New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Skadessituationen
Synd for JA. Jeg havde gerne set ham presse Beijmo. Men udfordringen er til at føle på. Beijmo kan som udgangspunkt spille næsten alle 15 kampe, og så må vi revurdere til sommer. Der er alternativer i truppen og Mølgaard er jo helt oplagt, hvis Beijmo bliver træt eller ukampdygtig. Som andre også har nævnt, så har Brandhof også lungekapaciteten til pladsen omend det ikke er lige så farligt som Beijmo, men der er to spillere der sagtens kan spille pladsen og en tredje der kan agere backup. Jeg tror ikke det kommer til at have nogen indflydelse på spillet og point, men det er super synd for JA.

Last edited:
Jeg har kun cirka 40% styrke i mit forreste, hvilket give visse problemer
Ca. det samme her. Kan dog holde generne væk med træning. Kan stå på ski, løbe, cykle og spille padel osv. uden problemer. Men har jeg en længere periode uden træning får jeg ondt bare jeg står ud af sengen. Skulle jeg dyrke sport på eliteniveau ville det sandsynligvis give problemer - uden sikkerhed for at det blev bedre af en operation.

Men enig i, at det virker til at det nærmest er en værre skade end det var for 15 år siden. Kan også være det (forhåbentlig) manglende misbrug af Ipren gør det sværere at komme tilbage uden smerter. Tidligere blev det jo spist som slik af fodboldspillere, men ved ikke om det er tilfældet længere.

Ca. det samme her. Kan dog holde generne væk med træning. Kan stå på ski, løbe, cykle og spille padel osv. uden problemer. Men har jeg en længere periode uden træning får jeg ondt bare jeg står ud af sengen. Skulle jeg dyrke sport på eliteniveau ville det sandsynligvis give problemer - uden sikkerhed for at det blev bedre af en operation.

Men enig i, at det virker til at det nærmest er en værre skade end det var for 15 år siden. Kan også være det (forhåbentlig) manglende misbrug af Ipren gør det sværere at komme tilbage uden smerter. Tidligere blev det jo spist som slik af fodboldspillere, men ved ikke om det er tilfældet længere.
Jeg kan også gøre de samme ting som dig, omend løbeture mere end 10 km kan blive noget rod mht hævelser osv.

Før i tiden var spillet måske mindre fysisk, der var lidt mere end dunk end en six-pack på spillerne, så måske på den måde er spillet meget mere fysisk. Omvendt blev Brian Laudrup, Maradona og de typer jo sparket ned konstant uden det gule kort kom op

Men ja, forhåbentlig er sprøjter i pausen osv fortid

Mathias Gidsel er ikke AGF-spiller, men kom sig over sin korsbåndsskade på 4 måneder! Og kom vel stærkere tilbage.

Til sammenligning ødelagde jeg mit korsbånd og menisk i 1996, og har stadig ondt i kadaveret hver gang jeg rejser mig.
Rasmus Lauge har vist ødelagt et korsbånd tre gange, har han ikke? Det samme med Helena Elver. Måske er håndboldspillere noget særligt.

Brian Laudrup fik også en slem korsbåndskade i 1991, men kom som de fleste nok husker, tilbage på et pænt højt niveau.
Lidt omtale her:

Efter kampen kunne Brian Laudrup ”godt mærke lidt slør i knæet, lidt instabilitet, men jeg tænker ikke videre over det. Jeg sætter mig ind i en bus, vi kører 6 timer; sidder faktisk med knæene oppe imod sædet foran og ser tv hele vejen. Da vi så kommer til Säbener Straße, kan jeg overhovedet ikke bevæge mig, og mit knæ er i dobbelt størrelse, og da vidste jeg jo godt, at det der; det er helt galt.”

Alligevel henvendte han sig først til Müller-Wohlfahrt dagen efter, om lørdagen. Efter en række (røntgen-)undersøgelser og scanninger kunne lægen til sin store overraskelse konstatere, at det forreste korsbånd i højre knæ var revet 90 % over. Brian Laudrup var selvsagt chokeret: ”Det er slut,” var, ifølge Bayern-lægen, det første, han sagde, da han fik den triste besked. Uli Hoeneß fortalte senere til Sport Bild, at også han var meget påvirket af situationen: ”Jeg var deprimeret i flere dage, da Laudrup rev korsbåndet over.”
Mandag den 26. august, tre dage efter han havde pådraget sig skaden, fløj Brian Laudrup derfor til det lille skisportssted, Vail, i delstaten Colorado for at gennemgå operationen, som Müller-Wohlfahrt beskrev indgående i sin bog. Ved det smertefri indgreb, der varede godt halvanden time, blev det overrevne korsbånd først fjernet og knæet renset. Derefter udtog Steadman den midterste tredjedel fra patellasenen, der forbinder knæskallen med skinnebenet. Senestykket blev i hver sin ende sat sammen med et lille knoglestykke fra henholdsvis knæskallen og skinnebenet og efterfølgende transplanteret ind i knæet via en nøje udmålt borekanal op igennem knæleddet, så det blev placeret nøjagtigt dér, hvor det gamle korsbånd havde siddet. Til sidst blev det fastgjort til både lårbens- og skinnebensknoglen ved hjælp af skruer.

Jeg er glad for Powers indlast.
Power gør det fint, men efter forlængelserne af MEM og Anderson, nyindkøb af Arnstad og Yakob måske tilbage, så tror jeg ikke at vi ser både Power, Duelund, Brandhof og Sauer i truppen i næste sæson. Men vi ved desværre ikke, hvilken tilstand Yakob kommer tilbage i. Der må være rigtig meget hans krop skal indhente.

Power gør det fint, men efter forlængelserne af MEM og Anderson, nyindkøb af Arnstad og Yakob måske tilbage, så tror jeg ikke at vi ser både Power, Duelund, Brandhof og Sauer i truppen i næste sæson. Men vi ved desværre ikke, hvilken tilstand Yakob kommer tilbage i. Der må være rigtig meget hans krop skal indhente.
Mener ikke vi skal hænge vores hat på en spiller ,som har brugte knap 2 år på at komme tilbage i form og fysisk forfatning.
Som jeg tidligere har skrevet, tror jeg IKKE, vi ser Yakob tilbage på tilstrækkeligt niveau.

Mener ikke vi skal hænge vores hat på en spiller ,som har brugte knap 2 år på at komme tilbage i form og fysisk forfatning.
Som jeg tidligere har skrevet, tror jeg IKKE, vi ser Yakob tilbage på tilstrækkeligt niveau.
Jeg ved ikke hvad "hænge vores hat på" dækker over. Hænger vi f.eks. vores hat på Brandhof? Jeg regner da heller ikke med at se Yakob i en idealopstilling for os næste år. Men der er vel grænser for, hvor mange centrale midtbanespillere vi skal have i truppen og vi har tre reserver, hvis kontrakt udløber i 2025. Det er da muligt at vi vælger at forlænge med dem og betaler os ud af kontrakten med Yakob, men det er ikke nødvendigvis det mest logiske.

Jeg er helt enig. Men jeg vil ikke blive overrasket, hvis Power er førsteprioriteten mellem Duelund, Power og Brandhof. Og jeg gætter på, vi forlænger med en af de tre. Sauer er lidt uden for nummer. Jeg har indtryk af, man ser ham mere som angriber end central midtbanespiller.

Jeg er helt enig. Men jeg vil ikke blive overrasket, hvis Power er førsteprioriteten mellem Duelund, Power og Brandhof. Og jeg gætter på, vi forlænger med en af de tre. Sauer er lidt uden for nummer. Jeg har indtryk af, man ser ham mere som angriber end central midtbanespiller.
CV er nok bundet til at finde så meget plads i truppen som muligt til unge talenter. Og det vil jo være helt oplagt at finde plads på midtbanen, nu når vi har flere udløb. At forlænge med Power, Brandhof og Duelund ville være at forsinke strategien helt unødigt, uanset at det er nogle gode fyre, og at de passer godt ind med deres arbejdsindsats.

Latest posts

Back