Ektremt spændende kamp.
Under normale omstændigheder ville jeg kalde det en must-win kamp, da vi er kommet lidt hakkende fra land. Omvendt tror jeg det er ekstremt svært, at rejse sig ovenpå tirsdagens kamp.
Jeg tror vi skifter målmand, jeg tror Jakob Poulsen satser på det sikre og rutinerede og prioritere de sikre fødder i vores opspil. Jeg tror faktisk vi kommer til at bygge op med mange.
Jeg tror vi stiller op med Jesper Hansen på mål. Jacob Andersen, Colin Røsler og Eric Kahl i forsvaret. På midten spiller Jens Jønsson og Magnus Knudsen, med Emmery og Carstensen på wingbacks. På 10’erne spiller Arnstad og Jørgensen, og så spiller Bogere foran. Jeg er lidt i tvivl om vi prøver med f.eks. Storch på Andersen plads, og Serra på 9’eren. Fra bænken tror jeg Anderson kommer tidligt. Jeg håber også Solbakken har en halv time i sig.
Viborg har, muligvis på grund af Asker Beck, valgt at presse i noget der minder om noget 4-4-2, i hvertfald med 2 angribere – Thomas Jørgensen kan falgre lidt, så svært lige præcis og sige om det er 4-4-2. Det vil være fantastisk for AGF med tre forsvarer og muligvis Jesper Hansen i målet, hvis de starter med at presse med to angribere.
Jeg tror vi i opbygningsspillet bliver ekstremt tålmodige, starter deres pres i en 4-4-2 så tror jeg vil spiller den tålmodigt rundt med vores 3 plus målmanden, og sørge for at Beck og Jalal støder frem. Så kommer det tålmodige, for så tror jeg faktisk vi vil se Knudsen og Jønsson falde. Normalt ville vi spille den op på dem, der ville smide den ud i det rum som Beck og Jalal forlader. Men jeg tror vi prioritere igen, at have et stort overtal tilbage i banen, og så tror jeg vi vil se vores wingbacks skubber op på sidste linje, og så er det spørgsmålet om Viborg vil lade os spille den ud, eller flytte Jørgensen op i presset for at matche os, og så skal Grøning forholde sig til både Jørgensen og Arnstad.
Bliver vi etableret i fase 2, så tror jeg 10’ene kommer til at være længere tilbage end normalt, så vores wingbacks er bredt på sidste linje, og en angribver på sidste linje. Så falder 10’erne. Deres bagerste 4 er optaget af vores 3 (wingbacks og angriber) og så er vi 4 mod 3 centralt, så falder f.eks. Jalal eller Nouck derind, og så kan vi bruge Andersen og Kahl i opspillet.
Hvis vi er så tålmodige, og det tror jeg vores kampprogram kræver, så betyder det nok også mange indlæg, eller træk ind i banen til afslutning fra f.eks. Emmery. Derfor tror jeg egentlig godt Serra kunne starte. Omvendt, hvis vi ikke er i stand til at gå stille og rolig fra fase 1 til 2, og så til fase 3, så kunne det være rat at kunne true bagrum.
Når vi forsvarer er det vigtigste at vores centrale stopper er tæt på Dorian Jr, at vores to yderstopper ikke bliver sat på farten af Jalal og Nouck, men ikke mindst at vi hele tiden samler deres 8’er løb i boksen o pmed vores 6’ere- Det er så ekstremt vigtigt. Når Jørgensen får bolden, så skal vi lade værre med at lave samme fejl som OB og gå på kropen af ham. Det er han alt for godt til, vi skal ikke falde, men lukke spilmulighederne ned og så tage imod hvis han selv løber med den.
I vores første pres, så skal vi prøve at lukke Kierkegaard han er meget bedre på bolden end Zalatel (der er ekstremt dygtigt defensivt), og så lade ham drive bolden.
Det her er en kamp hvor det første mål er ekstremt vigtigt, og kommer et hold foran med 2 så er den lukket.