Kamptråd Superliga runde 28: AGF - FCK, søndag d. 27.04.2025 kl 16.00
Virkelig åben startformation - måske mere i min knold end i reelt, men stadig.
Er der stadig fokus på indlæg, eller skal det være mere spil? Det har betydning for PM.
Badji 'smagte af mere' i Parken. Ikke vanvittigt, men nok til man har lyst til at se ham starte. Omvendt kan jeg ikke lade være med at gå i en anden retning - ikke for at undgå Bajdi, men for at gå all-in på vævre typer og spil langs jorden.
Uwe er nok presset af CV. Det gælder en trupplads til Emmery og sikkert også Arnstad + Wahlstedt i startformationen. Hvad med Badji?
Uanset hvordan man vender og drejer den, er der en udfordring i venstre side. Skal man fejlplacere fx Mølgård som venstre back, benytte Bach som vWB eller måske rykke Brandhof derud?
Var Uwes flirt med ny formation en trend eller en one-night-stand for at tage trykket? Det ville være spændende at se Bech-Badji igen, men i en 3-5-2 har fokus været indlæg, og så popper PM op som bedste mulighed hver gang jeg overvejer det.
Jeg har talt for 4-back og en 4-3-3 siden vinterpausen (og er nærmest personligt fornærmet over Uwes manglende lydhørhed), og uden Links er der ikke mange argumenter for at benytte wingbacks i truppen. Derfor er nedenstående mit bud på en rap 4-3-3.
------------------TBe
--------- KA ------------------Duen
--------------MM ----- FBr
------------------- NP
----TM------ JJA ------MAk ---- FBe
----------------- LW
Hvis Akoto er klar til at starte, bør han skubbe JJA eller HD på bænken. Uwe ville vælge JJA, men efter et blik på CV, der sidder med katten i skødet, ryger Dalsgaard. Så HD kan erstatte MAk.
Bænk (relevante indskiftninger i jagt på resultat):
- Badji, enten 1-1 for Bech, eller som ekstra tryk sidst i kampen
- Bach, enten ved skift til 3-5-2 eller som venstre 10'er. Han kunne være relevant at få testet som 10'er, men jeg tror han er vurderet som en der ikke skal bruges.
- HD / Akoto
- Links (?). Hvis han er klar tager han venstre back, og han kan rykke ved hele rationalet for at gå med 4-back i stedet for wingbacks.
- Power, klar hvis der skal skiftes på den centrale midtbane
- Emmery, mere som joker, men kan skiftes ind når man er oppe med 3 sidst i kampen.
Er der stadig fokus på indlæg, eller skal det være mere spil? Det har betydning for PM.
Badji 'smagte af mere' i Parken. Ikke vanvittigt, men nok til man har lyst til at se ham starte. Omvendt kan jeg ikke lade være med at gå i en anden retning - ikke for at undgå Bajdi, men for at gå all-in på vævre typer og spil langs jorden.
Uwe er nok presset af CV. Det gælder en trupplads til Emmery og sikkert også Arnstad + Wahlstedt i startformationen. Hvad med Badji?
Uanset hvordan man vender og drejer den, er der en udfordring i venstre side. Skal man fejlplacere fx Mølgård som venstre back, benytte Bach som vWB eller måske rykke Brandhof derud?
Var Uwes flirt med ny formation en trend eller en one-night-stand for at tage trykket? Det ville være spændende at se Bech-Badji igen, men i en 3-5-2 har fokus været indlæg, og så popper PM op som bedste mulighed hver gang jeg overvejer det.
Jeg har talt for 4-back og en 4-3-3 siden vinterpausen (og er nærmest personligt fornærmet over Uwes manglende lydhørhed), og uden Links er der ikke mange argumenter for at benytte wingbacks i truppen. Derfor er nedenstående mit bud på en rap 4-3-3.
------------------TBe
--------- KA ------------------Duen
--------------MM ----- FBr
------------------- NP
----TM------ JJA ------MAk ---- FBe
----------------- LW
Hvis Akoto er klar til at starte, bør han skubbe JJA eller HD på bænken. Uwe ville vælge JJA, men efter et blik på CV, der sidder med katten i skødet, ryger Dalsgaard. Så HD kan erstatte MAk.
Bænk (relevante indskiftninger i jagt på resultat):
- Badji, enten 1-1 for Bech, eller som ekstra tryk sidst i kampen
- Bach, enten ved skift til 3-5-2 eller som venstre 10'er. Han kunne være relevant at få testet som 10'er, men jeg tror han er vurderet som en der ikke skal bruges.
- HD / Akoto
- Links (?). Hvis han er klar tager han venstre back, og han kan rykke ved hele rationalet for at gå med 4-back i stedet for wingbacks.
- Power, klar hvis der skal skiftes på den centrale midtbane
- Emmery, mere som joker, men kan skiftes ind når man er oppe med 3 sidst i kampen.