New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 149K
Tobias Mølgaard havde åbenbart et tilbagefald med den skade der har holdt ham ude i næsten hele 2024:

Lidt bekymrende at han ikke er 100% fri af skaden endnu, og måske også derfor vi ikke helt har set den gamle Mølgaard i de kampe han har fået.

Last edited:
Altså nu er det jo på 6'eren der har været plads til at give ham chancen, da NP har været skadet. Det er jo svært at slå MA eller MEM af. Desuden kunne det være interessant, hvis vi kunne spille med en regista i stedet for en spoiler på 6'eren, så jeg synes eksperimentet er interessant.

Er vi virkelig stadig der, hvor Polle skal kaldes en spoiler? Det synes jeg er lidt uretfærdigt. Jo, i David N-tiden var han bestemt alt for fikseret på at slås, men Uwe har været et godt skifte for ham. I det nuværende system er han pt. en klasse bedre som sekser end Arnstad. Sammenlignet med tidligere slipper han den generelt hurtigere og bedre og satser mere på forudseenhed og rutine end på slagsmål. Fire gule i 19 [ups, 15…] kampe er jo en helt vild statistik for ham... :p

Er vi virkelig stadig der, hvor Polle skal kaldes en spoiler? Det synes jeg er lidt uretfærdigt. Jo, i David N-tiden var han bestemt alt for fikseret på at slås, men Uwe har været et godt skifte for ham. I det nuværende system er han pt. en klasse bedre som sekser end Arnstad. Sammenlignet med tidligere slipper han den generelt hurtigere og bedre og satser mere på forudseenhed og rutine end på slagsmål. Fire gule i 19 kampe er jo en helt vild statistik for ham... :p
Det synes jeg egentlig, du har ret i. Fx sætter han Anderson op til en stor chance mod AaB. Man må bare erkende, at pt er midtbanen så stærk, at Arnstad må tage spilletid, hvor der er plads på de tre positioner på midtbanen.

Det synes jeg egentlig, du har ret i. Fx sætter han Anderson op til en stor chance mod AaB. Man må bare erkende, at pt er midtbanen så stærk, at Arnstad må tage spilletid, hvor der er plads på de tre positioner på midtbanen.

Det er vel også noget med balancen. Arnstads 'problem' er, at hans instinkter på bolden minder om Andersons: Drive den frem, opsøge gennembrud, evt. drible, hvor Polles er at holde bevægelse og variation i pasningsspillet og få den frem til de kreative. Polle, MEM og MA er en virkelig godt afbalanceret trio, synes jeg. Når ellers de har saft på batterierne (dvs. ikke i slutningen af efteråret).

Det er vel også noget med balancen. Arnstads 'problem' er, at hans instinkter på bolden minder om Andersons: Drive den frem, opsøge gennembrud, evt. drible, hvor Polles er at holde bevægelse og variation i pasningsspillet og få den frem til de kreative. Polle, MEM og MA er en virkelig godt afbalanceret trio, synes jeg. Når ellers de har saft på batterierne (dvs. ikke i slutningen af efteråret).
Jeg synes ikke sammenligningen af Anderson er Arnstad er spot on. Jeg synes Arnstad, sammen med MEM, er virkelig god til at vende med bolden i små rum, og dér hvor jeg synes han er virkelig god er, når han flytter spillet rundt på banen. Hans lange afleveringer har vi ikke rigtig andre steder på midten, så skal den ned til Tingager eller Dalsgaard

Jeg synes ikke sammenligningen af Anderson er Arnstad er spot on. Jeg synes Arnstad, sammen med MEM, er virkelig god til at vende med bolden i små rum, og dér hvor jeg synes han er virkelig god er, når han flytter spillet rundt på banen. Hans lange afleveringer har vi ikke rigtig andre steder på midten, så skal den ned til Tingager eller Dalsgaard
Jeg siger ikke, de er identiske, slet ikke, men det er indiskutabelt, at Arnstad løber meget mere i banens længderetning med bolden end Polle. Og at han taber kuglen oftere (og på en farligere måde). Jeg synes netop noget af det, han har brug for at lægge på, er at være lidt mere sikker, varieret og intelligent i sit pasningsspil. Balancen i KA, MEM og MA som trio er lige nu lidt dårligere end alternativet, synes jeg. Det kan helt sikkert ændre sig.

Arnstad har desværre haft min. 3 situationer som har kostet mål:

- VFF hvor Renata stempler ham
- BIF med en tilbagelægning
- BIF hvor han bliver sendt efter pølser af Noah Nartey

Det skal han have luget ud af sit spil for i den position han har pt skal han ikke tabe boldene/duellerne.

Men han har rigtig mange flotte offensive aktioner. Ærgeligt at han ikke får sparket 1 af de 2 store chancer han har igår i kassen.

Han skal nok blive en fantastisk forstærkning på sigt. Spørgsmålet er nok nærmere hvordan Kevin Yakob skal placeres på holdet fremadrettet?

Det skal han have luget ud af sit spil for i den position han har pt skal han ikke tabe boldene/duellerne.

Men han har rigtig mange flotte offensive aktioner. Ærgeligt at han ikke får sparket 1 af de 2 store chancer han har igår i kassen.

Han skal nok blive en fantastisk forstærkning på sigt. Spørgsmålet er nok nærmere hvordan Kevin Yakob skal placeres på holdet fremadrettet?
Han skal være god mod de gode, og ikke kun mod de hold der ligger i den tunge ende, han ser ud til at være overmatchet til tider mod FCK -M og BIF f.eks. Men hvis han kan løfte sit niveau og matche de bedste hold i Superligaen, så er jeg enig i at han bliver interessant. Det bliver spændende at se om han er i stand til det, eller om han har nået sit topniveau, som nok var det Anderlecht vurderede, eller i hvert fald vurderede at de ikke ville kunne bringe ham videre.

Der er KÆMPE frispark af Rentato mod Viborg - det er en kæmpe fejl af dommeren. Dét kan han ikke rydde op i.

I min optik synes jeg heller ikke vi kan bebrejde Mads Emil dét straffespark han "laver" mod Cho i FCM.

Ifølge FotMob (OPTA) havde Arnstad syv lange i går, hvoraf to ramte en medspiller. Polle havde ligeledes syv og ramte med fire. Polle tabte nul bolde, Arnstad to. Polle havde nul driblingsforsøg, Arnstad tre - som alle slog fejl. Just sayin'...

Spørgsmålet er nok nærmere hvordan Kevin Yakob skal placeres på holdet fremadrettet?

Lige nu er det største spørgsmål, om Kevin Yakob kommer tilbage og med en kvalitet vi har brug for?

Håber sådan han kommer tilbage og kan komme i samme gear som inden skaden, det vil gøre konkurrencen endnu større på midtbanen. Men det er vist ikke et spørgsmål vi skal gøre til et problem foreløbig. Duelund er heller ikke kommet på et niveau, hvor vi bare er nødt til at have ham med.

Lige nu er det største spørgsmål, om Kevin Yakob kommer tilbage og med en kvalitet vi har brug for?

Håber sådan han kommer tilbage og kan komme i samme gear som inden skaden, det vil gøre konkurrencen endnu større på midtbanen. Men det er vist ikke et spørgsmål vi skal gøre til et problem foreløbig. Duelund er heller ikke kommet på et niveau, hvor vi bare er nødt til at have ham med.
Nej Duelund har kun i glimt vist sit niveau i AGF, men vi sukker efter en spiller der kan afgøre en kamp på egen hånd, lige som de har i Brøndby, FCK og -M, og der vil jeg sige at Duelund har vist at han kan være den spiller, hvis han får chancen og får regelmæssig spilletid. Så det vil ærgre helt vildt, hvis han kommer til f.eks. AaB eller Randers til sommer, og viser netop de evner.

Ifølge FotMob (OPTA) havde Arnstad syv lange i går, hvoraf to ramte en medspiller. Polle havde ligeledes syv og ramte med fire. Polle tabte nul bolde, Arnstad to. Polle havde nul driblingsforsøg, Arnstad tre - som alle slog fejl. Just sayin'...
Vi er enige om, at de ikke spillede samme plads i går - just sayin

Du medgiver vel, at Arnstad har et mere fremadrettet mindset på banen - just sayin

Nej Duelund har kun i glimt vist sit niveau i AGF, men vi sukker efter en spiller der kan afgøre en kamp på egen hånd, lige som de har i Brøndby, FCK og -M, og der vil jeg sige at Duelund har vist at han kan være den spiller, hvis han får chancen og får regelmæssig spilletid. Så det vil ærgre helt vildt, hvis han kommer til f.eks. AaB eller Randers til sommer, og viser netop de evner.

Det er selvfølgelig altid ærgerligt, at lade en spiller "gå" og han så ender med at slå igennem et andet sted fremfor hos os. Men nogle gange passer matchet bare ikke.

Vi savner helt klart spillere som kan levere afgørende ting på en fodboldbane. Eller det vil jeg måske rette til, at det gjorde vi i efteråret - lige nu ser det ud til spillerne leverer og især MA ser stærk ud på det punkt.

Jeg ved heller ikke om det bare er spilletid som vil gøre det for Duelund. Han har været her i et par år og spillet noget der ligner 14-15 kampes spilletid i Superligaen. Det er forsvindende lidt og efter han blev meldt klar i efteråret, er det ikke blevet bedre.

Enten har Uwe bestemt sig for, at kvaliteten ikke er høj nok, han ikke passer ind i spillestilen, han vil have spillere som ikke hele tiden sidder ude og derfor leverer lidt yo-yo kvalitet eller et sammensurium af de ting. Det virker som om beslutningen er truffet og så er det bedst for begge parter at komme videre. Jeg håber for Duelunds skyld, at han lander et godt sted - mon ikke det bliver en retur til Holland.

Hvilken spiller i de fire klubber var dybt involveret i fire mål i weekenden (et mål og reelt tre assists, der statistisk dog kun tæller som en grundet en lille afretning på Poulsen og et selvmål)? Mikael Anderson er den spiller. Han har spillet for meget ude af postion og har været for nem at lukke ned, da der måske mangler en ud over ham, men er stadig vores mest assisterende spiller (alle er vel i åbent spil og ikke som dødboldstager?) og han er vores fjerde mest scorende spiller.

Hvilken spiller i de fire klubber var dybt involveret i fire mål i weekenden (et mål og reelt tre assists, der statistisk dog kun tæller som en grundet en lille afretning på Poulsen og et selvmål)? Mikael Anderson er den spiller. Han har spillet for meget ude af postion og har været for nem at lukke ned, da der måske mangler en ud over ham, men er stadig vores mest assisterende spiller (alle er vel i åbent spil og ikke som dødboldstager?) og han er vores fjerde mest scorende spiller.
Kan han holde niveauet fra de første par kampe resten af foråret, så er han heller ikke i klubben efter sommerferien.

• Like
Reactions: mph
Vi er enige om, at de ikke spillede samme plads i går - just sayin

Du medgiver vel, at Arnstad har et mere fremadrettet mindset på banen - just sayin

Ingen grund til hånlighed. For hele sæsonen har Polle ramt med 56 % af sine lange afleveringer, svarende til 3,47 pr. 90 min. Arnstads tilsvarende stats er 33 % hhv. 1.5 pr. 90 min. Så det med hans overlegenhed på de lange afleveringen giver jeg ikke så meget for. Jeg er fuldkommen enig i, at han spiller mere i længderetningen (og mere risikobetonet). Det var ligesom min pointe ift. balancen på tremandsmidtbanen.

Ingen grund til hånlighed. For hele sæsonen har Polle ramt med 56 % af sine lange afleveringer, svarende til 3,47 pr. 90 min. Arnstads tilsvarende stats er 33 % hhv. 1.5 pr. 90 min. Så det med hans overlegenhed på de lange afleveringen giver jeg ikke så meget for. Jeg er fuldkommen enig i, at han spiller mere i længderetningen (og mere risikobetonet). Det var ligesom min pointe ift. balancen på tremandsmidtbanen.
Jeg er ikke hånlig, jeg skriver blot på samme måde som dig.

Latest posts

Back