Transfervindue Sommer 2026
Jeg er meget positiv over tilgangen af Rösler, men der er stadig ting der undrer mig / som jeg studser over. Det er ikke ment kritisk, men noget jeg gerne villahave til at falde på plads mentalt.
Man kan ikke gardere sig mod sygdom, så det tager jeg ikke med i betragtning. Men som dyreste spiller i klubben (der ikke havde råd til at købe en angriber) var han stadig ikke i ideal-11.
Det var en fin transfer, men lidt vel dyreste med de kun tre år.
Nu har vi Rösler til yderbacks på en 3-årig. Manden kommer fra Malmø, der er en fin klub. Men der er tale om at aftage en spiller der er til overs, ikke som med Anderson at hente en profil (og der var specielle forhold involveret). Der er mange ting, der kilder på den rigtige måde - men også kunne kilde mere. Alt i alt livet det rigtigt godt.
Spørgsmålet er, hvad han har kostet, og hvad det evt koster AGF af andre muligheder. Jeg antager Højer var en mulighed. Er Rösler bedre en Højer og dermed en bedre investering over 3 år?
Jeg forventer der stadig er penge til at hente en angriber på højt niveau. Jeg køber ikke den med hylden, men alt den snak om hvor godt det bliver, bare man venter, fik Nordås til at se lidt ordinær ud. Alligevel vil jeg se ham som et lovende køb.
Hvis Yakob er i knibe med knæet, Solbakken med synet og Poulsen med achillen, skal der også være penge til at finde en central midt. Så håber jeg ikke pengene er brugt på en dyr forsvarsspiller med ca samme niveau som Højer.
Men: jeg er sgu happy. Der sker noget, og det er en spiller man kan tro på kan gøre en forskel for AGF.
Helt enig i det med med hylden. Jeg synes, at det er blevet en lidt sær “sandhed”, som er lidt svær at substantiere.
Jeg tror ikke, at vi henter nogen, hvor jeg tænker, at det er en helt ny hylde. Så skal det være Dolberg. Og det er ikke engang en kritisk. Vi har lige vundet et DM på et “discounthold”. Højere hylder og dyrere angribere er slet ingen garanti for succes.
Noget andet er, at vi nu igen køber en relativ dyr spiller og udstyrer vedkommende med en 3-årig kontrakt. Det bidrager til nogle heftige afskrivninger. Lidt en pudsighed i vores indkøb under CV - ikke en kritik, men blot en observation.
Der generer mig med de 3 år. Solbakken koster 5 mio årligt plus løn. Det må næsten have været dyreste spiller i truppen, hentet på et tidspunkt hvor man formentlig kunne have fået en Jens Jønsson, omend det noknhavde krævet en solid sign-on.Det virker som en solid tilgang. Jeg hæfter mig ved at der ligesom med Solbakken kun er tre år på kontrakten, så det kan blive en spiller vi ret hurtigt skal forlænge eller sende videre. Det kan også være en del af hans motivation.
Man kan ikke gardere sig mod sygdom, så det tager jeg ikke med i betragtning. Men som dyreste spiller i klubben (der ikke havde råd til at købe en angriber) var han stadig ikke i ideal-11.
Det var en fin transfer, men lidt vel dyreste med de kun tre år.
Nu har vi Rösler til yderbacks på en 3-årig. Manden kommer fra Malmø, der er en fin klub. Men der er tale om at aftage en spiller der er til overs, ikke som med Anderson at hente en profil (og der var specielle forhold involveret). Der er mange ting, der kilder på den rigtige måde - men også kunne kilde mere. Alt i alt livet det rigtigt godt.
Spørgsmålet er, hvad han har kostet, og hvad det evt koster AGF af andre muligheder. Jeg antager Højer var en mulighed. Er Rösler bedre en Højer og dermed en bedre investering over 3 år?
Jeg forventer der stadig er penge til at hente en angriber på højt niveau. Jeg køber ikke den med hylden, men alt den snak om hvor godt det bliver, bare man venter, fik Nordås til at se lidt ordinær ud. Alligevel vil jeg se ham som et lovende køb.
Hvis Yakob er i knibe med knæet, Solbakken med synet og Poulsen med achillen, skal der også være penge til at finde en central midt. Så håber jeg ikke pengene er brugt på en dyr forsvarsspiller med ca samme niveau som Højer.
Men: jeg er sgu happy. Der sker noget, og det er en spiller man kan tro på kan gøre en forskel for AGF.