New posts

Pokalen 2023 / 2024

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 918
  • Views Views: Views 68K
Pokalkampen mod Ishøj flyttet til Aarhus.
De er ikke helt tilfredse i Ishøj.

Det med den største skuffelse og dybeste beklagelse at Ishøj IF på denne skæbnesvangre dato Fredag d. 13 bringer denne nyhed..
Grundet modstand i Kultur & Fritidsudvalget,til at støtte afviklingen af pokalkampen mod AGF, fra SF, VENSTRE & ISHØJLISTEN er Ishøj IF nødt til at acceptere at kampen rykkes til Århus.. Den største sportsbegivenhed i kommunens historie, siden de kongelige vildsvinejagter på vildtbanerne omkring Bredekærgård er hermed AFLYST.... Visse mennesker i det offentlige system har hentydet at Ishøj IF ville tjene 500.000 kr på kampen. DETTE ER DIREKTE USANDT !!! Vi er så skuffede i klubben, over de totalt firkantede, modvillige og snævertsynede regelryttere som vi er løbet ind i hos det kommunale system. SKUFFELSEN ER ENORM !!!!
Ishøj IF beklager overfor ALLE de mennesker som har vist interesse for kampen, frivillige, fans og leverandører... Allerede købte billetter refunderes via BoldBillet.dk
Klubben arbejder lige nu på at arrangere et set-up med hensyn til kampen i Aarhus
Lige nu er klubben til tælling. Men vi skal nok komme stærkt tilbage.
Når vi har rystet chokket af os vil vi igen fokusere på klubbens videre udvikling, både på bredde og elitesiden....
Pokalkampen afvikles på Ceres Park i Aarhus d. 2/11-23 kl. 18.00.....
Næste kamp på Ishøj Stadion er d. 21/10-23 kl. 13.00 mod Young Boys, Silkeborg.
PÃ¥ Gensyn.

Pokalkampen mod Ishøj flyttet til Aarhus.
De er ikke helt tilfredse i Ishøj.

Det med den største skuffelse og dybeste beklagelse at Ishøj IF på denne skæbnesvangre dato Fredag d. 13 bringer denne nyhed..
Grundet modstand i Kultur & Fritidsudvalget,til at støtte afviklingen af pokalkampen mod AGF, fra SF, VENSTRE & ISHØJLISTEN er Ishøj IF nødt til at acceptere at kampen rykkes til Århus.. Den største sportsbegivenhed i kommunens historie, siden de kongelige vildsvinejagter på vildtbanerne omkring Bredekærgård er hermed AFLYST.... Visse mennesker i det offentlige system har hentydet at Ishøj IF ville tjene 500.000 kr på kampen. DETTE ER DIREKTE USANDT !!! Vi er så skuffede i klubben, over de totalt firkantede, modvillige og snævertsynede regelryttere som vi er løbet ind i hos det kommunale system. SKUFFELSEN ER ENORM !!!!
Ishøj IF beklager overfor ALLE de mennesker som har vist interesse for kampen, frivillige, fans og leverandører... Allerede købte billetter refunderes via BoldBillet.dk
Klubben arbejder lige nu på at arrangere et set-up med hensyn til kampen i Aarhus
Lige nu er klubben til tælling. Men vi skal nok komme stærkt tilbage.
Når vi har rystet chokket af os vil vi igen fokusere på klubbens videre udvikling, både på bredde og elitesiden....
Pokalkampen afvikles på Ceres Park i Aarhus d. 2/11-23 kl. 18.00.....
Næste kamp på Ishøj Stadion er d. 21/10-23 kl. 13.00 mod Young Boys, Silkeborg.
PÃ¥ Gensyn.
For mig personligt, er det mega fedt med pokal i Ã…rhus.
Men hvor er det ærgerligt for en lille klub som Ishøj!

Den største sportsbegivenhed i kommunens historie, siden de kongelige vildsvinejagter på vildtbanerne omkring Bredekærgård
Det kan synes noget voldsomt og overdrevet, at det største inden et evt. GF-besøg var en kongelig vildsvinejagt. Men i Ishøj og omegn er man vireligt fortørnede over, at det ikke kunne lykkes at skabe rammerne for en hjemmebanekamp imod AGF, og jeg forstår det godt! Når man får kæmpet sig så lang i pokalturneringen, som Ishøj her har gjort, så burde det hverken komme an på antal lysmaster, TV-platforme, VIP-pladser eller andet, der afgjorde om man kunne spille på eget stadion. Ishøj har nu fået et tilbud fra AGF om at spille kampen i Århus og de har indvilget skønt alle kræfter blev sat ind på at kunne afholde kampen i Ishøj. Jeg kan forstå på Ishøj, at de vil bruge nogle af midlerne på transport af deres fans til kampen i Århus og håber, at de vil blive taget godt imod på Århus Stadion!

Det er på alle måder en skandale, at den kamp ikke kunne afvikles i Ishøj. Det er nærmest blevet normalen at de store hold får hjemmebane fordelen.
Det med "store" hold lyder helt åndsvagt når vi taler om DK, jeg kunne til nøds forstå det når vi taler om Bayern Munchen.

Pokalturneringen er ikke hvad det var engang.

Jeg giver ikke meget for de bortforklaringer omkring tilskuere, sikkerhed, lysmaster osv...I min forståelse afvikles kampen kl. 13, hvis det er det som skal til
i Ishøj, hvor er sjælen blevet af???

/Aske

Pokalturneringen er og har alle dage været den fedeste turnering. Ikke kun nationalt, men også i skikkelse af Cupwinners Cup, som jo desværre ikke eksisterer mere. En turnering, hvor vinderen havde vundet alle knockoutkampe i TO FUCKING ÅR!!! Hvor vildt et koncept var det ikke lige? Og samtidig den turnering med størst indbyggede chance for en underdog-sejr. For os fans noget af det charmerende ved fodbold. For pengemændene i UEFA og klub-bosserne i de store klubber noget af det mest afskyelige, de kan komme i tanke om. Og derfor findes det selvfølgelig ikke mere. Mindre risiko for nederlag til de store hold. Flere penge til dem der allerede har. Flere af de gode spillere koncentreret på færre hold. Flere penge i TV-kassen. Simpel logik for en UEFA-pamper 🖕

Måske AGF kunne tilbyde gratis afgang til de Ishøj fans som endte med at rejse til Århus.
Som et lille plaster på såret.
Problemet er bl.a. at det jo ikke er AGF der skal tjene på de billetsalg - men vel Ishøj selv? Eller at man deler det der kommer ind, eller noget i den stil. Så de ville "skade sig selv" potentielt. Altså jeg ved ikke præcist hvordan aftalen er skruet sammen, men helt ligetil er det vel ikke!?

Problemet er bl.a. at det jo ikke er AGF der skal tjene på de billetsalg - men vel Ishøj selv? Eller at man deler det der kommer ind, eller noget i den stil. Så de ville "skade sig selv" potentielt. Altså jeg ved ikke præcist hvordan aftalen er skruet sammen, men helt ligetil er det vel ikke!?
Jeg ved sgu ikke om ikke det er klubben selv der blev lidt fristet af et godt tilbud fra AGF. Mon ikke der er gode entreindtægter i en kamp som bliver spillet lige der hvor langt de fleste AGF tilskuere bor. Hvis de havde spillet kampen i Ishøj (om muligt), skulle de bekoste en helt masse ekstra sikkerhed, og ville ikke kunne tiltrække nær så mange AGF tilskuere, selvom der er mange i København også.

Så jeg er lidt i tvivl om ikke man får det bedste ud af en beslutning som går imod Ishøj fansenes interesser, ved at smide politikerne under bussen, for en beslutning som man også selv var interesseret i.

Latest posts

Back