Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Stig AKA Frank Heskjær
Experienced member
Last edited:
Og så skal vi give Duncan, Brandhof, Grønbæk og Hvidt tillid, der er masser af bredde på den midtbane. I forhold til Hvidt, så har vi lige nu kun Stiftens rygter om en alvorlig skade, ingen ved vel reelt set om det er så alvorligt som avisen frygter, måske er det slet ikke så slemt, måske spiller han på søndag?
Jeg synes det er lidt skræmmende, ærgerligt og pisse irriterende at Grønbæk spillede så dårligt et forår som 8'er, at jeg personligt kom frem til, at han ikke var klar til at spille pladsen fast i start 11. Det var jo ikke fordi han ikke fik chancen. EDIT: Men vil gerne understrege at jeg har store forventninger til Grønbæk på længere sigt. Husk på hvor længe Daramy har spillet for FCK uden at være en del af deres start 11. Sidste sæson spillede ham sølle 2 kampe på 90 minutter for dem, og var ellers ind/udskiftninger resten af sæsonen med et gennemsnit på 51,7 minutter i 28 kampe. Grønbæk spillede 60,1 minutter i snit i 31 kampe. Daramy med 5 mål og 2 assists. Grønbæk med 5 mål og 2 assists. Altså samme antal mål og assist, Daramy dog med sine på 1448 minutter (mål eller assist hvert 207 minutter), og Grønbæk med sine på 1865 minutter (mål eller assist hvert 266 minutter)
Duncan har været skadet længe, men har sine klart bedste kampe som 6'er for AGF, og derudover på linje med Amini. Mod Viborg spillede han ud af det blå fremliggende 8'er mens Albert sad på bænken. Og Duncan spillede vel sin dårligste kamp i AGF... Brug ham hvor han er bedst.
Hvidt har spillet sine bedste kampe som bagerste 8'er som erstatning for Amini i medaljespillet, og få enkelte kampe som 6'er tidligere. Men han har også spillet "horrible" minutter som fremliggende 8'er og som 6'er. Brug ham hvor han er bedst, som tilbageliggende 8'er hvis det er.
Grønbæk har spillet gode kampe centralt i efteråret. Og han spillede en enkelt god kamp mod OB på venstrekanten imod OB i 4-2 kampen. Men udover den kamp har hans bedste kampe vel næsten været på højrekanten. Med vores kantsituation synes jeg vi skal spille ham der. I stedet spillede man med en D'Alberto ude af form, og som ikke har fået en god start i klubben, og ikke er højrekant.
Brandhof er helt ny, og virker rigtig spændende. Han fik sine første minutter mod FCK, og spillede et rigtig godt indhop mod Viborg. Det er alt for tidligt at sige særligt meget om hans evner for AGF, men jeg synes han kom ind med noget fysik, noget boks-til-boks-evne, og noget gå-på-mod og speed.
Er han bedst som boks-til-boks-8'er bag en 10'er i 3-5-2, eller bag forreste 8'er i 4-3-3, så spil ham der. Er han bedst som 6'er, så sæt NP på bænken og test ham der. Jeg er parat til at belønne hans indhop med spilletid. Gode indsatser skal belønnes.