New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Anser ikke DAP for løsningen til vores offensiv. Men han kan være en del af en løsning omkring at få 6'eren/bagerste 8'er til at fungere bedre sammen. Og i en evt. 3-5-2 såvel som 4-3-3 eller 4-1-4-1 spiller vi jo med 3 centrale midtbanepspillere.

Men David var meget klar i spyttet omkring, at så længe vi ikke har "kanter der kommer løbende" så skal vi spille med 3 centralt.

Jeg forstår simpelthen ikke, at så mange fravælger Munksgaard. Indtil Diks nåede op på sit topniveau (hos os), var Munks ofte førstevalg. Det kan kun skyldes, at 3-5-2 skal tvinges igennem, koste hvad det vil, hvis Munks ender med splinter bagi. Gersbach ved vi stadig ikke, hvad indeholder, spilletiden taget i betragtning. Duncan har vi set i gear, inden han blev skadet alvorligt (om det stadig hæmmer ham, ved vi ikke). Der er ufatteligt mange spørgsmålstegn, samtidig med, at de seneste indkøb har svære betingelser, fordi de bærende kræfter ikke har præsteret eller været hæmmet af skader. Eskelinen er en tragedie. Han lavede fejl, ja, men stod også stærkt i bronzesæsonen på trods af, at Jova pludselig kom ind over. Det må være et lærestykke i, at nedbryde en ung spillers selvtillid, efter at have givet ham en femårig kontrakt. Det er en skam.

Tobias sana set i Aarhus i dag. Er han mon på vej tilbage?
🤔
Nej! Som alle andre mennesker, opbygger fodboldspillere relationer til kollegaer og bekendte de steder de arbejder, og besøger naturligvis disse efterfølgende.

Daniel A. Pedersen. Come on. Det er sgu desperate herinde. I bedste fald samler en dansk 1. Div klub ham op - mere realistisk et sted på Island.

Jeg forstår simpelthen ikke, at så mange fravælger Munksgaard. Indtil Diks nåede op på sit topniveau (hos os), var Munks ofte førstevalg. Det kan kun skyldes, at 3-5-2 skal tvinges igennem, koste hvad det vil, hvis Munks ender med splinter bagi. Gersbach ved vi stadig ikke, hvad indeholder, spilletiden taget i betragtning. Duncan har vi set i gear, inden han blev skadet alvorligt (om det stadig hæmmer ham, ved vi ikke). Der er ufatteligt mange spørgsmålstegn, samtidig med, at de seneste indkøb har svære betingelser, fordi de bærende kræfter ikke har præsteret eller været hæmmet af skader. Eskelinen er en tragedie. Han lavede fejl, ja, men stod også stærkt i bronzesæsonen på trods af, at Jova pludselig kom ind over. Det må være et lærestykke i, at nedbryde en ung spillers selvtillid, efter at have givet ham en femårig kontrakt. Det er en skam.

Nedbryde en ung spillers tillid?

Han blev vel bare overhalet af nogen der var markant bedre? Sådan er det at være fodbold spiller.
Ville du have beholdt Ekse istedet for Grabara?

DAP var rigtigt god i det første halve år (sidste halvsæson med Wiggo).

Alvorlige skader og kaosbold under Glen skæmmede niveauet derefter. Under alle omstændigheder ser jeg ikke DAP som en løsning på vores problemer.

Generelt ville jeg ikke prioritere en ny 6'er, selvom rollefordelingen på midten ikke fungerer optimalt. Det bør kunne løses nogenlunde med de nuværende spillere og det resterende krudt AGF har tilbage i bøssen skal bruges på noget offensivt.

Vi må kede os siden vi diskuterer DAP .... hehe tror du godt Daniel A kunne spille alt andet end top5 klubberne (heriblandt AGF😄)

I randers, søe, sif, aab, ob kunne han fint spille med, hvis han bare havde det niveau som i AGF, især til sidst, og han er da anfører deroppe, og blevet handlet for 1,5 mio + kickback sjov.

Munks
Synes heller ikke vi skal udelukke ham som tingene står lige nu. Alberto ser bedre ud på bolden, og bør være noget bedre, meeen lad os nu lige se. Munks er en ærlig type, men tager Alberto pladsen synes jeg vi skal slå til hvis vi kan få en god transfer på Munks.

Personligt synes jeg Albert og FB er mere spændende som wingback, og synes faktisk også Anbo og Lassen med det vi har set i AGF og Skive (jeg har set ham lidt der) ser meget kompetente ud. Men svært at vurdere når de ikke får chancen overhovedet.

Lassen synes jeg også kunne være lige så spændende som oliver og julle - han er i hvert fald en kriger og pivhurtig, og teknisk midt i mellem de to allerede.

Endelig kunne det jo også være Anbo skulle hives hjem her 1/9 og prøves på central midt hvor han har haft lidt succes i Island med mål, og kan også spille 6er for NP. Synes det er værd at bringe ham de næste 4 måneder og se om han kan komme med energi udefra og lave bare et par mål. Indstillingen osv er fin. Havde vi ikke lige været i krise, synes jeg han skulle være udlejet til nytår. Men vi har brug for al energi vi kan skyde med pt.

DAP var rigtigt god i det første halve år (sidste halvsæson med Wiggo).

Alvorlige skader og kaosbold under Glen skæmmede niveauet derefter. Under alle omstændigheder ser jeg ikke DAP som en løsning på vores problemer.

Generelt ville jeg ikke prioritere en ny 6'er, selvom rollefordelingen på midten ikke fungerer optimalt. Det bør kunne løses nogenlunde med de nuværende spillere og det resterende krudt AGF har tilbage i bøssen skal bruges på noget offensivt.
ja enig startede super, blev ordinær pga Glen og sluttede faktisk fint - og fik også tilbudt kontrakt til sidst, men for sent, der havde han valgt norsk fodbold.

YEP alt ind på offensiven

Ja ... Det er det ikke som udgangspunkt (tværtimod), men med nogle afsendere ved man bare at alt de siger er ubegavet.
Et like ... Det er sgu ikke let at holde gang i/genstarte hyggefjendskab under de betingelser.

Jeg må nok tage til takke med at jeg egenhændigt fik lukket ned for Optimismebarometeret og så ellers konstatere at der var dengang. AC/DC var fede en gang og de har en plads i mit hjerte pga minderne, men fandme nej om jeg synes det lyder godt i dag.

Nothing to see here, move along.

Så er der mindre end en uge til deadline, og SIB har ikke hentet spillere til de to svageste positioner. Han har fra dag 1 været klar over at kanterne sejlede, og alligevel er der ikke kommet noget til de to positioner. Jeg havde egentlig tålmodighed, i forventning om at der kunne komme noget exceptionelt i slutningen af vinduet, men nu begynder jeg sgu at blive usikker. Hvordan henter man en stor profil, med en lønpolitik der siger at spilleren skal gå ned i løn hvis klubben rykker ned, når man samtidig ligger til nedrykning?

Det mudrer selvfølgelig billedet endnu mere, at man skifter formation hele tiden, og kan finde på at spille helt uden kanter, så SIB’s arbejde er ikke let. Derudover skal han ligge en masse arbejde i at få sendt de dyre marginalspillere videre, og måske også de talenter, som DN ikke vil bruge. Når Ammitzbøll f.eks. midt i klubbens største scoringskrise, med den ene angriber skadet, og den anden ude af form, ikke får spilletid, så skal han ikke være i klubben. Det er spild af lovende angriber talent, og kan ødelægge hans karriere. Så han får en travl sidste uge, og er i overhængende fare for at skuffe.

Jeg vil nu mene, at det var mindst ligeså vigtigt med erstatninger for Diks og Højer som forstærkninger af kanterne.

Det er dog rigtigt, at timingen i at vi hentede garderinger til midterforsvaret og en ny type angriber, ser skidt ud. når nu holdet skriger efter kreativitet og gennembrud fra midtbanen.

Det har nok hele tiden været meningen, at det skulle forstærkes, men rækkefølgen begynder at gøre ondt.

Han har fra dag 1 været klar over at kanterne sejlede, og alligevel er der ikke kommet noget til de to positioner.
Har vi hørt nogen fra klubben som taler nye kanter? Jeg har kun set os fans nævne det i rigtig lang tid.
Det mudrer selvfølgelig billedet endnu mere, at man skifter formation hele tiden, og kan finde på at spille helt uden kanter, så SIB’s arbejde er ikke let.
Så skal han vel heller ikke hente kanter.
Når Ammitzbøll f.eks. midt i klubbens største scoringskrise, med den ene angriber skadet, og den anden ude af form, ikke får spilletid, så skal han ikke være i klubben. Det er spild af lovende angriber talent, og kan ødelægge hans karriere. Så han får en travl sidste uge, og er i overhængende fare for at skuffe.
Vi har lige forlænget kontrakten for under et halvt år siden - er det ikke lidt useriøst at sige han skal sendes ud af klubben?
Undskyld men der bliver indimellem gået til diskussionen herinde som om man kan nøjes med 15 spillere i en trup - det kan man altså ikke (slet ikke når vi har 4-7 skader hele tiden).

Man bliver nødt til at overveje om vi skal spille med kanter i forhold til om de købes. Sådan som der vakles nu, er det jo umuligt at hente spillere - hvis vi skal have en ekstra angriber ved vi ikke om han skal være høj eller hurtig - hvis vi skal have en back ved vi ikke om det er wingback - hvis vi skal have centrale midtbanespillere ved vi ikke om det er 10ere eller 8ere. Jeg håber de nu ved hvilken taktik vi nogenlunde skal spille med efter vinterpausen

Et like ... Det er sgu ikke let at holde gang i/genstarte hyggefjendskab under de betingelser.

Jeg må nok tage til takke med at jeg egenhændigt fik lukket ned for Optimismebarometeret og så ellers konstatere at der var dengang. AC/DC var fede en gang og de har en plads i mit hjerte pga minderne, men fandme nej om jeg synes det lyder godt i dag.

Nothing to see here, move along.
Specielt ikke med AGF on the highway hell pt ... nå jeg tror nu stadig på vi kan redde en 5-6. plads i land, og kommer vi hurtigt ud af startblokken og vi ramer gode stimer, kan vi som også ende nr 3-4 endnu.

Jeg vil nu mene, at det var mindst ligeså vigtigt med erstatninger for Diks og Højer som forstærkninger af kanterne.

Det er dog rigtigt, at timingen i at vi hentede garderinger til midterforsvaret og en ny type angriber, ser skidt ud. når nu holdet skriger efter kreativitet og gennembrud fra midtbanen.

Det har nok hele tiden været meningen, at det skulle forstærkes, men rækkefølgen begynder at gøre ondt.
Ja og erstatte Kamil med JH.

Men SIB og David kunne også med rette mene at de offensive spillere vil finde tilbage til deres niveau og forløse det. Plus at vi tilføjede en goalgetter i Dawid.

PM, Dawid og Jon bør give mange mål.
Backups i Albert 5 sidste år, Gift 4 (men svagt forår) og Milan der var god en gang.
AA og ST på vej. På papiret jo egentlig okay

Men når PM kæmper med (mål) formen, Dawid skadet, Albert lidt med slutprodukt - Gift endnu mere. Milan færdig, så er der ikke meget at skyde med.

Men vi skal have en tilgang, der kan tippe det rundt. Dawid kunne måske hvis ikke skadet.

Har vi hørt nogen fra klubben som taler nye kanter? Jeg har kun set os fans nævne det i rigtig lang tid.
Problemet som jeg ser det, er at man ikke ved hvad man vil taktisk. Man havde regnet med at køre videre med 4-3-3 som man startede med da sæsonen gik i gang, men det fandt man ud af ikke længere duede (fordi man ikke havde rekrutteret til det). Så gik man over til 3-5-2 fordi man pludselig har alt for mange forsvarsspillere, men det duer heller ikke rigtig og det mister man tålmodigheden med ret hurtigt så snart man får 1-2 skader, og så går man tilbage til 4-3-3 som man ikke rigtig har kvalitet til at spille hvorefter man bliver udstillet af et oprykkehold. Nu aner trænerteamet ikke hvad de skal gøre, andet end at vurdere, hvilke spillere der har mest ild i øjnene og som skal bare skal vise noget power. Tilbage sidder der sikkert en sportschef der ikke aner hvilken retning han skal rekruttere i. Jeg forudser at vi henter en eller anden mellemløsning som ikke rigtig passer ind i noget, men signalerer at man prøver. Og så fortsætter vi ellers resten af efteråret med at vakle frem og tilbage. Forhåbentlig giver det point nok til at få lidt afstand til de nederste pladser.

Den Viborgkamp og trænerteamets mulige fejldisposition med at overraske Viborg med et 4-mands forsvar har da i den grad sat gang i debatten herinde. Hold da helt ferie hvor er der mange, der går bananas over strategien og hvad fanden der nu skal ske.

Helt seriøst, så tror man da for helvede ikke, at hele trænerstaben og Bjørnebye er smeltet sammen, og ikke aner deres levende råd i forhold til taktik og transferstrategi? Det lyder som om, nogle medfans i ramme alvor spekulerer på, om Bjørnebye overhovedet har vidst, om der skulle hentes kanter eller ej, og hvilke typer vi har brug for.

Det er jo ikke Football Manager en sen nattetime efter en bytur det her. Selvfølgelig er der en plan, som vi følger. Vores problem er, at vi ikke kender alle mellemregningerne, og derfor bruger vores frustration og ventetiden mellem kampene (og informationerne vi kan stykke sammen) på at spekulere os ud på et eller andet overdrev. Giv nu ledelsen noget slack, og mon så ikke brikkerne falder på plads? Selvfølgelig skal der være plads til at diskutere hver eneste lille detalje, men når man mangler så meget information, så er der efter min mening altså hjørner af debatten, man ikke behøver at bevæge sig ud i.

Daniel A. Pedersen. Come on. Det er sgu desperate herinde. I bedste fald samler en dansk 1. Div klub ham op - mere realistisk et sted på Island.

Altså husk nu at Hvidt er langtidsskadet. Så når jeg bringer ham på banen er det pga. det, og IKKE som "svaret på vores problemer" generelt. Jeg ønsker også noget bedre generelt set.
Jeg tror dog hvis DAP er som da han var bedst her sidst, så ville kunne overraske positivt, da han ikke var så ringe endda pasningsmæssigt, fightermæssigt, og ift at tage gode løb.

Men lad den bare sive ud i intetheden det forslag :D Og var også mest ment som opfordring til at diskutere hvorvidt man burde snuppe en transferfri udgave af ham på en kort kontrakt.

Vi må kede os siden vi diskuterer DAP .... hehe tror du godt Daniel A kunne spille alt andet end top5 klubberne (heriblandt AGF😄)

Vi er transferdesperate i hvert fald :D
NOGET SKAL SKE! Og det er ikke nok med en 10'er som skal ligge foran PO og NP... For altså så ringe er Blume og Albert sgu ikke. Grunden til at de to ikke var svaret var måden de spillede sammen med kanterne og de to bag så på. Altså uden kanter dem kom blæsende var Blume langt mindre effektivt, og Grønbæk tvunget til prøve meget på egen hånd ind i 2-3 spillere centralt.

Jeg ser det som en nødvendighed at opbryde PO/NP som makkerpar som sagt.

Så er der mindre end en uge til deadline, og SIB har ikke hentet spillere til de to svageste positioner. Han har fra dag 1 været klar over at kanterne sejlede, og alligevel er der ikke kommet noget til de to positioner.
Jeg tror at du er meget hurtig til at glemme, hvilke positioner vi var mest udsatte på inden sæsonstarten. I modsætning til stort set alle andre positioner er fløjene det eneste sted vi ikke har mistet (brugbare) spillere siden sidste sæson. Selvfølgelig betyder det ikke at vi er godt dækket ind der, men vi havde gabende huller flere andre steder og det er ret naturligt at man sørger for at få basen på plads først, hvilket vil sige forsvaret. Jeg synes helt bestemt at vi nu har et par forsvarsspillere for meget, men det har været vigtigt at få Bisseck, Kahl og Hansen ind. At vi henter den slovakiske ligas topscorer ind var vel også et forsøg på rettidig omhu, da Mortensen var skadet/i manglende form her de første par måneder.

Så jeg ville have valgt ligesom SIB og kigge på kanterne til sidst i vinduet. At det så lige nu kan se ud som om vi kan være ved at afvikle kanterne, kan selvfølgelig også have noget at gøre med at vi ikke har hentet spillere der.

Helt seriøst, så tror man da for helvede ikke, at hele trænerstaben og Bjørnebye er smeltet sammen, og ikke aner deres levende råd i forhold til taktik og transferstrategi? Det lyder som om, nogle medfans i ramme alvor spekulerer på, om Bjørnebye overhovedet har vidst, om der skulle hentes kanter eller ej, og hvilke typer vi har brug for.
Når man spiller med kanter mod AaB, så uden kanter mod FCK, og så med kanter mod Viborg, lige efter at man har fortalt at vores gamle spillestil var død, men man så mod Viborg spiller præcis som vores gamle stil igen, så forstår jeg godt at folk synes det ser famlende ud.. For det synes jeg sgu egentlig også det gør.

Men for mig at se er det kun Viborg-kampen der gør det.
For jeg var af den klare overbevisning at man ventede med at skifte til 3-5-2 til Patrick Mortensen var tilbage. Så man spillede sin første 3-5-2 kamp med PM tilbage i start 11. Så kan du give et argument for at vi ikke spillede det samme mod Viborg?

Ammitzbøl kunne have afløst Kurminowski, og TK2, Lund eller Munksgaard kunne have afløst Hausner.
I stedet spillede vi med ny ikke-i-form højreback på højrekant (og lod Albert sidde på bænken til trods for at have gjort det godt på højrekanten i foråret), da Links var ude med en lille skade..

Jeg reagerer mest af alt fordi jeg INTET argument kan finde for at gå tilbage til 4-backkæden ud over, at man har fortrudt (bekymrende), eller at spillerne har udtrykt ønske for det (bekymrende). Altså da jeg så startopstillingen var jeg nærmest i chok.. Jeg tænkte nej, nej, nej, nej...

Og jeg kan afsløre, at det var første kamp i evigheder for mig, hvor jeg distancerede mig mentalt FØR kampen, og solgte den for nederlag, og blev nær helt apatisk. Og jeg tænkte "det her går galt", og sad blot og ventede på noget der skulle gå i mod os/gå galt. Så for en gangs skyld, så råbte jeg ikke da vi fik et straffe imod os, eller da Viborg scorede til 2-0... Det var som en ulykke set i slowmotion. Og jeg synes det til dels var selvforskyldt.

Jeg har trukket vejret en del gange siden den kamp. Men min reaktion oven på kampen var, at "det her overlever David sgu nok ikke"... Og det er første gang i hele forløbet jeg har tænkt den tanke. De er professionelle, og skal sammen nok finde ud af det rigtige undervejs/til sidst. Men jeg synes ikke det er unfair at spekulere i hvorvidt man ikke kan blive enige om kursen når det man gør fra kamp til kamp er KOMPLET MODSAT.

Og skal vi spille 3-5-2 skal vi IKKE hente kanter, men sælge Jon og Links, afskibe Jevtovic, og så hente en angriber mere, samt 2 gode midtbanefolk til at være reelle alternativer til NP/PO, og som 10'er.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back