New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 207K
Cykling
Den her krydser jeg overvejende meget fingre for! Jeg kan virkelig godt lide Cavendish og især Mørkøv.

Hvis ikke man har set Netflix dokumentaren om TdF sæson 2, så er der noget om Cavendish her :)
Meget enig, Cavendish er så fed og dedikeret og så håber jeg han støder Merxx af tronen. Synes Merxx har udvist utålelig arrogance de seneste år, som er uklædelig for så stor en sportsmand han trods alt er.
Go British Boy 🚴🏼‍♂️💪🏼😎

det er nogle hidsige yderligere skader, der er kommet frem om Jonas. Pleuradræn mv

Klogere folk end mig, der også ved rigtig meget om cykling OG om lungemedicin, er ikke optimister.

Der er ikke rigtig nogen som har en ide om hvor Vingegaard står - udover hans hold og ham selv. OG det er ikke engang sikkert, at de føler sig helt klædt på til den vurdering :unsure:

Jeg tror de har set han er der på træningslejren og det er derfor han stiller op. Har virkelig svært ved at se for mig, at en dobbelt tourvinder vælger at stille op i dårlig form.

Rygterne/vurderingerne går dog i alle retninger og det gør det kun mere spændende. Tidligere holdkammerat Laurens de Plus har hørt noget andet:

Min største frygt vil være, at det bliver Giroen om igen og Pogacar smadrer alle tidligt i løbet. Forhåbentlig er der flere som er klar til at tage kampen op🙏

Pogi missede en hel dags træning med CoVID

Og man har aldrig hørt om, at sygdom sætter dig tilbage udover den periode, du er sengeliggende - eller senfølger ved covid fx. Det er jo muligt, han også er blevet sat en anelse tilbage i hans ydeevne eller i hans træningskapacitet de øvrige dage, han har været syg. Det er selvfølgelig også muligt, han har haft verdens mildeste covid forløb og hans organisme kun har været svækket den dag, han ikke var på cyklen. Men det tvivler jeg dog på.

Min største frygt vil være, at det bliver Giroen om igen og Pogacar smadrer alle tidligt i løbet. Forhåbentlig er der flere som er klar til at tage kampen op🙏
Indtil jeg ser andet, er jeg faktisk stadig okay optimistisk (spændt er et bedre ord?) omkring Vingegaard. Måske endda særligt med ny udmelding on the eve of battle om skadernes større omfang end hidtil kendt og hans "sejr bare at være til start".
Hvis vi skal adressere, hvad der sker "tidligt i løbet", så tror jeg, Visma melder ualmindeligt konservativt/usikkert ud (læs: gedigent røgslør), fordi man dels selvfølgelig ikke har haft den ønskede optakt, men også dels fordi man nok i virkeligheden forventer tidstab de første fire dage uanset.
Det sidste må man gerne spille ud til sin fordel, hvis man kan, og hvis usikkerheden omkring Jonas' tilstand kan lokke UAE til at fyre den af med tændstikæsken de første fire dage, så er det ikke spor skidt givet ud i uge 3, når Jonas nu unægteligt kommer ind i det her løb fra baghjul.

Jeg er i De Plus' båd, og skal se Vingegaard blive sat af Mas, før jeg ægte køber hans "sejr bare at være til start".
Det er svært for mig at se Touren blive Giroen om igen ved, at vi formentlig ser Pogi være stærk i uge 1. Det kan godt være, han vinder hele lortet og kører enkeltstarten i Nice på ét hjul, men han har aldrig kørt to GTs i samme år, og Giro/Tour-komboen er den sværeste af dem. Jeg gætter på, at Jonas er i ok forfatning, jeg tror/håber Pogi er menneskelig i sit dobbelt-GT forsøg, og jeg skyder ikke glashuset efter Galibier allerede. Det tror jeg ikke, årets Tour vil være med til 🙂
(og så kan der nemlig i øvrigt sagtens være andre klar til at tage kampen op, som tjekker endnu mere holdbare ind, end de to. Yates er ikke verdens værste backupplan, hvis det kniber med Pogi-formen i uge 3, og der er også en ung Sky-spanier og anden Slovener med i løbet)

Det er en dejlig romantisk forestilling (y)

Jeg tror dog ikke på en dobbelt tourvinder ville stille op, hvis formen var helt skidt;)
Nej, der skal mindst være til en etapesejr senere i løbet.

Det er dog også set før, at ryttere har meldt sig klar, hvorefter de floppede totalt. De senere år er MvdP og Asgreen gode eksempler på store ryttere, der nok skulle være blevet hjemme.

Han kører med nummer et ... lidt endnu 😜
Det gør han også til næste år 🤞 🤞

Interessant hvem der har haft modet tli at spllle ud - i denne forbindelse Bardet/Van den Broek samt Healy. Sidstnævnte sov vist i timen og skulle have været med Bardet.

Visma er også trukket i arbejdstøjet, så nogen må have ok ben selvom de har været styrtet og ikke rigtig har kørt løb :unsure: Det er nok for sent - tvivler på de får lukket hullet medmindre de får hjælp. I den forbindelse er det også interessant at se Ineos/UAE der er stærke på antal og sidder lige bag Visma der trækker feltet. Men tør de angribe?

Jeg og nogle venner har igen gang I et manager spil på holdet.dk
Gruppen hedder Galehus Touren 2024
Alle er velkomne

Der er meget langt mellem snapsede, som fan af de hvide og Fremad Amager.
Man får bekræftet mange års resultat tørke, når man i smug smilier over at ligge godt til i et manager spil som intet har med fodbold at gøre🤷🏻‍♂️

Men virkelig fedt at Bardet holdt hjem og initiativ, mod og frygtløshed af og til belønner sig👌

Nu har vi så lidt balladen for UAE. Helt oplagt dem der har mest interesse i at holde udbruddet under kontrol, så Pogacar kan vinde og få bonus sekunder. Men de har på ingen måde holdet til at kontrollere et stærkt 11-mands udbrud.

Visma har ikke interessen, da de må formode at Jonas bliver sat på San Luca. Så måske Bora for Roglic?

Latest posts

Back