New posts

Kamptråd Superliga runde 28: AGF - FCK, søndag d. 27.04.2025 kl 16.00

  • Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 317
  • Views Views: Views 17K
Added to Calendar: 27-04-25

h


  • Total voters
    63
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 28: AGF - FCK, søndag d. 27.04.2025 kl 16.00
Er virkelig spændt på, hvornår truppen offentliggøres søndag. Situationen er den, at et sted mellem 15-18 fra førsteholdstruppen reelt er helt spilleklare til søndag.
Så jeg tør godt breake, at Duelund er med i truppen, med mindre man i stedet foretrækker målmandstræneren og pressechefen.

Nu er jeg jo ikke den store gambler, men mon man et eller andet sted kan spille på, at Duelund også kommer på banen, for så er det søndag, man skal gøre det. Alt efter hvordan det ser ud med Tingager, Akoto, Links og PM skal man nærmest vælge at have 3 målmænd i truppen og vælge at skifte Husted ind på toppen, når det står 0-3 i det 88. minut for at undgå, at det bliver Duelunds tur. Så jeg tror på det, da Uwe både er fleksibel og noget af en crowdpleaser og reelt virkelig går op i mandskabspleje.

P.s. For at øge chancerne kunne Stemning vælge en stor tifo, hvor man kræver Duen på banen. Så spiller jeg sgu på det, hvis man kan det. Kan allerede se for mig, når han løber på banen og tonerne af "Duerne flyver" lyder ud over Vejlby. Så triller der en lille tåre. Hvis du ikke kender sangen, så tjek lige Bent Fabric og Klaus Rifbjergs sang fra filmen "Jeg er sgu min egen". Sic.
Uwe risikerer bare at Duelund spiller en god kamp, og det vil være katastrofalt i forhold til den fortælling som Uwe turnerer med, om at han er blevet en elendig fodboldspiller - så jeg tror han venter med den afsløring til Duelund spiller i en ny klub i næste sæson.
 
Uwe risikerer bare at Duelund spiller en god kamp, og det vil være katastrofalt i forhold til den fortælling som Uwe turnerer med, om at han er blevet en elendig fodboldspiller - så jeg tror han venter med den afsløring til Duelund spiller i en ny klub i næste sæson.

Turnerer Uwe med sådan en fortælling? Kan du ikke lige sige hvor han har sagt det?
 
Turnerer Uwe med sådan en fortælling? Kan du ikke lige sige hvor han har sagt det?
 
Turnerer Uwe med sådan en fortælling? Kan du ikke lige sige hvor han har sagt det?
Nej, det har han ikke sagt. Men han fremhæver udelukkende, hvad han ikke kan og hvilke kombinationer, han ikke kan indgå i, uden at kunne se, hvilke mangler de øvrige spillere har. Det eneste positive han fremhæver er, at han kan holde til den behandling, han udsættes for. Uden at kny. Den “fortælling” fortjener ingen spiller.
 
Du har helt sikkert ikke læst den artikel, men kun overskriften.
 
Du har helt sikkert ikke læst den artikel, men kun overskriften.
Uwe lister en stribe spillere op, som Duelund er i konkurrence med, og de er alle sammen stærkere til det ene og det andet, men han glemmer at nævne at Duelund er væsentligt bedre end dem på nogle helt afgørende parametre, som i udtalt grad har manglet i de seneste 5 kampe.

Undskyldningen med at Duelunds kontrakt løber ud, er også tynd, når man benytter Max Power, hvis kontrakt løber ud samtidig, tidligere forklaringer om at det er skadesproblemerne der er udslagsgivende, hænger heller ikke sammen når han bruger Akoto.

Så man kan måske godt forstå at Rösler hurtigt slider truppen op i de klubber han tidligere har trænet, hans argumentering er i bedste fald tynd, og for normalt begavede fodboldspillere, vil den nok blive opfattet som direkte utroværdig.
 
Nej, det har han ikke sagt. Men han fremhæver udelukkende, hvad han ikke kan og hvilke kombinationer, han ikke kan indgå i, uden at kunne se, hvilke mangler de øvrige spillere har. Det eneste positive han fremhæver er, at han kan holde til den behandling, han udsættes for. Uden at kny. Den “fortælling” fortjener ingen spiller.

Ok, så han har ikke sagt det. Det er noget man tolker så det passer ind i ens eget narrativ.
 
Uwe lister en stribe spillere op, som Duelund er i konkurrence med, og de er alle sammen stærkere til det ene og det andet, men han glemmer at nævne at Duelund er væsentligt bedre end dem på nogle helt afgørende parametre, som i udtalt grad har manglet i de seneste 5 kampe.

Undskyldningen med at Duelunds kontrakt løber ud, er også tynd, når man benytter Max Power, hvis kontrakt løber ud samtidig, tidligere forklaringer om at det er skadesproblemerne der er udslagsgivende, hænger heller ikke sammen når han bruger Akoto.

Så man kan måske godt forstå at Rösler hurtigt slider truppen op i de klubber han tidligere har trænet, hans argumentering er i bedste fald tynd, og for normalt begavede fodboldspillere, vil den nok blive opfattet som direkte utroværdig.
Nu vrøvler du jo bare, men det understreger da at du ikke har læst artiklen.
 
  • Like
Reactions: mph
Uwe risikerer bare at Duelund spiller en god kamp, og det vil være katastrofalt i forhold til den fortælling som Uwe turnerer med, om at han er blevet en elendig fodboldspiller - så jeg tror han venter med den afsløring til Duelund spiller i en ny klub i næste sæson.
Bliver du aldrig selv træt af dit vrøvl. Uwe har aldrig sagt det du påstår og lyver omkring. Det er jammerligt at høre på.
 
Der må helt sikkert være en grund til at Uwe ikke har brugt Duelund her i mesterskabsspillet - vi ved jo alle, at Duelund ville have været en perfekt indskifter, når man er bagud fx - som da han kom ind og scorede i Brøndby. Han har spillet fine reserveholdskampe... Hvorfor fanden har Uwe ikke haft ham på bænken i de sidste mange kampe? Jeg har læst artiklen fra Stiften - flere gange - men Uwes argumentation holder ganske enkelt ikke... og det ved hele holdet, også de etablerede spillere. Og der er murren i krogene, som jeg skrev her på Forum allerede inden Randers kampen. Uwe har et eller andet problem med Duen... og jeg håber Duen får lov at prove him wrong, men jeg forventer det egentlig ikke. Jeg er bange for, der er en grund til Uwes mange klubskifter - han slider sine trupper op!
 
Der må helt sikkert være en grund til at Uwe ikke har brugt Duelund her i mesterskabsspillet - vi ved jo alle, at Duelund ville have været en perfekt indskifter, når man er bagud fx - som da han kom ind og scorede i Brøndby. Han har spillet fine reserveholdskampe... Hvorfor fanden har Uwe ikke haft ham på bænken i de sidste mange kampe? Jeg har læst artiklen fra Stiften - flere gange - men Uwes argumentation holder ganske enkelt ikke... og det ved hele holdet, også de etablerede spillere. Og der er murren i krogene, som jeg skrev her på Forum allerede inden Randers kampen. Uwe har et eller andet problem med Duen... og jeg håber Duen får lov at prove him wrong, men jeg forventer det egentlig ikke. Jeg er bange for, der er en grund til Uwes mange klubskifter - han slider sine trupper op!
Jeg synes også det er underligt, men det bliver også for konspirationsteoretisk
 
Hvor er det her en nederdel diskussion at følge.

Jeg har ikke læst artiklen men får et troværdigt billede fra T-knogle og Di Stefano.

Omvendt er der et par oneliners er afviser udlægningen med, at Uwe ikke eksplicit har sagt noget som han ikke har sagt eksplicit. Men som samtidig ikke er en helt unfair udlægning af hvad han er citeret for?

Er det en frustration over T-Knoglens tendens til at være kontant og ret dedikeret til sin tolkning af begivenhederne, der får andre debattører til at reagere så træls? Eller er det fordi den udlægning af artiklen T-Knogle og Di Stefano giver, er manipulerende?
 
Er det en frustration over T-Knoglens tendens til at være kontant og ret dedikeret til sin tolkning af begivenhederne, der får andre debattører til at reagere så træls? Eller er det fordi den udlægning af artiklen T-Knogle og Di Stefano giver, er manipulerende?

Jeg har læst, hvad jeg tænker er et nogenlunde troværdig referat fra De Stefano. Fra T Knogle har jeg ikke læst andet end en vinkling af artiklen, som ikke passer specielt godt med det referat, De Stefano har givet, men som til gengæld passer umådeligt godt med det narrativ, brugeren plejer at fremføre. Jeg tænker, det er det, andre brugere opponerer imod.

Helt generelt er der sikkert grund til at være kritisk over for Uwe i Duelund sagen. Det er jeg også selv. Men der er helt sikkert nuancer, som Stiften ikke har opsnuset, og den ultimative stil, T Knogle har, er trættende, hvis man egentlig gerne vil en nuanceret diskussion.

Jeg synes ikke, T Knogle giver et specielt troværdigt billede. Det har han heller ikke for vane. Personligt synes jeg, det er fint at opponere imod.

Hvis man vil være så ultimativ i sin kritik, så må man begrunde det med eksempler fra artiklen i stedet for bare at postulere. T Knogle postulerer så vidt, jeg kan se, bare.
 
Hvor er det her en nederdel diskussion at følge.

Jeg har ikke læst artiklen men får et troværdigt billede fra T-knogle og Di Stefano.

Omvendt er der et par oneliners er afviser udlægningen med, at Uwe ikke eksplicit har sagt noget som han ikke har sagt eksplicit. Men som samtidig ikke er en helt unfair udlægning af hvad han er citeret for?

Er det en frustration over T-Knoglens tendens til at være kontant og ret dedikeret til sin tolkning af begivenhederne, der får andre debattører til at reagere så træls? Eller er det fordi den udlægning af artiklen T-Knogle og Di Stefano giver, er manipulerende?
Stiftens artikel fylder to sider i lørdagsavisen, og enhver kan besøge det lokale bibliotek og læse den helt gratis, så det vil jeg anbefale. Duelund havde sågar bedt klubbens pressechef “akkompagnere” sig, da det er et ømt punkt for både ham og AGF. Det er åbenbart en vanskelig ting at udtale sig om fra hans side.

Al den mistænksomhed og mystik kunne have været undgået, hvis man fra klubbens side (sammen med Duelund) havde meldt ud langt tidligere, hvad der var gang i. Lukkethed skaber bare myter.

Så nu kan man kun se på handlingerne. Uwe vil kort og godt ikke bruge krudt på Duelund i hans resterende tid i klubben, og det er vi nogen der synes er tosset, da vi mener, at han har noget at byde ind med i en 20 mands trup, hvor det offensive spil ikke er noget at prale af, og hvor man godt kunne bruge at bringe en målræv, når tingene skulle afgøres. Og det har han stadig vist han kan i trænings- og reservekampe. Og på træningerne.

Så jeg tager parti. Jeg mener at Uwe begår en fejl ved ikke at benytte de 20 bedste spillere, og jeg forstår Duelunds frustrationer, når han er i sin bedste form i AGF hidtil og vel er en af de allerhøjest lønnede spillere i truppen. Desuden roser Uwe jo hans tilgang og attitude under “udelukkelsen”, så hvad er problemet i at udtage ham og benytte ham i dele af kampene? Ingen aner jo i dag, hvad Duelund kan bringe, når han slet ikke får chancen. Han kan jo i princippet både være en frelser eller en fuser, når det gælder. Det sidste ville dog overraske mig.
 
Da nogen åbenbart frygter at truppen først offentliggøres i anden halvleg, vil jeg gerne komme med et (meget kvalificeret) bud allerede nu:

Der udtages kun 20 mand, da der ikke er ret mange at vælge mellem og derfor dur skæg og blå briller taktikken ikke rigtigt med at udtage nogle ekstra.

Hansen, Leo, Mølgaard, Dalsgaard, AJ, Akoto, Beijmo, Links, Bach, Brandhof, Power, Polle, Arnstad, MEM, Duelund, Emmery, PM, Bech og Badji. Det var de 19.

Alt efter skadesstatus hos de mest usikre af ovenstående bringer man endnu en U- spiller (f.eks. Oscar, Frej etc.) eller Tingager som røgslør. Så er de 20 i hus.

Med de spillere til rådighed, skal der nok kæmpes og spilles over evne, hvis status som ubesejret på hjemmebane skal bibeholdes. Det ser mere end svært ud. Men i sidste sæson overraskede man jo også til sidst og spillede frit, men der tror jeg holdet skal være mere “fuldtalligt” end man er lige nu.

KSDH
 
Hvor er det her en nederdel diskussion at følge.

Jeg har ikke læst artiklen men får et troværdigt billede fra T-knogle og Di Stefano.

Omvendt er der et par oneliners er afviser udlægningen med, at Uwe ikke eksplicit har sagt noget som han ikke har sagt eksplicit. Men som samtidig ikke er en helt unfair udlægning af hvad han er citeret for?

Er det en frustration over T-Knoglens tendens til at være kontant og ret dedikeret til sin tolkning af begivenhederne, der får andre debattører til at reagere så træls? Eller er det fordi den udlægning af artiklen T-Knogle og Di Stefano giver, er manipulerende?
Fordi det her citat ikke har noget at gøre med at være kontant:

Uwe risikerer bare at Duelund spiller en god kamp, og det vil være katastrofalt i forhold til den fortælling som Uwe turnerer med, om at han er blevet en elendig fodboldspiller
 
Last edited:
Fordi det her citat ikke har noget at gøre med at være kontant:

Uwe risikerer bare at Duelund spiller en god kamp, og det vil være katastrofalt i forhold til den fortælling som Uwe turnerer med, om at han er blevet en elendig fodboldspiller
Ja, det var en bastant udmelding.

Jeg tror Uwe vil holdets bedste og derfor bliver citatet filtreret fra som underholdning.

Samtidig er der et par scenarier, hvor Uwe har fravalgt Duelund af usaglige grunde. I dem kan T-knoglen have ret, og i dem er det endvidere usandsynligt at Uwe står ved det i interviews.

Og en fremhævelse af andre spillere med andre styrker, og svagheder bliver også til en kritik af Duelund. Hvis man mener de valgte spillere ikke er ret gode, bliver et saglig fravalgt af Duelund, ud fra kompetencer, også naturligt til, at Duelund er svagere end de valgte. og her kan personlig stil oversætte det elendig.

Knoglen indlæg er svagt som oplæg til debat, og det ligger et godt stykke ude af èn tangent. Derfor 'giver' det mig ikke noget debatten. Det giver et smil fordi nogen siger det man ind i mellem kommer til at tænke (men hurtigt forkaster).

I min bog er det ikke en løgn. Det er en af de ekstreme tolkninger.

Edit: ny mobil. Det er en rædderlig oplevelse at skulle igennem nye måder at håndtere tastaturet på. Hvorfor fanden kan swype ikke finde ud af at sætte mellemrum! Stemmestyring kan blive godt, hvis jeg ellers havde klar diktion.
Tanke-til-tekst er også lovende, bortset fra manglende evner til at fokusere.
Måske er jeg i mit sweet spot ... der er ingen der siger man skal kunne lide det. Jeg savner næsten min Blackberry med fuldt tastatur.
 
Mange spørgsmål før denne kamp.
Da nogen åbenbart frygter at truppen først offentliggøres i anden halvleg, vil jeg gerne komme med et (meget kvalificeret) bud allerede nu:

Der udtages kun 20 mand, da der ikke er ret mange at vælge mellem og derfor dur skæg og blå briller taktikken ikke rigtigt med at udtage nogle ekstra.

Hansen, Leo, Mølgaard, Dalsgaard, AJ, Akoto, Beijmo, Links, Bach, Brandhof, Power, Polle, Arnstad, MEM, Duelund, Emmery, PM, Bech og Badji. Det var de 19.

Alt efter skadesstatus hos de mest usikre af ovenstående bringer man endnu en U- spiller (f.eks. Oscar, Frej etc.) eller Tingager som røgslør. Så er de 20 i hus.

Med de spillere til rådighed, skal der nok kæmpes og spilles over evne, hvis status som ubesejret på hjemmebane skal bibeholdes. Det ser mere end svært ud. Men i sidste sæson overraskede man jo også til sidst og spillede frit, men der tror jeg holdet skal være mere “fuldtalligt” end man er lige nu.

KSDH
Er Links klar? Jeg havde den opfattelse han ikke var - men kan ikke huske hvorfor
 

Latest posts

Back
Top