New posts

Vis din yndlingsøl

• Thread starter Thread starter Nizzleroy
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 69
  • Views Views: Views 5K
Hov, jeg har ikke nultolerance overfor IPA, men nultolerance overfor de steder som stort set ikke serverer meget andet. Enhver øl vil altid være bedre end ingen øl, jeg vil bare have friheden til selv at vælge, tak.

Refsvindinges Ale No. 16 lovpriste vi på Fæstningen dengang den blev kåret til Danmarks bedste øl, og vist også på et andet tidspunkt mens @Exo holdt lange taler om sin Amarone ... så vidt jeg husker

Jeg vil hellere have et glas vand, end en IPA. Men andre skal da have lov til at drikke det, hvis de vil.

Ah, jeg husker ikke nogen øl-snak fra Fæstningen, men Exos forkærlighed for Amaronen husker jeg da - exotisk læsning for en doven studerende uden job og SU-klip.

Jeg vil hellere have et glas vand, end en IPA. Men andre skal da have lov til at drikke det, hvis de vil.

Ah, jeg husker ikke nogen øl-snak fra Fæstningen, men Exos forkærlighed for Amaronen husker jeg da - exotisk læsning for en doven studerende uden job og SU-klip.
Nu er det også kæmpe forskel på IPA. Rigtig mange bryghuse bør helt holde sig fra at lave dem for de er så intetsigende. Andre laver fantastiske IPA’er. Alefarm er til at købe for penge, især når de kører tilbud, og de har mange virkelig fantastiske. ToØl ligeså og Dry&Bitter har også nogle gode.

Tak :)
Jeg knuselsker IPA - det er gået op for mig, at mit problem med især almindelige danske industripilsnere er, at de er for maltede og søde. Jeg er en bitterrøv og elsker det bitre fra humlen = IPA er mit foretrukne fluidum.
Dernæst stout og porter - men mest om vinteren. Limfjordsporter er vidunderlig.
Og så denne:
1738182491796.webp

Jøsses, den er god!

Skal det være pilsner, lad det for guds skyld være tysk eller tjekkisk.

Tak :)
Jeg knuselsker IPA - det er gået op for mig, at mit problem med især almindelige danske industripilsnere er, at de er for maltede og søde. Jeg er en bitterrøv og elsker det bitre fra humlen = IPA er mit foretrukne fluidum.
Dernæst stout og porter - men mest om vinteren. Limfjordsporter er vidunderlig.
Og så denne:
View attachment 4314

Jøsses, den er god!

Skal det være pilsner, lad det for guds skyld være tysk eller tjekkisk.

Har lige hjulpet dig lidt

Uden titel.webp

Synes de er overvurderede. Jeg vil faktisk Aller helst have en Top, hvis det skal være en pilsner. Det er lige lidt mere smag og ikke så vandet. Det er først inden for de seneste par år jeg har fundet ud af at det nok er den bedste regulære pilsner.
Smag og behag. Jeg kan godt lide en Top, men synes den er for maltet og sød og har for lidt humle. Det er det, jeg godt kan lide ved tjekkisk og tysk pilsner øl, at de er mere friske og humlede. Det sagt, så synes jeg Top er med afstand den bedste industri-pilsner i kongeriget.

Refsvindinges Ale No. 16 lovpriste vi på Fæstningen dengang den blev kåret til Danmarks bedste øl, og vist også på et andet tidspunkt mens @Exo holdt lange taler om sin Amarone ... så vidt jeg husker

Må indrømme jeg er noget mere på @Exo 's hold.

Måske ikke lige Amarone (længere) men vin generelt. De senere år er det blevet mere og mere hvidt men nyder stadig gode flasker rød.

I øjeblikket er der fantastiske priser på en del Franske vine som har problemer med afsætningen🍷 Det er endda i mange af de rigtige årgange😃 Fruen mener godt nok der er rigeligt på lager men vi skal jo preppe😇

Hov, jeg har ikke nultolerance overfor IPA, men nultolerance overfor de steder som stort set ikke serverer meget andet. Enhver øl vil altid være bedre end ingen øl, jeg vil bare have friheden til selv at vælge, tak.

Må indrømme jeg er noget mere på @Exo 's hold.

Måske ikke lige Amarone (længere) men vin generelt. De senere år er det blevet mere og mere hvidt men nyder stadig gode flasker rød.

I øjeblikket er der fantastiske priser på en del Franske vine som har problemer med afsætningen🍷 Det er endda i mange af de rigtige årgange😃 Fruen mener godt nok der er rigeligt på lager men vi s
Hov hov, jeg vil ikke stå tilbage her som rødvinsmonopolist! Jeg har altid været fortaler for et sundt blandingsmisbrug og No 16 er en aldeles fremragende øl 🍷🍺

Latest posts

Back