New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Køber den delvist. Det er jo det man altid siger. Men synes faktisk ikke altid det er sådan at er man god nok spiller man. Vi er jo ofte uenige om hvem der skal spille både i agf og på landsholdet. Sådan er det også i andre klubber.

Junker og det store flop Mmaee, var åbenbart ganske kort efter AGF gode nok til score næsten efter behag og blive store mio salg. Ikke jeg bebrejder noget med Mmaee. Men viser bare nogen gange kan det betale sig at gøre tingene lidt anderledes eller give lidt snor. De to fik ca 360 min. PM har lige nu fået 800 min. Og fint - jeg tror faktisk han scorer i næste kamp.

Kaastrup var 20 år og 1 måned da han blev solgt. Lassen er pt 20 år og 2 måneder. Vi forventer vel ikke alle slår til i den alder? Jeg aner ikke om de bliver gode nok til top5, men jeg kan i hvert fald se de har talent. Og jeg kan i hvert fald se at hverken Lund, Alberto eller Milan er bedre pt, men let at sige bagefter. Men et kig i krystalkuglen synes jeg heller ikke de lignede de næste bundesliga eller la liga spillere.

Jeg tror faktisk Milan godt kan lave mål igen i Noge. Lund leverer også altid en ærlig indsats og gør sit yderste. Alberto er også fine venner med bolden, nu må give han lidt tid - og se.

En stor landsholdsspillere Ebbe Sand slog faktisk først igennem i superligaen da de var 23 - før havde han kun fået få indhop. Mads Rieper fik også først superliga debut i den alder, og blev AGF en god klubmand i 7 år og derefter en håndfuld år i Horsens hvor han styrede alt. Men også først brormand Marc debuterede som 21 årig. Og der er mange eksempler

Du nævner altid Junker, men det er jo ikke rigtigt at han "kort efter" scorede masser af mål.

Han skulle lige bruge endnu en klub som ikke fandt ham god nok før han kom til en dårligere liga og kunne scorer.

Du nævner også altid PM og at han nu ikke har scoret i lang tid. Forskellen er at han rent faktisk har vist at han godt kan score, og er mega vigtig for vores spil.

Vi kan simpelthen ikke beholde alle spillere til de er 25 fordi Ebbe Sand og Rieper var gamle før de slog igennem.

Jeg har det helt fint med at Lunding og kaastrup røg videre. Intet i deres udvikling viser at de ville have gjort det godt for os.

PM, Kurminowski, Bundu, Jon og AA til de forreste 2 pladser (jeg tror 3-5-2 bliver mest brugt), og så Links i reserve.

For er par dage siden var Jon min mest oplagte starter, nu er jeg noget mere i tvivl. PM og AA er nok den eneste kombination jeg ikke tror på, ellers kunne det være frækt at se Bundu og Kurminowski, eller Jon og Bundu/Kurminowski

Den store joker er naturligvis om de spiller som en pose nødder. I så fald er alt andet ligegyldigt. Bundu ankommer rusten, PM er stadig rusten, Kurminowski er ... Ikke faldet i hak endnu. Jon der skarp ud men har demonstreret at der aldrig gælder ret længe af gangen.

En skade til Kahl er nok til at korthuset vælter, hans backup er pt førstevalg i højre side, hvor han leverer forbilledlig energi og indsats, men ikke brænder ligaen af. Og hvad sker der ved en skade til Bissen eller Tingager?

Mod VB ser vi hvad man gør uden NP, jeg tror ikke det skal undervurderes hvor central han er for de to andre på midten.

Han skulle lige bruge endnu en klub som ikke fandt ham god nok før han kom til en dårligere liga og kunne scorer.

Ja, der gik åbenbart lidt tid, inden Junker fandt sig selv. Jeg synes det var underligt at Bo Henriksen ikke lykkedes med den del, når man nu ser hvordan det går i Japan og Norge.

Vi kan simpelthen ikke beholde alle spillere til de er 25 fordi Ebbe Sand og Rieper var gamle før de slog igennem.

Enig, det kan og skal vi ikke. Men jeg husker for Brøndby´s gyldne periode, at man altid havde en angriber i venteposition i egne rækker. Bomber Bo, Mark Strudal, Ruben Bagger, Peter Graulund, Peter Møller og Ebbe Sand.
Især Ebbe Sand er interessant for os, da han faktisk lå bagved Peter Møller og i venteposition i en længere periode. Og da han blev solgt, tog han over fra dag 1.

Hvad kan vi så lære af det?

Først og fremmest at have tålmodighed med spillere, især angribere, alle behøver ikke slå igennem som 20 årige. Jeg tror da at en spiller som Ammnitzbøll kan blive vores nye Ebbe Sand, og mindre kan da også gøre det.
Det kunne da være en super historie, hvis vi havde en angriber som om 2 år, er fuldt klar til tage over efter et salg af PM eller Kurminovski. :)

Men vi skal ikke have nogen bare for at fylde op i truppen, det må være en løbende vurdering.

/Aske

Den historie om at Olsen skulle været blevet tilbudt i en byttehandel er jeg ekstremt skeptisk omkring. Og hvis den kommer fra en sladrehank i FCM, og genfortalt to gange, så historien nok kun blevet mere fantasifuld.

Det kommer nemt til at lyde som om han er uønsket. Men det er jo ikke nødvendigvis sandt. Men hvis andre klubber ønsker en spiller, kan det blive til en god løsning. Også selvom spilleren er ønsket der hvor han har kontrakt.

Overvejelsen:
Hvad er en spiller værd sportsligt?
Hvad er perspektivet for hans udvikling og position på holdet?
Hvad koster han os i drift?
Hvad vil andre købe ham fri for?

Og det gælder alle spillere.

Hvis en klub udviser ønske for en offensiv central midt, som man ikke ønsker at afhænde, er det vil meget naturligt at snakke om hvad man ellers har på den position.

Det gamle galehus titter frem i ny og næ. Og desuden kan jeg ikke forestille mig at FCM er interesseret i Olsen.

I øvrigt pudsigt at vi jo naturligvis all er enige om at bundu og anderson er hentet til start11, men hvis albert skulle koste næsten det dobbelte af anderson må han også være fast.
Det vil jo gøre arbejdet lidt lettere for David, hvis han bare kan trække en liste fra transfermarkt, når han skal udtage holdet...

Grønbæk spillede rigtig fint mod OB, men det var vel også første gang i denne sæson at han fik vist sit niveau.

En skade til Kahl er nok til at korthuset vælter, hans backup er pt førstevalg i højre side, hvor han leverer forbilledlig energi og indsats, men ikke brænder ligaen af. Og hvad sker der ved en skade til Bissen eller Tingager?
Jeg synes tværtimod at vi har fået rigtig meget bredde i forsvaret. Endda så meget, at vi tydeligvis havde nogle i overskud. Det er klart at vi hellere vil bruge Kahl end Lund/Juelsgaard. Men det er dog rimelige backups. Til 3-back kæden har vi, udover Hausner, Tingager og Bisseck, også TK, Juelsgaard, Lund og Munksgaard som kan spille derinde. Til sammenligning har AaB, som også spiller med 3-back kæde kun 4 centrale midtbanespillere i deres trup. Det er vel kun FCK og FCM der har en bredere trup (bedre reserver) end os?

Personligt ville jeg nok spille PO eller Brandhof som 6er istedet for NP. Eller spille med to 8ere og ingen 6er for at være lidt moderne.
JH
Haus - Yann - Ting
Albert FB/PO MA Eric
Bundu PM Jon

Det bliver spændende, jeg kan også godt lige ideen om Patrick Olsen som 6'er, med 3 centrale forsvarere er der mindre behov for Polle til at beskytte bagkæden. Personligt håber jeg, at vi holder fast i 3 centrale midtbanespiller, PO som 6'er og Albert og Michael Anderson som 8'ere foran.
Altså en 3-5-2.
Det efterlader spørgsmålet om, hvor Jon og Bundu skal spille. Bundu har tidligere været prøvet som wingback helt i starten af bronzesæsonen. Det var ikke nogen succes, selvom han har både farten og fysikken til det. Bundu har også tidligere været prøvet som angriber, hvilket heller ikke var nogen stor succes.

Vi får se mod Vejle, hvad det ender med

Jeg håber på en "skæv" 3-4-3 opstilling inspireret af landsholdet. De bagerste 4 giver sig selv og så håber jeg på en midtbane med Kahl-NP/PO-Anderson-Grønbæk/Brandhof og så Jon-PM-Bundu oppe foran. Det vil sige med Kahl som klassisk winback med en fløj foran, der trækker ind i banen. I modsatte side skal Bundu have plads og starte lidt længere tilbage på banen, så der trækker den yderste midtbane mere ind i banen. Giver også plads til at forsvareren i højre side (typisk Hausner) kan støde med frem som en form for back, når vi har bolden.

Formationen kan ændres lidt afhængigt af modstander og form, ved f.eks. at bruge Grønbæk i stedet for Bundu (kræver så en dynamisk højre wing). Den er også relativt nem at ændre til en 3-5-2 undervejs i kampen, uden at skifte for mange spillere.

Du nævner altid Junker, men det er jo ikke rigtigt at han "kort efter" scorede masser af mål.

Du nævner også altid PM og at han nu ikke har scoret i lang tid. Forskellen er at han rent faktisk har vist at han godt kan score, og er mega vigtig for vores spil.

Jeg har det helt fint med at Lunding og kaastrup røg videre. Intet i deres udvikling viser at de ville have gjort det godt for os.
Dette svar og sidste svar var egentlig ikke møntet på dig - men i en lidt større sags tjeneste :)

Hvorfor betale 175.000 + transfer hvis vi har det selv?
Helt enig - vi kan nemlig ikke beholde alle. Men det kan nogle gange virke tosset at vi bruge store lønsummer på 175.000 for at hente Milan (og D'Alberto er sikkert i næsten samme klasse, og Oliver Lund koster måske det dobbelte i løn af Anbo og Lassen. Alberto og Milan måske 4-5 dobbelte, vel ikke utænkeligt de kun får 35-45.000 i måneden hvis de ikke får kampbonusser) eller bruger store transfers på at hente spillere der ikke er bedre end dem vi faktisk har. Der er jeg nu på 8000 m.fl.'s hold.

Eller snakke om at vi skal hente transfer indtægter og ikke formår at forløse potentialer vi faktisk har i truppen som så efterfølgende ryger op i to-cifferede mio beløb. Ok det sker, men helst ikke for tit.

Branding og kultur værdi i at udvikle spillere fremfor at købe
Nu var marc 21 og ebbe 23 og ikke 25. Jeg synes det er for tidligt at give op ved 20 års alderen. Nu har man brugt flere år på dem, så var det måske ide som fcn og fcm dygtigt har gjort at vente med at kassere dem dem til de er 21-22-23 år. Man kan jo også udleje istedet for at smide i småt brændbart. Synes også der er en ekstra branding og kultur værdi i at udvikle spillere fremfor at købe. En kombi er bedst.

Præstationer fremfor navn, CV og der var en gang
Synes generelt det er en fejl i AGF gennem ca 20 år, men heldigvis mindre og mindre, at man får plads mere i start11 af navn, cv og rutine - end hvad man faktisk leverer. Har TK ikke været lige så god som Ting? Hvidt, Duncan, Brandhof er de ringere end NP? Brandhof viste sig bedre i søndags end PO. Er Alberto og Lund bedre end Lassen, Anbo, Brandhoff, Albert på den wingback - ingen ved det rigtigt, men synes det er reelt at stille spørgsmålstegn ved. Hvor mange andre end PM ville få 800-900 minutter i streg som 9er uden at score?

Altså jeg har ikke noget imod dem. PM er min helt nr1 både sportsligt (for sine første 1½ sæson i AGF) og menneskeligt. Men skal jo levere for at spille. Uanset vil han altid være en helt hos mig. Men vil heller ikke spille Aron pt selvom han var min helt. PO er også en mand lige efter mit hoved på de fleste punkter, men vi må også erkende at noget ikke har fungeret centralt. NP synes jeg har sine kvaliteter. Ting var en jeg drømte om at få til AGF siden OB, og synes han har klassen til matche Maxsø ift landsholdsplads, men 2021 har ikke været god.

Nogen har godt af tur på bænken - andre snor til at komme i form
Jeg tror det var godt PO og Alberto fik en tur på bænken. Ting nå ja det går nok han spiller - det kan omvendt være en ide at spille ham i form, selvom TK formmæssigt så bedre ud. Samme kan man sige om PM - og enig i hans betydning og har også rost ham sidst for at være med i begge mål mod OB ved en duel og nedfald samt screening.

Hvis man lægger mærke til det har jeg også puttet PM i start11 i dag i alle idealopstillinger, men det er jo med tanke på det han præsterede for over et år siden og længere tilbage. Ingen ved sine fulde fem vil jo have en urørlig 9er der "kun" laver 10-11 mål pr sæson ved 32 x 90 minutter. Så vil debatten komme om man ikke kunne finde en der laver 15 (måske i bedste fald ca 20 mål som Uhre og PM i første halvsæson). 10 mål på en sæson er acceptabelt, men svært at lave et medaljehold på. Vi taler om i åbent spil. I hvert fald er alle andre der har scoret så lidt blev bortdømt af de fleste fans (og DN).

To eksempler er AA og ST som ganget op ift spilletid ville stå på hhv 11 og 9 mål - altså samme som PM sidste års tid. Kan egentlig godt forstå at Sif henter en ung ST med udviklingspotentiale, når han pt har samme scoringssnit som en PM. Især med tanke på ST ikke har spillet 9er alle minutter som PM.

Mener man PMs ca 10 mål i snit ved 32x90 minutter, så havde vi sådan set 3 klasse angribere der alle lå på det i PM, AA og ST. Alligevel mente 10 af 10 fans vi manglede kvalitet, og AGFs ledelse har også handlet ved at hente nye ind.

Lunding, Kaastrup, Junker - her er fakta vs Anker og PM
Umuligt at sige endnu med Kaastrup, mens Lunding trods alt fik succes i norge og kom til Holland (uden stor succes der). Lunding var også ok i AGF. Jeg ville i hvert fald hellere have haft dem end Milan og tildels også Anker. Jeg så ingen af de 5 borset fra Junker som start11 spiller, men brede/udviklingsspillere.

Fakta:
Lunding
Har præsteret med mål og ass stats pr minut som 19 årig i agf - end Ankersen gjorde som dyr peak spiller. Anker er bedre defensivt. Hvem har størst potentiale? Hvad er value for money? Hvem er bedste relationsspiller for holdkammeraterne?

Kaastrup
Tager vi MKs stats var de som 20 årig i sidste sæson, kun marginalt dårligere end fx Anker og omvendt bedre ass-stats pr minut. Vi kan stille samme spørgsmål - potentiale, def, relationsspiller, value?

Junker
PM har fået 800 minutter uden mål - og får 99,9% genvalg nogle kampe endnu. Junker fik 261 bænket. Indhop solgt. Debut scoring for Horsens mod os, men gik ned med Horsens. Men allerede sæsonen efter blev han stor succes med masser af mål i Norge. Resten er historie.

På trods af ingen superliga erfaring ved ankomst til AGF. Manglende tillid og selvtillid. Scorede han i 3347 minutter i AGF 9 mål og 9 assists. Selvom han ikke spillede 9er hele tiden, hvor man scorer mest. PM har det seneste år spillet 2866 og lavet 10 mål i åbent spil og 2 ass.

Den ene udskældt og den anden ikonisk helt. Så er der noget med spil-station og anfører rolle. Men hvem truede mest i dybden og var forsvaret mest bange for (her begge på hver sin måde)? Hvem løb flest meter? Flest assists? Hvem havde størst potentiale? Begge blev udtaget til landsholdet. Hvem har været største salg? Hvem får den største karriere? Hvem bliver bedste økonomiske case for AGF ift indkøbspris, salgspris og løn?

Jeg synes virkelig der er noget at hente ved at tænke ud af boksen og ikke kigge for meget på CV og have for mange følelser i spil.

Et er fakta noget andet er 360 graders perspektiv. Men uanset nytter det ikke noget at have holdet fyldt med målløse (offensive) spillere selvom de gør en masse andet godt. Det kender vi alt for godt i AGF i 2021.

Dette svar og sidste svar var egentlig ikke møntet på dig - men i en lidt større sags tjeneste :)

Hvorfor betale 175.000 + transfer hvis vi har det selv?
Helt enig - vi kan nemlig ikke beholde alle. Men det kan nogle gange virke tosset at vi bruge store lønsummer på 175.000 for at hente Milan (og D'Alberto er sikkert i næsten samme klasse, og Oliver Lund koster måske det dobbelte i løn af Anbo og Lassen. Alberto og Milan måske 4-5 dobbelte, vel ikke utænkeligt de kun får 35-45.000 i måneden hvis de ikke får kampbonusser) eller bruger store transfers på at hente spillere der ikke er bedre end dem vi faktisk har. Der er jeg nu på 8000 m.fl.'s hold.

Eller snakke om at vi skal hente transfer indtægter og ikke formår at forløse potentialer vi faktisk har i truppen som så efterfølgende ryger op i to-cifferede mio beløb. Ok det sker, men helst ikke for tit.

Branding og kultur værdi i at udvikle spillere fremfor at købe
Nu var marc 21 og ebbe 23 og ikke 25. Jeg synes det er for tidligt at give op ved 20 års alderen. Nu har man brugt flere år på dem, så var det måske ide som fcn og fcm dygtigt har gjort at vente med at kassere dem dem til de er 21-22-23 år. Man kan jo også udleje istedet for at smide i småt brændbart. Synes også der er en ekstra branding og kultur værdi i at udvikle spillere fremfor at købe. En kombi er bedst.

Præstationer fremfor navn, CV og der var en gang
Synes generelt det er en fejl i AGF gennem ca 20 år, men heldigvis mindre og mindre, at man får plads mere i start11 af navn, cv og rutine - end hvad man faktisk leverer. Har TK ikke været lige så god som Ting? Hvidt, Duncan, Brandhof er de ringere end NP? Brandhof viste sig bedre i søndags end PO. Er Alberto og Lund bedre end Lassen, Anbo, Brandhoff, Albert på den wingback - ingen ved det rigtigt, men synes det er reelt at stille spørgsmålstegn ved. Hvor mange andre end PM ville få 800-900 minutter i streg som 9er uden at score?

Altså jeg har ikke noget imod dem. PM er min helt nr1 både sportsligt (for sine første 1½ sæson i AGF) og menneskeligt. Men skal jo levere for at spille. Uanset vil han altid være en helt hos mig. Men vil heller ikke spille Aron pt selvom han var min helt. PO er også en mand lige efter mit hoved på de fleste punkter, men vi må også erkende at noget ikke har fungeret centralt. NP synes jeg har sine kvaliteter. Ting var en jeg drømte om at få til AGF siden OB, og synes han har klassen til matche Maxsø ift landsholdsplads, men 2021 har ikke været god.

Nogen har godt af tur på bænken - andre snor til at komme i form
Jeg tror det var godt PO og Alberto fik en tur på bænken. Ting nå ja det går nok han spiller - det kan omvendt være en ide at spille ham i form, selvom TK formmæssigt så bedre ud. Samme kan man sige om PM - og enig i hans betydning og har også rost ham sidst for at være med i begge mål mod OB ved en duel og nedfald samt screening.

Hvis man lægger mærke til det har jeg også puttet PM i start11 i dag i alle idealopstillinger, men det er jo med tanke på det han præsterede for over et år siden og længere tilbage. Ingen ved sine fulde fem vil jo have en urørlig 9er der "kun" laver 10-11 mål pr sæson ved 32 x 90 minutter. Så vil debatten komme om man ikke kunne finde en der laver 15 (måske i bedste fald ca 20 mål som Uhre og PM i første halvsæson). 10 mål på en sæson er acceptabelt, men svært at lave et medaljehold på. Vi taler om i åbent spil. I hvert fald er alle andre der har scoret så lidt blev bortdømt af de fleste fans (og DN).

To eksempler er AA og ST som ganget op ift spilletid ville stå på hhv 11 og 9 mål - altså samme som PM sidste års tid. Kan egentlig godt forstå at Sif henter en ung ST med udviklingspotentiale, når han pt har samme scoringssnit som en PM. Især med tanke på ST ikke har spillet 9er alle minutter som PM.

Mener man PMs ca 10 mål i snit ved 32x90 minutter, så havde vi sådan set 3 klasse angribere der alle lå på det i PM, AA og ST. Alligevel mente 10 af 10 fans vi manglede kvalitet, og AGFs ledelse har også handlet ved at hente nye ind.

Lunding, Kaastrup, Junker - her er fakta vs Anker og PM
Umuligt at sige endnu med Kaastrup, mens Lunding trods alt fik succes i norge og kom til Holland (uden stor succes der). Lunding var også ok i AGF. Jeg ville i hvert fald hellere have haft dem end Milan og tildels også Anker. Jeg så ingen af de 5 borset fra Junker som start11 spiller, men brede/udviklingsspillere.

Fakta:
Lunding
Har præsteret med mål og ass stats pr minut som 19 årig i agf - end Ankersen gjorde som dyr peak spiller. Anker er bedre defensivt. Hvem har størst potentiale? Hvad er value for money? Hvem er bedste relationsspiller for holdkammeraterne?

Kaastrup
Tager vi MKs stats var de som 20 årig i sidste sæson, kun marginalt dårligere end fx Anker og omvendt bedre ass-stats pr minut. Vi kan stille samme spørgsmål - potentiale, def, relationsspiller, value?

Junker
PM har fået 800 minutter uden mål - og får 99,9% genvalg nogle kampe endnu. Junker fik 261 bænket. Indhop solgt. Debut scoring for Horsens mod os, men gik ned med Horsens. Men allerede sæsonen efter blev han stor succes med masser af mål i Norge. Resten er historie.

På trods af ingen superliga erfaring ved ankomst til AGF. Manglende tillid og selvtillid. Scorede han i 3347 minutter i AGF 9 mål og 9 assists. Selvom han ikke spillede 9er hele tiden, hvor man scorer mest. PM har det seneste år spillet 2866 og lavet 10 mål i åbent spil og 2 ass.

Den ene udskældt og den anden ikonisk helt. Så er der noget med spil-station og anfører rolle. Men hvem truede mest i dybden og var forsvaret mest bange for (her begge på hver sin måde)? Hvem løb flest meter? Flest assists? Hvem havde størst potentiale? Begge blev udtaget til landsholdet. Hvem har været største salg? Hvem får den største karriere? Hvem bliver bedste økonomiske case for AGF ift indkøbspris, salgspris og løn?

Jeg synes virkelig der er noget at hente ved at tænke ud af boksen og ikke kigge for meget på CV og have for mange følelser i spil.

Et er fakta noget andet er 360 graders perspektiv. Men uanset nytter det ikke noget at have holdet fyldt med målløse (offensive) spillere selvom de gør en masse andet godt. Det kender vi alt for godt i AGF i 2021.

Kort svar.

Du er bagklog i meget af det du skriver, at jevtovic endte dårligt, anede man jo ikke da man hentede ham.

Man henter nye spillere for at blive stærkere, at en spiller så fejler kan du ikke bruge som argument bagefter på at man skulle have beholdt f.eks Lunding (som er fejlet siden han forlod os).

Jeg forstår simpelthen ikke din facination af Junker. Han var middelmådig i Danmark, fik chancer og fejlede, at han 2-3 år senere så score i Norge kan jeg ikke bruge til noget.

Med din holdning ville vi aldrig hente spillere for at forbedre os, da vi jo altid skulle have beholdt alle under 23, for det kunne jo være de bliver gode en gang.

Hvor mange af de unge vi har opgivet i AGF er blevet store stjerner?

PM, Kurminowski, Bundu, Jon og AA til de forreste 2 pladser (jeg tror 3-5-2 bliver mest brugt), og så Links i reserve.

For er par dage siden var Jon min mest oplagte starter, nu er jeg noget mere i tvivl. PM og AA er nok den eneste kombination jeg ikke tror på, ellers kunne det være frækt at se Bundu og Kurminowski, eller Jon og Bundu/Kurminowski

Den store joker er naturligvis om de spiller som en pose nødder. I så fald er alt andet ligegyldigt. Bundu ankommer rusten, PM er stadig rusten, Kurminowski er ... Ikke faldet i hak endnu. Jon der skarp ud men har demonstreret at der aldrig gælder ret længe af gangen.

Mod VB ser vi hvad man gør uden NP, jeg tror ikke det skal undervurderes hvor central han er for de to andre på midten.
meget enig i alle de mange muligheder i front, hvis PM ikke åbner målkontoen i de kommende 2-3 kampe, for så er det vist tid til at prøve noget nyt snart

Synes ikke vi bør blive så ramt af skader:

TK har i de par kampe (lidt tyndt grundlag men dog mod tophold som fcm osv) vist sig lige så god som de 3 andre dernede, og ellers synes jeg det er fint at veksle til 433 hvis der kommer mere end en skade og vi både skal til at bringe TK og OL/Julle. OL har spillet masser af 3 mandsforsvar og kendt for OK hurtighed (som ingen af os kan se hehe) og vel hentet for at være backup der. Og hvis man ikke regner med Julle kan tage plads i forsvaret, havde man vel ophævet med ham. Man ser ham vel næppe som andet end nødløsning på wingback. Så egentlig burde vi kunne stille med OL - TK - Julle. Men som sagt 433 er fint som variant for mig.

Eric vil være stærk savnet, men jeg er tryg både brandhoff og albert som vores Mæhle i den side. Links er blevet brugt to gange som back og wingback nu, og synes ikke han er ringere defensivt end Eric, som vi også har set på mellemhånd/tabt duel i forsvaret ved scoringer et par gange. Selv Simon Kjær og AC har jeg set tabe en del dueller. Det sker for alle. Og ellers kan vi sætte defensiv prop i med Lund. Julle så vi faktisk også spæne op og ned ad kanten sidste sæson som vikar og lavede bl.a. et fremragende indlæg som PM vist scorede på. Både Julle og OL vil koste noget fart, men giver omvendt mere rutine og fysik end Eric og Gift.

Hvis vi ser NP mangle mod VB og det koster os, så skal vi bare huske på at vi har vundet mange gange uden ham, vist bl.a. i brøndby og på heden. Vi har vundet mere end vi har tabt med NP ik?

Nogen der laver en evigheds statistik i ugens løb på det og gemmer den? Så vi altid kan tage den frem...?

Dine "fakta" er iøvrigt ligegyldige, da du jo er yderst selektiv i hvornår du tager stats fra.

Du vælger PMs dårligste periode og fremhæver den hver gang og sammenligner med Junker(igen, hvorfor ham?).

Du tager lundings bedste periode og sammenligner med en periode fra anker hvor han ikke var så god.

Hvilke stats har Lunding det sidste år? Hvilke stats havde Junker i sin dårligste periode i Horsens?

Hvad med PMs bedste periode?

Last edited:
Der er en del snak om Mortensens måltørke pt, og at han er i fare for at ryge på bænken. Jeg har svært ved at vurdere, om det ville være en god ide eller ej.

Men tager man den seneste kamp, er han så ikke stort set så kampafgørende, som vi gerne vil have? Han udfylder rollen til næsten petektion ved begge vores mål. Jeg beder ikke om meget mere fra hans rolle på banen.

Jeg skrev præcist det samme i går aftes.

Det er derfor, at jeg ikke antager noget, men at jeg nærer et lille håb :)

Brøndby, FCK og FCM er for tiden forbilledlige, når det kommer til troen på egne talenter.
- Brøndby sælger flere store profiler som Kaiser, Wilzcek og Muhktar, men erstatter dem med egne talenter og fastholder målsætningen. Det resulterer sæsonen efter i en guldmedalje og et rekordsalg af Lindstrøm. Der satses på egen målmand. Og Anton Skipper bruges som overgangsfigur, indtil forsvaret er på plads (hellere vente på det rigtige, end lappeløsninger).
- FCM sælger ligeså en masse store profiler, fx Onyeka og Dreyer. Begge erstattes internt af egne talenter. Foruden en masse fra akademiet, der er blevet hevet op, og som får indhop i ligaen. På trods af at disse er yngre og mere uprøvede end vores egne unge.
- FCK sælges Daramy, men henter ikke nogen erstatning (Luther Singh var blevet hentet alligevel). Dette, da man tror på Højlund og Bøving og vil give dem plads.

Hos os har vi store talenter som Kaastrup og Lassen (begge med mange ulandskampe), som sendes videre til andre klubber, samtidig med at spillere som eksotiske spillere midt eller sidst i tyverne som Jevtovic og D'Alberto kommer ind. Eller et OB-reject som Oliver Lund.
Du har altså ikke fulgt særligt godt med i FCM og FCKs transfervinduer. FCM henter Charles som erstatning for Onyeka og Marrony for Onyeka.
FCK har hentet Luther Singh og ham islændingen, de gav 4-5 mio euro for som erstatninger for Daramy - altså to spillere for en.

Kort svar.

Du er bagklog i meget af det du skriver, at jevtovic endte dårligt, anede man jo ikke da man hentede ham.

Man henter nye spillere for at blive stærkere, at en spiller så fejler kan du ikke bruge som argument bagefter på at man skulle have beholdt f.eks Lunding (som er fejlet siden han forlod os).

Jeg forstår simpelthen ikke din facination af Junker. Han var middelmådig i Danmark, fik chancer og fejlede, at han 2-3 år senere så score i Norge kan jeg ikke bruge til noget.

Med din holdning ville vi aldrig hente spillere for at forbedre os, da vi jo altid skulle have beholdt alle under 23, for det kunne jo være de bliver gode en gang.

Hvor mange af de unge vi har opgivet i AGF er blevet store stjerner?

Nu er jeg ikke alene om de tanker med talenterne. Mange synes jo det. 8000 lavede også en sjov kontrafaktisk indslag. Jeg skriver det heller ikke for at få ret - men fordi fakta viser vi faktisk er for utålmodige og træffer forkerte beslutninger - henter for mange dyre eksotiske navne ind. Eksotiske vi henter ind skal være billige talenter som bundu, aron, yann eller driby fall og moyasin for at nævne et par pc-fiduser i randers - helt unge og som ikke belaster vores budget i transfers og løn voldsomt.

Det er en balancegang mellem at være bagklog og lære og analyse af sine fejl. Eller bare glemme fortiden - fordi fremtiden er en anden og nye forudsætninger.

Jeg vil dog bare sige at jeg:

- gerne ville af med både anker og bror - og max give dem 1 år mere som breddespiller - evt 2 år mod at få 1½ års løn. Med Anker så vi han ikke kunne lave mål i 1 div. Og Bror tror jeg snart vi har glemt. Han var fantastisk for 1½ år siden, men siden ordinær og målløs og uden ass.

- synes PM var en god her og nu løsning da han kom, men 4½ år kunne blive lang tid og jeg frygtede han med alder in mente kunne holde dampen oppe. Stats: 100, 200, 260 min pr mål over 2½ sæson. Håber næste to ikke bliver som sidste sæson.

- som en af de få turde stille mig op og sige Junker var et skidt salg til 5 mio på dagen vi solgte. Og sagde han havde potentiale til at blive et 15 mio+ salg (og blev det faktisk).

- at jeg ser udleje af egne talener som lidt spredehagl, der må gerne være en masse fejl og underskud, det opvejes af dem der får succes. Både sportsligt og økonomisk.

- skrev på dagen da Milan kom til at jeg så ham som 4. valg bag jon, albert, gift - fordi de sidste to var store talenter men også usikre kort, og derfor snusfornuftigt af PC, når Anker ikke ville forlænge et år. Men havde ikke fantasi til at forestille mig han fik start11 løn og slet ikke som nr 5.

- skrev også på dagen mine forbehold ved 3 år til D'Alberto: manglende kvalitet muligvis og at jeg anså ham være mellem diks og munks (At han så pt er ringere end OL også er trist). Jeg har også skrevet vi må tro på ham og give ham til Jul. Jeg anfægtede også at han aldrig har lavet et mål som senior (og erstattede vores topscorer Diks). Plus alderen 27 til okt og manglende udviklingspotentiale, at han aldrig bliver et salg og vi løb risko for et nyt Milan Jevtovic med ham. Så hellere snuppe en ung super sulten Lassen, Anbo eller ? (vi havde jo også Munks samt Lund og kunne satse ungt). Bare se ST. Han vil gerne videre og bliver ikke bare og hæver sin løn. Vi får oven i købet 1½ mio for en gratis spiller.

- var begejstret for potentialet i Yann fra dag 1. Man skal ikke lægge for meget i unge spilleres manglende spilletid. Vi ser det også i AGF hvor unge som TK, Hvidt, Zach, Anbo, Lassen, Albert, DGA ikke er i start11 og nogen næsten ingen kampe har fået, men anbo og lassen havde stor succes som udleje i 2021. Og Albert der starter ude hver 3. gang måske er vores største aktiv pt - ift 25 mio bud fra fcm, hvis det passer. Fall kom også fra Auxerre og ingen ville have ham, blev superligatopscorer og kæmpe salg.

Endelig har jeg også taget fejl mange gange ;-)

Det gør man som du skriver i fodbold, men man kan lade være med at lave meget dyre risiko betonede deals som Milan, når man kan en løn-billig ST, Kaastrup, Lunding osv i stedet.

Evt. 1 år til Lund-Julle løn til spillere som Alberto eller Milan havde været oaky som backup for en ung. Så så stadig lidt et sats. Men mere sikkert og stabilt med danske spillere som Lund og Julle i backup. Men lad os se med Alberto - jeg håber. Og jeg har også spået Milan vil lave mål i Norge. Lavere niveau og han fik også kun 360 min i ligaen her, tror som godt han kunne have lavet mål her også. Men havde ikke klasse til den løn han fik. For fanden PC...

Re: Junker - jo bedre stats end PM

Hvis det var middelmådigt af Junker at lave samme antal mål som PM det sidste års tid - i sine første 3000 superliga minutter, så fatter jeg ingenting (plus lige så mange ass - som gør det samlet er markant bedre end PM pt). Det er da en flot entre. Synes det siger mere om DNs manglende tålmodighed med de unge, og det kræsne AGF-publikum. Han blev jo også udtaget til landsholdet af Hareide og købt for 5 mio af Bo H.

RE: Vi skal altid forbedre os
Netop derfor synes jeg også det er okay at stille spørgsmålstegn ved po, np, ting, jh og pm - ingen er selvskrevne trods navn. Jeg er super tilfreds med JH, men har også læst at Nizzle ikke synes han er markant bedre end Eske. Jeg vil godt medgive at Nizzle måske har en sag på sigt. Jeg tror det ikke. Men man må ikke være CV-blind - bare fordi han vandt guld med fcm og på landsholdet. Lad os se til nytår.

A-trup og U23 udleje
Tænker man hvis man kan se potentiale og de vil skrive en 3-4-5 års som 18-19-20 årig, så de har udløb som 23 årig. Strategisk tænkt. Gør vi også pt. Der kan være undtagelser.
Nej synes vi skal beholde dem som kan gøre sig omkring start11 eller være gode backups. Der er 25 pladser i en trup. Og mange vil skulle udlejes til de 23 år eller sælges inden som fx ST. Synes vi skulle have beholdt ham et-to år endnu og udleje ham. Men uanset fin case.

Man kan ikke leve kun af egne talenter, heller ikke kun af køb. Det skal være kombi. Synes det er fedt vi er kommet den vej med Eric, Dawid, Anderson, Yann osv. - og vi må gerne fejle på nogen af dem. Vi skal turde satse.

Jeg synes vores talentudvikling har været skuffende førhen, men synes der er en bedring med dem vi har fået op siden Hausner og Co. Og de allerbedste - to unævnelige røg til fcm. Synes vi har været uheldige med de største talenter har fået skader fx Navid, Niels Kristensen for at nævne to. Oskar Buur tænker jeg kunne have spillet i vores start11, er nok kommet på for høj hylde i Grasshoppers og Wolves. Men generelt har vi ikke været gode nok.

Jeg synes det meste er godt i AGFs trup
Munks skal nok sælges. Backmann, Julle og Lund skal videre næste sommer. PM skal have lov at få et udlandseventyr (og få noget af transferen hjem) så snart vi kan undvære ham som tak for en eventyrlig tid i AGF første 1½ år. Så helst NP solgt til en god pris til nytår nu han er på toppen, synes vi har vist mange gange vi kan uden ham og vi får bedre flow. PO skal vi forløse fint han fik en tur på bænken og få tændt ham. D'Alberto må vi se med. Jon skal vi cashe ind på til Jul eller forlænge. Eske er en stærk backup men nok ambitioner og måske for løntung som reserve. Så som nogle andre gerne DGA får chancen på et tidspunkt istedet for JH for at se om han er vores Oliver C hit, ellers spiller vi bare JH igen.

Nu er jeg ikke alene om de tanker med talenterne. Mange synes jo det. 8000 lavede også en sjov kontrafaktisk indslag. Jeg skriver det heller ikke for at få ret - men fordi fakta viser vi faktisk er for utålmodige og træffer forkerte beslutninger - henter for mange dyre eksotiske navne ind. Eksotiske vi henter ind skal være billige talenter som bundu, aron, yann eller driby fall og moyasin for at nævne et par pc-fiduser i randers - helt unge og som ikke belaster vores budget i transfers og løn voldsomt.

Det er en balancegang mellem at være bagklog og lære og analyse af sine fejl. Eller bare glemme fortiden - fordi fremtiden er en anden og nye forudsætninger.

Jeg vil dog bare sige at jeg:

- gerne ville af med både anker og bror - og max give dem 1 år mere som breddespiller - evt 2 år mod at få 1½ års løn. Med Anker så vi han ikke kunne lave mål i 1 div. Og Bror tror jeg snart vi har glemt. Han var fantastisk for 1½ år siden, men siden ordinær og målløs og uden ass.

- synes PM var en god her og nu løsning da han kom, men 4½ år kunne blive lang tid og jeg frygtede han med alder in mente kunne holde dampen oppe. Stats: 100, 200, 260 min pr mål over 2½ sæson. Håber næste to ikke bliver som sidste sæson.

- som en af de få turde stille mig op og sige Junker var et skidt salg til 5 mio på dagen vi solgte. Og sagde han havde potentiale til at blive et 15 mio+ salg (og blev det faktisk).

- at jeg ser udleje af egne talener som lidt spredehagl, der må gerne være en masse fejl og underskud, det opvejes af dem der får succes. Både sportsligt og økonomisk.

- skrev på dagen da Milan kom til at jeg så ham som 4. valg bag jon, albert, gift - fordi de sidste to var store talenter men også usikre kort, og derfor snusfornuftigt af PC, når Anker ikke ville forlænge et år. Men havde ikke fantasi til at forestille mig han fik start11 løn og slet ikke som nr 5.

- skrev også på dagen mine forbehold ved 3 år til D'Alberto: manglende kvalitet muligvis og at jeg anså ham være mellem diks og munks (At han så pt er ringere end OL også er trist). Jeg har også skrevet vi må tro på ham og give ham til Jul. Jeg anfægtede også at han aldrig har lavet et mål som senior (og erstattede vores topscorer Diks). Plus alderen 27 til okt og manglende udviklingspotentiale, at han aldrig bliver et salg og vi løb risko for et nyt Milan Jevtovic med ham. Så hellere snuppe en ung super sulten Lassen, Anbo eller ? (vi havde jo også Munks samt Lund og kunne satse ungt). Bare se ST. Han vil gerne videre og bliver ikke bare og hæver sin løn. Vi får oven i købet 1½ mio for en gratis spiller.

- var begejstret for potentialet i Yann fra dag 1. Man skal ikke lægge for meget i unge spilleres manglende spilletid. Vi ser det også i AGF hvor unge som TK, Hvidt, Zach, Anbo, Lassen, Albert, DGA ikke er i start11 og nogen næsten ingen kampe har fået, men anbo og lassen havde stor succes som udleje i 2021. Og Albert der starter ude hver 3. gang måske er vores største aktiv pt - ift 25 mio bud fra fcm, hvis det passer. Fall kom også fra Auxerre og ingen ville have ham, blev superligatopscorer og kæmpe salg.

Endelig har jeg også taget fejl mange gange ;-)

Det gør man som du skriver i fodbold, men man kan lade være med at lave meget dyre risiko betonede deals som Milan, når man kan en løn-billig ST, Kaastrup, Lunding osv i stedet.

Evt. 1 år til Lund-Julle løn til spillere som Alberto eller Milan havde været oaky som backup for en ung. Så så stadig lidt et sats. Men mere sikkert og stabilt med danske spillere som Lund og Julle i backup. Men lad os se med Alberto - jeg håber. Og jeg har også spået Milan vil lave mål i Norge. Lavere niveau og han fik også kun 360 min i ligaen her, tror som godt han kunne have lavet mål her også. Men havde ikke klasse til den løn han fik. For fanden PC...

Re: Junker - jo bedre stats end PM

Hvis det var middelmådigt af Junker at lave samme antal mål som PM det sidste års tid - i sine første 3000 superliga minutter, så fatter jeg ingenting (plus lige så mange ass - som gør det samlet er markant bedre end PM pt). Det er da en flot entre. Synes det siger mere om DNs manglende tålmodighed med de unge, og det kræsne AGF-publikum. Han blev jo også udtaget til landsholdet af Hareide og købt for 5 mio af Bo H.

RE: Vi skal altid forbedre os
Netop derfor synes jeg også det er okay at stille spørgsmålstegn ved po, np, ting, jh og pm - ingen er selvskrevne trods navn. Jeg er super tilfreds med JH, men har også læst at Nizzle ikke synes han er markant bedre end Eske. Jeg vil godt medgive at Nizzle måske har en sag på sigt. Jeg tror det ikke. Men man må ikke være CV-blind - bare fordi han vandt guld med fcm og på landsholdet. Lad os se til nytår.

A-trup og U23 udleje
Tænker man hvis man kan se potentiale og de vil skrive en 3-4-5 års som 18-19-20 årig, så de har udløb som 23 årig. Strategisk tænkt. Gør vi også pt. Der kan være undtagelser.
Nej synes vi skal beholde dem som kan gøre sig omkring start11 eller være gode backups. Der er 25 pladser i en trup. Og mange vil skulle udlejes til de 23 år eller sælges inden som fx ST. Synes vi skulle have beholdt ham et-to år endnu og udleje ham. Men uanset fin case.

Man kan ikke leve kun af egne talenter, heller ikke kun af køb. Det skal være kombi. Synes det er fedt vi er kommet den vej med Eric, Dawid, Anderson, Yann osv. - og vi må gerne fejle på nogen af dem. Vi skal turde satse.

Jeg synes vores talentudvikling har været skuffende førhen, men synes der er en bedring med dem vi har fået op siden Hausner og Co. Og de allerbedste - to unævnelige røg til fcm. Synes vi har været uheldige med de største talenter har fået skader fx Navid, Niels Kristensen for at nævne to. Oskar Buur tænker jeg kunne have spillet i vores start11, er nok kommet på for høj hylde i Grasshoppers og Wolves. Men generelt har vi ikke været gode nok.

Jeg synes det meste er godt i AGFs trup
Munks skal nok sælges. Backmann, Julle og Lund skal videre næste sommer. PM skal have lov at få et udlandseventyr (og få noget af transferen hjem) så snart vi kan undvære ham som tak for en eventyrlig tid i AGF første 1½ år. Så helst NP solgt til en god pris til nytår nu han er på toppen, synes vi har vist mange gange vi kan uden ham og vi får bedre flow. PO skal vi forløse fint han fik en tur på bænken og få tændt ham. D'Alberto må vi se med. Jon skal vi cashe ind på til Jul eller forlænge. Eske er en stærk backup men nok ambitioner og måske for løntung som reserve. Så som nogle andre gerne DGA får chancen på et tidspunkt istedet for JH for at se om han er vores Oliver C hit, ellers spiller vi bare JH igen.

For meget til at jeg kan svare på det hele.

Men du skriver kontrafaktisk historie skrivning ved at fastholde at havde vi bare beholdt Junker så ville han score og vi kunne have solgt for 15 mil.

Sådan virker det ikke. Det er ønske tænkning fordi du mener at have ret i han blev solgt for billigt fordi han 2 år senere kan score i Norge.

Det vil jo gøre arbejdet lidt lettere for David, hvis han bare kan trække en liste fra transfermarkt, når han skal udtage holdet...

Grønbæk spillede rigtig fint mod OB, men det var vel også første gang i denne sæson at han fik vist sit niveau.
hehe ja det må jo være en helheds vurdering, men som sagt det er jo ligegydigt hvor flot Danilo var fodbold teknisk hvis han ingen mål lavede, og hvor mange mål Helenius lavede før han kom til Aston Villa. Men synes det også det sidste års stats/slutprodukt må tælle med sammen med øjne der ser.

Det svære i det her med databaseret tilgang er at det hurtigt bliver tyndt grundlag, og skal data mægden være stor nok så går man for langt tilbage. Plus alt det relationelle, hvem fungerer sammen. Gør PO og NP det selvom de er gode hver for sig? Jeg ved det ikke men i hvert fald noget vi er mange som kigger på.

Eller får PM gode nok indlæg at arbejde med. Det vil kræve analyse arbejde hvor man noterer hver enkelt aktion i alle kampe, og ikke bare en vurdering af fortiden, eller mave vurdering efter at have set sidste kamp og heller ikke bare stats. Men 800 minutter uden mål for en angriber er ikke et godt tegn. Så er der noget galt et eller andet sted i kæderne omkring ham eller med ham pt.

Dem vi har er dog kun max lige så gode umiddelbart ift stats i hvert fald og ift relationelle og betydning for holdet osv - er det vel ikke bundu aa/dawid vi spiller med næste par gange. Endnu. Og sidste kamp lavede han flot arbejde omkring de to mål. Men de andre skal dælme score meget, hvis vi ingen får fra PM.

Umiddelbart tænker vi jo alle det er en kæmpe nedgang at spille AA for PM. Men stats viser noget andet, og synes også AA har set godt ud. Jeg foretrækker nu PM.

Bundu og Dawid er svære at vurdere endnu som angribere i AGF

Der er sket meget siden bundu fik 10 kampe som 9er i agf: (og kan man regne 100% med positions stats)

Men nu får vi ny energi ind fra Anderson og Bundu, det gør give et løft til alle på holdet. Lad os se efter runde 11 og landsholdspausen der.

Albert
Har været meget op og ned - men det har rutinerede spillere som fx ting og pm også sidste års tid. Kamil var også, men derfor tvivler vi vel ikke på nogen af de 4s evner. Det skal bare forløses.

Det var også Alberts første senior sæson. Og holdet har i krise og så ser alle mere eller mindre skidt ud.

Jeg tog et grundigt kig på Alberts stats og tænke sidste sæson igennem og meldte klart ud den anden dag at jeg synes vi skylder Albert mere kredit for sidste sæson, hvor han jo med fuld spilletid ville have scoret 8 mål + 3 ass ...PM fx 11.
(ved ikke om det var før eller efter OB kampen)

Synes han leverer vilje begge veje - og spillede med kæmpe selvtillid mod OB på et hold i krise.

Han skal bare i start11 fremover og forløses trods bump. Men kan blive svært nok med al den kvalitet vi har i truppen, så må vi bare finde en plads.

Last edited:
For meget til at jeg kan svare på det hele.

Men du skriver kontrafaktisk historie skrivning ved at fastholde at havde vi bare beholdt Junker så ville han score og vi kunne have solgt for 15 mil.

Sådan virker det ikke. Det er ønske tænkning fordi du mener at have ret i han blev solgt for billigt fordi han 2 år senere kan score i Norge.

Sgu helt fair forventer heller ikke du holder fridag som mig - og gider bruger så meget tid på det haha ;-)

Ja det er også lige meget. Sådan gik det ikke.

Jeg synes det var lidt at få 5 mio for en der lige var udtaget til landsholdet i foråret. Men det er sket. (Bodø synes også 15 mio var for lidt. Og nu er han måske op mod det dobbelt værd ca - trods ca 27 ) Hvor ofte får vi nogen på landsholdet? Hvis Hareide kunne se lys i ham, så fatter jeg ikke mange fans ikke kunne. At publikum var på nakken af ham. Men han bøvlede også selv med sin selvtillid dog.

Synes kerneproblemerne er at vi ind i mellem bakker for lidt op som publikum om vores spillere - er for hårde ved dem, mens andre får lov at være helte (på fortidens meritter) selvom de faktisk ikke leverer varen godt nok.

At vi for ofte har hentet for dyre store navne ind - i stedet for tage talenterne (og her mener jeg ligeså meget dem udefra).

Heldigvis er vi jo på vej til at blive klogere, hvilket ca sidste 3 års vinduer har vist.

Det var ikke meningen fokus skulle komme på junker. pyt med ham.

Det der fik mig på banen var kernen:
Som jeg skrev:
Køber den delvist. Det er jo det man altid siger. Men synes faktisk ikke altid det er sådan at er man god nok spiller man. Vi er jo ofte uenige om hvem der skal spille både i agf og på landsholdet. Sådan er det også i andre klubber.

Og dermed at talenterne er røget for hurtigt ud af AGF som fx 20 årige eller den unævnelige blev dømt som en der ikke kunne score mål på trods af han har scoret næsten samme antal mål + lige som mange ass som PM det sidste år (hvor PM har lavet 2 ass). En spiller på vej frem. Men det kunne have været en hvilken som helst anden spiller. Det er ligegyldigt.

Det er princippet i hvordan vi håndterer talent som jeg ser det kontra dem i toppen af hierakiet.

Fx pt
Alberto-Oliver Lund vs Anbo-Lassen (8000 var inde på den)
NP-PO vs albert, brandhof, zach, hvidt (kompliceret sag og orker ikke gå den igennem, er skrevet af 8000)
Lund - TK til midterforsvaret (jeg synes TK skulle spille istedet for Lund)
PM - AA (synes det er fint nok med PM fx 4 runder mere)

Dine "fakta" er iøvrigt ligegyldige, da du jo er yderst selektiv i hvornår du tager stats fra.

Du vælger PMs dårligste periode og fremhæver den hver gang og sammenligner med Junker(igen, hvorfor ham?).

Du tager lundings bedste periode og sammenligner med en periode fra anker hvor han ikke var så god.

Hvilke stats har Lunding det sidste år? Hvilke stats havde Junker i sin dårligste periode i Horsens?

Hvad med PMs bedste periode?
Det er jo ikke rigtigt

Jeg tager netop alle stats med for PM: 100 (der havde du svaret på hans bedste periode - outstanding), 200, 268 i de 2½ sæson, (og ingen mål denne i 286 min) så må man selv vurdere hvad man lægger vægt på.

Kunne vi få ham i samme målform som første halvår vinder vi guld, men kan vi bare få ham et sted mellem den halv sæson og sæsonen efter, er vi vilde.

Jeg synes det er fantastisk at bundu og pm var outstanding for 1-2 år siden, men ser det mest som potentiale vi skal have løftet dem tilbage til. Alle kan se Bundu i 22 måneder ikke har leveret nok. Alle kan se PM sidste ca 12 måneder ikke har været den bedste udgave af sig selv og alle kan se han han sort på hvidt ikke har scoret i 800 minutter i åbent spil.

MEN ja jeg forholder mig meget til hvordan PM har præsteret de sidste 14 måneder. Det længere tilbage er mere potentiale - vi kan ikke leve af det pt.

Jeg håber egentlig bare han genfinder sig selv - så er debatten ligegyldig om ham.

Lunding
Jeg tager de de 10 eneste kampe han har spillet i AGF - det eneste jeg forholder mig til
Kaastrup
Forholder mig kun til superligaen. Bruger ikke stats fra 1 div eller udlandet.

Man kunne vælge at gøre det anderledes. Det er jo et valg.
Vi kan trøste os med de nok ikke slår igennem og bliver meget mere end ca der de er nu, selvom de har potentialet. Og vi fik da lidt mønt for Lunding og symbolsk for MK.

Ham den nu ligegyldige
Jeg synes det er ligegyldigt med stats i horsens, norge og japan - det vil være bagklogskab at bruge dem ift at vurdere. Jeg tager de to eneste sæsoner i agf og medtager hans 346 målløse min i sæsonstarten for agf.

Iøvrigt hvis du tager hans stats for Horsens i efteråret så lander han på 268 min pr mål - præcis samme som PM havde for os i sidste sæson!

I foråret fik han vist depression og mistede han lysten til fodbold og blev udlejet til Norge. Med tager du det får du dårlige stats, medtager du norge og japan får du gode, men synes ikke det siger noget om hans tid i AGF. Og når han er færdig i udlandet er han også for gammel til at være rigtig interessant for os længere.

Synes som sagt det række længere ud end den ene spiller, men mere handler om hvordan vi forvandler talentfulde spillere under 23-25 år. Det skal vi blive endnu bedre til.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back