Rent numerisk synes jeg dog det stiller vores midtbane lidt tyndt - ikke mindst i lyset af, at NP og MA har skavanker her tæt på sæsonstart.
Det er jo altid lidt en svær balance mellem at være godt og grundigt garderet og samtidig sørge for, at alle holdes skarpe, har udsigt til spilletid og at talenter også kan sluses ind.
I indeværende sæson har Duncan kun fået 186 minutters spilletid fordelt over 2 starter og 4 indhop. Hvis det er den mængde spilletid, som 5.-6. valget får, så er det ikke fordrende til udvikling for spilleren. Og tænk, hvis Hvidt ikke var blevet skadet; så havde enten han eller Duncan formentligt fået endnu mindre.
Så personligt synes jeg, at 5 (maks. 6 som hos os: Grønbæk, Poulsen, Brandhof, Poulsen, Hvidt, Duncan) etablerede spillere til 3 midtbanepladser er rigeligt, når alle er skadefri. Og når der så er skader som i tilfældet med Hvidt, må 6. valget (eller 5. valget, hvis vi kun havde 5) blive en ungdomsspiller eller en anden spiller, der spille ude af position.
Hvis vi nu rent faktisk hentede en spiller mere ind, fordi vi vil have 6 til 3 pladser, og Hvidt er ude et halvt års tid endnu, så ville vi reelt set kunne risikere at stå med 7 spillere til 3 pladser, når Hvidt kommer tilbage. Hvoraf flere af dem er blevet ringere i processen, fordi de ikke har fået kamptræning. Og vejen til spilletid for talenterne Beck og Sauer bliver også uoverskueligt lang, hvilket vel vil få dem til at søge andre steder hen.
Så ja, en fin balance, hvor jeg pladerer for 5 spillere til 3 pladser i et setup, hvor man også har et velfungerede talentarbejde. Og 6 spillere til 3 pladser i et steup, hvor man ikke har et godt talentarbejde.