New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 208K
Cykling
Giro doublen er traditionelt svær til umulig. Når Riis laver en analyse, hvor han komplet ser bort fra det faktum, at Pogacar har en GT i benene, og det i stedet handler om manglende ernæring og spekulation om adrenalinchok, så bliver det for tyndt for mig. Jeg er med på, at jeg langt fra er ekspert, men det er lidt fjollet, at der partout skal være en anden forklaring end den åbentlyse.
Det er jo også påfaldende, at Pogacar tilsyneladende kun er fejlenæret i TdF. I alle andre løb går det jo upåklageligt.
Enig. Han er ansat til at gøre det tabloidt, og så duer det jo ikke, hvis man bare gentager den samme sang dagligt. Også selv om det er den rigtige melodi.

View attachment 3445

Gianetti afviser. Siger mere eller mindre, at Roglič reddede Jonas, men Jonas skal stadig træde selv.

Og så er der den der med, at Pogi ventede på Jonas. BS! 😁
Det med at vente - der siger Pogi altså, at han kunne se, at Vingegaard ville hente ham på stigningen. Derfor sparede han lidt på kræfterne (“ventede”), så han havde overskud til at tage bonussekunderne på bjerget og etapesejren.

Det med at vente - der siger Pogi altså, at han kunne se, at Vingegaard ville hente ham på stigningen. Derfor sparede han lidt på kræfterne (“ventede”), så han havde overskud til at tage bonussekunderne på bjerget og etapesejren.
Ja, den køber jeg ikke. Det er da muligt, at han, da han ser Jonas ti sekunder bagved, sætter farten ned, men indtil da gav han den gas. Bare ikke nok.

I det hele taget ville Pogi gerne male et positivt billede af etapen (today was a good day,) men jeg har endnu til gode at se en eneste være enig i det udsagn.
Nu bliver historien, at Pogacar gik helt ned i går - og hvorfor? - men fra starten af den næstsidste stigning kørte han vel lige op med Remco/Roglic og tog 1,5 minut på Carlos Rodriguez. Kriser er trods alt set værre - og havde Vingegaard ikke kunnet stille op, ville også i går (trods krisen) have lignet en Pogacar-legestue.
Absolut. Det er også Jonas, der bare har latterlig høj klasse.

Jeg tænker faktisk at man ikke skal undervurdere det med at Vingagaard fik Roglic op, og kunne dele arbejdet med ham - altså at Pogacar ikke kom sig nok på nedkørslen og det ramte ham på næste stigning hvor Jonas henter ham.
som jeg så det var det ikke en super stejl nedkørsel, og altså en hvor det giver noget at sidde i læ.

Men det er min egen subjektive analyse på at Vingegaard var relativt set, meget stærkere på stigning 2.

I en spurt. Ingen slår Pogi straight up. Før i går.

Aarrhh han har vel tabt en spurt før ;)

Ja, den køber jeg ikke. Det er da muligt, at han, da han ser Jonas ti sekunder bagved, sætter farten ned, men indtil da gav han den gas. Bare ikke nok.

I det hele taget ville Pogi gerne male et positivt billede af etapen (today was a good day,) men jeg har endnu til gode at se en eneste være enig i det udsagn.

Absolut. Det er også Jonas, der bare har latterlig høj klasse.

Jonas har høj klasse og konkurrencen er bare langt højere her, end den var i Giroen.

Pogacar er rigtig god når det gælder cykelløb på følelser, styrke mv. Han er måske knap så god, når han bliver udfordret maksimalt og skal tænke over løbet i 3 uger. Han kan sagtens nå at vinde men burde måske tænke over hvordan han bruger hans energi. Angrebet i går var langt udefra og havde måske været bedre timet, hvis han havde ventet til næste knold. Der blev også spildt energi på gravel-etapen.

Jeg tænker han gav fuld gas på nedkørslen og derfor blev tømt for kræfter - gad vide om de ikke har trådt de samme w/kg hvis vi ser på hele opkørslen og nedkørslen på den anden side.

Løbet er langt og slet ikke slut endnu - det gør det heldigvis spændende. Naturligvis ligner det et setback men rytterne kan have dårlige dage og komme igen.

Jeg tænker dog UAE skulle trække håndbremsen lidt og se om de kunne få en fordel ud af det. Lige nu kører de videre på de sidste to års taktik og de gik ikke til held - dog har de i år et hold som kan supportere men de er umiddelbart lige vidt, når de kommer til de sidste kilometer.

Jeg tænker faktisk at man ikke skal undervurdere det med at Vingagaard fik Roglic op, og kunne dele arbejdet med ham - altså at Pogacar ikke kom sig nok på nedkørslen og det ramte ham på næste stigning hvor Jonas henter ham.
som jeg så det var det ikke en super stejl nedkørsel, og altså en hvor det giver noget at sidde i læ.

Men det er min egen subjektive analyse på at Vingegaard var relativt set, meget stærkere på stigning 2.
Pogi sagde også, at han brugte energi mellem toppene, men det er jo en mand, der er vant til at køre 50 km solo efter 150 km. Stadig bør sådan et angreb, imø i hvert fald, være endeligt på dagen, og det blev det ikke. Som sagt skal Jonas stadig træde i pedalerne, og det var han øjensynlig bedre til i går.

Aarrhh han har vel tabt en spurt før ;)
Nope. Ikke straight up to mand. Slet ikke på en stigning. Faktisk husker jeg kun at have set Pogi besejret på en stigende afslutning i sidste års Emillia (Roglič,) hvis man sætter en markør efter TDF 2020, hvor han som bekendt tog sejren på sidste dag. Det taler også imod udsagnet om, at han ikke kan fokusere over tre uger (mig, der læser dig sådan), men på den anden side var opgaven i 2020 helt klar: Følg Roglič.

Nope. Ikke straight up to mand. Slet ikke på en stigning. Faktisk husker jeg kun at have set Pogi besejret på en stigende afslutning i sidste års Emillia (Roglič,) hvis man sætter en markør efter TDF 2020, hvor han som bekendt tog sejren på sidste dag. Det taler også imod udsagnet om, at han ikke kan fokusere over tre uger (mig, der læser dig sådan), men på den anden side var opgaven i 2020 helt klar: Følg Roglič.
Han kan godt fokusere kortsigtet på etaperne men ikke planlægge langsigtet ;)

Jeg kan ikke selv huske denne men det var en hurtig google-søgning. Han har tabt til Narvaez i maj måned. Men der var selvfølgelig også tre i spurten - da han også blev slået af Schachman.

Han kan godt fokusere kortsigtet på etaperne men ikke planlægge langsigtet ;)

Jeg kan ikke selv huske denne men det var en hurtig google-søgning. Han har tabt til Narvaez i maj måned. Men der var selvfølgelig også tre i spurten - da han også blev slået af Schachman.

Jep. Og det taler faktisk meget for, at Pogi siger, at han har trænet længere indsatser og ikke så meget eksplosivitet. Det var også den etape, der fik mig til at tænke, at han aldrig var på 100 % i Giroen. Den spurt kørte han med en overlegen attitude, og den fik sig så en gevaldig justering 😁

Ift. planlægning er det imø 100 % holdets ansvar, og det har de bestemt vist sig ringere til end Team Jonas.

Ift. planlægning er det imø 100 % holdets ansvar, og det har de bestemt vist sig ringere til end Team Jonas.

Ahh. Det er selvfølgelig også holdets ansvar, men Pogacar har helt sikkert et ret stort say i, hvor han skal bruge sine kræfter og hvordan. Han skal have input fra sit hold, men sandheden er nok, at Visma er mere struktureret end UAE og at Vingegaard er en klogere rytter end Pogacar.

Jeg er enig med dig, @Martin Stranger, i, at Pogacar ikke fremstår specielt velovervejet i sine dispositioner. Det angreb, han laver i forgårs, var vel forventet, men hvis man som GC rytter angriber 30 km fra mål i touren, så skal man være forbandet sikker på, at man kan holde tempo hele vejen. Ellers er det bare dumt.

Det er lidt det samme på grusetapen. Han brugte en masse energi uden at få noget som helst ud af det. Det virkede heller ikke super velovervejet.

Hvis man også tager hans retorik i betragtning, syntes jeg han virker en anelse desperat. Taktikken kan ikke være at gøre løbet hårdt, for alle ved, at det i hvert fald normalt taler til Vingegaards fordel. For mig at se ligner Pogacar en rytter, der leder efter sekunder, fordi han godt ved, at han får det svært mod Vingegaard i de høje bjerge.

Jeg tænker at Pogacar troede han kunne lukke Touren allerede her ved at tage 1-2 minutter. Jeg holder stadig på at en væsentlig faktor (klart ikke alt) er at Vingegaard kunne side lidt påhjul på Roglic, og det var en god ting at han kom op. Alle der har cyklet, bare i mindre grupper, ved hvor meget det giver at sidde i læ, bare bag en mand.
- Det har helt sikkert været nemmer for Vingegaard at komme sig imellem stigningerne end Progacar, omend der stadig var meget der skulle hentes, og havde den som Pogacar angreb på været 200 meter længere, var Vingegaard muligvis allerede kommet op der.

jeg ser en Vingegaard der tydeligt kender sin krop ekstremt godt, og er godt til aldrig at gå helt i rødt.. Selv de gange han bliver slået af Pogacar, også uden om Touren, så taber han sjældent meget.

jeg ser en Vingegaard der tydeligt kender sin krop ekstremt godt, og er godt til aldrig at gå helt i rødt.. Selv de gange han bliver slået af Pogacar, også uden om Touren, så taber han sjældent meget.
Puy de Dome etapen sidste år var nok det mest ekstreme eksempel på det. Pogi fik slået hullet, men Vingegaard holdt sig inden for få sekunder hele vejen til toppen.

Latest posts

Back