New posts

Kamptråd Superliga runde 4: Viborg - AGF, fredag d. 14.08.2026 kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 166
  • Views Views: Views 5K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    60
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 4: Viborg - AGF, fredag d. 14.08.2026 kl 19.00
Det er en underfodssene der driller, så det kan tage alt fra nogle uger til måneder at kommer over. Lidt ligesom Nikolaj Poulsens akillessener.
Ja, dalsgaard var cirka en måned, Duelund og Mølgaard brugte 4-6 måneder på det.

Men tyder på kampen ikke gjorde det bedre

Er der meldt noget ud om Tingager? Snakken gik gå at skaden ikke kunne forværres af at han spillede og det er nu 10 dage siden han udgik i Randers. Han var desuden ikke med på turen til Baku.
Problemet er umiddelbart, at det er en meget binær skade. Enten kan han spille uden problemer eller så må han udgå. Så ikke noget med at han lige kan tage 60 minutter, for man risikerer han skal skiftes ud efter 15, som mod Lyngby. Så derfor er det også svært at have ham med på bænken med en plan om at han skal aflaste f.eks. Rösler den sidste halve time.

Så tænker han skal kunne træne igennem uden problemer før vi ser ham i truppen igen.

Det har jeg ikke hørt CV sige, altså ikke jeg ikke tror på dig, men har bare ikke hørt det.

Min prototype på en back-up venstre stopper har ikke mange ligheder med Mølgaard
Hen fik kritik i forrige vindue for ikke at hente en venstre yderstopper som alternativ til Eric Kahl, der nævnte han at det var meningen at Tobias Mølgaard skal kunne tage den.

Problemet er umiddelbart, at det er en meget binær skade. Enten kan han spille uden problemer eller så må han udgå. Så ikke noget med at han lige kan tage 60 minutter, for man risikerer han skal skiftes ud efter 15, som mod Lyngby. Så derfor er det også svært at have ham med på bænken med en plan om at han skal aflaste f.eks. Rösler den sidste halve time.

Så tænker han skal kunne træne igennem uden problemer før vi ser ham i truppen igen.
Mon ikke det bliver til en masse udmeldinger om “han er snart klar”.. lige indtil den dag, vinduet lukker, og det så er “han forventes at være ude i 4-6 mdr”

Langt hen af vejen tror jeg egentlig det bliver samme hold som i Baku - jeg tænker dog Emmery bliver foretrukket for Carstensen.

Men jeg er godt nok nervøs for defensiven, og jeg er generelt nervøs for kampen - Jeg vil her og nu gerne sælge den for et point.
Jeg tror at Emmery og Anderson starter inde, da de ikke spillede fuld tid i Baku. Kunne måske forestille mig, at Arnstad trækkes ned på 6'eren for at give mere kontrol på bolden og JJ et hvil. Og så måske JH på mål, for at få mere ro på opspillet.

Ellers bliver det nok det samme som mod Baku.

Langt hen af vejen tror jeg egentlig det bliver samme hold som i Baku - jeg tænker dog Emmery bliver foretrukket for Carstensen.

Men jeg er godt nok nervøs for defensiven, og jeg er generelt nervøs for kampen - Jeg vil her og nu gerne sælge den for et point.
3 dage, 10.000 km og en varm opslidende kamp - det ville være uansvarligt, når der er flere spillere der har spillet næsten fuld tid indtil nu og er synligt udkørt. Hvis JP lader som om det ikke betyde noget, så begynder overbelastningsskaderne i dag, så det kan blive en alvorligt problematisk sæson, hvis han gør det.

• Like
Reactions: fsc
Viborg kampen er jo ligegyldig. Det ville være surt at tabe med 12 mål men Arnstad, Knudsen mfl skal have en puster
Der er for mange spillere der ser ud som om de allerede har spillet en lang og hård sæson, det er voldsomt at Arnstad f.eks. har spillet samtlige minutter, det burde ikke være muligt at spille så fysisk et spil nærmest hver tredje dag, i mere end en måned.

Jeg vil have meget, meget svært ved at forstå det hvis Arnstad ikke starter på bænken, eller som minimum bliver taget ud i pausen uanset kampstatus. Én ting er at han spillede en decideret katastrofe-kamp i Baku - noget andet er at man risikerer en længere skadesperiode hvis man bliver ved med at drive rovdrift på ham.

Jeg tænker også at man skal være forsigtig med Rösler, så jeg vil nok dybest set faktisk gerne se Camara starte i midten.

Jeg er fuldstændig enig med jer andre i, at det næsten vil være uansvarligt at starte med Arnstad i dag, men min mavefornemmelse siger mig faktisk, at han starter inde. Jeg bed mærke i, at CV konstant kaldte ham en maskine i hans interview med Brüchmann, og bekræftede ham i, at han har en vild restitutionsevne. Men lad os da håbe at bliver sparet lidt.

Viborg kampen er jo ligegyldig. Det ville være surt at tabe med 12 mål men Arnstad, Knudsen mfl skal have en puster
Selvfølgelig er den ikke ligegyldig. Faktisk er det en kamp, vi helst skal vinde og vi havde jo taget på dem i sidste sæson.

Jeg synes godt der kunne være en ide i at bruge Hansen i målet i aften og på torsdag. Vi skal have gang i det flydende spil igen og mit gæt er at Hedenstad godt kan bruge en pause. Det handler lige så meget om at være frisk i hovedet lige nu.

Jeg er fuldstændig enig med jer andre i, at det næsten vil være uansvarligt at starte med Arnstad i dag, men min mavefornemmelse siger mig faktisk, at han starter inde. Jeg bed mærke i, at CV konstant kaldte ham en maskine i hans interview med Brüchmann, og bekræftede ham i, at han har en vild restitutionsevne. Men lad os da håbe at bliver sparet lidt.
Meget enig - spillere restituerer forskelligt og spillere som Arnstad og Bogere virker bare til at have en større motor end de fleste. Links kan typisk også holde til at spille rigtigt meget, når han er skadesfri. Og heldigvis er den slags ret nemt at tracke i dag, så jeg stoler på, at den fysiske stab har ret godt styr på hvem der kan holde til hvad og bl.a. også doserer deres træning derefter.

Af dem der startede mod Baku er det nok mest Kahl jeg kan være nervøs for.

Meget enig - spillere restituerer forskelligt og spillere som Arnstad og Bogere virker bare til at have en større motor end de fleste. Links kan typisk også holde til at spille rigtigt meget, når han er skadesfri. Og heldigvis er den slags ret nemt at tracke i dag, så jeg stoler på, at den fysiske stab har ret godt styr på hvem der kan holde til hvad og bl.a. også doserer deres træning derefter.

Af dem der startede mod Baku er det nok mest Kahl jeg kan være nervøs for.

Min fornemmelse siger mig også, at Arnstad var mere tynget af presset end nødvendigvis af fysikken.

Enig med Kahl, men jeg synes nu også, at Bech ligner en, der kunne bruge en pause. Måske man smider Bogere på 10’eren sammen med SEB eller Anderson og Janni på top, mens Arnstad kommer ned på 8’eren i stedet for JJ eller Knudsen.

Selvfølgelig er den ikke ligegyldig. Faktisk er det en kamp, vi helst skal vinde og vi havde jo taget på dem i sidste sæson.

Jeg synes godt der kunne være en ide i at bruge Hansen i målet i aften og på torsdag. Vi skal have gang i det flydende spil igen og mit gæt er at Hedenstad godt kan bruge en pause. Det handler lige så meget om at være frisk i hovedet lige nu.

Det er ikke i dag, at en evt 3. eller 4. plads fordeles. Men det er i næste uge, at Europa League skal spilles, og nu at spillere med et langt efterår foran sig skal doseres.

Latest posts

Back