Jeg har det også svært med ideen om Lerager. Nu, hvor han også har lagt sig selv uden med hele FCK-fanbasen, så har han vel sagtens heller ikke andre fans tilbage end sin egen nærmeste familie, og selv dem kan jeg have min tvivl om.
Jeg synes dog, at det hele virker pokkers meget som forløbet med en anden aldrende anfører for de danske mestre, Henrik Dalsgaard. Dalsgaard var en forstærkning for AGF fra dag 1. Så faldt niveauet relativt hurtigt, og man kan næppe klandre FCM for ikke fx at give ham en flerårig kontrakt. I år er Dalsgaard så reduceret til at være en pålidelig reservespiller, men den slags har altså også værdi på et superligahold, hvilket er demonstreret meget tydeligt de seneste uger.
Når AGF samtidigt savner et alternativ til Yakob, der kan spille som en mere offensivt indstillet 8'er end Polle eller Solbakken vil kunne, så begynder mine reservationer altså lige så stille at forsvinde. AGF kan næppe hente en spiller til den plads med et højere aktuelt niveau end Lerager [medmindre Grønbæk kan hentes hjem på leje], i hvert fald ikke uden at sprænge banken, og jeg spiser gerne et par kameler for et sæt medaljer af ædlere karat end længe set i det østjyske. Så lever jeg også med det, hvis Lerager bruger næste sæson på bænken.