Helt seriøst, så tror man da for helvede ikke, at hele trænerstaben og Bjørnebye er smeltet sammen, og ikke aner deres levende råd i forhold til taktik og transferstrategi? Det lyder som om, nogle medfans i ramme alvor spekulerer på, om Bjørnebye overhovedet har vidst, om der skulle hentes kanter eller ej, og hvilke typer vi har brug for.
Når man spiller med kanter mod AaB, så uden kanter mod FCK, og så med kanter mod Viborg, lige efter at man har fortalt at vores gamle spillestil var død, men man så mod Viborg spiller præcis som vores gamle stil igen, så forstår jeg godt at folk synes det ser famlende ud.. For det synes jeg sgu egentlig også det gør.
Men for mig at se er det kun Viborg-kampen der gør det.
For jeg var af den klare overbevisning at man ventede med at skifte til 3-5-2 til Patrick Mortensen var tilbage. Så man spillede sin første 3-5-2 kamp med PM tilbage i start 11. Så kan du give et argument for at vi ikke spillede det samme mod Viborg?
Ammitzbøl kunne have afløst Kurminowski, og TK2, Lund eller Munksgaard kunne have afløst Hausner.
I stedet spillede vi med ny ikke-i-form højreback på højrekant (og lod Albert sidde på bænken til trods for at have gjort det godt på højrekanten i foråret), da Links var ude med en lille skade..
Jeg reagerer mest af alt fordi jeg INTET argument kan finde for at gå tilbage til 4-backkæden ud over, at man har fortrudt (bekymrende), eller at spillerne har udtrykt ønske for det (bekymrende). Altså da jeg så startopstillingen var jeg nærmest i chok.. Jeg tænkte nej, nej, nej, nej...
Og jeg kan afsløre, at det var første kamp i evigheder for mig, hvor jeg distancerede mig mentalt FØR kampen, og solgte den for nederlag, og blev nær helt apatisk. Og jeg tænkte "det her går galt", og sad blot og ventede på noget der skulle gå i mod os/gå galt. Så for en gangs skyld, så råbte jeg ikke da vi fik et straffe imod os, eller da Viborg scorede til 2-0... Det var som en ulykke set i slowmotion. Og jeg synes det til dels var selvforskyldt.
Jeg har trukket vejret en del gange siden den kamp. Men min reaktion oven på kampen var, at "det her overlever David sgu nok ikke"... Og det er første gang i hele forløbet jeg har tænkt den tanke. De er professionelle, og skal sammen nok finde ud af det rigtige undervejs/til sidst. Men jeg synes ikke det er unfair at spekulere i hvorvidt man ikke kan blive enige om kursen når det man gør fra kamp til kamp er KOMPLET MODSAT.
Og skal vi spille 3-5-2 skal vi IKKE hente kanter, men sælge Jon og Links, afskibe Jevtovic, og så hente en angriber mere, samt 2 gode midtbanefolk til at være reelle alternativer til NP/PO, og som 10'er.