New posts

Kamptråd Superliga runde 28: AGF - FCK, søndag d. 27.04.2025 kl 16.00

  • Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 317
  • Views Views: Views 17K
Added to Calendar: 27-04-25

h


  • Total voters
    63
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 28: AGF - FCK, søndag d. 27.04.2025 kl 16.00
Fint med skiftet. JH har været AGF en god og solid mand, men man må også indrømme af niveauet har været faldende på det seneste.

Og jeg tror faktisk at målmandsposten er den vigtigste at have 100 pct. styr på i en liga som den danske, hvor mange kampe er tætte - både resultatmæssigt og spillemæssigt.
 
Jeg synes, det er en fin kamp at give debut i.

Det er på hjemmebane. Det er mod FCK, som lige har kørt os over, så forventningerne er ikke kæmpestore. Med en helt ny og usammenspillet backkæde, er forventningerne yderligere i bund og Wahlstedt plus forsvar kan nærmest kun overraske positivt.

Det er tæt på en gratis kamp at få debut i, og det er nok fint ift. den kritik, der allerede har været af manden, fordi han ikke har slået JH af.
 
Jeg synes, det er en fin kamp at give debut i.

Det er på hjemmebane. Det er mod FCK, som lige har kørt os over, så forventningerne er ikke kæmpestore. Med en helt ny og usammenspillet backkæde, er forventningerne yderligere i bund og Wahlstedt plus forsvar kan nærmest kun overraske positivt.

Det er tæt på en gratis kamp at få debut i, og det er nok fint ift. den kritik, der allerede har været af manden, fordi han ikke har slået JH af.
Ja ikke store forventninger - men det kan jo også hælde endnu mere brænde på bålet hvis vi taber 0-5 og pumpe noget selvtillid ud af dem
 
Leopold

Mølgaard - Dalsgaard - AJ

Beijmo - Arnstad - NP - MEM - Bach

Bech Badji

Bliver opstillingen i følge Stiften, da Tingager, Links og PM er skadet..

Uhh.. det var en del nye men karantænerne gør det ikke nemmere.

Havde sådan håbet der blev mulighed for chancer til 1-2 spillere af gangen. Hverken Leopold, AJ, Bach eller Badji har spillet mange minutter. Badji så til gengæld god ud sidst.
 
Uhh.. det var en del nye men karantænerne gør det ikke nemmere.

Havde sådan håbet der blev mulighed for chancer til 1-2 spillere af gangen. Hverken Leopold, AJ, Bach eller Badji har spillet mange minutter. Badji så til gengæld god ud sidst.
Min største bekymring her er i virkeligheden Bach. Heldigvis er Huesca heller ikke med. Så den defensive opgave bliver måske lidt mindre.

Havde været mere ideelt med f.eks Kahl på den wingback.

Jeg synes det er fint hvis Wahlstedt, AJ, Arnstad og Badji spiller stort set alle minutter de sidste 5 kampe.
 
Ifølge KSDH.dk og en lille snas fra Stiftens podcast skulle selv Duelund være i kamptruppen søndag. Uwes fortælling er, at Duelund skal konkurrere med Anderson, MEM og Arnstad om pladserne som 8’ere, og i.f.t. dem har han indtil nu haft for lidt “output”. Der er ikke nogen personlig kontrovers mellem dem.

Mit bud er, at Duelunds løn er for stor, og at man derfor ikke vil benytte ham resten af sæsonen, da han ikke er med i næste. Jeg synes man skal stille med den stærkeste trup, og med de sidste mange kampe in mente synes jeg stadig, at det er hul i hovedet, at man i det mindste ikke har villet have med som joker, der kunne komme ind og afgøre kampe. Det har vi manglet fra bænken.
 
Jeg står måske alene med denne tanke, men jeg kan ikke se nogen grund til at smide Wahlstedt ind i netop denne kamp. Forsvaret/truppen er helt ude af sammenhæng og vi spiller mod et FCK-hold, som i sidste spillerunde fik sat os grundigt på plads. Nu står Wahlstedt i en situation, hvor der ikke er nogle faste aftaler i bagkæden, og han kan komme til at komme i klemme over manglende aftaler i denne.

I mine øjne skulle man have gemt ham til Randers-kampen, hvor både Tingager og Kahl er tilbage i det forsvar, og som qua kontrakter højst sandsynligt også er der til den nye sæson.

Jeg tænker, at vi lider første nederlag i Vejlby på søndag, og det er uanset om det så vil være med Hansen eller Wahlstedt på kassen. Jeg tænker bare, at Hansen ville kunne fordøje sådan en omgang mere end Wahlstedt.
 
Jeg står måske alene med denne tanke, men jeg kan ikke se nogen grund til at smide Wahlstedt ind i netop denne kamp. Forsvaret/truppen er helt ude af sammenhæng og vi spiller mod et FCK-hold, som i sidste spillerunde fik sat os grundigt på plads. Nu står Wahlstedt i en situation, hvor der ikke er nogle faste aftaler i bagkæden, og han kan komme til at komme i klemme over manglende aftaler i denne.

I mine øjne skulle man have gemt ham til Randers-kampen, hvor både Tingager og Kahl er tilbage i det forsvar, og som qua kontrakter højst sandsynligt også er der til den nye sæson.

Jeg tænker, at vi lider første nederlag i Vejlby på søndag, og det er uanset om det så vil være med Hansen eller Wahlstedt på kassen. Jeg tænker bare, at Hansen ville kunne fordøje sådan en omgang mere end Wahlstedt.
God pointe!
Jeg tolkede artiklen fra Tipsbladet således at Wahlstedt får resten ag sæsonen i buret, selvom han skulle blive skidst i sænk på søndag får han en håndfuld kampe til at bevise sit værd.
 
Ifølge KSDH.dk og en lille snas fra Stiftens podcast skulle selv Duelund være i kamptruppen søndag. Uwes fortælling er, at Duelund skal konkurrere med Anderson, MEM og Arnstad om pladserne som 8’ere, og i.f.t. dem har han indtil nu haft for lidt “output”. Der er ikke nogen personlig kontrovers mellem dem.

Mit bud er, at Duelunds løn er for stor, og at man derfor ikke vil benytte ham resten af sæsonen, da han ikke er med i næste. Jeg synes man skal stille med den stærkeste trup, og med de sidste mange kampe in mente synes jeg stadig, at det er hul i hovedet, at man i det mindste ikke har villet have med som joker, der kunne komme ind og afgøre kampe. Det har vi manglet fra bænken.

Der må nødvendigvis ligge mere bag det end den officielle melding.

Anderson vikarierer til tider på hwb. Arnstad vikarierer på den defensive midtbane. Som regel kommer mindst en af Power og Brandhof ind på midten i løbet af kampene. Hvis det alene handler om konkurrence, så står Duelund også bag Power og Brandhof.

Jeg tror heller ikke, det handler om grundløn. Det giver absolut ingen mening ikke at anvende Duelund, når man har betalt hans løn. Heller ikke i et forsøg på at presse ham til at skrive under på en kontrakt med lavere løn. Det gør han trods alt næppe, når han ikke spiller.

Personligt fnidder er selvfølgelig en mulighed. En anden mulighed er - og det er ren spekulation fra min side - at Duelund har en kontrakt, der i høj grad er præstationsbestemt, og som udløser anseelige bonusser, hver gang Duelund spiller. Man kunne forestille sig, at Uwe er blevet instrueret i kun at bruge Duelund, hvis det er absolut nødvendigt.

Realistisk tror jeg, det er en kombination af flere faktorer. Hvis Duelund er sine skader kvit, og hvis han stadig har sit niveau, så håber jeg, de løser det. For med Duelund og Yakob tilbage på deres gamle niveau, vil vi have et voldsomt setup til en midtbane med 2 8ere og to 10ere. Så kunne vi koncentrere os om at forstærke andre dele af holdet.
 
Det er klart at 4. pladsen er bedre end 6. pladsen. Men så ville jeg personligt gerne give Europa pladsen til nogle andre. Det giver sgu ikke meget med 2 kampe i ECL, og så ryge ud til et hold fra Georgien, men samtidig have fået smadret transfervinduet + opstarten til SL
Hvis det er holdningen, hvorfor så overhovedet se fodbold? Hvis ikke man ønsker det bedst mulige, men hellere vil slutte på en fesen 6. plads, så kan man lige så godt lade være med at konkurrere. Bevares, det er sat lidt på spidsen, men jeg forstår overhovedet ikke den der holdning om at have et decideret ønske om at vi gør det dårligt.
 
Der må nødvendigvis ligge mere bag det end den officielle melding.

Anderson vikarierer til tider på hwb. Arnstad vikarierer på den defensive midtbane. Som regel kommer mindst en af Power og Brandhof ind på midten i løbet af kampene. Hvis det alene handler om konkurrence, så står Duelund også bag Power og Brandhof.

Jeg tror heller ikke, det handler om grundløn. Det giver absolut ingen mening ikke at anvende Duelund, når man har betalt hans løn. Heller ikke i et forsøg på at presse ham til at skrive under på en kontrakt med lavere løn. Det gør han trods alt næppe, når han ikke spiller.

Personligt fnidder er selvfølgelig en mulighed. En anden mulighed er - og det er ren spekulation fra min side - at Duelund har en kontrakt, der i høj grad er præstationsbestemt, og som udløser anseelige bonusser, hver gang Duelund spiller. Man kunne forestille sig, at Uwe er blevet instrueret i kun at bruge Duelund, hvis det er absolut nødvendigt.

Realistisk tror jeg, det er en kombination af flere faktorer. Hvis Duelund er sine skader kvit, og hvis han stadig har sit niveau, så håber jeg, de løser det. For med Duelund og Yakob tilbage på deres gamle niveau, vil vi have et voldsomt setup til en midtbane med 2 8ere og to 10ere. Så kunne vi koncentrere os om at forstærke andre dele af holdet.
Jeg har også tænkt mere i retning af det sidste. Måske en automatisk forlængelse, hvis han spiller X antal kampe. Jeg tror dog mest af alt at det handler om, at Uwe er blevet træt af, at hver gang han har tænkt ham ind så er han blevet skadet igen, og dermed været en forstyrrende faktor i den løbende forberedelse. Det har simpelthen været umuligt at regne med Duelund over længere tid, og derfor har Uwe ikke set en mening i at tænke ham ind i setup'et. Det er jo ikke fordi han ikke har prøvet at inkludere ham i den tid Duelund har været her, men på et tidspunkt kan Uwe godt have tænkt "nu er det nok", især hvis små indskiftninger skulle munde ud i en automatisk forlængelse, som klubben ikke rigtig er interesseret i pga. økonomi vs. risiko. Synd for Duelund og generelt ærgerligt, men faktum er at det indtil videre har været umuligt at regne med Duelund.
 
Jeg har også tænkt mere i retning af det sidste. Måske en automatisk forlængelse, hvis han spiller X antal kampe. Jeg tror dog mest af alt at det handler om, at Uwe er blevet træt af, at hver gang han har tænkt ham ind så er han blevet skadet igen, og dermed været en forstyrrende faktor i den løbende forberedelse. Det har simpelthen været umuligt at regne med Duelund over længere tid, og derfor har Uwe ikke set en mening i at tænke ham ind i setup'et. Det er jo ikke fordi han ikke har prøvet at inkludere ham i den tid Duelund har været her, men på et tidspunkt kan Uwe godt have tænkt "nu er det nok", især hvis små indskiftninger skulle munde ud i en automatisk forlængelse, som klubben ikke rigtig er interesseret i pga. økonomi vs. risiko. Synd for Duelund og generelt ærgerligt, men faktum er at det indtil videre har været umuligt at regne med Duelund.

Det lyder plausibelt. Bortset fra, at der har været masser af muligheder for at spille Duelund, uden at han behøver at tænkes ind i setuppet. Han er - antager jeg - stadig en dygtig fodboldspiller, som ville kunne spille Andersons plads i en 20 minutters tid, uden at Uwe behøver slå knuder på sig selv. Altså medmindre, at Duelund dlet ikke evner at løse de defensive opgaver, man skal løse som 8’er i Uwes system.
 
Jeg har også tænkt mere i retning af det sidste. Måske en automatisk forlængelse, hvis han spiller X antal kampe. Jeg tror dog mest af alt at det handler om, at Uwe er blevet træt af, at hver gang han har tænkt ham ind så er han blevet skadet igen, og dermed været en forstyrrende faktor i den løbende forberedelse. Det har simpelthen været umuligt at regne med Duelund over længere tid, og derfor har Uwe ikke set en mening i at tænke ham ind i setup'et. Det er jo ikke fordi han ikke har prøvet at inkludere ham i den tid Duelund har været her, men på et tidspunkt kan Uwe godt have tænkt "nu er det nok", især hvis små indskiftninger skulle munde ud i en automatisk forlængelse, som klubben ikke rigtig er interesseret i pga. økonomi vs. risiko. Synd for Duelund og generelt ærgerligt, men faktum er at det indtil videre har været umuligt at regne med Duelund.
Umiddelbart kan den samme logik vel bruges med Akoto, han har vel vaeret mindre til raadighed end Duen, naar han kommer tilbage, synes jeg tit han har spillet og egentlig spillet fint, for at saa blive skadet igen-igen-igen-igen.
Den er en trist case med Duen, medmindre det er en selvforskyldt ego-ting.
Jeg tror han ville have pyntet paa vores offensiv de sidste paar kampe
 
Fordi vi på ingen måde er gearet til noget der hedder Europæisk fodbold. Derudover kommer det til at smadre hele opstarten/ transfers osv.

Lign. hold som os der har fået denne lidt fesne europæiske plads har klaret det mega dårligt i den efterfølgende hjemlige turnering. Vi har ikke truppen eller setuppet pt. Vi skal formentlig rykke til Horsens eller noget andet.

Pt tror jeg det vil forstyrre meget mere end det potentielt gavner.

Lige nu tror jeg mere det handler om, at få lagt en klar plan for hvad AGF vil de næste 3 år indtil vi forhåbentlig kan hæve det sportslige budget.
 

Latest posts

Back
Top