New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 83K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Brøndby er stadig et meget interessant sted at spille.
De betaler markant mere i løn end vi gør.
De har landets største fanbase.
De har (vil mange mene) den fedeste hjemmebane.
De ligger i hovedstaden.

Jeg synes, det her fortjener nogle nuancer.

Jeg ser ikke Brøndby som et specielt interessant sted at spille. Deres træner er elendig. De har ingen strategi, ingen CEO og ingen sportslig leder. Deres trup er sammensat af et væld af forskellige nationaliteter, mange uden nogen form form tilknytning til Brøndby. Og angiveligt var spillerne internt oppe at skændes i pausen i Herning. Som spiller ville alle mine alarmklokker bimle og bamle, hvis jeg fik et kontrakttilbud fra Brøndby i den nuværende forfatning.

De har måske landets fedeste hjemmebane. Lidt endnu. Til april ligger den i Århus. I hvert fald, hvis du tænker på de fysiske rammer - men jeg tænker, at fanscenen også er godt deroppe af.

Brøndby ligger i hovedstadsområdet og tæt på hovedstaden. Men det er ikke København. Det er vestegnen. Dine omgivelser er noget helt andet end de omgivelser, du finder som FCK spiller. Spillerne bor i København. Men de arbejder i Brøndby. Hver dag.

... Og så er deres træningsfaciliter vist heller ikke på niveau med vores.

Jeg er helt enig med Akrobaten, at BIF på mange områder er os - endnu - overlegen men jeg ville som agent alligevel fraråde ham at tage til BIF.

De har ingen sportsdirektør, Coopers job er oppe til debat, de sejler ofte rundt på banen uden en klar plan og der er bare generelt meget unødigt støj i den klub.
Det er som regel opskriften på du som spiller ikke kan vide om du er købt eller solgt i forhold spilletid og mulighederne for at præstere.
Netop JPs rolige væsen har flere spillere jo udtalt været vigtig og JP har også selv nævnt, han trods inderst inde var lige så nervøs som alle os andre, så var det ham magtpåliggende ikke at vise det.
Cooper signalerer alt det modsatte.
Meget enig
Selvom jeg er fra den generation hvor BIF er den primære rival kan jeg godt anerkende deres hardcore fankultur,minus volden, som Jo desværre er en konstant derovre.
Men store dele af den kultur virker også til at være meget kritisk i forhold til GFH og Jan Bech.
Jeg kan godt forestille mig at den kritik vendes indad, imod holdet hvis der kommer modgang til efteråret, i sådant et tilfælde tror jeg ikke det er sjovt at spille BIF.
Lønnen er muligvis bedre og KBH er en rigtig fin by, men jeg ville heller anbefale et skifte dertil.

Meget enig
Selvom jeg er fra den generation hvor BIF er den primære rival kan jeg godt anerkende deres hardcore fankultur,minus volden, som Jo desværre er en konstant derovre.
Men store dele af den kultur virker også til at være meget kritisk i forhold til GFH og Jan Bech.
Jeg kan godt forestille mig at den kritik vendes indad, imod holdet hvis der kommer modgang til efteråret, i sådant et tilfælde tror jeg ikke det er sjovt at spille BIF.
Lønnen er muligvis bedre og KBH er en rigtig fin by, men jeg ville heller anbefale et skifte dertil.

Jeg skrev det her i går, da der blevet skrevet om økonomi, og hvad det betyder for en klub. Jeg fik det aldrig postet, da jeg aldrig fik sat procenter på de tre faktorer, men punkt 2 (ledelse) tror jeg betyder mere end man nogle gange tror, måske 15-20 procent og her fejler Brøndby lige pt. Punkt 3 er nok kun cirka 5%.

Økonomien skaber ressourcerne for, at skabe kvalitet i truppen.

Herefter er det ledelse, og rekruttering der, sammen med den kultur der allerede er i gruppen, der afgør om potentialet bliver forløst.

Slutteligt er det taktik, momentum, skader og de små marginaler (held) der afgør det.

Jeg skrev det her i går, da der blevet skrevet om økonomi, og hvad det betyder for en klub. Jeg fik det aldrig postet, da jeg aldrig fik sat procenter på de tre faktorer, men punkt 2 (ledelse) tror jeg betyder mere end man nogle gange tror, måske 15-20 procent og her fejler Brøndby lige pt. Punkt 3 er nok kun cirka 5%.

Økonomien skaber ressourcerne for, at skabe kvalitet i truppen.

Herefter er det ledelse, og rekruttering der, sammen med den kultur der allerede er i gruppen, der afgør om potentialet bliver forløst.

Slutteligt er det taktik, momentum, skader og de små marginaler (held) der afgør det.

Jeg tror også man skal tænke, at det er en "multiplikativ model" og ikke en "additiv model", når man taler vægtning af de tre faktorer.

Altså man skal gange faktorerne økonomi, ledelse og kultur sammen (vægtet) - ikke lægge dem sammen. Man kan ikke kompensere med en super høj score på den ene faktor, hvis de andre er super ringe.

En klub med en milliard i sportsbudget men 0 ledelse og 0 kultur vil ikke performe ret godt, mens en klub med moderat budget og max score på de andre faktorer samlet kan vurderes højere..

Jeg tror også man skal tænke, at det er en "multiplikativ model" og ikke en "additiv model", når man taler vægtning af de tre faktorer.

Altså man skal gange faktorerne økonomi, ledelse og kultur sammen (vægtet) - ikke lægge dem sammen. Man kan ikke kompensere med en super høj score på den ene faktor, hvis de andre er super ringe.

En klub med en milliard i sportsbudget men 0 ledelse og 0 kultur vil ikke performe ret godt, mens en klub med moderat budget og max score på de andre faktorer samlet kan vurderes højere..
Det forstår jeg, og mine procenter var nok også mest på vægtningen.

For en middelmådig ledelse, men med stort budget, kan faktisk sminke en klub ret godt.

Jeg synes FCK er et godt eksempel lige pt. Brøndby til dels.

• Like
Reactions: fsc
Det forstår jeg, og mine procenter var nok også mest på vægtningen.

For en middelmådig ledelse, men med stort budget, kan faktisk sminke en klub ret godt.

Jeg synes FCK er et godt eksempel lige pt. Brøndby til dels.

Jeg synes at Brøndby viser pointen meget godt.

Man har egentligt et højt sportsligt budget, men med en manglende sportslig strategi køber man i øst og vest (sidste vindue en masse kantspillere og ingen spidsangriber). Man skifter træner hyppigt. Det betyder, at man bruger en stor bunke lønkroner på spillere, der ikke får spilletid. Man skifter hele tiden ud i truppen, og bruger derfor sit sportslige budget på transfers og transaktionsomkostninger, ikke lønkroner som er den egentlige indikator for succes.

Jeg ved ikke, om den her har været bragt tidligere:

- Det er det vildeste, jeg har oplevet i min fodboldkarriere og mest sandsynligt det sygeste jeg også kommer til at opleve.

- Jeg vidste ikke, at det var muligt at få en hel by til at stå bag et fodboldhold, men det har Aarhus by og AGF virkelig vist i den her uge, afslutter Magnus Knudsen.

Det er umuligt ikke at elske den mand
må indrømme at jeg var lidt skeptisk da han blev hentet, vi havde jo allerede polle, solbakken, yakob og haugstrup til 2 pladser på midtbanen, og helt fantastisk syntes jeg ikke han var sidst han var i klubben, bevares han var solid, men jeg var ikke overbevist.

der må jeg jo bare indrømme at have taget fejl. Ikke nok med at polle og solbakken gik i stykker, som jo gjorde det var vigtigt at vi fik en erstatning ind, så har han jo også vist sig at have et ekstremt højt kontiuerligt niveau og enormt løbepensum.

kan ikke sige andet end undskyld til både CV og Knudsen for at tvivle

Træls, men forventet. Tak til Beijmo. Klassespiller som altid vil stå som en del af 2026-mesterholdet.

Han skal bare undlade at skifte til en anden dansk klub.

Ift. AGF er jeg egentlig ikke så nervøs. Vi skal nok finde en god erstatning. Det er holdet der har båret os indtil nu og det vil være holdet der kommer til at bære os fremover. Det skal nok blive godt.

Jeg ville hade det helt afsindigt meget, men jeg vil ikke kunne hade Felix Beijmo, hvis han ender med at skifte til FCM/K. Eftersom han er transferfri, vil de kunne betale en helt enorm stor portion penge og helt ærligt - han er 28 år gammel og har aldrig haft en guldkontrakt. Så jeg forstår udmærket, hvis han gerne vil polstre kistebunden til resten af livet.

Han har været en stor faktor i forhold til at vinde mesterskabet. Derfor kommer jeg aldrig til at buhe af Beijmo, selvom han skulle end i en football club.

(Hvis jeg kunne få min løn fordoblet og blive i samme branche i en virksomhed, der er markant mere kapitalstærk, ville jeg smutte i samme sekund, som tilbuddet tikkede ind).

Jeg ville hade det helt afsindigt meget, men jeg vil ikke kunne hade Felix Beijmo, hvis han ender med at skifte til FCM/K. Eftersom han er transferfri, vil de kunne betale en helt enorm stor portion penge og helt ærligt - han er 28 år gammel og har aldrig haft en guldkontrakt. Så jeg forstår udmærket, hvis han gerne vil polstre kistebunden til resten af livet.

Han har været en stor faktor i forhold til at vinde mesterskabet. Derfor kommer jeg aldrig til at buhe af Beijmo, selvom han skulle end i en football club.

(Hvis jeg kunne få min løn fordoblet og blive i samme branche i en virksomhed, der er markant mere kapitalstærk, ville jeg smutte i samme sekund, som tilbuddet tikkede ind).
Jeg ser mere på det sådan her.

Efter sidste sæsons forfærdelige slutspil, 27 år gammel og med 1 år tilbage havde vi nok kun fået f.eks. 5 millioner for ham. På en vild dag måske 1 million Euro. Ville jeg nogensinde bytte det her mesterskab væk for en transfer på de beløb? Aldrig!

Brænder James Bogere efterårssæonen helt af, og scorer mere end Franculio, så ville jeg godt kunne leve med vi sælger ham for f.eks. 100 millioner ved årsskiftet, selvom det koster os sportsligt.

Efter sidste sæsons forfærdelige slutspil, 27 år gammel og med 1 år tilbage havde vi nok kun fået f.eks. 5 millioner for ham. På en vild dag måske 1 million Euro. Ville jeg nogensinde bytte det her mesterskab væk for en transfer på de beløb? Aldrig!

Brænder James Bogere efterårssæonen helt af, og scorer mere end Franculio, så ville jeg godt kunne leve med vi sælger ham for f.eks. 100 millioner ved årsskiftet, selvom det koster os sportsligt.
Enig i det første.
Det andet er jeg lidt mere usikker på, selvom 100 mill. jo er en sjat penge, der er til at få øje på.
Men i dit afsindige scenarie, har Bogere scoret mindst 17 mål i efterårets superliga. Det må formodes, der er røget lidt i kassen i pokalen og evt. Europa også.
I så ung en alder er han derfor også mageligt 100 millioner værd.
Men altså: hvis han har scoret 17 mål i superligaen, ligger vi mindst 3, med 1. pladsen inden for seriøs rækkevidde. Jeg er ikke sikker på, jeg vil bytte back-to-back mesterskaber for ussel mammon. Det må jeg sige.
Forestil jer lige, at vi ligger til at vinde skidtet én gang til.

Ja ja...jeg drømmer. Men hey! Du startede! Bogere med flere mål end Franculino...

Det handler utvivlsomt om min manglende intelligens eller evne til at læse en tekst. Men hvis ovenstående er dit svar til mit forrige indlæg, kan jeg ganske enkelt ikke gennemskue, hvordan det hænger sammen.

Enig i det første.
Det andet er jeg lidt mere usikker på, selvom 100 mill. jo er en sjat penge, der er til at få øje på.
Men i dit afsindige scenarie, har Bogere scoret mindst 17 mål i efterårets superliga. Det må formodes, der er røget lidt i kassen i pokalen og evt. Europa også.
I så ung en alder er han derfor også mageligt 100 millioner værd.
Men altså: hvis han har scoret 17 mål i superligaen, ligger vi mindst 3, med 1. pladsen inden for seriøs rækkevidde. Jeg er ikke sikker på, jeg vil bytte back-to-back mesterskaber for ussel mammon. Det må jeg sige.
Forestil jer lige, at vi ligger til at vinde skidtet én gang til.

Ja ja...jeg drømmer. Men hey! Du startede! Bogere med flere mål end Franculino...
det er sådan man ender i brøndby's situation, satser på usandsynlige resultater.

der skal satses på økonomien, så skal resultaterne nok komme

Latest posts

Back