New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 208K
Cykling
Det er voldsomt, så meget bedre Pogacar og Jonas er i forhold til konkurrenterne. Det er som om, det ikke er samme sportsgren de konkurrerer i.

De første svar er givet. Jonas er i god form, det samme er Pogacar mens Roglic aldrig kommer til at vinde Touren.

Vi mangler stadig svar på, om Jonas er bange for de lange nedkørsler og om løbspausen på næsten 3 måneder rammer ham på holdbarheden. Vi får lidt flere svar på tirsdag.

Vi mangler stadig svar på, om Jonas er bange for de lange nedkørsler og om løbspausen på næsten 3 måneder rammer ham på holdbarheden. Vi får lidt flere svar på tirsdag.
Synes vi fik rigeligt med svar i dag. Nedkørslen i dag var langt sværere end den tirsdag. Og når Pogi ikke kan sætte Jonas i dag, ser det svært ud for ham i 3. uge...

Jonas Vingegaard ligner en cykelrytter som er 100% klar til Touren, hvis jeg var Pogacar ville jeg ikke være super optimist fremadrettet.

Den måde han kom efter Pogacar da han angreb var yderst overbevisende.

At Remco kan hente dem på en nedkørsel er da fint, men han kommer til at smide mange minutter i bjergende.
Det så godt ud for Vingegaard - mange havde ellers spekuleret i, at han ville tabe en tid her på de første par etaper.

Nu kørte den angrebsivrige rytter som har sat alle andre på plads i sidste GT men denne gang sad "skyggen" på ham. Der var endelig en som kunne følge med og blive hængende. Han deltog også selv i angrebet - formentlig endnu et tegn på gode ben. Det så godt ud for løbet.

Men men men det har kun været et par små bakker - vi ved først mere, når vi kommer i gang med de større af slagsen. Roglic må dog have haft en ekstrem dårlig dag eller også kommer hans kandidatur helt til kort. Evenepoel blev også sat men måske det var placeringsvanskeligheder og ikke så meget angrebet - han kom i det mindste stærkt tilbage og viste hans form også er i orden.

Det så godt ud for Vingegaard - mange havde ellers spekuleret i, at han ville tabe en tid her på de første par etaper.

Nu kørte den angrebsivrige rytter som har sat alle andre på plads i sidste GT men denne gang sad "skyggen" på ham. Der var endelig en som kunne følge med og blive hængende. Han deltog også selv i angrebet - formentlig endnu et tegn på gode ben. Det så godt ud for løbet.

Men men men det har kun været et par små bakker - vi ved først mere, når vi kommer i gang med de større af slagsen. Roglic må dog have haft en ekstrem dårlig dag eller også kommer hans kandidatur helt til kort. Evenepoel blev også sat men måske det var placeringsvanskeligheder og ikke så meget angrebet - han kom i det mindste stærkt tilbage og viste hans form også er i orden.
Det var fint han kunne følge Pogacar i går, men det var kun en kort stigning. Lad os se i de store bjerge på tredje top af en etape.
Men første delmål var ikke at blive sat til at starte med. Det er nået, og det er jo positivt :)

Det var fint han kunne følge Pogacar i går, men det var kun en kort stigning. Lad os se i de store bjerge på tredje top af en etape.
Men første delmål var ikke at blive sat til at starte med. Det er nået, og det er jo positivt :)
San Luca er til gengæld en Pogi stigning. Det er på Cime de la Bonette og Isola 2000, at touren afgøres. Og det er Vingegård territorium.

San Luca er til gengæld en Pogi stigning. Det er på Cime de la Bonette og Isola 2000, at touren afgøres. Og det er Vingegård territorium.
Det har du ret i. Men det er her jeg godt kan frygte, at han mangler lidt pga. den ikke-optimale forberedelser. Men som sagt, det var vældig positivt, at han kunne følge med i går, og han ser ret stærk ud.
En del af kampen er også at så tvivl i Pogacars hoved. Det lykkedes meget godt i går.

Helt sikkert. Men der hænger jo et lille skær af uvished af om Vingegaard også har nået at få sin normale holdbarhed tilbage. Evnen til sådan et enkelt relativt restitueret all-out interval er det første der kommer tilbage, når man skal i form igen. Evnen til at gøre det gentagne gange eller til sidst i en lang hård bjergetape (i slutningen af et hårdt etapeløb) er det sidste der kommer.

Men ingen tvivl om at alle havde forventet, at Jonas ville tabe tid i går, så utvivlsomt positivt at han var så stærk. Det er bare ikke ensbetydende med at vi kan forvente en gentagelse af forløbet fra de seneste to år.

Nu skal vi endelig i gang med et par bjerge og ikke kun bakker. Dagens etape kan give svar på mange ting men også efterlade en stor mængde spørgsmål. Reelt kan man ikke tabe touren her men man kan helt sikkert sagtens og med højest mulige sandsynlighed blive dømt ude af toppen.

Jeg har været overrasket over de første etaper. UAE har ikke rigtig taget taktstokken og styret løbet. Måske pga deres egne mangler, hvor de er lidt tynde på flad vej men formentlig super stærke i de høje bjerge. Pogacar er ikke gået efter bonussekunderne som han ellers kunne have hentet 15-20 stykker af i forhold til top 5.
I sidste ende kan det være ren taktik fra UAE’s side. Lad være med at bruge for mange kræfter i starten men gå efter at have flest mulige sidst i løbet. Samtidig har man også sammensat holdet til størst mulig hjælp der hvor han har været svag = de høje lange bjerge. Det store spørgsmål er om det vil give fordele eller om det er irrelevant, hvis han alligevel ender med at sidde alene med Vingegaard.

Et andet spørgsmål er om Vingegaard reelt er der eller om han kun havde mulighed for at sidde med, fordi det kun var en lille bakke.

Forhåbentlig bliver det fedt og holdene spiller ud fra starten🚴‍♂️ Mon ikke Van aert skal ud foran, så minimerer han også risikoen for styrt😉

Nu skal vi endelig i gang med et par bjerge og ikke kun bakker. Dagens etape kan give svar på mange ting men også efterlade en stor mængde spørgsmål. Reelt kan man ikke tabe touren her men man kan helt sikkert sagtens og med højest mulige sandsynlighed blive dømt ude af toppen.

Jeg har været overrasket over de første etaper. UAE har ikke rigtig taget taktstokken og styret løbet. Måske pga deres egne mangler, hvor de er lidt tynde på flad vej men formentlig super stærke i de høje bjerge. Pogacar er ikke gået efter bonussekunderne som han ellers kunne have hentet 15-20 stykker af i forhold til top 5.
I sidste ende kan det være ren taktik fra UAE’s side. Lad være med at bruge for mange kræfter i starten men gå efter at have flest mulige sidst i løbet. Samtidig har man også sammensat holdet til størst mulig hjælp der hvor han har været svag = de høje lange bjerge. Det store spørgsmål er om det vil give fordele eller om det er irrelevant, hvis han alligevel ender med at sidde alene med Vingegaard.

Et andet spørgsmål er om Vingegaard reelt er der eller om han kun havde mulighed for at sidde med, fordi det kun var en lille bakke.

Forhåbentlig bliver det fedt og holdene spiller ud fra starten🚴‍♂️ Mon ikke Van aert skal ud foran, så minimerer han også risikoen for styrt😉
Meget enig i analysen - ville være meget klassisk Visma at få WvA ud foran feltet. Jeg tror ikke på en kamp mellem Vingegaard og Pogacar i dag, men at udbruddet tager den. Til gengæld er jeg spændt på om UAE vil forsøge at udfordre Visma ved at få Yates, Ayuso eller Almeida med i et udbrud.

I sidste ende kan det være ren taktik fra UAE’s side. Lad være med at bruge for mange kræfter i starten men gå efter at have flest mulige sidst i løbet.

Det tror jeg, du rammer ret godt. Pogacar har 2 år i træk tabt, fordi han har brugt en helvedes masser kræfter de 2 første uger og ofte kørt med hovedet under armen. At han ikke prøvede på 1. etape og først angreb sent 2. gang på Luca stigningen, synes jeg godt, kan indikere, han prøver at spare kræfter til uge 3.

Jeg tror ikke på en kamp mellem Vingegaard og Pogacar i dag

Jeg tror også på en udbrudssejr men til gengæld vil jeg blive meget overrasket hvis ikke Pogacar eller sågar Vingegaard prøver på Galibier. Pogacar for at teste Jonas på den lange og stejle nedkørsel og Jonas for at være på forkant.

Jeg er 99% sikker på at Pogacar prøver idag, ellers er der noget med bentøjet og så ville jeg tro at Vingegaard måske prøver kort for at se.. Det er jo i højderne så der ka nske ting og sager hurtigt.. Mest oplagt tror jeg dog at Pogacar og Vingegaard kører over toppen 20-30 sekunder foran en gruppe favoritter bagved, og så kunne de godt blive hentet. Eller tæt på.

Medmindre et stærkt udbrud får lov at kører væk snart!

Jeg er 99% sikker på at Pogacar prøver idag, ellers er der noget med bentøjet og så ville jeg tro at Vingegaard måske prøver kort for at se.. Det er jo i højderne så der ka nske ting og sager hurtigt.. Mest oplagt tror jeg dog at Pogacar og Vingegaard kører over toppen 20-30 sekunder foran en gruppe favoritter bagved, og så kunne de godt blive hentet. Eller tæt på.

Medmindre et stærkt udbrud får lov at kører væk snart!
Sådan som UAE har pacet i udbrudsfasen kunne det godt se ud som om du har ret. Men nu ser det ud til de har ladet et stort udbrud køre. Så lidt svært at blive klog på synes jeg. Men nu får de så hjælp af EF, som gerne vil holde Carapaz i gult.

Men WvA bliver det i hvert fald ikke. Han er allerede sat.

Jeg har ikke set med i dag men han er måske ikke kommet i form efter styrtet. Vi må håbe Vingegaard er bedre kørende eller det er taktik og WVA skal bruges en anden dag (tvivler på den del).

Nu nærmer vi os der er muligheder for action og udbryderne er indenfor rækkevidde.
Nej, han er tydeligvis ikke så godt kørende som man nok troede efter 1. etape. Men UAE trykker virkelig til den nu, så der kommer helt sikkert angreb over toppen.

Latest posts

Back