Min største frygt vil være, at det bliver Giroen om igen og Pogacar smadrer alle tidligt i løbet. Forhåbentlig er der flere som er klar til at tage kampen op
Indtil jeg ser andet, er jeg faktisk stadig okay optimistisk (
spændt er et bedre ord?) omkring Vingegaard. Måske endda særligt med ny udmelding
on the eve of battle om skadernes større omfang end hidtil kendt og hans "sejr bare at være til start".
Hvis vi skal adressere, hvad der sker "tidligt i løbet", så tror jeg, Visma melder ualmindeligt konservativt/usikkert ud (læs:
gedigent røgslør), fordi man dels selvfølgelig ikke har haft den ønskede optakt, men også dels fordi man nok i virkeligheden forventer tidstab de første fire dage uanset.
Det sidste må man gerne spille ud til sin fordel, hvis man kan, og hvis usikkerheden omkring Jonas' tilstand kan lokke UAE til at fyre den af med tændstikæsken de første fire dage, så er det ikke spor skidt givet ud i uge 3, når Jonas nu unægteligt kommer ind i det her løb fra baghjul.
Jeg er i De Plus' båd, og skal se Vingegaard blive sat af Mas, før jeg ægte køber hans "sejr bare at være til start".
Det er svært for mig at se Touren blive Giroen om igen ved, at vi formentlig ser Pogi være stærk i uge 1. Det kan godt være, han vinder hele lortet og kører enkeltstarten i Nice på ét hjul, men han har aldrig kørt to GTs i samme år, og Giro/Tour-komboen
er den sværeste af dem. Jeg gætter på, at Jonas er i ok forfatning, jeg tror/håber Pogi er menneskelig i sit dobbelt-GT forsøg, og jeg skyder ikke glashuset efter Galibier allerede. Det tror jeg ikke, årets Tour vil være med til

(og så kan der nemlig i øvrigt sagtens være andre klar til at tage kampen op, som tjekker endnu mere holdbare ind, end de to. Yates er ikke verdens værste backupplan, hvis det kniber med Pogi-formen i uge 3, og der er også en ung Sky-spanier og anden Slovener med i løbet)