New posts

Den store tribune-tråd

  • Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 524
  • Views Views: Views 35K
Den store tribune-tråd
Og så er det her forum i øvrigt efterhånden blevet sådan et sted, hvor man bare dropper termer som "whataboutisme", "stråmand" osv. når man ikke rigtigt ved hvad man skal svare. Det finder jeg personligt trættende.

Jeg finder det trættende med de efterhånden mere og mere absurde sammenligninger du og andre kommer med og som du forventer, vi skal tage stilling til. Det vidner om, du godt ved, du har en dårlig sag og mangler saglige argumenter for, hvorfor det er i orden en lille gruppe fans mener, de er højthævet over klubben og de regler, som der nu engang er på stadion og samfundet.
 
Jeg finder det trættende med de efterhånden mere og mere absurde sammenligninger du og andre kommer med og som du forventer, vi skal tage stilling til. Det vidner om, du godt ved, du har en dårlig sag og mangler saglige argumenter for, hvorfor det er i orden en lille gruppe fans mener, de er højthævet over klubben og de regler, som der nu engang er på stadion og samfundet.

Jamen jeg er grundlæggende fuldstændig uenig i at sammenligningerne er "absurde". Nuvel, der er noget hypotese over dem, for vi har heldigvis ikke mange andre steder i samfundet hvor kollektiv afstraffelse og "afpresning" benyttes på den måde det gøres af DBU.

Jeg kan vende den om og sige, at det at DU (og andre) konsekvent ikke vil forholde jer til det dobbeltmoralske i jeres kompromisløst fundamentalistiske regelrytteri på stadion, vidner om at du godt ved, at de idealer kan du grundlæggende heller ikke leve op til selv. Du har bare bestemt dig for at det er DIG der er smagsdommeren og kan bestemme hvornår regler er regler og skal overholdes (= når du kan lide dem, som eksempelvis den her regel på stadion), og hvornår det modsat er ok at du casually overtræder regler.

Hvis du mod forventning rent faktisk er ham der med god samvittighed kan kaste den første sten, så skal jeg gerne tage det i mig igen.
 
Jamen jeg er grundlæggende fuldstændig uenig i at sammenligningerne er "absurde". Nuvel, der er noget hypotese over dem, for vi har heldigvis ikke mange andre steder i samfundet hvor kollektiv afstraffelse og "afpresning" benyttes på den måde det gøres af DBU.

Jeg kan vende den om og sige, at det at DU (og andre) konsekvent ikke vil forholde jer til det dobbeltmoralske i jeres kompromisløst fundamentalistiske regelrytteri på stadion, vidner om at du godt ved, at de idealer kan du grundlæggende heller ikke leve op til selv. Du har bare bestemt dig for at det er DIG der er smagsdommeren og kan bestemme hvornår regler er regler og skal overholdes (= når du kan lide dem, som eksempelvis den her regel på stadion), og hvornår det modsat er ok at du casually overtræder regler.

Hvis du mod forventning rent faktisk er ham der med god samvittighed kan kaste den første sten, så skal jeg gerne tage det i mig igen.
Men det er vel ikke kollektive straffe. Man straffer klubberne, som ikke lever op til deres ansvar ift at sikre kampenes gennemførelse (afbrydes pga røg).

Der er ingen regler for, hvordan klubberne håndtere nedsat kapacitet og dermed ingen straf af fans fra DBUs side.

Det er vel egentligt meget logisk: AGF kunne ikke sikre kampafviklingen pga en tribune. Derfor må AGF ikke bruge den tribune i en kamp og må derfor få bedre styr på sikkerheden på den tribune.
 
Jeg kan vende den om og sige, at det at DU (og andre) konsekvent ikke vil forholde jer til det dobbeltmoralske i jeres kompromisløst fundamentalistiske regelrytteri på stadion, vidner om at du godt ved, at de idealer kan du grundlæggende heller ikke leve op til selv.

Du har fuldstændig ret i, jeg har nogle grund idealer, jeg ikke lever op til helt bogstavligt. Jeg er indædt modstander af børnearbejde, men ejer Apple produkter. Jeg hader det fascistiske regime i USA men ser stadig amerikanske serier og køber amerikanske produkter, jeg har endda lige købt ind i en amerikansk EFT.
Jeg har også fået en fartbøde for at køre 10 km for stærk og holdt ulovligt parkeret på en næsten tom parkeringsplads, fordi jeg var doven men jeg har aldrig udsat folk for fare, jeg har aldrig kastet pyro efter andre.

Men at du absolut vil have, jeg skal forholde til mig selv er netop definitionen på whataboutisme.

Du har bare bestemt dig for at det er DIG der er smagsdommeren og kan bestemme hvornår regler er regler og skal overholdes (= når du kan lide dem, som eksempelvis den her regel på stadion), og hvornår det modsat er ok at du casually overtræder regler.

Nej, jeg er netop ikke smagsdommer, det har intet at gøre med, jeg er enormt træt af andre bliver straffet for, at et fåtal har en trang til at bryde stadionreglement og lovgivningen samtidig med - og det er i virkeligheden, det der pisser mig mest af - andre bliver udsat for fare.

Edit: Og jeg fortsætter i øvrigt ikke med at begå de samme ulovligheder igen og igen og igen og igen.
 
Vi har været igennem netop den her før. Der er INGEN pyrotilhængere som ikke tager ansvar og betaler bøden de får når de bliver taget. Eller beklager sig over at få den i øvrigt.

Problemet er jo bare at her vælger pyro-folket, at være ligeglade med de regler der er sat for det private arrangement. Det kan heller ikke komme bag på dem, at der kommer disse straffe, kollektive og økonomiske.
Derfor bliver mange andre fans nu taget til indtægt og straffes for andres gerninger, fordi det er sådan det fungere i dette private arrangement.

Og med tage ansvar, så er det squ at tage hele bøden selv for ens gerninger, og ikke lade andre betale det.
At de tager ansvar hvis de bliver taget = at tage alle andre som gidsler for straffen.

Men det er altså ikke rimeligt at forvente, at man også betaler de fuldstændigt arbitrære bøder som DBU hælder ud over klubberne. Specielt ikke når man ikke er enige i, at klubberne overhovet bør få dem og ikke er enige i at de er "legitime".
Men det er legitime bøder, når det er i deres Regi.. simpelt. Deres fest... klubberne har i øvrigt accepteret det, ellers kan de bryde ud og lave deres egen liga.

Jeg mangler simpelthen en forklaring på hvorfor det er okay, for en lille kerne, at gøre noget, uden for regler og love, som de ved rammer andre og klubben - og så bagefter mene det er fair at klub og andre skal betale straffen.
 

Latest posts

Back
Top