New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 547K
Der var ikke stor begejstring for Badji efter den første halvsæson, men nu havde vi købt ham så selvfølgelig skulle han have nogle chancer. Selvfølgelig blander du Arnstad ind i en sammenligning, men det er vist fair at sige, at langt de fleste, med en markant undtagelse, havde set et lys i Arnstad efter den første halvsæson, selvom han (ligesom MA lige nu), blev kastet rundt på forskellige pladser, fordi vi numerisk blev en kvalitetsspiller "for mange" på den midtbane, hvor de faste spillere (NP/MEM/MA) ikke havde spillet sig af holdet. Arnstad var jo i virkeligheden det gode eksempel på at vi henter en afløser inden vi sælger en anden, men han viste sig jo hurtigt så god, at Rösler ville have ham med i alle kampe. Han blev købt efter runde 7 og nåede at spille i 24 ud af de 25 resterende kampe, heraf 18 fra start. Den ene han missede var på grund af en karantæne.

Badji, som du sammenligner med, fik nul startpladser i sin første halvsæson og i alt to i hele superligasæsonen. Og 368 minutter i alt mod Arnstads 1.617.
Den er jeg ærgerlig over du læser som du gør.

Jeg spørger oprigtigt interesseret om folk herinde havde haft interesse for at aktivere en evt købsoption på Badji. Dels fordi jeg ikke havde og dels fordi jeg ikke forstod den optimisme der var på hans vegne.

Det med Arnstad var et hug til mig selv. Hvis Arnstad var lejet med købsoption, havde jeg formentlig foretaget det forkerte valg (så kan man gætte hvad det var). Det var tænkt som en olivengren hvis nogen opfattede det som om jeg borede for meget i Badji og deres tiltro til ham.

Den er jeg ærgerlig over du læser som du gør.

Jeg spørger oprigtigt interesseret om folk herinde havde haft interesse for at aktivere en evt købsoption på Badji. Dels fordi jeg ikke havde og dels fordi jeg ikke forstod den optimisme der var på hans vegne.

Det med Arnstad var et hug til mig selv. Hvis Arnstad var lejet med købsoption, havde jeg formentlig foretaget det forkerte valg (så kan man gætte hvad det var). Det var tænkt som en olivengren hvis nogen opfattede det som om jeg borede for meget i Badji og deres tiltro til ham.
Når man - modsat hvad vi gør nu - henter unge, ofte uprøvede spillere med stort potentiale, så synes jeg det er lidt forfejlet at kigge på den enkelte spiller. Derfor synes jeg det er mest fair at kigge på f.eks et vindue eller et kuld af potentiale-spillere. Arnstad, Badji og Wahlstedt blev hentet for 4 millioner Euro (+/-). To er en fiasko og giver vel 1 million retur. En anden er en kæmpe succes og kan let finansierer resten, samt mere til.

Så handler man spillere på potentiale, så henter man (for) mange, f.eks 5 - to flopper, en bliver fast mand, en bliver en rotationsspiller og en bliver en stjerne der finansiere hele vinduet og det næste kuld. Det er et succesfuldt vindue.

Nu, hvor vi tydeligt henter performance-spillere så bør de evalueres enkeltvis.

7 mio kr for en der har været fast mand i Malmø de sidste to år, i sin bedste alder, har vundet mesterskabet og spillet europæisk. Det kan vist ikke gøres meget bedre.
En hel fin pris synes jeg. Han blev hentet for 1.1 mill Euro og som der står i artiklen ikke den nye træners foretrukne spiller. Halvanden år tilbage af kontrakten.

Kunne det var været 8-10 millioner danske, muligvis. Men ikke en spiller til 15 millioner.

En hel fin pris synes jeg. Han blev hentet for 1.1 mill Euro og som der står i artiklen ikke den nye træners foretrukne spiller. Halvanden år tilbage af kontrakten.

Kunne det var været 8-10 millioner danske, muligvis. Men ikke en spiller til 15 millioner.
Det aner jeg ikke om han er. Men hvis han viser sig lige så god som Beijmo for os, så er han da deroppe af. Det kan også være han er ringere end AJ🤷‍♂️

Latest posts

Back