New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 325K
Superligaen 2025/2026
Fournais:

Det stopper ikke her, vi skal være med i toppen af dansk fodbold de næste 40 år, det gælder også næste sæson, det er et promise. Der er ingen mellemsæsoner.

Kan ses på Viaplay

Det er vel "bare" top 4 sammen med de andre ;)

Jeg tror LF er meget bevidst om økonomien og vi stadig har noget at hente. Nu får vi måske et boost men det katapulterer os ikke helt i top henover natten.

Uanset hvad han mener, så lugter det af en økonomisk satsning.

Enig for toppen er altså ikke 4. pladser, hvor vi ellers skal ligge i forhold til budgetligaen.

Hvis man køber ind på penge vinder over tid - og det gør JN - så er det enten en naiv udtalelse af Fournais eller også er der blevet besluttet speederen skal trykkes godt ned allerede når vinduet åbner.

Enig for toppen er altså ikke 4. pladser, hvor vi ellers skal ligge i forhold til budgetligaen.

Hvis man køber ind på penge vinder over tid - og det gør JN - så er det enten en naiv udtalelse af Fournais eller også er der blevet besluttet speederen skal trykkes godt ned allerede når vinduet åbner.

Jeg går ud fra man i forvejen havde en plan om at bygge truppen op til det nye stadion og man skulle begynde at skrue endnu mere op her til sommer. Samtidig lyder det som om det går fantastisk med sponsortegningen og de virkelig har formået at få folk med, i god tid inden det nye stadion. Afhængig af lodtrækning og evner, bør der også være gode muligheder for et gruppespil. Indtjeningen er formentlig også noget større i år end forventet og der burde være til nogle ekstra spillerlønninger.

Det hele tegner til, at det er nu man bør skrue meget op og se hvor langt det bærer💶💶📈

Inden nogen kommer efter mig, så taler jeg altså ikke om noget der kan bringe klubben på konkursens rand - det plejer altid at være modargumentet.

Det koster helt sikkert, men jeg tror også ret hurtigt vi udspiller vores rolle i Europa - medmindre vi laver større indrømmelser i vores koncept - og dermed måske tidligere begynder at koncentrere os om ligaen.

FCK og FCM er (heldigvis) også udfordret af store forandringer. Brøndby er helt uvist. FCN kunne blive rigtig gode næste sæson.

Min drøm er, at vi kan være relevante omkring medaljer når slutspillet starter.
Jeg ser maksimalt 16 kampe. Realistisk set så 14 kampe. Hedder det Europa League, så tror jeg, vi ryger ud efter ligafasen. Conference League, der skal vi gå mindst én runde videre.

De første 6 kampe er kvalkampe, og der bliver der gået all in. Så venter der 6 kampe resten af efteråret i et ligaspil. Selv hvis vi er dårlige, så går vi all in på de første 5-6 kampe. De her kampe er jo også en investering i vores fremtidige koefficient. Og vi har hungret for Europa i årtier.

Men det er ik nødvendigvis den ekstra kampload, som bare bliver et problem. Det handler lige så meget om forberedelse. Selv hvis vi vælger at koncentrere os om ligaen efter 10-12 kampe, så vil vi stadig hele efteråret være inde i et flow, der hedder: kamp søndag - restitution mandag - taktisk træning tirsdag - rejsedag eller let træning onsdag - kampdag torsdag - restitution / rejsedag fredag - taktisk træning lørdag - kamp søndag.

Det er bare helt andre forhold, og fck er jo eneste hold herhjemme, der har formået at blive mestre, mens de også har haft Europa.

Jeg drømmer om en bronzemedalje næste sæson - primært pga Brøndby er så elendige, som de er + FCN jo altid skifter voldsomt ud. Jeg kan også være tilfreds med en 4./5. plads, hvis det giver Europa næste år, og vi har leveret fornuftigt i Europa.

Ja. Jeg tror både JN og LF er klar over, at penge giver forudsætningerne for at hente de ressourcer der skal til for at spille med i toppen. Så må vi håbe de formår at bringe den rigtige struktur hele vejen ned igennem organisationen, hvilket nogle af vores konkurrenter slås med for tiden.

Man har hele tiden omtalt stadion som en “game changer” og nu har man fået en hjælpende hånd.

Jeg tror vores budget stiger ganske kraftigt allerede fra næste sæson

Jeg ser maksimalt 16 kampe. Realistisk set så 14 kampe. Hedder det Europa League, så tror jeg, vi ryger ud efter ligafasen. Conference League, der skal vi gå mindst én runde videre.

De første 6 kampe er kvalkampe, og der bliver der gået all in. Så venter der 6 kampe resten af efteråret i et ligaspil. Selv hvis vi er dårlige, så går vi all in på de første 5-6 kampe. De her kampe er jo også en investering i vores fremtidige koefficient. Og vi har hungret for Europa i årtier.

Men det er ik nødvendigvis den ekstra kampload, som bare bliver et problem. Det handler lige så meget om forberedelse. Selv hvis vi vælger at koncentrere os om ligaen efter 10-12 kampe, så vil vi stadig hele efteråret være inde i et flow, der hedder: kamp søndag - restitution mandag - taktisk træning tirsdag - rejsedag eller let træning onsdag - kampdag torsdag - restitution / rejsedag fredag - taktisk træning lørdag - kamp søndag.

Det er bare helt andre forhold, og fck er jo eneste hold herhjemme, der har formået at blive mestre, mens de også har haft Europa.

Jeg drømmer om en bronzemedalje næste sæson - primært pga Brøndby er så elendige, som de er + FCN jo altid skifter voldsomt ud. Jeg kan også være tilfreds med en 4./5. plads, hvis det giver Europa næste år, og vi har leveret fornuftigt i Europa.
Vinder vi den første runde i CL kvalen, så er Conference League sikret. Taber vi så den første kampe i 3. runde (vores anden) på samme måde som mod Brugge kan man måske se os spille “anderledes” i den næste kamp.

Men jeg er helt med på, at vores træninger bliver anderledes og derfor frygter jeg virkelig også at Jakob Poulsen forlader os. Ellers tror jeg godt, at vi med en god pre-season og en vis kontinuitet kan opveje det.

Det hele er heldigvis positivt

Fournais:

Det stopper ikke her, vi skal være med i toppen af dansk fodbold de næste 40 år, det gælder også næste sæson, det er et promise. Der er ingen mellemsæsoner.

Kan ses på Viaplay

Fedt! Dejligt med nogle balls! Ikke mere gemmeri! Nu må han så bakke det op og løsne pegene, så CV kan sørge for at vi ender som minimum i top 3.

Strategisk set ville det være mærkeligt ikke at prøve at fastholde momentum. Jeg går da ud fra, at vi opruster markant. Tidligere har jeg mest været til forsigtige udmeldinger, men den gave som er faldet ned fra himlen, er man nødt til at gøre alt for at fastholde. Desværre ligner det lidt, at vi får svært ved at holde fast i kontinuiteten, men så må vi prøve at investere os til at undgå en "mellemsæson."

Latest posts

Back