New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 156K
https://bold.dk/fodbold/stillinger/...eder/dorgu-sendt-hjem-riemer-overvejer-emmery

Når man se på kommentarerne til denne, så håber jeg Emmery kommer med og river Portugals højre side fuldstændigt fra hinanden i de 15 minutter han kunne få

Det er vildt han bliver nævnt i denne forbindelse :oops:

Jeg tænker stadig det er for tidligt men på den anden side, så har han konsekvent vist, at han kan noget andet end så mange andre. Afhængig af kampforløbet kan det blive vigtig med en spiller som kan sætte modstanderen og komme til indlæg/afslutning.

Håber 🤞 for Emmerys skyld - det ville være fantastisk hvis han lige kom ind og fik afgjort den landskamp på de sidste 15-20 minutter😁

Jeg tænker stadig det er for tidligt men på den anden side, så har han konsekvent vist, at han kan noget andet end så mange andre. Afhængig af kampforløbet kan det blive vigtig med en spiller som kan sætte modstanderen og komme til indlæg/afslutning.

Håber 🤞 for Emmerys skyld - det ville være fantastisk hvis han lige kom ind og fik afgjort den landskamp på de sidste 15-20 minutter😁
Det vil også være fint for prisen på ham ;)

Jeg synes faktisk ikke, det er så vildt, at han bliver nævnt. Og heller ikke, hvis han bliver udtaget.

For det første har vi vel både Dorgu, Grønbæk, Osula og sikkert flere ude med skader, som kan spille positionen. Så bredden er ramt.

For det andet, har Riemer været meget tydelig om, at denne Nations Legue handler om at bygge holdet til fremtiden.

Konkurrenterne er lige nu ifølge Riemer ASO og Dreyer.

ASO har fået talrige chancer og har i momenter præsteret godt. Men han har slet ikke nået det niveau, han var spået. På landsholdet er han alt for ustabil, og der er intet i hans klubkarriere, der indikerer, at han er en mand til fremtiden for landsholdet. Han gjorde det godt i Belgien, men nu bøvler han med at slå igennem i skotsk fodbold. Emmery ligner lige nu en spiller, det om to år spiller på et væsentligt højere niveau end ASO (selvom man naturligvis ikke kan vide sig sikker på den del).

Anders Dreyer? Han kan ikke sætte en mand, og han har fået masser af chancer. Han har vel aldrig spillet en god landskamp, og han spiller på uhørt lavt niveau i pensionistligaen i USA. Han er desuden højre wing, ikke venstre wing. Han er absolut ikke en mand til fremtiden.

Emmery er vel den bedste venstrekant i Superligaen lige nu? Han kan noget, som de færreste danske spillere kan. Han har bevist det mod Benfica, Saba og Poznan. Og han kan potentielt udvikle sig til en rigtigt spændende spiller.

Jeg kan sagtens forstå, hvis Riemer ender med at udtage ASO og Dreyer som de mere rutinerede valg. Men Reimer udtog også Høgsberg efter en god halvsæson i FCN, så han er ikke bange for at udtage unge spillere med et stort potentiale.

Med Riemers historik og hans ambition om at lave fremtidens landshold in mente, ville jeg næsten synes, det var mere overraksende, hvis Emmery ikke var i overvejelserne i den nuværende situation.

Hmm...fra første halvleg husker jeg Højbjerg mest for sit "hjælpende" hovedstød, som da var fint hvis han var forsvarer for Wales, da det forhindrede RK fra en stor scoringsmulighed. Vi har et svagt landshold med få lyspunkter som Damsgaard, Hjulmand, Højlund og Dorgu offensivt. Resten er rugbrød med leverpostej.
Aaaaarh. Isaksen kan nu også et eller andet.

Hmm...fra første halvleg husker jeg Højbjerg mest for sit "hjælpende" hovedstød, som da var fint hvis han var forsvarer for Wales, da det forhindrede RK fra en stor scoringsmulighed. Vi har et svagt landshold med få lyspunkter som Damsgaard, Hjulmand, Højlund og Dorgu offensivt. Resten er rugbrød med leverpostej.

Jeg synes, vi har et relativt spændende landshold ift. til tidligere tiders niveau.

Som @Di Stefano er inde på, så kan Isaksen også nogle tricks.

Højlund, Højbjerg, Damsgaard, Hjulmand, Dorgu, Bah og Froholdt er i mine øjne alle på et højere niveau, end vi normalt kan forvente på de tilsvarende positioner.

Andersen, Provstgaard, Høgsberg og AC (når han spiller) er også ret godt i det centrale forsvar.

Og så har vi en række spændende spillere i Jørgensen, Daghim, Grønbæk og Osula, som også er en del af/har været en del af truppen.

Hertil kommer spændende talenter i Harder, Højlund + Højlund (lillebror et og to), Silas Andersen, TK, Maurits Kjærgård, N. Nartey, Jonathan Asp, Gorgoza, Emmery, Hyseni, Isak Jensen, Justin Janssen og sikkert en masse flere, som alle kan udvikle sig til solide landsholdsspillere.

Det er ikke et landshold, der kan topperforme lige nu. Men ift. hvor meget rugbrød, der tidligere har været på landsholdet, synes jeg vi er ret godt besat. Og med blik for fremtiden synes jeg, det ser ret spændende ud.

Jeg synes, vi har et relativt spændende landshold ift. til tidligere tiders niveau.

Som @Di Stefano er inde på, så kan Isaksen også nogle tricks.

Højlund, Højbjerg, Damsgaard, Hjulmand, Dorgu, Bah og Froholdt er i mine øjne alle på et højere niveau, end vi normalt kan forvente på de tilsvarende positioner.

Andersen, Provstgaard, Høgsberg og AC (når han spiller) er også ret godt i det centrale forsvar.

Og så har vi en række spændende spillere i Jørgensen, Daghim, Grønbæk og Osula, som også er en del af/har været en del af truppen.

Hertil kommer spændende talenter i Harder, Højlund + Højlund (lillebror et og to), Silas Andersen, TK, Maurits Kjærgård, N. Nartey, Jonathan Asp, Gorgoza, Emmery, Hyseni, Isak Jensen, Justin Janssen og sikkert en masse flere, som alle kan udvikle sig til solide landsholdsspillere.

Det er ikke et landshold, der kan topperforme lige nu. Men ift. hvor meget rugbrød, der tidligere har været på landsholdet, synes jeg vi er ret godt besat. Og med blik for fremtiden synes jeg, det ser ret spændende ud.
Og derfor er målsætningen om “top tre” i puljen også latterlig uambitiøs.

Hvis jeg var Riemer ville jeg nok lige se, hvad Emmery kan i kamp for u21 i dag. Han ville under alle omstændigheder kun få en jokerrolle på a-landsholdet, men det kunne godt blive vigtigt i Cardiff. Andreas Skov Olsen kommer lige fra et mål og en assist i Tyrkiet, så det er ikke helt på månen at udtage ham.

Landsholdets helt store problem er forsvaret, lidt som AGF. Der skal ske et generationsskifte, men de store stjerner fra næste generation står ikke i kø. TK er blevet reservespiller og nu er Joachim Andersen oven i købet det samme.

Og derfor er målsætningen om “top tre” i puljen også latterlig uambitiøs.

Skulle vi have en målsætning om at slutte foran Portugal, som er et hold fyldt med verdensstjerner, og Norge som var meget tæt på en VM-semifinale og har en offensiv, som matches af meget få lande i verden?

Top tre betyder, at vi er seeded I EM-kvallen. Jeg synes, det er en fornuftigt målsætning i denne pulje.

Hvis jeg var Riemer ville jeg nok lige se, hvad Emmery kan i kamp for u21 i dag. Han ville under alle omstændigheder kun få en jokerrolle på a-landsholdet, men det kunne godt blive vigtigt i Cardiff. Andreas Skov Olsen kommer lige fra et mål og en assist i Tyrkiet, så det er ikke helt på månen at udtage ham.

Landsholdets helt store problem er forsvaret, lidt som AGF. Der skal ske et generationsskifte, men de store stjerner fra næste generation står ikke i kø. TK er blevet reservespiller og nu er Joachim Andersen oven i købet det samme.

Hvis jeg var Riemer, ville jeg udtage mine spillere og få dem i lejren så hurtigt som muligt. Jeg ville ikke lige vente og giver Emmery en kamp i benene, hvis det var ham, jeg ville have med. Jeg tror i virkeligheden, jeg ville udtage både Emmery og ASO, han har jo to pladser ledige.

Hvis jeg var Riemer, ville jeg udtage mine spillere og få dem i lejren så hurtigt som muligt. Jeg ville ikke lige vente og giver Emmery en kamp i benene, hvis det var ham, jeg ville have med. Jeg tror i virkeligheden, jeg ville udtage både Emmery og ASO, han har jo to pladser ledige.
Ja, de dækker jo også hver deres kant. Dreyer er også udelukkende i højre side.

Jeg sad og så kampen fra i går hurtigt igennem sent i aftes. Det passede meget godt med at når Danmark havde haft et angreb, kunne jeg gå to minutter frem, før vi igen havde bolden oppe på walisernes halvdel. To gange i 1. halvleg bemærkede jeg, at jeg kunne "spole" to minutter frem ved frispark til Wales, hvor frisparket stadig ikke var taget to minutter senere. Vi havde også selv en spiller i græsset i 3 minutter. Sjovt at det så gav 2 minutters ekstra spilletid. Nå, men min pointe var, at jeg af gammel vane kom til at spole forbi begge de danske mål, fordi de opstod efter dødbolde. Der er jeg jo blevet vant til at der ikke sker noget farligt... Så tænkte jeg at vi godt lige kunne bruge Damsgaard eller Dorgu til at tage de dødbolde, men tog så mig selv i det, for hvem skulle de lægge dem ind til? Nøj, hvor jeg håber at der bliver kigget på dødbolde i den her pause i AGF. Sådan set i begge felter.

Skulle vi have en målsætning om at slutte foran Portugal, som er et hold fyldt med verdensstjerner, og Norge som var meget tæt på en VM-semifinale og har en offensiv, som matches af meget få lande i verden?

Top tre betyder, at vi er seeded I EM-kvallen. Jeg synes, det er en fornuftigt målsætning i denne pulje.
Men Provstgaard er blevet fast mand i Lazio og AC er fast i Barcelona (indtil sin seneste skade)

Ja, det mener jeg faktisk vi skulle. En målsætning må gerne være i udkanten af det opnåelige. Hvis man ikke står på tæer udvikler man sig aldrig.
Og det er jo ikke sådan, at vores spillere render rundt og spiller i Albertslund, Skanderborg og B93. Nej, det er Napoli, Lazio, Atletico Madrid etc. Vores forsvarsspillere er på ingen måde heller dårligere en Norges - tværtimod.

Men Provstgaard er blevet fast mand i Lazio og AC er fast i Barcelona (indtil sin seneste skade)
Måske var det mig, du ville citere?

Provstgaard skal vi helt klart satse på. Men hvis Joachim Andersen er bænkspiller indtil næste landskampstermin, hvem skal så spille i stedet. En spiller fra Superligaen? AC har jo desværre kun haft ganske få måneder som tilgængelig de senere år.

Latest posts

Back