New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 83K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Det handler utvivlsomt om min manglende intelligens eller evne til at læse en tekst. Men hvis ovenstående er dit svar til mit forrige indlæg, kan jeg ganske enkelt ikke gennemskue, hvordan det hænger sammen.
Det er sgu nok heller ikke helt rigtigt at svare på din besked.

Det var mere den generelle - at vi opgiver en transfer, at vi måske mister ham til FCM eller FCK, at han vælger pengene til, hvor AGF vælger pengene fra - så at sige.

Jeg forstår ham, og jeg forstår også AGF

det er sådan man ender i brøndby's situation, satser på usandsynlige resultater.

der skal satses på økonomien, så skal resultaterne nok komme
Men hvis vi som forsvarende mestre ligger inden for 2-4 point af førstepladsen OG har ligaens topscorer, er det så et usandsynligt resultat pr. definition?
Jeg er med på, det ikke er det mest sandsynlige resultat, men decideret usandsynligt?

Det synes jeg ikke.

Men nu var det jo også bare et tænkt eksempel, der er absolut ingen muligheder for, at Bogere allerede i efteråret brænder ligaen så meget af (#reversejinx)

det er sådan man ender i brøndby's situation, satser på usandsynlige resultater.

der skal satses på økonomien, så skal resultaterne nok komme
Det er nemlig så rigtigt, som det er sagt. En klub som FCM er ikke et naturligt tophold i dansk fodbold, når man ser på forudsætningerne, så de er kun blevet det ved at gamble lidt (i perioder en del!) og puste sig lidt ekstra op. Helt sikkert den rette strategi for dem.

Anderledes forholder det sig for mig at se med AGF. Som dansk økonomi har udviklet sig i flere årtier (og fortsat vil gøre det) bliver det mere og mere indlysende, at AGF bare skal do the basics right, kontinuerligt og vedholdende (matchday, spillersalg, sponsorpleje, merch, akademi, Europa osv.), så vil klubbens status være relativt stigende mange år frem. Der ingen grund til at gamble halsløst. Aarhus/Østjylland er det eneste vækstområde i landet, som på nogen som helst måde tåler sammenligning med hovedstadsområdet.

Vi har i årtier snakket om, at Aarhus er en fodboldtosset by, men jo reelt mest som et potentiale. Det er her, hvor den seneste halvanden uge bliver en gamechanger: Nu kan alle se, at det ikke bare var snak.

Det er stensikkert blevet bemærket overalt i dansk erhvervsliv: Dér er en historie, som man måske lige skal se, om man kan blive en del af fremover... 😜

Men hvis vi som forsvarende mestre ligger inden for 2-4 point af førstepladsen OG har ligaens topscorer, er det så et usandsynligt resultat pr. definition?
Jeg er med på, det ikke er det mest sandsynlige resultat, men decideret usandsynligt?

Det synes jeg ikke.

Men nu var det jo også bare et tænkt eksempel, der er absolut ingen muligheder for, at Bogere allerede i efteråret brænder ligaen så meget af (#reversejinx)
jeg tog din situation som en "overdrivelse fremmer forståelse" type kommentar.

selvfølgelig hvis vi befinder os i en situation hvor mesterskabet er inden for rækkevidde skal man, inden for rimelighedens grænser, selvfølgelig række ud efter det, men fokus skal være på at udvikle klubben og økonomien.

så kan der netop være seasoner hvor man overpræstere og med lidt ekstra sats kan opnå meget, såvel som der kan være seasoner hvor man underpræstere lidt, men hovedfokus skal være på den kontinuerlie fremgang, og ikke at smide huset på rød for et enkeltstående resultat.

det er jo netop de brøndby har gjort, de gamblede rigtig hårdt på at komme i europa, og nu står de i bedste fald, til conference league, som ikke ligefrem skriger økonomisk profit når man medregner brøndbys' enorme gamble i at opnå det.

Jeg synes, det her fortjener nogle nuancer.

Jeg ser ikke Brøndby som et specielt interessant sted at spille. Deres træner er elendig. De har ingen strategi, ingen CEO og ingen sportslig leder. Deres trup er sammensat af et væld af forskellige nationaliteter, mange uden nogen form form tilknytning til Brøndby. Og angiveligt var spillerne internt oppe at skændes i pausen i Herning. Som spiller ville alle mine alarmklokker bimle og bamle, hvis jeg fik et kontrakttilbud fra Brøndby i den nuværende forfatning.

De har måske landets fedeste hjemmebane. Lidt endnu. Til april ligger den i Århus. I hvert fald, hvis du tænker på de fysiske rammer - men jeg tænker, at fanscenen også er godt deroppe af.

Brøndby ligger i hovedstadsområdet og tæt på hovedstaden. Men det er ikke København. Det er vestegnen. Dine omgivelser er noget helt andet end de omgivelser, du finder som FCK spiller. Spillerne bor i København. Men de arbejder i Brøndby. Hver dag.

... Og så er deres træningsfaciliter vist heller ikke på niveau med vores.
Fine nuancer 👍

Jeg synes dog stadig, at vi har langt op til eks. Brøndbys lønninger og fanbase.
De har over 30 udsolgte aways i træk. Og det tryk Sydsiden kan lægge er ret unikt i Danmark - det har vi endnu tilgode at se i Kongelunden.

Deres merchandise indtægter er markant højere end vores, og det samme er deres lønninger til spillere.

De er et svært sted lige nu, og jeg håber inderligt at GFH snart trækker stikket.
Men det kræver heller ikke mere end en anstændig sportsdirektør og træner at få det vendt til det bedre.

Du har ret ift. fanbase. Jeg tror, vi rykker tættere på dem ift. lønninger henover sommeren.

Men det er så også der, vi er efter dem. På alle andre planer har vi overhalet dem.

Jeg tror, de er en situation, som ikke bare kan løses med en anstændig sportsdirektør og træner. De skal først og fremmest have en ledelse, som har en fornuftig strategisk retning, indsigt i dansk fodbold og en rolig hånd. Det har de ikke.

Så skal de have realistiske målsætninger, som en ny sportschef og træner kan leve op til, så de ikke hele tiden skal forcere over evne.

Og så skal de have en trup, der kan fungere som en enhed - i stedet for en random samling af udlændinge, der er købt uden plan.

Jeg er med på, at vi i denne sæson bevidste, at der ikke er langt fra lort til lagkage ved det rigtige trænerskifte. Men det var jo netop også baseret på, at vi havde en trup, der kunne fungere som en enhed.

Brøndby har ikke en trup, der på individuelle kvaliteter er til et mesterskab. Og de har ikke en trup, der på holdmæssig kvalitet er til top fire.

Du har ret ift. fanbase. Jeg tror, vi rykker tættere på dem ift. lønninger henover sommeren.

Men det er så også der, vi er efter dem. På alle andre planer har vi overhalet dem.

Jeg tror, de er en situation, som ikke bare kan løses med en anstændig sportsdirektør og træner. De skal først og fremmest have en ledelse, som har en fornuftig strategisk retning, indsigt i dansk fodbold og en rolig hånd. Det har de ikke.

Så skal de have realistiske målsætninger, som en ny sportschef og træner kan leve op til, så de ikke hele tiden skal forcere over evne.

Og så skal de have en trup, der kan fungere som en enhed - i stedet for en random samling af udlændinge, der er købt uden plan.

Jeg er med på, at vi i denne sæson bevidste, at der ikke er langt fra lort til lagkage ved det rigtige trænerskifte. Men det var jo netop også baseret på, at vi havde en trup, der kunne fungere som en enhed.

Brøndby har ikke en trup, der på individuelle kvaliteter er til et mesterskab. Og de har ikke en trup, der på holdmæssig kvalitet er til top fire.
Ja, jo længere GFH og Jan Bech leger Football Manager jo bedre. Jeg er helt enig i, at det sejler derovre.

En rolig sportsdirektør og dygtig træner med indgående kendskab til superligaen vil dog kunne flytte meget. Hvis de får lov til det...

Man skal heller ikke underkende hvilke store kræfter der er i den klub, hvis den blev ledet rigtigt. Det kommer dog ikke til at ske over natten, selv hvis de fik den rigtige sportsdirektør og træner.

Det håbløse er, at jeg tror vi ender i COL, og hvis Brøndby vinder torsdag aften, så er de kun en heldig lodtrækning fra at ende samme sted.

Jeg synes AGF er for passive pt. - de har alle tiders chance for at melde deres drømme ud for at tiltrække spillere/stab og gøre klubben attraktiv (også for spillere/stab der er i klubben pt og skal have nye kontrakter). Oplagt:

1) vi drømmer om at bygge et hold til europæisk gruppespil, og det er en ambition for mange år frem. Vi bygger topklasse stadion, træningsrammer og akademi til at indfri dette.
2) vi vil bygge et hold til at spille med i toppen af ligaen hver år

For de nuværende spillere må der ikke komme en fornemmelse af at de har peaket i forhold hvad de kan med AGF.

Jeg synes AGF er for passive pt. - de har alle tiders chance for at melde deres drømme ud for at tiltrække spillere/stab og gøre klubben attraktiv (også for spillere/stab der er i klubben pt og skal have nye kontrakter). Oplagt:

1) vi drømmer om at bygge et hold til europæisk gruppespil, og det er en ambition for mange år frem. Vi bygger topklasse stadion, træningsrammer og akademi til at indfri dette.

For de nuværende spillere må der ikke komme en fornemmelse af at de har peaket i forhold hvad de kan med AGF.

To pointer.

1) Det er fire dage siden, vi fik medaljer om halsen. Fire dage. Det er alt for tidligt at tale om passivitet.
2) Mon ikke man fortæller vidt og bredt om sine ambitioner til agenter og spillere, man er i dialog med. Man tiltrækker næppe spillere gennem medierne.

Jeg synes godt lige vi kan lade CV sove den ud inden vi melder ham som passiv. I den alder er det godt og vel 3 døgn det tager at komme sig over en uge i baren.

Latest posts

Back