New posts

Kamptråd Superliga runde 28: AGF - FCK, søndag d. 27.04.2025 kl 16.00

  • Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 317
  • Views Views: Views 17K
Added to Calendar: 27-04-25

h


  • Total voters
    63
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 28: AGF - FCK, søndag d. 27.04.2025 kl 16.00
Virkelig åben startformation - måske mere i min knold end i reelt, men stadig.

Er der stadig fokus på indlæg, eller skal det være mere spil? Det har betydning for PM.

Badji 'smagte af mere' i Parken. Ikke vanvittigt, men nok til man har lyst til at se ham starte. Omvendt kan jeg ikke lade være med at gå i en anden retning - ikke for at undgå Bajdi, men for at gå all-in på vævre typer og spil langs jorden.

Uwe er nok presset af CV. Det gælder en trupplads til Emmery og sikkert også Arnstad + Wahlstedt i startformationen. Hvad med Badji?

Uanset hvordan man vender og drejer den, er der en udfordring i venstre side. Skal man fejlplacere fx Mølgård som venstre back, benytte Bach som vWB eller måske rykke Brandhof derud?

Var Uwes flirt med ny formation en trend eller en one-night-stand for at tage trykket? Det ville være spændende at se Bech-Badji igen, men i en 3-5-2 har fokus været indlæg, og så popper PM op som bedste mulighed hver gang jeg overvejer det.

Jeg har talt for 4-back og en 4-3-3 siden vinterpausen (og er nærmest personligt fornærmet over Uwes manglende lydhørhed), og uden Links er der ikke mange argumenter for at benytte wingbacks i truppen. Derfor er nedenstående mit bud på en rap 4-3-3.

------------------TBe
--------- KA ------------------Duen
--------------MM ----- FBr
------------------- NP
----TM------ JJA ------MAk ---- FBe
----------------- LW

Hvis Akoto er klar til at starte, bør han skubbe JJA eller HD på bænken. Uwe ville vælge JJA, men efter et blik på CV, der sidder med katten i skødet, ryger Dalsgaard. Så HD kan erstatte MAk.

Bænk (relevante indskiftninger i jagt på resultat):
- Badji, enten 1-1 for Bech, eller som ekstra tryk sidst i kampen
- Bach, enten ved skift til 3-5-2 eller som venstre 10'er. Han kunne være relevant at få testet som 10'er, men jeg tror han er vurderet som en der ikke skal bruges.
- HD / Akoto
- Links (?). Hvis han er klar tager han venstre back, og han kan rykke ved hele rationalet for at gå med 4-back i stedet for wingbacks.
- Power, klar hvis der skal skiftes på den centrale midtbane
- Emmery, mere som joker, men kan skiftes ind når man er oppe med 3 sidst i kampen.
 
Haugstrup er også med, så mon ikke 2 profiler er på vippen

Dagens kamptrup er: 


Jesper Hansen, Leopold Wahlsted, Felix Beijmo, Frederik Tingager, Henrik Dalsgaard, Mikael Akoto, Tobias Mølgaard, Jonas Jensen-Abbew, Oskar Haugstrup, Gift Links, Nicolai Poulsen, Kristian Arnstad, Max Power, Mads Emil Madsen, Frederik Brandhof, Mikkel Duelund, Frederik Emmery, Tobias Bach, Tobias Bech, Patrick Mortensen og Youssouph Badji.





 
Han er jo faktisk ikke uden fart, men jeg tror det er svært at sætte ham ind fordi Links er så enormt dygtig defensivt.

Jo Links er bedre, men hvor Uwe sidste år momentvist brugte Bach som angriber (også), så er det da spild af alles tid, hvis ikke Bach skal bruges som venstre wingback i en kamp, hvor både Links og Kahl er ude.
 
Da nogen åbenbart frygter at truppen først offentliggøres i anden halvleg, vil jeg gerne komme med et (meget kvalificeret) bud allerede nu:

Der udtages kun 20 mand, da der ikke er ret mange at vælge mellem og derfor dur skæg og blå briller taktikken ikke rigtigt med at udtage nogle ekstra.

Hansen, Leo, Mølgaard, Dalsgaard, AJ, Akoto, Beijmo, Links, Bach, Brandhof, Power, Polle, Arnstad, MEM, Duelund, Emmery, PM, Bech og Badji. Det var de 19.

Alt efter skadesstatus hos de mest usikre af ovenstående bringer man endnu en U- spiller (f.eks. Oscar, Frej etc.) eller Tingager som røgslør. Så er de 20 i hus.

Med de spillere til rådighed, skal der nok kæmpes og spilles over evne, hvis status som ubesejret på hjemmebane skal bibeholdes. Det ser mere end svært ud. Men i sidste sæson overraskede man jo også til sidst og spillede frit, men der tror jeg holdet skal være mere “fuldtalligt” end man er lige nu.

KSDH
Truppen blev helt som forventet, som jeg skrev i går. De 19 forventede blev udtaget (incl. Mortensen, Links og Akoto). Og den sidste blev som ventet også Tingager… og Oskar. Så der blev udtaget 21 som et lille røgslør, og ikke enten eller, som jeg havde skrevet 😉.
 
Mange spørgsmål før denne kamp.

Er Links klar? Jeg havde den opfattelse han ikke var - men kan ikke huske hvorfor
Tingager sad ude til træning. PM og Links blev skånet. Og Akoto trænede med.

Opstilling bliver (næsten sikkert):
Leo
Beijmo -Mølgaard - Dalsgaard - AJ - Links
Arnstad - Polle - MEM
Bech - Badji

Spørgsmålet er blot, om Mortensen starter eller slutter.
 
Jeg skal sådan set ikke have noget klinket i den ophedede debat om Uwe vs. Duen, men vil dog godt sætte en skilling på, at Duelund maks. får tre alibi-minutter til sidst (og næppe heller det). Der er for meget investeret i sagen for Uwe nu til at løbe risikoen for, at Duen scorer, skaber chancer og generelt rykker rundt med FCK, hvis han kommer på banen.
 
Jeg skal sådan set ikke have noget klinket i den ophedede debat om Uwe vs. Duen, men vil dog godt sætte en skilling på, at Duelund maks. får tre alibi-minutter til sidst (og næppe heller det). Der er for meget investeret i sagen for Uwe nu til at løbe risikoen for, at Duen scorer, skaber chancer og generelt rykker rundt med FCK, hvis han kommer på banen.
Jeg skal heller ikke have noget klinket, men det undrer mig, at der er så stor enighed om, at Uwe hellere vil gå ned med flaget og blive fyret til sommer end risikere at lykkes med Duelund.

Skulle han spille Duelund med succes, kan han vel sælge argumentet om, at hans østtyske mandskabshåndtering hjalp til at gøre Duelund skarpere. Hvis han ikke spiller Duelund og alligevel fejler, har han ikke ligefrem bedre argumenter end dét på hånden.
 
Duelund vil blive hyldet med stående klapsalver hvis han bliver skiftet ind. Det ved jeg ikke om Uwe er klar til.
Det kan sagtens være, at det er rigtigt, men er det ikke en lille smule underligt, at Duelund er blevet gjort til én eller anden form for frelser? Han har spillet 36 kampe for AGF, scoret 4 mål og lavet 3 assists. Min egen holdning er, at jeg synes det ville være vanvittigt at forlænge hans kontrakt, og derfor forstår jeg fuldt ud, at man hellere vil bruge andre spillere.
 
Jeg skal heller ikke have noget klinket, men det undrer mig, at der er så stor enighed om, at Uwe hellere vil gå ned med flaget og blive fyret til sommer end risikere at lykkes med Duelund.

Skulle han spille Duelund med succes, kan han vel sælge argumentet om, at hans østtyske mandskabshåndtering hjalp til at gøre Duelund skarpere. Hvis han ikke spiller Duelund og alligevel fejler, har han ikke ligefrem bedre argumenter end dét på hånden.
Du kan sagtens have ret! Det koger ned til, hvad for en slags person og træner Uwe i virkeligheden er. Det bliver spændende at følge. 🤓👍
 
Det kan sagtens være, at det er rigtigt, men er det ikke en lille smule underligt, at Duelund er blevet gjort til én eller anden form for frelser? Han har spillet 36 kampe for AGF, scoret 4 mål og lavet 3 assists. Min egen holdning er, at jeg synes det ville være vanvittigt at forlænge hans kontrakt, og derfor forstår jeg fuldt ud, at man hellere vil bruge andre spillere.
Jamen jeg er helt enig. Ser ham heller ikke som en frelser og mener ikke, at han skal forlænges. Min holdning til hele debatten er egentlig bare, at Duelund er præcis det vi har manglet i rigtigt mange kampe, især i foråret.

Derudover er han jo ekstremt populær hos fansene og Uwe vil måske se det som et lille nederlag hvis Duen bliver hyldet hvis/når han bliver sat ind.
 
Når der nu har været så stor tvivl om, hvorvidt han er værd at forlænge med, burde han jo netop havde fået chancen for at vise, hvad denne nye version af Duelund kan og vil. Kan han komme tilbage på højt niveau? Kan hans krop holde til belastningen at spille kamp uge efter uge? Han er en spiller, der potentielt har et topniveau, der er blandt de højeste i hele Superligaen. At Uwe så valgt slet ikke at teste ham af, det er det, der for mig virker hen i vejret. Jeg kunne (med undren) acceptere det, tidligere på sæsonen, da AGF spillede bedre og fik fornuftige resultater. Men på det seneste, hvor det har været så trist, at jeg helt er holdt op med at lytte til Mediano, fordi jeg ikke kan holde til at lytte til dem gennemgå AGFs kampe, så kan jeg ganske enkelt ikke finde nogen forklaring længere - andet end Uwes stolthed og stædighed.
 
Jeg skal sådan set ikke have noget klinket i den ophedede debat om Uwe vs. Duen, men vil dog godt sætte en skilling på, at Duelund maks. får tre alibi-minutter til sidst (og næppe heller det). Der er for meget investeret i sagen for Uwe nu til at løbe risikoen for, at Duen scorer, skaber chancer og generelt rykker rundt med FCK, hvis han kommer på banen.
Helt sikkert derfor Uwe ikke spiller ham. Han ved at duelund er så god at han vil se dum ud. Han er jo nærmest Ballon d’or kandidat i nogens øjne.

Alternativt kommer han ikke ind fordi Uwe kan se at han er dybt ego og en diva der vil nægte at spille sine medspillere, og samtidig er så langsom og skrøbelig, at han skader sig selv i en håbløs aktion hvor fck napper bolden og går ned og scorer et udlignende mål i det 95. minut.

Debatten om duelund er lidt vild. Jeg har da også svært ved at forstå, hvorfor han ikke får chancen. Hvorfor ikke skyde på CV samtidig? Det er da lige så plausibelt at han har sagt duelund under ingen omstændigheder får en ny kontrakt og Uwe derfor bare skal bruge andre. Måske Duelunds agent har opført sig som en forsmået mor og skældt Uwe og ledelsen ud.
 
Debatten om duelund er lidt vild. Jeg har da også svært ved at forstå, hvorfor han ikke får chancen. Hvorfor ikke skyde på CV samtidig? Det er da lige så plausibelt at han har sagt duelund under ingen omstændigheder får en ny kontrakt og Uwe derfor bare skal bruge andre.

Når vi er ved spekulationer, ser jeg nu en større sandsynlighed for, Uwe ikke vil tabe ansigt end at han vil tillade CV diktere, hvem han skal bruge på banen. Det sidste tror jeg simpelthen ikke på, han vil acceptere.

Edit: Og med det i mente, hvorfor er Uwe ikke blive dikteret til ikke at bruge Power eller andre CV ved ikke er her efter sommer?
 
Jamen jeg er helt enig. Ser ham heller ikke som en frelser og mener ikke, at han skal forlænges. Min holdning til hele debatten er egentlig bare, at Duelund er præcis det vi har manglet i rigtigt mange kampe, især i foråret.

Derudover er han jo ekstremt populær hos fansene og Uwe vil måske se det som et lille nederlag hvis Duen bliver hyldet hvis/når han bliver sat ind.
Jeg forstår ikke rigtig hvorfor han er så populær. Han smuttede transferfri til en rival da det passede ham og kom tilbage da det passede ham. I mine øjne er han hverken mere eller mindre end enhver anden spiller.
 
Når vi er ved spekulationer, ser jeg nu en større sandsynlighed for, Uwe ikke vil tabe ansigt end at han vil tillade CV diktere, hvem han skal bruge på banen. Det sidste tror jeg simpelthen ikke på, han vil acceptere.
Ikke en dikteren. Men mere en information om at han ikke skal regne med at duelund er her næste sæson, og så vurderer Uwe det ikke giver mening at bruge tid. Men det kan også sagtens være at Uwe har malet sig op i et hjørne. Ingen ved det.
 

Latest posts

Back
Top