han nurde/skulle have haft i Lyngby.

Men jeg glæder over hvor langt vi er kommet, så det er sådanne proiblemer vi har og jeg glæder mig til at se de spillere og de CV'er vi kan hente her senere i vinduet, for jeg er indtil videre ret imponeret over dem vi allerede har hentet.
Det undrer mig lidt, ifølge moderskibets egen trupoversigt så er der godt nok 8 forsvarsspillere, men herimellem er Rasmus Carstensen og Jacob Andersen, så der er reelt 6 spillere til 3 stopper pladser. Med mindre JP begynder at regne Storch og Camara med allerede:

IMG_2191.webp

Hvis man desuden ser på Mølgaards, Abbews og nu også Tingagers skadeshistorik, så er der reelt 3 spillere til 3 pladser i længere perioder - 2 når Callø også er skadet. Så det virker lidt mystisk at JP siger sådan.

Jeg vil se det som et meget positivt tegn, hvis vi henter point i Viborg fredag.

Det undrer mig lidt, ifølge moderskibets egen trupoversigt så er der godt nok 8 forsvarsspillere, men herimellem er Rasmus Carstensen og Jacob Andersen, så der er reelt 6 spillere til 6 stopper pladser. Med mindre JP begynder at regne Storch og Camara med allerede:

View attachment 7825

Hvis man desuden ser på Mølgaards, Abbews og nu også Tingagers skadeshistorik, så er der reelt 3 spillere til 3 pladser i længere perioder - 2 når Callø også er skadet. Så det er lidt virker lidt mystisk at JP siger sådan.
Ja. Det var nok bare en fortalelse fra ham. I den allerførste kamptrup i år, mod Poznan stod Emmery også som forsvarer, så ved heller ikke hvor meget de går op i segmenteringen.

Vi har Jensen-Abbew, Mølgaard, Callø, Røsler, Tingager og Kahl.

De to første er i samme kategori som Badji oppe i angrebet. Callø er et spændende talent vi skal se hvilket niveau han kan komme på. Og så er der tre der er etableret. Jeg tænker en mere ikke ville skade

Der er nogle kontraktlige fordele og ulemper ved, at Storch og Camara enten er U19 spillere eller A spillere. Så indtil de er A spillere, tænker jeg der er mest fair at regne dem som U19 spillere.

Latest posts

Back