New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Last edited:
Og så skal vi give Duncan, Brandhof, Grønbæk og Hvidt tillid, der er masser af bredde på den midtbane. I forhold til Hvidt, så har vi lige nu kun Stiftens rygter om en alvorlig skade, ingen ved vel reelt set om det er så alvorligt som avisen frygter, måske er det slet ikke så slemt, måske spiller han på søndag?

Jeg synes det er lidt skræmmende, ærgerligt og pisse irriterende at Grønbæk spillede så dårligt et forår som 8'er, at jeg personligt kom frem til, at han ikke var klar til at spille pladsen fast i start 11. Det var jo ikke fordi han ikke fik chancen. EDIT: Men vil gerne understrege at jeg har store forventninger til Grønbæk på længere sigt. Husk på hvor længe Daramy har spillet for FCK uden at være en del af deres start 11. Sidste sæson spillede ham sølle 2 kampe på 90 minutter for dem, og var ellers ind/udskiftninger resten af sæsonen med et gennemsnit på 51,7 minutter i 28 kampe. Grønbæk spillede 60,1 minutter i snit i 31 kampe. Daramy med 5 mål og 2 assists. Grønbæk med 5 mål og 2 assists. Altså samme antal mål og assist, Daramy dog med sine på 1448 minutter (mål eller assist hvert 207 minutter), og Grønbæk med sine på 1865 minutter (mål eller assist hvert 266 minutter)

Duncan har været skadet længe, men har sine klart bedste kampe som 6'er for AGF, og derudover på linje med Amini. Mod Viborg spillede han ud af det blå fremliggende 8'er mens Albert sad på bænken. Og Duncan spillede vel sin dårligste kamp i AGF... Brug ham hvor han er bedst.

Hvidt har spillet sine bedste kampe som bagerste 8'er som erstatning for Amini i medaljespillet, og få enkelte kampe som 6'er tidligere. Men han har også spillet "horrible" minutter som fremliggende 8'er og som 6'er. Brug ham hvor han er bedst, som tilbageliggende 8'er hvis det er.

Grønbæk har spillet gode kampe centralt i efteråret. Og han spillede en enkelt god kamp mod OB på venstrekanten imod OB i 4-2 kampen. Men udover den kamp har hans bedste kampe vel næsten været på højrekanten. Med vores kantsituation synes jeg vi skal spille ham der. I stedet spillede man med en D'Alberto ude af form, og som ikke har fået en god start i klubben, og ikke er højrekant.

Brandhof er helt ny, og virker rigtig spændende. Han fik sine første minutter mod FCK, og spillede et rigtig godt indhop mod Viborg. Det er alt for tidligt at sige særligt meget om hans evner for AGF, men jeg synes han kom ind med noget fysik, noget boks-til-boks-evne, og noget gå-på-mod og speed.
Er han bedst som boks-til-boks-8'er bag en 10'er i 3-5-2, eller bag forreste 8'er i 4-3-3, så spil ham der. Er han bedst som 6'er, så sæt NP på bænken og test ham der. Jeg er parat til at belønne hans indhop med spilletid. Gode indsatser skal belønnes.

På midt og kant mangler vi to nye offensive kvalitetsspillere, hvis vi skal sikre os mod nedrykning. Var det ikke 3 sejre i 24 kampe? Og niveauet har været dalende generelt hen over 21. Måske er vi lige nu ligaens dårligst spillende hold.
Sorte tal på bundlinjen er godt, men det er vist ret ligegyldigt, hvis man ser rødt når spillerne er på banen og det hele ender i 1. division.

Men forskellen er, at Grønbæk i denne sæson skulle fortsætte og lave samme løft som Daramy, men i stedet fik et formdyk i foråret, og slet ikke er kommet specielt godt i gang i denne sæson. Mod FCN blev han så igen placeret på venstrekanten hvor han op til da kun havde 1 enkelt god kamp. Det blev til endnu en dårlig kamp uden at blive farlig for alvor, og skabte ikke chancer.

Æv...
Han blev "flået ud" mod Vejle i runde 1 af foråret. Han blev skubbet rundt af Vejle-spillerne, der puffede til ham, så han fløj alt for let. Og det er i min optik Grønbæks største udfordring hvis han skal spille centralt: Fysikken.

Daramy spiller kant. Og det synes jeg også Albert skal. Daramy skal heller ikke ligge inde omkring midtbanen og slås mod modstanderens 6'er og andre defensive folk på den måde.

Ud på højrekanten med ham (hvis vi da skal spille med kanter)

Jeg synes faktisk Albert savner mere kredit efter jeg lige tænkte over det.

Vi har måske også haft høje forventninger til Grønbæk som vores nye Jobbe. Det var reelt hans første superliga sæson - bortset fra 200 min i forrige som u19.

Han lavede trods alt 5 mål og 2 ass.
Havde han spillet fuld tid ville han nok have stået på 8 og 3.
Albert spillede både kant og 8er. Der er nok flest mål i at være kant.

Til sammenligning lavede Bror i sin super sæson 5-5 i forrige - og sølle 2 mål sidste sæson.
Og Albert har jo lige så gode stats som Anker - og det var peak år ift Alberts første.
PM lavede 10 i åbent spil - i næsten fuld spilletid. Albert ville være landet på 8 trods 8er og kant ift 9er.

Albert skal klart bringes i start11 sammen med Brandhof nu vi mangler mål. De kom heldigvis også ind i pausen mod Viborg og vi blev bedre i anden half.

Jeg synes faktisk Albert savner mere kredit efter jeg lige tænkte over det.

Vi har måske også haft høje forventninger til Grønbæk som vores nye Jobbe. Det var reelt hans første superliga sæson - bortset fra 200 min i forrige som u19.

Han lavede trods alt 5 mål og 2 ass.
Havde han spillet fuld tid ville han nok have stået på 8 og 3.
Albert spillede både kant og 8er. Der er nok flest mål i at være kant.
Han fortjener 100% kredit ja.

Det jeg forsøger at være inde på er, at han som 8'er i hele 2021 på nær enkelt kampe/perioder har været suboptimal på 8'eren centralt, og i foråret især bedst på højrekanten. Jeg har flere gange været inde på det. Og det er mere et spørgsmål for mig om, hvorvidt han er klar til gennembruddet derinde, og hvad der kan være alternativet?

Hvorfor er det man gerne vil have at han slår igennem der? Fordi han spillede der i ungdomstiden? Altså typer som ham er oftes nemmest at få karrieren igang på kanterne. Der mødes man ikke af gentagne situationer hvor man er omringet fysiske men kan koncentrere sig mere om at tage overraskende løb ind fra fløjen og afslutte (som mod BIF i 2-2 på Brøndby stadion), eller kan trække ind i banen og afslutte (gjort flere gange), eller kan udfordre sin man uden at få 2-3 ekstra mand i nakken med det samme.

Jeg synes kæden er hoppet lidt af med Albert.
Han er god, og skal bruges hvor han ER bedst, og vel ikke endnu hvor man håber han bliver bedst på længere sigt, eller hvad?

Tror man har set ham som en central spiller der kan give den fart vi mangler med np og po - og som bror heller ikke havde. En der laver mål også - vores jobbe. Men enig jeg tror også mest på ham på kanten, Var dog inde at tælle op, og han har faktisk lavet pænt med mål centralt.

Er egentlig bare kommet frem til at han er bedre på stats end jeg lige går tænker. Nogen gange er det fint at få tal på bordet igen og sammenligne dem med andre fx dem der spiller fast. Jeg synes egentlig bare AGF skal bruge ham - om det er så er bag to angribere, på kanten af PM eller på sigt som 8er ved siden af PO eller wingback må vi se, synes han kan alt.

Det vil naturligvis være klasse, hvis vi har så stærkt hold at han ikke er i start11 men udvikler sig med indhop ved skader og sidste 30 min af kampene.

Tror man har set ham som en central spiller der kan give den fart vi mangler med np og po - og som bror heller ikke havde. En der laver mål også - vores jobbe. Men enig jeg tror også mest på ham på kanten, Var dog inde at tælle op, og han har faktisk lavet pænt med mål centralt.

Er egentlig bare kommet frem til at han er bedre på stats end jeg lige går tænker. Nogen gange er det fint at få tal på bordet igen og sammenligne dem med andre fx dem der spiller fast. Jeg synes egentlig bare AGF skal bruge ham - om det er så er bag to angribere, på kanten af PM eller på sigt som 8er ved siden af PO eller wingback må vi se, synes han kan alt.

Det vil naturligvis være klasse, hvis vi har så stærkt hold at han ikke er i start11 men udvikler sig med indhop ved skader og sidste 30 min af kampene.

Men altså husker du i efteråret hvor Tengstedt, Links og Jevtovic alle var ude?
Der spillede Albert kantspiller fast sammen med Jon. Og derefter vekslede ham og Links en del.
Links sluttede stærkest af, men undervejs fik Albert lavet 3 mål og 1 assist i de 13 kampe som kantspiller. Fint for en ung spiller.

Jeg har endnu ikke fundet en superligakamp hvor Albert som central midtbanespiller har scoret et mål eller lavet en assist for AGF. Til gengæld lavede han flotte 5 mål og 2 assist sidste sæson som kantspiller. Giv ham fuld spilletid, og drop Links.. Der kommer mere produkt ud af Grønbæk, han er egen avl, og har 5 års kontrakt og fremtidens mand. Drop nu det med at han SKAL være 8'er.

Jeg så forkert - det var ass han lavede sidste år som centralt midt

Ellers er jeg enig, spørgsmålet er også om vi skal sælge links igen nu hvor han er med bafana landsholdet, og stadig har fine stats ift at spille regelmæssigt. Ellers var jeg mest stemt for at se tiden an frem mod næste sommer. Det kan gå begge veje.

Jeg så forkert - det var ass han lavede sidste år som centralt midt

Ellers er jeg enig, spørgsmålet er også om vi skal sælge links igen nu hvor han er med bafana landsholdet, og stadig har fine stats ift at spille regelmæssigt. Ellers var jeg mest stemt for at se tiden an frem mod næste sommer. Det kan gå begge veje.

Spørgsmålet for mig er, hvorvidt AGF skal spille på en måde som passer Links og Albert bedre på hendholdsvis kanten og 8'er, eller om Albert skal laves om til ren kant, eller om vi skal spille uden kanter, og anlægge spillet på en måde, hvor Albert som 8'er eller 10'er kan udvikle sig til den centrale spiller AGF og han selv håber på (ift hvad de har udtalt).

Og gør man det, altså spiller uden kanter som udgangspunkt, så kan Links jo altså komme i overskud.
Men jeg vil ikke udelukket at Links kunne blive omskolet til venstre wingback-reserve for Kahl. Men det er ikke sikkert Links vil det. Og han kan komme i overskud.

Men ift den sidste uges tids interview/artikler, såvel som Viborg-kampen, så lader det IKKE til at vi helt dropper at spille med kanter. Så mon ikke Albert og Links må kæmpe om hvem der får chancen for at udvikle sig og indfri potentialet. Men jeg frygter at hvis de spiller samtidig (Albert som 8'er/10'er) og Links som højrekant, så fortsætter det som i foråret med at begge to sidder fast. Ville ønske det bliver det modsatte. Men har min tvivl.

Last edited:
Jeg er enig og han har jo bundu stats med ca 10 mål og 10 ass - godt nok vist nogen af dem på straffe, men ligesom den type spillere koster lidt defensivt, så binder de også modstandernes defensiv til ham, så deres backs mister noget offensivt.

En anden spiller jeg i det stille havde håbet på kunne være noget for AGF - nu bliver han nok dyr at købe fri:

Står ikke indenfor rygtet.

Sjov formulering "i følge mine spekulationer", hehe :D

Men fint hvis vi selv henter en profil til pladsen, og så kan få masse spilletid til Duncan der i EfB.
Så behøver vi ikke ærgre os over ikke at kunne få Duncan igang via sporadisk spilletid, og han kan tage et step op igen efter skaden. Men i værste fald, så sidder han på bænken dernede, og bliver ikke brugt, og skal så træne i et dårligere miljø.

Vi ser også Viborg igen faktisk gør det godt igen denne weekend, ingen af de to oprykkere er kanonføde - og synes at have en stærkt spilkoncept, der løfter dem ift Horsens og Lyngby i sidste sæson. Så større fiasko var det heller ikke at tabe til VFF,

Omvendt giver det lidt panderynker at ligaen er uhyre tæt i år - måske den tætteste i mange år, og AGF kender mere end nogen til at der er en hårfin grænse mellem næsten tophold og nedrykning i en 12 holds liga. I andre ligaer vil det være en lun placering i midten at blive nr 11-12.

Jeg håber virkelig vi får noget godt ind til offensiven.

Vi ser også Viborg igen faktisk gør det godt igen denne weekend, ingen af de to oprykkere er kanonføde - og synes at have en stærkt spilkoncept, der løfter dem ift Horsens og Lyngby i sidste sæson. Så større fiasko var det heller ikke at tabe til VFF,

Omvendt giver det lidt panderynker at ligaen er uhyre tæt i år - måske den tætteste i mange år, og AGF kender mere end nogen til at der er en hårfin grænse mellem næsten tophold og nedrykning i en 12 holds liga. I andre ligaer vil det være en lun placering i midten at blive nr 11-12.

Jeg håber virkelig vi får noget godt ind til offensiven.

Selvfølgelig er det da en fiasko at tabe, og blive udspillet af Viborg. Det ændre da intet at Viborg kan få uafgjort mod et af ligaens dårligste hold på udebane.

Jeg er med på at vi ikke skal tale alt værre end der reelt er, men vi skal da heller ikke gå i den modsatte grøft og downplaye hvor elendigt det var sidste søndag.

Selvfølgelig er det da en fiasko at tabe, og blive udspillet af Viborg. Det ændre da intet at Viborg kan få uafgjort mod et af ligaens dårligste hold på udebane.

Jeg er med på at vi ikke skal tale alt værre end der reelt er, men vi skal da heller ikke gå i den modsatte grøft og downplaye hvor elendigt det var sidste søndag.
Jamen et eller andet sted er vi enig, det var ikke godt nok at tabe til Viborg, siger bare at de faktisk har leveret godt i stort set alle kampe indtil nu - har et stærkt spil koncept.

Sejren over os var ikke en enlig svale:
2-1 ude over FCN
Uafgjort med Bif

3 flotte resultater i 7 runder

Synes ikke de ligner en prügelknappe

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back