Jeg synes det er ret åbenlyst at vi mangler 1-2 spillere bag angriberen. Det har sådan set været åbenlyst siden sommeren 2020, men SIB har selv valgt at vi her to dage før lukketid endnu ikke har hentet den eller de spillere. Hvis vi skal spille den 3-5-2 så skal der hentes en mere kreativ og hurtig spiller til at spille den plads som Brandthof spillede i går. Måske også en der kan skubbe Jon på bænken eller et salg. Jon dur ikke til at være første mand på holdkortet uden konkurrence. Og så er jeg også pisse træt af hans attitude. Hvis man stadig gerne vil spille 4-3-3 skal man hente to nye fløje. Men man ved det sikkert ikke helt. Hvis ikke man henter noget af kvalitet, så peger det på at man har solgt sæsonen og udelukkende fokuserer på at overleve.
Det er ikke nemt - enten er der for meget attitude eller for lidt hos spillerne. Jeg tror generelt man skal passe på med at fokusere for meget på Jons irriterende ansigt og brok samt frispark - det var jo netop sådan noget man savnede fra Toby, Bundu, Helenius at de også havde en ild i sig og tog nogle nærkampe. De kunne så så meget andet, men havde den ild i sig, ville de kunne have spillet i Premier L måske.
Jon har jo leveret næsten lige så mange mål i åbent spil pr minut som PM det seneste år, selvom han ikke ligger inde som 9er (som vel bør score 50-100% mere end en kant), han leverer mere defensivt, han er chanceskabende, det var hans gode aflevering til Albert der var hjernen bag Erics mål. Synes også han har været tæt på flere gange. Jeg synes han giver sig 100% og tager ansvar. Irriterende ... ja.
Om vi lige mangler en der laver mål eller sætter vores 9er og øvrige bedre op, vil nok kræve en dyb analyse både at gennemse kampene igennem og sammenholde det med stats: producerer vi nok chancer, hvor kommer de fra og ikke - er det kanterne, central midt eller wingbacks hvor vi får for få og evt for dårlige indlæg fra. Men derfor kan vi jo godt komme med vores fan-vurderinger uden at kende alt det.
Nogle gange skal man kigge sine darlings og aflive dem. Det er tankevækkende at PM er gået fra 100 - 200 - 268 minutter pr mål over 3 sæsoner og ikke har scoret i denne. Og i tillæg at han i vores bronzesæson var den sammen med Bundu der brændte flest chancer i ligaen overhovedet, de lå nr 1 og 2.
Og PM min mand nr 1 fordi han er så gennemført cool og har en super attitude, men det nytter ikke noget, hvis han ikke laver mål. Jeg er bange for de andre har læst ham stille og roligt, plus lidt med alder og sidste 2-3% der lige koster sidste cm.
Allermest håber jeg bare han lukker munden på alle stats og begynder at score 14-18 mål som en 9er skal, så har vi ikke så store problemer, hvis ellers Jon og Albert og de andre lige scorer bare 1-2 mål mere pr sæson.
Men vi er naturligvis også ramt for forsvarsfejl og selvtilliden, og manglende mod til at presse eller spille fodbold. Bedring i går.
Og når David tør bringe Eric, Brandhof, Albert, Jon på samme tid som i går får de legekammerater i hinanden og målene kommer. Vi mangler lige at få Alberto i gear også, eller Albert derud og PO ind igen fx på Alberts plads som fremskudt 8er sammen med FB ved siden af og NP bagved som fejekost. Så trekanten vendes om ift i går.