New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 328K
Status
Not open for further replies.
Den med at Lerager skal gå markant ned i løn er lidt speget. For det er jo relativt. Måske er det han har fået tilbudt en fin løn. Men den kontrakt han fik sidst fyldepennen blev brugt var måske særdeles fornem. Og mindre kontrakter er jo noget der komme til alle spillere med tiden. Med mindre de stopper på toppen.

Når han ikke bidder på hvad FCK har til ham, er det måske også fordi, at ham og agenten allerede er godt i gang med andre ting. Og det tror jeg næppe er os. Måske noget udenlandsk. Som kan veje op.

Altså han ville i hvert fald ikke gå 50% ned i løn 😀

Den er bare ikke nemt, at acceptere en nedgang i løn hos den samme klub.

Men fodbold er en anderledes branche og alderen kan hurtig sørge for et nedadgående niveau. I indledningen lyder et lidt som om, at han gerne vil "belønnes" for det han har været med til at opnå - men det er jo et overstået kapitel og nu skal man se på hvad der skal opnåes i de kommende år. Hvis han havde ønsket en større belønning for det de nåede, skulle han måske være gået vejen med en mere præstationsbetinget kontrakt som han ikke ønsker (det kan jeg også forstå).

Først fik han tilbudt en forlængelse på to år, som var præstationsbetinget kendetegnet ved høje bonusser, hvor grundlønnen til gengæld ville blive markant lavere end hans nuværende, såfremt han ville ende med at spille lidt. Dernæst blev han tilbudt en 1-årig og en seks måneders aftale, der ikke var præstationgsbetinget.

- Jeg har aldrig haft en præstationsbetinget kontrakt. Jeg synes, at det er for usikkert, og det gav jeg rimelig tidligt udtryk for. Der er måske nogle, der tænker "hvorfor tog du ikke bare en præstationsbetinget, det går jo altid godt?", men det kunne jeg bare ikke se mig selv i.

Jeg har det også svært med ideen om Lerager. Nu, hvor han også har lagt sig selv uden med hele FCK-fanbasen, så har han vel sagtens heller ikke andre fans tilbage end sin egen nærmeste familie, og selv dem kan jeg have min tvivl om.

Jeg synes dog, at det hele virker pokkers meget som forløbet med en anden aldrende anfører for de danske mestre, Henrik Dalsgaard. Dalsgaard var en forstærkning for AGF fra dag 1. Så faldt niveauet relativt hurtigt, og man kan næppe klandre FCM for ikke fx at give ham en flerårig kontrakt. I år er Dalsgaard så reduceret til at være en pålidelig reservespiller, men den slags har altså også værdi på et superligahold, hvilket er demonstreret meget tydeligt de seneste uger.

Når AGF samtidigt savner et alternativ til Yakob, der kan spille som en mere offensivt indstillet 8'er end Polle eller Solbakken vil kunne, så begynder mine reservationer altså lige så stille at forsvinde. AGF kan næppe hente en spiller til den plads med et højere aktuelt niveau end Lerager [medmindre Grønbæk kan hentes hjem på leje], i hvert fald ikke uden at sprænge banken, og jeg spiser gerne et par kameler for et sæt medaljer af ædlere karat end længe set i det østjyske. Så lever jeg også med det, hvis Lerager bruger næste sæson på bænken.

Jeg har det også svært med ideen om Lerager. Nu, hvor han også har lagt sig selv uden med hele FCK-fanbasen, så har han vel sagtens heller ikke andre fans tilbage end sin egen nærmeste familie, og selv dem kan jeg have min tvivl om.

Jeg synes dog, at det hele virker pokkers meget som forløbet med en anden aldrende anfører for de danske mestre, Henrik Dalsgaard. Dalsgaard var en forstærkning for AGF fra dag 1. Så faldt niveauet relativt hurtigt, og man kan næppe klandre FCM for ikke fx at give ham en flerårig kontrakt. I år er Dalsgaard så reduceret til at være en pålidelig reservespiller, men den slags har altså også værdi på et superligahold, hvilket er demonstreret meget tydeligt de seneste uger.

Når AGF samtidigt savner et alternativ til Yakob, der kan spille som en mere offensivt indstillet 8'er end Polle eller Solbakken vil kunne, så begynder mine reservationer altså lige så stille at forsvinde. AGF kan næppe hente en spiller til den plads med et højere aktuelt niveau end Lerager [medmindre Grønbæk kan hentes hjem på leje], i hvert fald ikke uden at sprænge banken, og jeg spiser gerne et par kameler for et sæt medaljer af ædlere karat end længe set i det østjyske. Så lever jeg også med det, hvis Lerager bruger næste sæson på bænken.
Jeg kan oplyse, at både Leragers mor og to af hans nevøer har udtalt sig stærkt kritisk om ham på X.
Derudover … Der går vel mindst 100 midtbanespillere rundt på Leragers niveau bare i Skandinavien. Flere under 30 år.

Last edited:

Ifølge pressen tjener han formentlig +/- kr. 7 mio. i Fck. Hvad er løn niveauet i AGF - vil vi gøre ham til lønførende?

Og er det pga. skader eller er det bare rotation der gør, at han ikke spiller flere minutter i Superligaen?

1764181716312.webp

Ifølge pressen tjener han formentlig +/- kr. 7 mio. i Fck. Hvad er løn niveauet i AGF - vil vi gøre ham til lønførende?

Og er det pga. skader eller er det bare rotation der gør, at han ikke spiller flere minutter i Superligaen?

View attachment 5718
Jeg vil tro det er rotation. Han har spillet 215 kamp for dem på knap fem år. Det er ret stabilt med over 40 kampe årligt. Vidner om en mand der altid er klar.

Last edited:
Lukas Lerager skal naturligvis ikke være lønførende i AGF. Han får ikke i nærheden af 7 mio. kr om året i sin næste kontrakt med mindre, at han tager til et eksotisk sted.

Jeg synes dog, at snakken om Lerager bærer meget præg af kendisfaktor frem for relevans. Lukas Lerager er en tonser og næsten dårligere på bolden end Polle (der har vist sig overraskende god med bolden i de sidste par år) og trupsammensætningen er i forvejen til den gamle side. Det smager ikke af AGF anno 2025 i min bog.

Som det også fremgår af rygterne i pressen tyder det på, at Lerager skal udenlands igen. Det virker også mere logisk end at han skulle komme til Århus.

Jeg er sikker på, at man nok skal kunne sælge ham. Glimrende dribler. Synes teknikken er fin, man flotte driblinger i små rum - ingen har vel lavet flere tunneller end ham i år. Hans diagonale skift er med så stor appel, at modstanderen slet ikke når at sideforskyde.
Der er vi uenige. Jeg synes ikke han er en god dribler. Han er blandt de dårligste driblere på sin position i Superligaen (1,09 vellykkede driblinger pr. 90 min.) Han arbejder hårdt, har et hårdt spark, men mangler finesse. Er enig i at han kan lave gode diagonale skift. Han er stærk og god til at holde på bolden med en mand i ryggen omend han tit er for lang tid om at aflevere den videre, og så sker fejl som mod Brøndby og Sønderjyske der giver omstilling og mål.

Der er vi uenige. Jeg synes ikke han er en god dribler. Han er blandt de dårligste driblere på sin position i Superligaen (1,09 vellykkede driblinger pr. 90 min.) Han arbejder hårdt, har et hårdt spark, men mangler finesse. Er enig i at han kan lave gode diagonale skift. Han er stærk og god til at holde på bolden med en mand i ryggen omend han tit er for lang tid om at aflevere den videre, og så sker fejl som mod Brøndby og Sønderjyske der giver omstilling og mål.
iflg FotMob er han på 1,10 pr 90 minutter. Med en succesratio omkring 51-52%

Elyonoussi er også 1,10 med 41%
Jordan Larsen er 1,09 med 50%

En del længere nede findes en anden AGFer, og dårligere dribler, nemlig Arnstad på 0,90 og succesratio på 43%

Vallys har en succesratio tæt på Bech, men kun 0,70 pr 90 minutter. En del længere nede er Ola Solbakken, Qamili, Bakiz, Robert m.fl

View attachment 5718
Han kommer naturligvis ikke i nærheden af 7 millioner i AGF, det er fuldstændigt udelukket. Men spørgsmålet er, om han kan få meget mere andetsteds i forhold til, hvad han kan få i AGF?

Lerager er en dårligere fodboldspiller end (de bedste udgaver af) Claesson, Delaney, Falk og Froholdt og formentligt også Mattson og Mads Emil Madsen. Alligevel har han spillet mange FCk-kampe i Champions League, mindst 24 superligakampe om året, og selv med rotation har han spillet alle FCK-kampe siden april og med fuld tid i de seneste 10 (pokalkampen mod Hobro fraset). Der kan siges meget om ham, men tilgængelighed er næppe problemet.

• Like
Reactions: fsc
Jeg kan oplyse, at både Leragers mor og to af hans nevøer har udtalt sig stærkt kritisk om ham på X.
Derudover … Der går vel mindst 100 midtbanespillere rundt på Leragers niveau bare i Skandinavien. Flere under 30 år.
Den slags sladder kræver et link! 😜

@Wesel Maxsø ville på papiret være en fremragende mand at få ind, da det vil gøre det muligt at spille med to mand i midten. Alternativt skal han erstatte Tingager i midten af de tre, og det er vel ikke realistisk. Så er der også den lille, store detalje med hans historik ... 😏

Den slags sladder kræver et link! 😜

@Wesel Maxsø ville på papiret være en fremragende mand at få ind, da det vil gøre det muligt at spille med to mand i midten. Alternativt skal han erstatte Tingager i midten af de tre, og det er vel ikke realistisk. Så er der også den lille, store detalje med hans historik ... 😏
Ærligt, hvis Maxsø kan hjælpe AGF til at vinde guld, så FUCK hans historik..

Jeg tror helt oprigtigt at en tilgang af Maxsø og Uhre vil gøre AGF til en absolut contender til guldet.. De to og Casper Højer, så ser det for alvor seriøst ud..

Ærligt, hvis Maxsø kan hjælpe AGF til at vinde guld, så FUCK hans historik..

Jeg tror helt oprigtigt at en tilgang af Maxsø og Uhre vil gøre AGF til en absolut contender til guldet.. De to og Casper Højer, så ser det for alvor seriøst ud..
Mikael Uhre får ikke lov at trække i den hvide trøje. Det bliver over mit tilhænger-lig.

Maxsø kræver en ændring af taktikken. Det er også fint for mig. Just saying. Det er ikke bare plug and play.

Manden har spillet på et niveau, som mange af vores spillere slet ikke har. Blandt andet 10 kampe for Danmark (udtaget til flere), 17 kampe i CL og mere end 50 kampe i hhv Serie A og Ligue 1.

Han har siden han kom til FCK spillet 216 kampe og scoret 32 mål og lavet 16 assist. Altså målinvolvering i 22% af alle kampe. Han er fast mand foran Mads Emil Madsen, der var ubestridt bedste midtbanespiller i AGF.

Er der bedre midtbanespillere i Skandinavien, ja det er der. Er der 100, nej ikke i nærheden.

Jeg tror Leragers store problem er, at han deler vandene for modstander fans. Han er så irriterende, at man bliver træt af ham. På samme måde som en Nicolai Poulsen, her er det vel også kun FC Fredericia’s fans der ønsker ham i stedet for dem spiller de allerede har (Viborg vil ikke bytte for Grønning, Randers ikke bytte for Björkengren osv).

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back