New posts

Taktisk analyse tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 705
  • Views Views: Views 43K
Taktisk analyse tråd
Ja, men vi havde også raketter på det landshold, bl.a. Rommedahl og Grønkjær - derfor holdte modtanderen ofte også tre mand hjemme til to spillere. Vi har Links og ikke så meget andet med rigtig fart. Derudover er man i moderne fodbold mere mandsorienteret, og dermed har man ikke et overtal i eget felt hvis man smider 2-3 spillere frem.

Betyder det så meget at flytte 3 mand frem? Hvis vi har Tingager, Dalsgaard, Beijmo og PM til at dække zone som de stærkeste, så bør vi vel have gode muligheder.

Umiddelbart tænker jeg Links og Arnstad på hver kant og så en i midten.

Helt generelt håber jeg bare, at vi bliver bedre til dødbolde. De har været elendige i lang tid. Måske det er Tingager som ender med at gøre forskellen.

Ja, men vi havde også raketter på det landshold, bl.a. Rommedahl og Grønkjær - derfor holdte modtanderen ofte også tre mand hjemme til to spillere. Vi har Links og ikke så meget andet med rigtig fart. Derudover er man i moderne fodbold mere mandsorienteret, og dermed har man ikke et overtal i eget felt hvis man smider 2-3 spillere frem.
Men der er typisk et par spillere, som ikke rigtigt kan gøre så meget på defensive dødbolde - så kan de lige så godt binde spillere tilbage for modstanderen

Det er ikke så meget spillerkvaliteten vi har mistet med de 3 afgange, men der er godt nok forsvundet meget ledelse og AGF DNA. Derfor giver det rigtigt god mening at der er rygter om Casper Højer, han bidrager med begge dele, samtidig med at han dækker nogle positioner som ikke har nok bredde til europæisk fodbold.

Jeg mener at rygterne om en hurtig retur af Mikael Anderson, er noget af det samme, han spillede trods alt hele sin barndom i AGF inden han skiftede til “dem der ikke havde det der skulle til da det galt”. Derudover har han spillet sammen med alle de nuværende spillere undtagen Carstensen, Jørgensen og Solbakken, det gør også at han lynhurtigt kan indgå på lige fod i truppen. Så hvis rygterne har noget på sig, må det jo betyde at han er blevet vendt af CV og JP, og det er blevet vurderet at han vil være et aktiv for gruppen.

Derudover kan der være noget med antallet af spillere af egen avl i et europæisk gruppespil, som også kan betyde noget i forhold til Anderson (og Jens Jønsson i øvrigt?).

Derudover kan der være noget med antallet af spillere af egen avl i et europæisk gruppespil, som også kan betyde noget i forhold til Anderson (og Jens Jønsson i øvrigt?)
Mikael Anderson tæller ikke som 'egen avl' for AGF i europæisk sammenhæng, men dog som én trænet i Danmark.

Klubber må registrere max 17 spillere på den såkaldte list A, der ikke er nationalt trænede, men det er ikke ligefrem en udfordring for AGF pt. Med Hedenstad, Kahl, Knudsen, Solbakken, Arnstad, Links, Yakob, Serra, Bogere, Gyamfi og Badji tæller jeg det til 11. Så skal der være fire spillere udviklet af klubben selv - her har AGF i den nuværende trup til gengæld kun Jacob Andersen og muligvis Tchamche (alle andre kan frit registreres på den såkaldte liste B), men den udfordring* vil Anderson ikke ændre på.

(*Det er ikke en reel udfordring - AGF kan registrere samtlige spillere på kontrakt uden at ramme nogen lofter.)

Så skal der være fire spillere udviklet af klubben selv - her har AGF i den nuværende trup til gengæld kun Jacob Andersen og muligvis Tchamche (alle andre kan frit registreres på den såkaldte liste B), men den udfordring* vil Anderson ikke ændre på.

(*Det er ikke en reel udfordring - AGF kan registrere samtlige spillere på kontrakt uden at ramme nogen lofter.)

Emmery skiftede til AGF som 12-årig. Haugstrup kom som U14 spiller. Jeg tænker, de begge tæller som homegrown.

Emmery skiftede til AGF som 12-årig. Haugstrup kom som U14 spiller. Jeg tænker, de begge tæller som homegrown.
Det gør de bestemt - men klubber kan registrere max 25 spillere på en Liste A samt et ubegrænset antal af homegrown spillere under 21 på Liste B. Emmery, Haugstrup og en lang række andre AGF-spillere kan frit registreres på Liste B, og derfor gør de ikke rigtigt fra eller til i forhold til loftsgrænserne på Liste A.

De eksemplificerer dog, at hele registreringsøvelsen er meget langt fra at blive et tema i AGF, for samtlige spillere i truppen kan let registreres.

Latest posts

Back