New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 536K
Transfervindue Sommer 2026
5 år er typisk en kæmpe fordel. Selvfølgelig pga afskrivningerne.

Men Badji blev hentet med Arnstad, og den samlede transaktion med de to i det vindue ligner et plus pga længden på kontrakterne. Havde de begge kun fået 3 år, så havde det været sværere.

Man rammer ikke alle rigtigt, sådan er det nu engang.

Heldigvis er fordelen med typer som f.eks Knudsen, Carstensen, Rosler osv., at der altid vil være et marked for dem - deres CV er stærkt nok til man kan sælge dem igen næste år for et okay beløb. Det kunne man også for Solbakken m, havde han ikke været syg.
Jeg tror vi hænger os for meget i det med om det er 3 eller 5 år og hvordan det påvirker afskrivninger i regnskabet. Spilleren koster det han koster uanset antal år, og det er trods alt det der er det vigtigste. Det andet er mest regnskabsteknisk, og der ligger nok en dybere afvejning af, hvorfor vi vælger at skrive 3 og ikke 5 år. Der er bestemt også en stor risiko forbundet med 5-årige aftaler (Badji og Serra eksempelvis), og det vil ikke undre mig, hvis vi som klub har sikret os en mulighed for at forlænge med et år på spillere som Solbakken og Røsler. Jeg kan ihvertfald ikke tro at man med vilje hæmmer sig selv på det sportslige budget, fordi man kun laver 3-årige kontrakter. Der kan også være en fordel i ikke at have alt for mange spillere på 5-årige kontrakter. Bare se hvor hæmmet vi er i forhold til rekruttering på angrebsposten fordi de dårlige spillere har alt for lange kontrakter. Så hellere afskrive 1-2 mio. mere om året på en spiller som Badji og Gyamfi.

Hvis man skal se en lille smule lys i Kevin Yakobs mulige længerevarende skade, så vil det måske være, at man er endnu mere afvisende overfor et salg af Arnstad. Så skal vi i endnu højere grad bruge ham til at kunne dække ind for midten.

Jeg tror, man har afstemt forventningerne til et salg med Arnstad, inden man gjorde ham til anfører. Jeg tror, man er indforståede med, at der skal noget exceptionelt til for begge parter, hvis han skal sælges i dette vindue. Men det er selvfølgelig rent getværk.

Jeg tror vi hænger os for meget i det med om det er 3 eller 5 år og hvordan det påvirker afskrivninger i regnskabet. Spilleren koster det han koster uanset antal år, og det er trods alt det der er det vigtigste. Det andet er mest regnskabsteknisk, og der ligger nok en dybere afvejning af, hvorfor vi vælger at skrive 3 og ikke 5 år. Der er bestemt også en stor risiko forbundet med 5-årige aftaler (Badji og Serra eksempelvis), og det vil ikke undre mig, hvis vi som klub har sikret os en mulighed for at forlænge med et år på spillere som Solbakken og Røsler. Jeg kan ihvertfald ikke tro at man med vilje hæmmer sig selv på det sportslige budget, fordi man kun laver 3-årige kontrakter. Der kan også være en fordel i ikke at have alt for mange spillere på 5-årige kontrakter. Bare se hvor hæmmet vi er i forhold til rekruttering på angrebsposten fordi de dårlige spillere har alt for lange kontrakter. Så hellere afskrive 1-2 mio. mere om året på en spiller som Badji og Gyamfi.
Det er altså ikke bare regnskabsteknisk.

Solbakken - hvis han får 2 millioner i løn - koster 7 millioner af vores budget på f.eks 100 millioner. Hvis han havde været her i 5 år, så havde det været 5 millioner.

Der er jo en grund til, at klubberne ønsker at afskrive spillerne. Ellers kunne de straksafskrive dem, men det ønsker klubberne jo ikke

Last edited:
Hvad har vi i dette regnskabsår?
  • 15 mio. for Solbakken
  • 12,5 mio. for Knudsen
  • 12-15 mio. for Anderson (står til 2,9 mio. Euro på transfermarkt men var rygterne ikke lavere?)
  • 7,5 mio. for Carstensen
  • 2-3 mio. for Sebastian Jørgensen? Der står ikke noget på transfermarkt - har de foræret ham væk pga. dårlig økonomi?
  • 12-15 mio. for Colin Røsler? Han står til 1,8 mio. euro på transfermarkt men er han dyrere eller billigere?
Tager vi de højeste tal, er vi på kr. 68 mio. i denne sæson📈
Hvis vi lige skiller tingene ad, så blev Solbakken købt i efteråret 2025 og er omfattet af det halvårsregnskab vi har ovenfor. Vi fik et overskud på 11,5 mio i efteråret, men man fastholdte at man forventede et samlet underskud for sæsonen på -10 til -30 mio. (det er efterfølgende opjusteret til 0 til -20, som jeg husker det.

I foråret har vi ikke haft mange transferindtægter. Wahlstedt blev solgt for angiveligt 3,7 mio. Halsgaard blev solgt til Næstved, men det indbragte nok kun en pose pebernødder. Og ind kom Knudsen på en 4½ årig kontrakt. Fordelt udover perioden altså ikke mere end vi fik for Wahlstedt i det regnskab. Men vi fik vel et underskud på Wahlstedt. Derudover må man forvente at vi har brugt en del penge på forlængelsen af Kahl.

I det nye regnskab for dette regnskabsår har vi så Anderson (4 år) til omkring 3 mio. Carstensen (4 år) til 2 mio., Jørgensen (4 år) til 0,5 mio og så den nye dyre Rösler (3 år) til omkring 5 mio. Dertil skal jo lægges at Solbakken stadig koster os 5 mio. i transfer, Knudsen 3 mio. Plus Badji, Gyamfi osv. Men indtil videre har vi øget vores transferbudget med 10½ mio. pr. år. Dertil kommer nogle forlængelser med mulige engangsudgifter. Det hele bliver så lige nu dækket godt ind af at vi modtager op mod 15 mio. for Daghim. Det er gode penge, ligesom det var da Bodø solgte Grønbæk.

Vi har så også fået nye lønudgifter med de nye spillere, men vi har også sagt farvel til nogle løntunge spillere.

Man rammer ikke alle rigtigt, sådan er det nu engang.

Heldigvis er fordelen med typer som f.eks Knudsen, Carstensen, Rosler osv., at der altid vil være et marked for dem - deres CV er stærkt nok til man kan sælge dem igen næste år for et okay beløb. Det kunne man også for Solbakken m, havde han ikke været syg.

Og her rammer du den - utilsigtet måske.

Men GRUNDEN til at der altid er et marked for Knudsen, Carstensen, Røsler og Solbakken selv hvis de ikke præsterer for AGF er - at de har præsteret på et niveau som vores før AGF.

Det er jo præcis min kritik af Badji/Gyamfi.
Gyamfi kun få måneder i 1. div - til sammenligning hentede OB Sabbi i Hobro efter mange års præstationer der, og det var aldrig helt godt alligvel.
Badji kom fra et ok niveau - men han havde aldrig bevist noget ift evnen til at score - som er det vi mangler i angrebet.
Så der er ikke "altid et marked for Badji og Gyamfi".

Jeg har det ok med sats som Serra, der havde bevist sig.
Jeg har det 100% ok med alle de handler der laves ala Knudsen, Solbakken, Røsler etc.
Og kan også til acceptere fejlkøb som AJ - han var jo for fanden på det danske U21 også...

Men Badji og Gyamfi... uha. Jeg accepterer klart hvis den slags satses på i billige køb. Men sgu ikke 5 år og 10 mio i transfer. Det er jo den del der er vanvid.
SIB fik lov at kaste om sig med penge i perioder - hvor vi selv efter en mesterskabssæson med udsigt til europæisk gruppespil - må holde mere igen... DET ER SKØRT!

Men GRUNDEN til at der altid er et marked for Knudsen, Carstensen, Røsler og Solbakken selv hvis de ikke præsterer for AGF er - at de har præsteret på et niveau som vores før AGF.

Gyamfi kun få måneder i 1. div - til sammenligning hentede OB Sabbi i Hobro efter mange års præstationer der, og det var aldrig helt godt alligvel.
Badji kom fra et ok niveau - men han havde aldrig bevist noget ift evnen til at score - som er det vi mangler i angrebet.

Jeg har det 100% ok med alle de handler der laves ala Knudsen, Solbakken, Røsler etc.
Og kan også til acceptere fejlkøb som AJ - han var jo for fanden på det danske U21 også...

Men Badji og Gyamfi... uha. Jeg accepterer klart hvis den slags satses på i billige køb. Men sgu ikke 5 år og 10 mio i transfer. Det er jo den del der er vanvid.
SIB fik lov at kaste om sig med penge i perioder - hvor vi selv efter en mesterskabssæson med udsigt til europæisk gruppespil - må holde mere igen... DET ER SKØRT!
Er 5 mill kr ikke nærmest minimum for en spiller idag også selvom det er en lottokupon?

Nu tager jeg bare RFCs nye Sankoh. Han kommer fra Stuttgards 2 hold (dvs væsentlig lavere hylde end Badji) og har fået en 4 årig kontrakt. Transfermarkt skriver 400 KEUR = 3 mill kr...

Er 5 mill kr ikke nærmest minimum for en spiller idag også selvom det er en lottokupon?

Nu tager jeg bare RFCs nye Sankoh. Han kommer fra Stuttgards 2 hold (dvs væsentlig lavere hylde end Badji) og har fået en 4 årig kontrakt. Transfermarkt skriver 400 KEUR = 3 mill kr...

Det kan du sige.
Men inden for de sidste 5 år har vi købt MEM for 5,5 mio - Yakob for 1,5 mio fx (Handler jo om at nogle kan købes billigere når de har 6-12 mdr tilbage af kontrakten).
En købssum er ikke 100% lig med kvalitet.

Der er begrænset med midler. Lad os starte med at sørge for at dem der hentes er gode nok...
Og ellers bruge egne unge - slut prut.

Hvis vi lige skiller tingene ad, så blev Solbakken købt i efteråret 2025 og er omfattet af det halvårsregnskab vi har ovenfor. Vi fik et overskud på 11,5 mio i efteråret, men man fastholdte at man forventede et samlet underskud for sæsonen på -10 til -30 mio. (det er efterfølgende opjusteret til 0 til -20, som jeg husker det.

I foråret har vi ikke haft mange transferindtægter. Wahlstedt blev solgt for angiveligt 3,7 mio. Halsgaard blev solgt til Næstved, men det indbragte nok kun en pose pebernødder. Og ind kom Knudsen på en 4½ årig kontrakt. Fordelt udover perioden altså ikke mere end vi fik for Wahlstedt i det regnskab. Men vi fik vel et underskud på Wahlstedt. Derudover må man forvente at vi har brugt en del penge på forlængelsen af Kahl.

I det nye regnskab for dette regnskabsår har vi så Anderson (4 år) til omkring 3 mio. Carstensen (4 år) til 2 mio., Jørgensen (4 år) til 0,5 mio og så den nye dyre Rösler (3 år) til omkring 5 mio. Dertil skal jo lægges at Solbakken stadig koster os 5 mio. i transfer, Knudsen 3 mio. Plus Badji, Gyamfi osv. Men indtil videre har vi øget vores transferbudget med 10½ mio. pr. år. Dertil kommer nogle forlængelser med mulige engangsudgifter. Det hele bliver så lige nu dækket godt ind af at vi modtager op mod 15 mio. for Daghim. Det er gode penge, ligesom det var da Bodø solgte Grønbæk.

Vi har så også fået nye lønudgifter med de nye spillere, men vi har også sagt farvel til nogle løntunge spillere.
Har der været nogle rygter om prisen på Røsler?

Vores afskrivninger på Kahl og Beijmo, omend det nok samlet kun er 3 millioner løber også ud.

Det kan du sige.
Men inden for de sidste 5 år har vi købt MEM for 5,5 mio - Yakob for 1,5 mio fx (Handler jo om at nogle kan købes billigere når de har 6-12 mdr tilbage af kontrakten).
En købssum er ikke 100% lig med kvalitet.

Der er begrænset med midler. Lad os starte med at sørge for at dem der hentes er gode nok...
Og ellers bruge egne unge - slut prut.
Det tror jeg vi alle gerne vil men der er bare ikke garantier ved handler.

Jeg synes både Gyamfi og Badji var enormt spændende cases.

Det håber jeg den er 🤞 For det trænger vi til;)

Forsøger blot at have et lille overblik over hvad vi formentlig har brugt allerede og om der lige står et beløb klar til en gardering for f.eks. Tingager. Det gør der nok, hvis behovet er akut men det vil måske gå ud over andre pladser.

Hvad har vi i dette regnskabsår?
  • 15 mio. for Solbakken
  • 12,5 mio. for Knudsen
  • 12-15 mio. for Anderson (står til 2,9 mio. Euro på transfermarkt men var rygterne ikke lavere?)
  • 7,5 mio. for Carstensen
  • 2-3 mio. for Sebastian Jørgensen? Der står ikke noget på transfermarkt - har de foræret ham væk pga. dårlig økonomi?
  • 12-15 mio. for Colin Røsler? Han står til 1,8 mio. euro på transfermarkt men er han dyrere eller billigere?
Tager vi de højeste tal, er vi på kr. 68 mio. i denne sæson📈

Dertil kommer debattens ønsker om en markant 9'er, hvor mange finder Nordås for uambitiøs - det er umiddelbart ikke godt nok. Ifølge transfermarkt gav Luton kr 27 mio. for ham, for 1,5 år siden, så der er ikke afskrevet meget på ham.
Der skal måske hentes en midtbanespiller yderligere - nogen foreslår Øhlenschlæger men der følger vel en pris på kr. 18-25 mio.
Dertil kommer ønske om gardering for Tingager og der er Magnus Jensen foreslået - er det en pris på 8-10 mio. eller mere?

Samlet kommer vi hurtigt over kr. 100 mio. i denne sæson. Enten skal der sælges eller også mener klubben det virkelig, når de siger der er allokeret midler til CV. Jeg håber klart det sidste😁
Men skal vi have dem alle, kunne det være lejeaftaler kom i spil med købsoptioner, så der ikke skulle betales her og nu.
Fin oversigt!
Jeg forstaar ikke helt forslaget med endnu en midtbanespiller - jeg er slevfolgelig med paa at vi er haardt ramt af skader, og med specielt Solbakken og NP er det usikkerkert hvornaar de er tilgaengelige igen, i vaerste fald overhovedet..
Fra min stol er ingen af de to afskrevene indtil videre, men jeg synes godt vi kan tillade os at vaere bekymrede.
Strategisk skal det vel vaere en vej indtil forsteholdet for Haugstrup og maaske ogsaa Hamza i den kontekst synes jeg ikke vi mangler en midtbanespiller.

Fin oversigt!
Jeg forstaar ikke helt forslaget med endnu en midtbanespiller - jeg er slevfolgelig med paa at vi er haardt ramt af skader, og med specielt Solbakken og NP er det usikkerkert hvornaar de er tilgaengelige igen, i vaerste fald overhovedet..
Fra min stol er ingen af de to afskrevene indtil videre, men jeg synes godt vi kan tillade os at vaere bekymrede.
Strategisk skal det vel vaere en vej indtil forsteholdet for Haugstrup og maaske ogsaa Hamza i den kontekst synes jeg ikke vi mangler en midtbanespiller.
HVis vi skal hente endnu en midtbanespiller så skal det være fordi at Nicolai Poulsen er skadet til og med nytår (ret sandsynligt), at Markus Solbakken alligevel ikke kan dyrke eliteidræt med sin sygdom (den er vel 50/50) og Kevin Yakob rent faktisk er alvorligt skadet i knæet (den er vel ogås 25/75).

En forsvarsspiller og en 9'er er væsentlig mere vigtigt for mig.

Last edited:

Jeg synes Gyamfi og AJ var strategisk rigtige transfers, Minteh var lige blevet solgt dyrt, der var rigtig meget hype omkring Gyamfi - det var en spaendende transfer, nu haaber jeg Borgere bliver vores Minteh case, men pointen er vi har bragt os i en position til at tage disse chancer af og til, sevom de ser dumme ud paa bagkant er upsiden chancen vaerd.

Tænker tingene skal skilles lidt ad.

I Badji/Gyamfi forsøgte man at købe kommende potentiale og vidste det var talenter som endnu ikke havde bevist sig. Det ville man prøve at udvikle. Man løb altså en risiko. Formentlig fordi man ikke selv havde et talent der stod på spring - det ser det ud til vi har nu. De kostede begge transfer.

Med Serra forsøgte man at købe en der havde bevist sig og kunne være plug and play. Desværre har præstationen været undervældende med ca. 1.000 minutter i Superligaen. Desværre ikke til rådighed i store perioder, da han løbende bliver skadet og aldrig helt i form til 90 minutter. Til gengæld kostede han ikke en transfer.

Det er desværre ikke alle transfers der lykkes. I den perfekte verden havde man droppet alle tre og fundet en som både havde fysikken og evnerne til at levere som løbende kunne have taget over efter PM. Men det er nemt i bagklogskabens ulideligt klare lys ;)

Det tror jeg vi alle gerne vil men der er bare ikke garantier ved handler.

Jeg synes både Gyamfi og Badji var enormt spændende cases.

Synes det er for ofte at det opstilles som enten "garanti" eller "ikke garanti" - som i enten eller - 50/50.

Der er større SANDSYNLIGHED for at en spiller der har spillet 130 Allsvenskan-kampe og et hav af euroopæiske/internationale kampe er en succes i AGF - end en Badj der aldrig havde scoret mål på seniorniveau - begyndte på det hos AGF.

Jeg vil da sige at havde Badji scoret en del mål i ungdomstiden/ungdomslandholds eller lignende - eller bare mål på et lavere niveau - som Kurminowski - så var det helt anderledes acceptabelt sats for mig. Jeg var træt af at Kurminowski ikke slog til i AGF. Men kostede 7,5 mio - og scorede et hav af mål hvor han kom fra. Fin alder etc.
Den slags handler accepterer jeg altid.

TIL NØDS accepterer jeg over-hypede Gyamfi som sats - og synes bare 10 mio var for meget - og 5 mio + en klausul havde været bedre.
Men Badji - er helt igennem håbløst scoutet/set. Han passer jo ikke ind på nogen som helst måde - ift dansk klubkultur/fansene/holdet!? Og kvaliteterne er horrible.

Jeg synes Gyamfi og AJ var strategisk rigtige transfers, Minteh var lige blevet solgt dyrt, der var rigtig meget hype omkring Gyamfi - det var en spaendende transfer, nu haaber jeg Borgere bliver vores Gyamfi case, men pointen er vi har bragt os i en position til at tage disse chancer af og til, sevom de ser dumme ud paa bagkant er upsiden chancen vaerd.
Meget enig i, at Gyamfi var en chance der var værd at tage der hvor vi stod. Vi spillede med 2 angribere, så taktisk også lettere at komme ind på holdet. Men han, og tilsyneladende psyken, var ikke til det på det tidspunkt.

Fremadrettet skal El Cambio være dén rugekasse, ligesom vores eget akademi også skal kaste spillere af til førsteholdet.

Jeg synes Gyamfi og AJ var strategisk rigtige transfers, Minteh var lige blevet solgt dyrt, der var rigtig meget hype omkring Gyamfi - det var en spaendende transfer, nu haaber jeg Borgere bliver vores Gyamfi case, men pointen er vi har bragt os i en position til at tage disse chancer af og til, sevom de ser dumme ud paa bagkant er upsiden chancen vaerd.

Som jeg er inde på til sidst i mit ovenstående indlæg før jeg så dit - så er jeg også der.
Også med AJ - som jeg påpegede jo for fanden var på U21-landsholdet for Danmark etc da vi hentede ham.

Det er altså ikke bare regnskabsteknisk.

Solbakken - hvis han får 2 millioner i løn - koster 7 millioner af vores budget på f.eks 100 millioner. Hvis han havde været her i 5 år, så havde det været 5 millioner.

Der er jo en grund til, at klubberne ønsker at afskrive spillerne. Ellers kunne de straksafskrive dem, men det ønsker klubberne jo ikke
Transferkronerne skal jo betales uanset hvor lang kontrakten er. Så de penge ud af kassen vil være forsvundet uanset. Så er der lønnen, og her vil den bundne udgift være lavere, fordi man kun har bundet sig til 3 år frem for 2 år. I dit eksempel med Solbakken ville man binde 4 mio. mere i et aktiv, fordi han skal have løn i 5 i stedet for 3 år. Så der ligger man beslag på en del af det sportslige budget længere ude i fremtiden. Så det bliver en regnskabsøvelse, hvor de kloge hovedet helt sikkert har opvejet fordele og ulemper, og derfor mener jeg bare det er formålsløst at vi som fans hænger os i om man har skrevet en 3-årig eller en 5-årig kontrakt mht. regnskabet. Jeg ville sætte spørgsmålstegn ved det, hvis vi hentede Jørgensen i Viborg og så kun gav ham 3 år, og det vil være med tanke på et videresalg. Det er knap så vigtigt i forhold til spillere som Colin og Solbakken pga. deres alder. OG hvis man endelig håber på at kunne sælge dem videre om 2 år, så kan der være en gevinst ved at have afskrevet en større værdi, og derfor få et overskud i salgsåret. Hvis vi nu havde lavet en 3 årig kontrakt med Badji, så gjorde det ikke så ondt på regnskabet i år at sælge ham for en slik eller bare helt ophæve. Det gør det til gengæld nu, da man stadig mangler at afskrive 3/5 af hans værdi.

HVis vi skal hente endnu en midtbanespiller så skal det være fordi at Nicolai Poulsen er skadet til og med nytår (ret sandsynligt), at Markus Solbakken alligevel ikke kan dyrke eliteidræt med sin sygdom (den er vel 50/50) og Kevin Yakob rent faktisk er alvorligt skadet i knæet (den er vel ogås 25/75).

En forsvarsspiller og en 9'er er væsentlig mere vigtigt for mig.
Udfor den antagelse, at vi ikke kan regne med nogen af de 3 for hele efteraaret, er jeg enig, dog nok mest paa et lejeophold -
Men jeg tillader mig at haabe at alle tre kommer til at vaere en del af holdet i loebet af efteraaret.
Hvad for dig til at tro af det er ret sansynligt af NP ikke spiller mere hele efteraaret? ved vi om han er blever opereret?
Alt andet en lige, han hans fysik vel gjort at han ikke bliver mere en trupspiller nok han kommer tilbage, hvilket jeg vil vaere fint tilfreds med.
Har ingen indsigt i Solbakkens process, men klubben meldte ud, han som udgangspunkt godt kunne dyrke elitesport, det er dog bekymrende han ikke er klar.

I Badji/Gyamfi forsøgte man at købe kommende potentiale og vidste det var talenter som endnu ikke havde bevist sig. Det ville man prøve at udvikle. Man løb altså en risiko. Formentlig fordi man ikke selv havde et talent der stod på spring - det ser det ud til vi har nu. De kostede begge transfer.

De to - blev dråben omkring SIB og retningen for klubben.

SIB blev fyret, satsningen på de yngre egenudviklede gennemtrumfet fra at være noget man SNAKKEDE OM - til at være det man gjorde.
Det er klart vi skal have en stjerne-9'er stadigvæk. Men der er 0 grund til at hente en Gyamfi når man har en Kristjansson/Emmery/Bogere. Men Gyamfi blev hentet inden de fik deres gennembrud.

Så frygter ikke vi gør samme igen. Men vi kommer til at hænge på 2 spillere til 20 mio i transfer og store lønninger - i 5 år i alt. De to handler alene kostede AGF et 1-2 års overskud.

Transferkronerne skal jo betales uanset hvor lang kontrakten er. Så de penge ud af kassen vil være forsvundet uanset. Så er der lønnen, og her vil den bundne udgift være lavere, fordi man kun har bundet sig til 3 år frem for 2 år. I dit eksempel med Solbakken ville man binde 4 mio. mere i et aktiv, fordi han skal have løn i 5 i stedet for 3 år. Så der ligger man beslag på en del af det sportslige budget længere ude i fremtiden. Så det bliver en regnskabsøvelse, hvor de kloge hovedet helt sikkert har opvejet fordele og ulemper, og derfor mener jeg bare det er formålsløst at vi som fans hænger os i om man har skrevet en 3-årig eller en 5-årig kontrakt mht. regnskabet. Jeg ville sætte spørgsmålstegn ved det, hvis vi hentede Jørgensen i Viborg og så kun gav ham 3 år, og det vil være med tanke på et videresalg. Det er knap så vigtigt i forhold til spillere som Colin og Solbakken pga. deres alder. OG hvis man endelig håber på at kunne sælge dem videre om 2 år, så kan der være en gevinst ved at have afskrevet en større værdi, og derfor få et overskud i salgsåret. Hvis vi nu havde lavet en 3 årig kontrakt med Badji, så gjorde det ikke så ondt på regnskabet i år at sælge ham for en slik eller bare helt ophæve. Det gør det til gengæld nu, da man stadig mangler at afskrive 3/5 af hans værdi.

Transferkroner forsvinder jo heller ikke ud af kassen den dag vi skriver med en spiller. Det er helt almindelig praksis, at spillere betales i rater. Inter bad om det samme med Bisseck, og Simsir bliver også betalt over 5 rater.

Afskrivningerne er med for, at klubberne har stabile regnskaber, bedre budgettering og ikke mindst en væsentlig bedre sammenhæng mellem omkostninger og nytte af aktivet, ligesom når man køber et aktiv i andre virksomheder. Slutteligt er der FFP reglerne.

Jeg synes ikke det er formålsløst at diskutere, for hvis vi skal sammenligne sportslige budgetter klubber imellem, så er det jo væsentligt at vide 1) hvor stor en del der går til løn og 2) hvor stor en del der går til afskrivninger.

Latest posts

Back