New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 320K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Jeg mener at det største must i dette vindue er en angriber, og det er/var det, der skulle allokeres mange penge til frem for alt. Så hvis de ikke er der nu, er de mange mio for Knudsen en fejl. Hvis pengene og angriberen er der, er jeg tilfreds. Det er jo vanvittigt, at der skal gå så mange vinduer, uden det mest akutte problem er løst.
Jeg ville have været mindre tryg, hvis vi gik ind i foråret uden en ekstra mand på midtbanen. Der risikerede vi jo at skulle stille med en spiller udenfor superligatruppen fra start i flere kampe - eller at trække Arnstad ned igen og igen. I angrebet har Mortensen været klar til kamp i mere end 100 kampe i træk, og når han ikke er, så virker Serra som et hæderligt alternativ. Vi har ikke en gang haft brug for at prøve Bech på den plads endnu - så lille har behovet været.

Så kan man kritisere niveauet hos reserverne i angrebet, og det er en meget valid kritik. Men mon ikke vi som minimum skal af med en spiller, før vi vil hente en ny ind? Det ville i hvert fald være sundt for harmonien i truppen.

Jeg ville have været mindre tryg, hvis vi gik ind i foråret uden en ekstra mand på midtbanen. Der risikerede vi jo at skulle stille med en spiller udenfor superligatruppen fra start i flere kampe - eller at trække Arnstad ned igen og igen. I angrebet har Mortensen været klar til kamp i mere end 100 kampe i træk, og når han ikke er, så virker Serra som et hæderligt alternativ. Vi har ikke en gang haft brug for at prøve Bech på den plads endnu - så lille har behovet været.

Så kan man kritisere niveauet hos reserverne i angrebet, og det er en meget valid kritik. Men mon ikke vi som minimum skal af med en spiller, før vi vil hente en ny ind? Det ville i hvert fald være sundt for harmonien i truppen.
Vi vil nok i kampe, hvis rygterne om Sebastian Jørgensens fremgang er korrekte, kunne spille med en midtbane med f.eks. Carstensen - Poulsen - Yakob - Links, med Arnstad og Jørgensen som 10'ere og Bech på toppen.

Stiften har fulgt truppen i Spanien, og de påpeger, at de unge spillere er langt fra at være klar til rollerne nu i Superligaen (måske minus Haugstrup, som ikke er i truppen endnu). Badji var nede at træne med U truppen og Serra har nu i flere år vist, at ham kan man ikke regne med, når han har fået chancen. Gyamfi er sendt ud på leje, fordi han ikke har niveau. Synes I ikke at vi mangler en angriber? Sådan virkelig meget. Igen, igen.

Vi vil nok i kampe, hvis rygterne om Sebastian Jørgensens fremgang er korrekte, kunne spille med en midtbane med f.eks. Carstensen - Poulsen - Yakob - Links, med Arnstad og Jørgensen som 10'ere og Bech på toppen.

Vi ved ikke, om det er en løsning, fordi det aldrig har været prøvet.
Til to pladser på midten havde vi inden i dag fire spillere (inklusive Haugstrup, som har vist sig brugbar som 4. mand).
Til pladsen som spids havde vi een.

Undskyld, Nu skal jeg lige være med - Andreas Maxsø, Blas Riveros, Frederik Alves, Marko Divkovic, Mathias Greve, Nicolai Vallys, Daniel Wass, Ohi, Jacob Rasmussen, Suzuki, Pentz, Klaiber og Bundgaard kendetegner en Sportsdirektør der er dårlig til at købe ind?
Hvor er alle de andre henne ? Alle nordmændene for eksempel. Dertil kommer, at det da langt fra er alle ovenstående spillere, jeg gad se i AGF, og slet ikke til de priser/lønninger, han har betalt. Vil du hellere have Rasmussen eller Alves end Tingager ? Vil du have Wass til en løn på 5 mio kr. årligt ? Riveros vs. Links ? Pentz får ifølge Brøndby fanklub 6 mio. kr. i løn. Jeg er ikke imponeret.

Stiften har fulgt truppen i Spanien, og de påpeger, at de unge spillere er langt fra at være klar til rollerne nu i Superligaen (måske minus Haugstrup, som ikke er i truppen endnu). Badji var nede at træne med U truppen og Serra har nu i flere år vist, at ham kan man ikke regne med, når han har fået chancen. Gyamfi er sendt ud på leje, fordi han ikke har niveau. Synes I ikke at vi mangler en angriber? Sådan virkelig meget. Igen, igen.
Jeg så gerne at vi havde en som kunne presse PM mere og måske endda starte før ham indimellem. Men det er en udfordring at vi har 4 rendyrkede 9´ere i truppen. Nå man kigger på den, uden at kigge på niveauet på spillerne, så har vi reelt set 1 for meget lige nu. Så for mig at se er dybden i positionen der reelt set, kvaliteten halter desværre på de 2 af dem og den tredje er ham der er talentet på pladsen.

Så spørgsmålet er nok lidt "hønen eller ægget" kan vi hente angriberen før enten Serra eller Badji er væk?

Hvor er alle de andre henne ? Alle nordmændene for eksempel. Dertil kommer, at det da langt fra er alle ovenstående spillere, jeg gad se i AGF, og slet ikke til de priser/lønninger, han har betalt. Vil du hellere have Rasmussen eller Alves end Tingager ? Vil du have Wass til en løn på 5 mio kr. årligt ? Riveros vs. Links ? Pentz får ifølge Brøndby fanklub 6 mio. kr. i løn. Jeg er ikke imponeret.
Alle køb vil aldrig blive en succes, men synes nu der er mange gode på den liste. Jacob Rasmussen havde været god på en venstre stopper. Og Alves kunne være højre stopper og reserve for Tingager.
Og enten Riveros eller Divkovic sammen med Links havde gjort man var sikret på den plads.

6 er selvfølgelig en del, men de hentede ham vel også da han var førstevalg på landsholdet.

Jeg så gerne at vi havde en som kunne presse PM mere og måske endda starte før ham indimellem. Men det er en udfordring at vi har 4 rendyrkede 9´ere i truppen. Nå man kigger på den, uden at kigge på niveauet på spillerne, så har vi reelt set 1 for meget lige nu. Så for mig at se er dybden i positionen der reelt set, kvaliteten halter desværre på de 2 af dem og den tredje er ham der er talentet på pladsen.

Så spørgsmålet er nok lidt "hønen eller ægget" kan vi hente angriberen før enten Serra eller Badji er væk?

Enig i din problematik. Men det skal vi gøre, for vi burde nu og her afskibe Badji, Gyamfi og Serra og gerne også tynde ud i den bagerste kæde med AJ. Så burde midler ikke være et problem.

@GFrb
Priserne er efterhånden skøre. Så jeg synes det er svært at vurdere hvad der er for højt.
12 mio. kr. for en 24-årig med 30 Bundesligakampe afskrækker ikke mig.

Knudsen var kun 22 i hans sæson hos os. Nu er han blevet lidt ældre og har spillet i gode ligaer siden da.

Jeg kunne let forestille mig de sidste 20 minutter af en guldkamp, hvor blev nødt til at spille med Solbakken og Haugstrup, mens FCM skiftede to friske klassespillere ind på midten. Eller vi hev af nød Arnstad ned på midten, hvor megen farlighed røg ud af holdet.
Dét scenarie har jeg virkelig ikke lyst til.
Jeg vil godt medgive, at priserne nok har taget mere fart de senere år, end jeg lige går og regner med. Det er jo lidt, som når de blinde diskutere farver, når vi har holdninger til, hvad en spiller bør koste.

Enig i din problematik. Men det skal vi gøre, for vi burde nu og her afskibe Badji, Gyamfi og Serra og gerne også tynde ud i den bagerste kæde med AJ. Så burde midler ikke være et problem.
Det ville være virkelig mange afskrivninger i budgettet det du foreslår der. De vil også kunne forlange at få deres løn med i den resterende kontraktperiode. Vi vil være økonomisk lammede i dette og de næste par vinduer. De skal sælges eller gå uden løn.

Han har fejlskud ligesom alle andre.

Jeg gad sfu godt have f.eks Jacob Rasmussen istedet for en Knoester. En Sezuki, Vallys osv.

Pentz ville jeg også gerne have.

Men du vil have en fejlfri indkøber kan jeg forstå.

Vi mangler helt sikkert en dygtig angriber. Men vi manglede i lige så høj grad en midtbane. Skulle jeg vælge var en midtbane en my foran en ny angriber.

Men er der noget på hans CV der bekymrer dig? Altså ret fast mand i Kiel i bundesliga og 2. bundesliga?
Ville du også vurdere Daghim på hvad han viste som yngre i AGF sidst, hvis CV nu henter ham i morgen?

Jeg kan kun se fordele ved at MK har spillet en sæson her tidligere. Men CV'et i sig selv bør tilsige, at han skal spille sig til en fast plads på holdet.
Det bekymre mig lidt, at Kiel ikke vil give ham tilstrækkeligt med spilletid 2. Bundesliga, men egentlig er det prisen, som jeg synes er meget høj. Nu må vi se. Det kan godt være, at han har udviklet sig betydeligt.

Jeg tror jeg falder i midtergruppen angående den her Magnus Knudsen-transfer, jeg er hverken helt oppe og køre over den, men heller ikke decideret irriteret.

Han en fin spiller med godt løbepensum og en spiller der sjældent gør sig negativt bemærket. Da han var her sidst, var jeg dog ikke helt vildt imponeret over hans offensive spil med bolden. Jeg synes bestemt ikke han var dårlig med bolden, men føler måske bare, at det han kunne med bolden var “the bare minimum”. Men forhåbentlig er det blevet bedre i Tyskland.

Det mest positive ved Knudsen tilkomst er jo for mig, at Arnstad nu forhåbentlig ikke skal vikariere på 8’eren mere, og at kan spille de fleste minutter der hvor han er bedst. Negativt kan det måske være for Haugstrups minutter og udvikling, da han virkelig ser spændende ud.

Knudsen er for mig en spiller der kommer til at hæve vores bundniveau, men uden at hæve vores topniveau. Måske lidt for dyr.

Det bekymre mig lidt, at Kiel ikke vil give ham tilstrækkeligt med spilletid 2. Bundesliga, men egentlig er det prisen, som jeg synes er meget høj. Nu må vi se. Det kan godt være, at han har udviklet sig betydeligt.
Han har fået spilletid i samtlige kampe indtil for 8 dage siden. I seneste sæson fik han spilletid i 31 ud af 34 Bundesligakampe.

Hvem ved hvordan det hænger sammen? Måske har AGF længe været i dialog med Kiel og Knudsen, og Knudsen har gjort klart at han vil foretrække at komme til AGF? At de ud af det blå ikke længere kan give ham den spilletid han ønsker, kan lige så godt være spin for at sælge transferen til egne fans.

Han har fejlskud ligesom alle andre.

Jeg gad sfu godt have f.eks Jacob Rasmussen istedet for en Knoester. En Sezuki, Vallys osv.

Pentz ville jeg også gerne have.

Men du vil have en fejlfri indkøber kan jeg forstå.
Ingen har fejlfri indkøb. Knoester var udskiftningsspiller ! Man kan godt ønske sig, men økonomien skal kunne følge med.

Det er klassisk sniksnak fra Holstein Kiels side. Faktum er at Knudsen har været fast mand.

Det er dog klart at der en sammenhæng mellem pris og betydning for Kiel. Hvis de anså ham som uerstattelig ville prisen nok være højere.

Der skal 2 til en tango. CV kan ikke bare afskibe spillere som han lyster, jeg er ikke engang sikker på en klub bare kan rive en kontrakt over og betale den resterende løn uden spilleren er med på det. En spiller er jo eks. forsikret og nyder alle de fordele der følger med ved at være ansat.

Men selv hvis CV kan rive kontrakterne over, er det 4 spillere (3 hvis vi trækker Gyamfi fra som ikke er en del af truppen) mindre som skal erstattes og så er vi tilbage ved, om de mange udskiftninger risikerer at rykke ved harmonien i truppen. En harmoni både CV OG JP (en træner vil normalvis altid have bedre spillere) giver som en hovedårsag til 1. pladsen.

Vi ved ikke, om det er en løsning, fordi det aldrig har været prøvet.
Til to pladser på midten havde vi inden i dag fire spillere (inklusive Haugstrup, som har vist sig brugbar som 4. mand).
Til pladsen som spids havde vi een.
Jeg er ikke enig i, at vi har én spiller til 9'eren. Jeg går ud fra, at vi har mindst tre spillere på et godt superliganiveau (Mortensen, Serra, Bech). Til gengæld er der nok ikke nogle af dem, der er i top 3 i ligaen. Mortensen er ikke langt fra, og Bechs niveau på den plads kender vi ikke helt. Serra virker som en, der har tænkt sig at bevise, at han nok skal klare opgaven - men han har mildest talt ikke vist det endnu.

Jeg mener bare, at vi får meget mere ud af at have både taktisk og konditionel fleksibilitet på midtbanen, end vi får ud af at have et endnu bedre alternativ til Mortensen i de få minutter på en halvsæson, som han ikke skal spille.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back