New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 324K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Nu kommer samarbejdsaftalen med El Cambio til at stå sin første prøve. Hvis ikke engang det lykkes at få sendt den første mulige spiller fra akademiet til Aarhus, så er aftalen ikke mange potter pis værd. Men jeg tænker vi snart får syn for hvordan den aftale er skruet sammen og hvad AGF har af rettigheder mv.

Hvis Borgere skifter andetsteds hen uden nogen former for kompensation så tror jeg man på direktørgangene i AGF vil revurderer om samarbejdet med El Cambio er de 15 (?) mio. kr. værd.

Jeg forestiller mig slet ikke, at det er en mulighed for ham at tage til fx. Man. Utd., uanset hvor lækkert det kunne være for ham. Han er den allerførste spiller fra akademiet, der er klar til at skifte til en anden klub. Det ville være katastrofalt for hele casen og for akademiet, hvis han valgte en anden klub. Selvfølgelig kommer han til Aarhus - eller også ville vi vel blive kompenseret voldsomt af den klub, der i givet fald købte ham uden et ophold i Aarhus først.

Men hvor er det dog fantastisk at tænke på, at vi til foråret endelig kan have en trup med så store talenter og salgsemner, som jeg har drømt om i mange år. Emmery, Kristjansson, Borgere m.fl. Udover selvfølgelig Arnstad. Det er virkelig en ny situation for klubben.

Hvis de klubber reelt jagter ham, så taber vi any day. Så lad os håbe, at James allerede har lavet en eller anden form for aftale med os. Frygter dog, at det første store talent derfra ender et andet sted end AGF… ville være så typisk
Det tror jeg ikke nødvendigvis - mange unge spillere der kommer til fra steder uden for EU vælger klubber med tilknytning til akademi for at udvikle sig bedst muligt. FCN har i hvert fald skrevet med en del mega-talenter selvom de ikke er i en top 5-liga (eller helt i toppen af den danske liga).

Det tror jeg ikke nødvendigvis - mange unge spillere der kommer til fra steder uden for EU vælger klubber med tilknytning til akademi for at udvikle sig bedst muligt. FCN har i hvert fald skrevet med en del mega-talenter selvom de ikke er i en top 5-liga (eller helt i toppen af den danske liga).
Man kan håbe, men tror simpelthen, at den økonomiske fordel, de klubber kan vise, ville få enhver ung spiller til at skifte mening.

Nu kommer samarbejdsaftalen med El Cambio til at stå sin første prøve. Hvis ikke engang det lykkes at få sendt den første mulige spiller fra akademiet til Aarhus, så er aftalen ikke mange potter pis værd. Men jeg tænker vi snart får syn for hvordan den aftale er skruet sammen og hvad AGF har af rettigheder mv.

Hvis Borgere skifter andetsteds hen uden nogen former for kompensation så tror jeg man på direktørgangene i AGF vil revurderer om samarbejdet med El Cambio er de 15 (?) mio. kr. værd.
Trods alt nok de færreste af dem, der får mulighed for at vise sig frem til et U-17 VM få måneder før de bliver 18. Så selv hvis James kikser kan det sagtens gå nemmere med de øvrige.

Tror i øvrigt det er helt standard med den type interesse for de spillere, der klarer sig godt ved et U-17 VM. Forhåbentlig holder James sig til den oprindelige plan, som er et trygt skifte til AGF, hvor han kan udvikle sig i gode rammer og vænne sig til livet som professionel i Europa. Et skifte til f.eks. Man. Utd. vil være et kæmpe sats, hvor han blot bliver en blandt mange talenter de henter ind og hvor alt det uden for banen ikke er så afklaret som det er i vores El Cambio samarbejde.

Jeg forestiller mig slet ikke, at det er en mulighed for ham at tage til fx. Man. Utd., uanset hvor lækkert det kunne være for ham. Han er den allerførste spiller fra akademiet, der er klar til at skifte til en anden klub. Det ville være katastrofalt for hele casen og for akademiet, hvis han valgte en anden klub. Selvfølgelig kommer han til Aarhus - eller også ville vi vel blive kompenseret voldsomt af den klub, der i givet fald købte ham uden et ophold i Aarhus først.

Men hvor er det dog fantastisk at tænke på, at vi til foråret endelig kan have en trup med så store talenter og salgsemner, som jeg har drømt om i mange år. Emmery, Kristjansson, Borgere m.fl. Udover selvfølgelig Arnstad. Det er virkelig en ny situation for klubben.
Som jeg forstår det, har vi udelukkende en slags førsteret på spillere. Dvs. vi ejer ingen af dem og kan derfor heller ikke tjene på, at en spiller vælger noget andet.

Men jeg forstår det også sådan, at AGF aktivt skal sige nej tak, før en anden klub kan få lov.

Hold da op. Tænker at El Cambio vil gøre en del for at overbevise ham om, at AGF er det rigtige skridt. Ellers giver samarbejdet med AGF jo ikke mening.

Det bliver de simpelthen nødt til - det bliver spændende om deres intention om, at udvikle de unge mennesker til "rollemodeller" er stærkt forankret. Det håber og tror jeg på 🙏 Det kan hurtigt sætte retningen for fremtidige talenter.

Super spændende. Og sætter jo behovet for en afløser for Badji og Serra i et lidt andet perspektiv.

Gad egentligt vide om CV har været så fremsynet, at den lidt smalle trup vi har er skabt med henblik på at gøre plads til et talent eller to fra El Cambio? Tanken er jo, at de skal sluses ind via U-19, men hvis talentet er stort nok kan de jo også sagtens indgå direkte i A-truppen.

Jeg tænker han følger planen om en smal trup og derefter fylde op med talenter. Det gælder nok Camara og efterfølgende talenter fra El Cambio. Det store spørgsmål er nok, hvornår de er klar til førsteholdet eller om de skal omkring U19 til en start.

Camara er startet hos U19 men det lyder som om han er rigtig stærk - det er spændende om man rykker ham op allerede i foråret. Er han stærk nok til det, vil det løse en udfordring vi har med venstrebenede forsvarer.

Jeg forstår stadig ikke hvorfor risikoen for at vi misser spillere fra El Cambio, skulle være større end risikoen for at FCN/andre klubber misser spillere fra deres afrikanske akademier ??

Det er den nok heller ikke - bortset fra de har historikken med sig. Vi mangler at vise, vi kan gøre det samme. Forhåbentlig kunne James Bogere være første skridt på den rejse 🤞

Risikoen er ikke nødvendigvis større. Men fcn har en politik om, at de gemmer deres alademispillere væk. De sidste 4 mdr. inden de fylder 18, kommer de i prøve hos FCN, så de er hos dem. Derudover har de klausul om, at de ikke må spille på ungdomslandsholdet før de er fyldt 18…
Tak for svar.
Hvordan kan de komme herop i fire måneder, inden de fylder 18 år ? De kan vel max. være her i 90 dage.
Og der er vel intet til hinder for, at vi gør det samme ?

Vildt nok med den klausul mod at spille på ungdomslandshold før de er 18 år. Har vi en kilde til det ?

Selv hvis James skulle "glippe" så er der andre der også var med til U17 VM for Uganda... Skulle en enkelt eller to glippe over tid, men der stadig kommer en lind strøm, så vil det stadig være et attraktivt samarbejde.

Som jeg forstår det, ud fra det jeg læser på de engelske udgaver af artiklen, guider El Cambio ham også til at tage til AGF hvor presset er mindre..

Hvordan i alverden kan en spiller fra et afrikansk land uden landskampe få opholdstilladelse i England? Er det ikke blevet umådeligt svært efter Brexit?
Har de ikke et eller andet pointsystem nu, hvor du enten skal have en meget stor kontrakt eller have spillet X-antal A-landskampe?

Når det er sagt, så vil den største hindring for at miste James være vores tvivlsomme historik med at give spilletid til talenter især de offensive.

Tænk, et signal det vil sende til Haugstrup eller et hvilket som helst andet talent, der overvejer AGF, at hente en 33-årig spiller, han kunne hedde Lerager.

Hvordan i alverden kan en spiller fra et afrikansk land uden landskampe få opholdstilladelse i England? Er det ikke blevet umådeligt svært efter Brexit?
Har de ikke et eller andet pointsystem nu, hvor du enten skal have en meget stor kontrakt eller have spillet X-antal A-landskampe?

Når det er sagt, så vil den største hindring for at miste James være vores tvivlsomme historik med at give spilletid til talenter især de offensive.

Tænk, et signal det vil sende til Haugstrup eller et hvilket som helst andet talent, der overvejer AGF, at hente en 33-årig spiller, han kunne hedde Lerager.
Men det er der vel heller ikke pålidelige rygter om? Det er vel bare ren fan spekulation?

Eller hvilket signal det vil sende, hvis vi ender med at vinde mesterskabet på baggrund af en nødvendig bredde i toppen, som vi mangler lige nu. Haugstrup har spillet 20 gode minutter.

Vi er ikke en talentfabrik. Vi spiller for at vinde mesterskabet.

Jeg er heller ikke glohed på Lerager, men han har trods alt spillet landskampe og CL. Jeg vil hellere have Jønsson.

Men det er der vel heller ikke pålidelige rygter om? Det er vel bare ren fan spekulation?

Det var der jeg vil hen.

Eller hvilket signal det vil sende, hvis vi ender med at vinde mesterskabet på baggrund af en nødvendig bredde i toppen, som vi mangler lige nu. Haugstrup har spillet 20 gode minutter.

Hvis CV hentede 5 +30-årige spillere eller bare en og vi står med et mesterskab til sommer, skal han da endelig bare komme i gang men eftersom det ikke er en garanti, bliver man nød til at gå efter sin strategi sportsligt og økonomisk.

Vi er nemlig ikke en talentfabrik som FCN men vi har en strategi om at give flere unge talenter chancen end hidtil og vi har en strategi om at få en større del af transferkagen og eftersom de helt store summer kommer fra unge spillere, nytter det ikke noget at skubbe dem længere væk. Det er fakta, at påstå Lerager eller JJ giver større chance for et mesterskab er spekulation.

Det var der jeg vil hen.

Hvis CV hentede 5 +30-årige spillere eller bare en og vi står med et mesterskab til sommer, skal han da endelig bare komme i gang men eftersom det ikke er en garanti, bliver man nød til at gå efter sin strategi sportsligt og økonomisk.

Vi er nemlig ikke en talentfabrik som FCN men vi har en strategi om at give flere unge talenter chancen end hidtil og vi har en strategi om at få en større del af transferkagen og eftersom de helt store summer kommer fra unge spillere, nytter det ikke noget at skubbe dem længere væk. Det er fakta, at påstå Lerager eller JJ giver større chance for et mesterskab er spekulation.
Vi kan sagtens give talenter spilletid med fire etablerede til to pladser, og i skrivende stund har vi tre, hvis man accepterer, at Solbakken nok skal komme op i niveau, mens Arne-Kedde har vist, st fløjen er hans plads. Lige nu er det mere af nød end lyst. Vi har været meget heldige med Yakob fx., men han kan meget vel gå i stykker igen. Desværre.

Og så er vi imø altså også ret gode herinde til at overvurdere egne spillere ift. fx ældre spillere. Jeg har på det seneste måbet en del over, at mange tilsyneladende mener, at NP er bedre end Lerager og Jønne.

For mig er det ikke spekulation, at større bredde i toppen øger muligheden for et godt resultat.

Og så er vi imø altså også ret gode herinde til at overvurdere egne spillere ift. fx ældre spillere. Jeg har på det seneste måbet en del over, at mange tilsyneladende mener, at NP er bedre end Lerager og Jønne.

Jeg er omvendt nærmest chokeret over, i er nogle som vil have en spiller, som typemæssigt overhovedet ikke passer ind men sådan ser vi fodbold så forskelligt.

For mig er det ikke spekulation, at større bredde i toppen øger muligheden for et godt resultat.

JJ og Lerager vil ikke være breddespillere. De vil skubbe enten Yakob eller Solbakken ud og gøre spilletiden til Haugstrup for mindre alt sammen pga. en kortsigtet løsning.
Det er jeg ikke fan af, det er du. Fair nok men her kommer vi aldrig til at kunne mødes over hækken.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back