New posts

Taktisk analyse tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 744
  • Views Views: Views 49K
Jeg kunne godt tænke mig at se den her start 11 imod Randers:

Leopold Wahlstedt
Jonas Jensen-Abbew - Frederik Tingager - Eric Kahl
Rasmus Carstensen - Mads Emil Madsen - Kevin Yakob - Gift Links
Sebastian Jørgensen - Tobias Bech - Frederik Emmery​

Felix Beijmo ud for Rasmus Carstensen
Nikolaj Poulsen ud for Kevin Yakob
Patrick Mortensen ud for Sebastian Jørgensen

Det er lidt overraskende at Yakob og Jørgensen ikke kom ind imod Sønderjyske, det ville måske have kunnet ændre på afslutningen af kampen.

Det ville være interessant at se de tre “SIF’ere” fra start, jeg tror de vil kunne bringe noget tiltrængt nyt til offensiven.

Desuden har Kevin Yakob haft nogle gode kampe i opstarten, jeg ved ikke om han har luft til en time endnu, men hvis han har det, så vil han også passe bedre til den måde JP ønsker at spille.

Endelig kunne jeg godt ønske mig at Paddy, bliver ændret til super sub, der kan komme ind med 20-30 minutter igen, frem for at skulle fordele energien over 90 minutter.

Last edited:
Hvem tager straffe næste gang?

Det lyder som om PM har opgivet tjansen og selvtilliden er væk. Tænker ikke man kan sætte ham til at sparke endnu engang, hvis det er der han er mentalt.

Samtidig må der være så mange dygtige spillere i klubben som bør have selvtilliden og teknikken til at sparke dem.

Kan det være MEM, Arnstad, Bech eller?

Er det også dig, der sparker næste gang?

- Det ved jeg ikke. Der er også mange andre, der gerne vil sparke og byde sig til. Og skulle det være sådan, så er jeg afklaret med det. Det er fair, man kan jo ikke blive ved med at brænde.

Giver du det ligefrem fra dig nu?

- Nej, jeg vil gerne sparke. Men det er klart, at når du ikke har scoret i nogle kampe, og det samtidig gør ondt på pointkontoen, så er den del i spil.

Last edited:
Hvem tager straffe næste gang?
Arnstad har længe været fast straffesparksskytte på det norske u21-landshold.

Han ville være et naturligt bud (og det ville også gavne AGF, hvis han kunne tanke selvtillid, lave nogen mål, og blive endnu mere integreret i holdets offensiv).

4-3-3 spørger stadig som det eneste rigtige for AGF på mellemlangt sigt. Vi har flere gode midtbanespillere, jeg gerne vil bringe i spil (Mads Emil, Yakob, Arnstad, Seb Jørgensen, Polle) end centerforsvarere.

Hvis man nu leger med en 4-3-3 inden for den nuværende trup, så kunne man måske arbejde med en lidt skæv formation, hvor Links som kant ligger meget bredt og har Arnstad som legekammerat i venstre side, mens Sebastian Jørgensen ligger tættere på midten i den anden side, hvor Beijmo/Carstensen så skal skabe bredden og gå til baglinjen med Kahl mere defensivt orienteret.

1754386190916.webp

Så ville man have et solidt restforsvar med tre mand plus Polle, og 6 mand fremme i banen med hhv fart (Links og Beijmo), fysik (Badji) og tekniske evner (Mads Emil, Arnstad og Sebastian Jørgensen.

1754386058501.webp

Last edited:

Han ville være et naturligt bud (og det ville også gavne AGF, hvis han kunne tanke selvtillid, lave nogen mål, og blive endnu mere integreret i holdets offensiv).
Apropos Arnstad og dødbolde:
Jeg tror at det kun er et spørgsmål om tid, inden Arnstad klapper et frispark direkte i kassen.

Ja men det lød i et interview af PM som om det var Bech der var nr.2, men kan sagtens være jeg overfortolker. Tror det var i det hvide snit.

Der er også lidt det ved det at hvis PM sparker næsten gang og brænder og det koster point igen, vil det være en ekstrem situation, det kunne måske være fint hvis der er en der sparker og så kan han endda arbejde sig tilbage og være nummer to eller tre på den liste.
Det vil være rart, om vi førte 3-0, der mangler 15 minutter og PM skal sparke et straffe.
Så er der lidt at give af, omend en klassisk AGF - I den forfatning det er i nu - ville være at tabe 3-4 i overtid på et selvmål delvist forårsaget af vinden

Det vil være rart, om vi førte 3-0, der mangler 15 minutter og PM skal sparke et straffe.
Så er der lidt at give af, omend en klassisk AGF - I den forfatning det er i nu - ville være at tabe 3-4 i overtid på et selvmål delvist forårsaget af vinden
Hehe ja, men spøg til side bør der også komme nogle kampe når JP’s ideer er bedre implementeret hvor vi har en sikker føring. PM må gerne være super sub, men kan da også komme ind til sidst uden at det behøver være fordi vi absolut skal have et mål.

jeg syntes faktisk Janni Serra igen i dag kommer ind og gør det rigtig fint i de 10 (+14) min han får i dag - Han vinder 8 ud af 10 dueller, han er god til at holde på bolden, og han har faktisk en fornuftig fart - Jeg syntes absolut der er perspektiv i at beholde ham, min ven som har været ude at se træningen de sidste par dage op til kampen, har også sagt at han virker ualmindelig glad for at være tilbage i AGF, og bidrager rigtig godt både på banen og i humøret.

jeg syntes faktisk Janni Serra igen i dag kommer ind og gør det rigtig fint i de 10 (+14) min han får i dag - Han vinder 8 ud af 10 dueller, han er god til at holde på bolden, og han har faktisk en fornuftig fart - Jeg syntes absolut der er perspektiv i at beholde ham, min ven som har været ude at se træningen de sidste par dage op til kampen, har også sagt at han virker ualmindelig glad for at være tilbage i AGF, og bidrager rigtig godt både på banen og i humøret.
Det er dejligt at høre! Han har også været ca. 2×20cm* fra at lave to mål på 20 minutters spilletid, så han kommer da frem til chancerne.

*Carstensen 20 cm længere tilbage i søndags, hovedstødet 20cm længere til venstre i dag.

Det er jeg helt oprigtigt glad for at høre på hans vegne. Han trænger til succes og stolpe ind bare et par kampe.

Det vil være et kæmpe svendestykke af JP og resten af trænerteamet, hvis de kan få Serra tilbage på det niveau, som hans cv indikerer han bør have.

OBLIGATORISK at se denne video, hvor Rasmus Monnerup sammenligner vores spillestil fra Røsler til JP, og forklarer rigtig godt hvorfor det ser så offensivt og sprudlende for tiden. Det tager kun 15 minutter!

Virkelig god video! Og fungerer glimrende i lidt højere hastighed 👌

Det bliver interessant at se Solbakken i den rolle, hvor han skubber op, og lægger sig tæt op ad 10'eren og 9'eren for at overbefolke det område. Der er masser af fodbold i de to nordmænd, og de klikker forhåbentlig hurtigt sammen.

Last edited:
Mathias Maznikar har begået en glimrende analyse af den forvandling der er sket under Jakob Poulsen:

(Og så er den ikke engang låst:))

Latest posts

Back