Transfervindue Vinter 2025/2026
BigCityViggo
Active member
Jeg er meget enig med dig.I det større billede finder jeg det mere 'underligt' med Solbakken til 15 mio på 3-årig aftale for en 25-årig.
Der ligger med 3 år ikke umiddelbart nogen plan om et langt bekendtskab, og med 3 år heller ikke lang tid til en transfer, før man er martret af forestående kontraktudløb. Og hvad er transferpotentialet så ... 15-25 mio?
I det mindste har han vist sig at være en JP er glad for at benytte. Han er ikke starter, men det er også svært med NP og Yakob på holdet, men man ser tydeligt JP stå på spring for at skifte Markus ind så tidligt som muligt .... eller noget.
Lerager i halvanden sæson er en klar case om en spiller der forstærker holdet nu og bør holde niveau mindst et år. I så fald har man en lidt dyr backup i foråret 27. Og på samme måde, hvis der kommer et talent. Så er han ok at ofre.
Jeg kan godt lide klare investeringscases. 'Du er dyr i løn, men kan løfte niveauet og starte inde mindst et år. Kan du det, er det en succes. Er du på bænken efter 6 måneder, er det ikke'.
Jeg er som de fleste andre mere klar på en dyrere 21-årig med 5-årig kontrakt der kan spille fast og sælges med stor fortjeneste. Men hvis der mangler en centerforsvarer, en central midt og en angriber, kommer der nok ikke 3 x ung med høj pris - og hellere de rigtige til lidt højere pris, end flere til discountpriser. Så er Adamsen og Lerager/Jønsson gode måder at holde niveauet i holdet, mens man får råd til et par gode investeringer.
Man kan sikkert også få fat i Theo Sander relativt billigt i OB - eller Martin Hansen, hvis man er til det ældre segment, 5 år yngre end Jesper Hansen. Alligevel mener jeg man skal se mod Andreas Hansen-typer, eller en målmand med potentiale som man faktisk kan benytte uden at styrtdykke- der er Theo Sander ikke.
På målmandsposten skal vi bare en sikker løsning der virker. Det er ikke her man tjener penge.
I angrebet har vi en rigtig gammel, to talenter og en der burde være i peak. Den gamle er fremragende at have i truppen, men mangler måske en der kan tage minutter fra ham. Det burde være ham i peak, men ingen ved hvad der sker for Serra. De to talenter har hvert deres issue, Badji der bare ikke slår igennem og Tchamche som lige er kommet ud af det blå, som egentligt bare mangler at blive modnet henover tid.
Det bedste for Tchamche, vil nok være at der kom en som Tonni Adamsen, som kunne tage presset for nu. Så kunne ST få lov at modne stille og roligt, han får jo fint med spilletid.
På midten har vi to potentielle salg, en erfaren Superliga profil og et talent. Kevin Yakob spiller sig virkelig flot op igen og Marcus Solbakken er forhåbentligt tættere på at falde på plads. Polle er virkelig vigtig for holdet, men kan ikke holde til 90 minutter største delen af året. Haugstrup virker spændende, men er ikke klar endnu.
For holdet, håber jeg virkelig Jens Jønsson kommer hjem. Han kan både blive midtbane profil og dække i forsvaret. Så længe Mølgaards situation er ukendt, Jensen-Abbew ikke er klar, Dalsgaard er ved at være en ældre herre, og der har manglet en erstatning for Tingager, så kunne JJ være en god mand at få ind i truppen til at forbedre holdet på flere områder af banen. Jeg håber der sker meget i centerforsvaret, fordi jeg synes det er en stor knude på både venstre og højre side.
Mit håb for venstre side:
Eric Kahl
Pedro Ganchas (eller lign)
Camara
Gift Links
Her vil Kahl kunne dække både VCB og VWB. Det vil også give en god bredde samt et talent der er tæt på spilletiden.
I højre skal der skæres ned. Men hvem og hvordan ved jeg ikke, for som det er ligenu har vi følgende på kontrakt til to pladser (og en ekstra):
Tobias Mølgaard
Jonas Jensen-Abbew
Henrik Dalsgaard
Luka Callø
Jakob Andersen
Felix Beijmo
Rasmus Carstensen
Zander Grantzau
Elvis Torach
Sölvi Stefansson
Christian Storch
Kan man regne med Mølgaard og kan han blive en Superliga profil igen? Det skal afklares til vinter. AJ skal enten steppe up eller videre - tror han kunne være god om halvandet år, hvis han får spilletid i bunden af ligaen. Hvis Dalsgaard kan acceptere en mindre rolle, må han gerne blive. Luka Callø skal hjem, hvis han er klar til det til sommer. Andersen skal være en af de vigtigste brikker i puslespillet. Felix og Rasmus spiller vel om den samme plads i truppen. Jeg håber på følgende:
Tobias Mølgaard / ny profil
Luka Callø
Jakob Andersen
Felix Beijmo
Zander Grantzau
Elvis Torach
Sölvi Stefansson
Christian Storch
Samlet vil det give os følgende forsvar uden talenterne:
HWB: Jakob Andersen / Felix Beijmo
HCB: Tobias Mølgaard / Luka Callø
CB: Frederik Tingager / Jens Jønsson
VCB: Eric Kahl / Pedro Ganchas
VWB: Gift Links / Eric Kahl
Det vil give unge spillere chancen, talenterne vil være maks to spillere fra spilletid og der vil være dygtige spillere til alle pladser. Derudover vil jeg betegne Andersen, Callø og Kahl som spillere med stort potentiale - kan man stadig kalde dem wonderkids? Og inden for få år, når næste kuld er klar, har der nok været stor udskiftning.