New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 474
  • Views Views: Views 29K
Superligaen 2026/2027
Fint initiativ af divisionsforeningen med en pause imellem de europæiske kampe, men nubser jeg lige at AGF så skal spille allerede fredag i Viborg - det er sgu da helt hjernedødt at der skal spilles allerede der igen - forstår ikke lørdage ikke er spil herhjemme.
Det er TV, der bestemmer spilletidspunkterne. Der skal blot være 3 dage i mellem. Det er en ret klubberne selv har valgt at give TV. Og TV tænker naturligvis på seertal - ikke på restitution. Med andre ord er det klubbernes egen skyld og noget, der nemt kan ændres, hvis klubberne ønsker det (som vi har set med ingen kamp denne weekend)

Fint initiativ af divisionsforeningen med en pause imellem de europæiske kampe, men nubser jeg lige at AGF så skal spille allerede fredag i Viborg - det er sgu da helt hjernedødt at der skal spilles allerede der igen - forstår ikke lørdage ikke er spil herhjemme.
Det giver til gengæld maksimal mulighed for at restituere før playoff-kampen.

Lørdage er skam i spil.
Vi spillede mod Brøndby på en lørdag.
Og kommer vi videre på Sabah, så bliver OB-kampen også placeret på en lørdag.

Hvorfor? Bogere er jo 10er, er han ikke :cool:

Hehe, nice. Bogere er vel ikke 10'er i AGFs system, selvom han også har spillet den rolle. Det er ganske underholdende, men jeg vil gerne lige tilføje det her [Azad gør det ikke til sandhed, men viser at jeg trods alt ikke står helt alene]

Har er Azad Corlu i Berlingske
Bogere spillede senest i front for AGF som eneangriber, men hans fremtid kan meget vel foregå en tand længere tilbage på banen.

»AGF har været allerbedst, når de har haft en angriber, der fylder inde i boksen – og sådan en type er Bogere jo ikke. Han vil hellere løbe dybt eller operere i rummet foran feltet. Han kan sagtens fungere i front i nogle kampe, men jeg tror, at vi oftere kommer til at se ham lidt længere tilbage eller ude på en af siderne,« vurderer fodboldeksperten.

Nå, spøg til side. Jeg kan ikke gennemskue, om Bogere ikke også spillede 9er i træningskampene, men jeg er enig i, at man nok burde have trænet ham noget mere i idealopstillingen som 9er.

Jeg gætter på, at man dels virkeligt gerne har ville få Bech til at lykkes som 9er - fordi vi derved potentielt kunne slippe for at hente en 9er, som er virkeligt dyr. Og dels at man trods alt er blevet overrasket over Bogeres udvikling efter sæsonstart.

Ift. Anderson forventer jeg, at han primært leger vikar på HWB og at hans fremtidige plads er som indskifter på 10eren. Så jeg synes, det er helt rimeligt, at man ikke har spillet ham ind som HWB i trænongskampene.
Bogere spillede vel i træningskampene, og også som 9'er. Men som hold har AGF antaget Bech skulle spille rollen og dermed har forberedelsen været brugt på noget andet end den burde.

Det er fair at blive klogere, og hellere skifte mening end holde stædigt fat I noget der ikke virker.

Jeg gætter på, at man dels virkeligt gerne har ville få Bech til at lykkes som 9er - fordi vi derved potentielt kunne slippe for at hente en 9er, som er virkeligt dyr. Og dels at man trods alt er blevet overrasket over Bogeres udvikling efter sæsonstart.

Jeg tror ikke det har været tanken at Bech skulle være AGFs 9'er i efteråret - hvorfor så gå efter Lind fx?

Mit bud er det var en tanke om at spille Bech som 9'er indtil man kunne få den man gerne ville have, sent i vinduet. Måske at kvalificere sig til gruppespil med Bech, sælge ham og få en ny ind.

Det behøver ikke være kritisabelt eller noget i den dur, men jeg kan ikke få Bech som 9'er til at rime på andet en midlertidig løsning (mindre pænt: 'lappeløsning').

Jeg tror ikke det har været tanken at Bech skulle være AGFs 9'er i efteråret - hvorfor så gå efter Lind fx?

Mit bud er det var en tanke om at spille Bech som 9'er indtil man kunne få den man gerne ville have, sent i vinduet. Måske at kvalificere sig til gruppespil med Bech, sælge ham og få en ny ind.

Det behøver ikke være kritisabelt eller noget i den dur, men jeg kan ikke få Bech som 9'er til at rime på andet en midlertidig løsning (mindre pænt: 'lappeløsning').

Ved vi reelt, at AGF er gået efter Lind?

Jeg tror, at man har holdt døren åben for Bech som 9er. Man har givet den et (stort) skud og haft et håb om, at han kunne være løsningen. Samtidig har man forsøgt sig på andre muligheder, og ideelt set har man villet lande en 9er, så man kunne få Bech tilbage på 10eren.

Men det er ren spekulation. Det centrale er, at Bech ikke længere er en mulighed som 9er og at Bogere gør det bedre end forventet.

Jeg tror også, at det er et større spil.
Henter vi en 9er nu, ved alle andre klubber, at vi er desperate for at komme af med Badji og Gyamfi, måske endda Serra.
Og så er al forhandlingskraft taget ud af CV.

Jeg forestiller mig, at nyhederne om tilgang/afgang på 9er posten kommer stort set samtidig.

Men det ved alle klubber da godt i forvejen?

Jeg tror ikke, vi er desperate efter at komme af med Serra. Han er en god fyr, som opfylder sin plads i truppen uden at brokke sig. Jeg tror, CV og JP er fint tilfredse med at have ham i truppen.

Men alle i hele verden ved, at Gyamfi og Badji ikke har en plads i AGF i denne sæson. Det tror jeg ikke, CV spekulerer over.

Jeg tror udelukkende den manglende tilgang af en 9er handler om, at CV ikke har fundet det rette match endnu.

Danske klubber forsøgt svindlet - de er meget kreative de svindlere.

Men det er måske ikke det allersværeste at gennemskue nogle af grebene de bruger:
På et tidspunkt ringede han mig op og sagde på engelsk, at det var sådan i Norge, at der havde været noget svindel med transfers, så den sælgende klub – i det her tilfælde FC Fredercia – skulle indbetale 10.000 euro som en slags depositum for at sikre, at handlen er verificeret. Dem ville vi selvfølgelig få tilbage. Det studsede jeg da lidt over.

Last edited:
Viborg har fået færre point end deres spil har været berettiget til.
Jeg håber vi bliver klar selvom det nok maks bliver 1 træning inden.
Vi skal være bedre på bolden end mod Lyngby og kampen i dag..
Lidt dårlig timing med fredag? Ved godt vi skal værdsætte pausen i forrige weekend, men når alle kampe ellers er søndag/mandag synes jeg at det er besynderligt?

Og vi har fået flere end vores spil har været til.

Lad os håbe den trend fortsætter.

Lidt dårlig timing med fredag? Ved godt vi skal værdsætte pausen i forrige weekend, men når alle kampe ellers er søndag/mandag synes jeg at det er besynderligt?
Ja, dårlig timing med fredag. Men det er jo vilkårene, når vi med avancement i aftes kunne have spillet allerede på tirsdag.

Fredag var valgt for at give størst mulig restitution til den danske mester inden en play off kamp til CL.

At UEFA så har lagt CL-kampen onsdag, og at vi ender med EL torsdag, det er hvad det er.

Latest posts

Back