New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Last edited:
Bliver lidt dyrt hvis vi fremover skal købe vores egne talenter hjem for 10-15 mio ;-)

Jeg synes bestemt det er rigtigt at vi investerer i at blive bedre, nytter ikke noget at hente for dårlige spillere og nogen uden videresalgs potentiale. Det må man i den grad sige at Eric, Dawid, Mikael Anderson har - også vores lejespillere Bundu og Yann. Både klasse, udviklings- og salgspotentiale i alle 5.

Det gælder også lidt Brandhof som er lidt en overset perle man fik samlet op gratis. Alberto er jeg ikke så vild med, men trods alt "kun" 27 om nogle, så han er i det mindste ikke down hill, og kan også sælges om 1-2 år for mindre beløb. JH er også et klasse køb.

Altså hvis man ser bort fra priserne - så er det i hvert fald klassespillere, der indiker vi vil være med i top 4-5 stykker, og de har også så stor kvalitet, at vi stadig kan tillade os ville ende som nr 3-6, hvis tingene klapper.

Udover alle indkøbene har vi selv masser af kvalitet og potentiale i ting, pm, po, np samt alle de unge jon, albert, zach, haus osv.

Synes altså de to i dag twister det så vi lægger afstand til klubber som aab, ob, randers osv - og kan matche bif-fcn mere eller mindre.

Last edited:
Min start 11 (som David ikke er enig i)

Synes det er en voldsom start11 - og trup!
Det overgår mine forventninger.

JH

Haus - Yann - Ting

Albert PO MA Eric

Bundu PM Jon

Jon kan også rykkes ned bag PM og Bundu
(men gad vide om Jon eller PO er blevet solgt her til midnat)

Dawid - kan spille 3 pladser i front
(ind med ham for Jon når han går død efter 70 min)

Brandhof - alle 4 pladser på midtbanen
(ind med ham for Albert eller Bundu efter 70 min - evt. Albert frem på Bundus plads)

Links ind sidste 10 min for Eric
Alberto ind på wing sidste 10 min (Brandhof frem på Bundus plads)

Der kan altså køres power på, hvis alle er spilleklar!

Skyggeholdet

DGA/Eske

Munks/Lund/Backman- TK - Julle

Alberto NP - Hvidt/Zach - Brandhof

Dawid - AA - Links

Vi skal investere os mod toppen, ikke spare os vej. Og overskud er jo fine, men hvis vi pludselig ryger ud af top 6 kontinuerligt, så ryger indtægtsgrundlaget og salgene også.
Jeg kunne ikke være mere enig. Mere kvalitet i truppen og konkurrence om pladserne. Mere eje end leje...så køb nu ham Bisseck...i næste vindue. Slutteligt, nu skal der sejre på AGF kontoen.

Man må sige, at vi har fået en imponerende trup på plads. Det lyder dog også som om vi har brugt en del penge. Der må virkelig have været en computer der har blinket grønt ud for Mikael Anderssons navn, for det lyder i hvert fald ikke som om FCM har gjort en dårlig handel.

Jeg gætter på at vi nu har opbrugt SIBs transferkvote (godt og vel) og der ikke vil være noget at skyde med til vinter. Spørgsmålet er, om vi også har råd til at gå efter Bisseck eller Bundu til sommer. Vi må se.

Transferkvoten er næppe stor til vinter hvis det går som håbet henover efteråret. Dvs. holdet kommer væk fra nedrykningstruslen.

Ligger AGF stadig dernede ved vintertid er jeg sikker på at man trykker på speederen igen.

Generelt skal det dyre vindue også ses i lyset af den negative sportslige udvikling. AGF er i nedrykningsfare og derfor er der ikke råd til at se tiden an.

Ja det ligner et salg af Eske og Munks til vinter - de to giver nok ikke 15 mio hver, men lidt kan vi vel få. Plus råderum ift lønnen.

Backman er også fortid til nytår eller næste sommer og trækker sikkert en pæn hyre. Julle bliver nok udskiftet næste sommer med mindre han kommer igen som han har gjort før og får et år mere. Oliver Lund udløber om et år. Samme Anbo Slår D'Alberto til eller skal videre? Har vi råd til Yann om et år - og hvad vil han? Det ligner et fokus på forsvarsbacks om et år.

Men PO, Bundu, Links er også ekstra til eksamen næste 6-12 måneder - og Jon ligget på salgsrampen hele tiden.

Ift vores trupkvalitet og start11, skal skal de også lige slå til - dem vi har og de nye. Men på papiret ligner vi klart nr 3-5 sammen med bif (der ikke har været så voldsomme på markedet men dog hentet spændende unge talenter ind) og FCN der forstærker sig med 50 mio fra 3 x U19 hvert år (farum, egypten og ghana). Vildt at se de henter to og afskiber 12, og ligger i toppen igen...

Transferkvoten er næppe stor til vinter hvis det går som håbet henover efteråret. Dvs. holdet kommer væk fra nedrykningstruslen.

Ligger AGF stadig dernede ved vintertid er jeg sikker på at man trykker på speederen igen.

Generelt skal det dyre vindue også ses i lyset af den negative sportslige udvikling. AGF er i nedrykningsfare og derfor er der ikke råd til at se tiden an.
Og vel også i et par kiksede transfervinduer forinden. Det virker som om, man (PC) har håbet på, at man langt hen af vejen kunne gentage succesen med Højer, Blume m.fl. og finde billige spillere, der kunne blomstre og holde AGF solidt i top 6. Evt. krydret med lidt dyrere indkøb som PO.

Det er i den grad kikset og man har nu erkendt (og har økonomien til det) at man skal gå efter en hylde over hvad vi tidligere har set. Spillere som Anderson, Kahl og Bisseck (hvis vi får signet ham) er helt klart et niveau over, hvad vi tidligere har hentet og hvad vores direkte konkurrenter henter. Kahl ligner f.eks. på alle måder en spiller FCK normalt ville hente.

Som det ser ud lige nu er det et rigtigt stærkt vindue. Kahl og Bisseck er rene hits, Anderson er vel også så tæt på en sikker investering som man kan komme. Dawid og D'alberto har vi forhåbentligt til gode, at se det bedste fra. Og lige så vigtigt, så er vi kommet af med det "døde" fyld i truppen (og endda fået penge for et par af dem). Udover det økonomiske aspekt, så må det også gøre noget for træningsmiljøet, at der ikke går 3-4 (halvdyre) spillere rundt, som reelt ikke er i spil til kamptruppen.

Last edited:
Det ligner et fokus på forsvarsbacks om et år.

Ja, enig, det kan godt på papiret se lidt skræmmende ud. Særligt med tanke på, at Hausner formentligt også skal sælges på et eller andet tidspunkt.

Men hvis man sørger for at få TK spillet ind hen over sæsonen, så er det i teorien kun 1 starter vi skal skifte ud til sommer, hvis vi fortsat har et 3-mandsforsvar der, hvor vi så kan få et midterforsvar med TK, Tingager og en ny mand, samt måske er Bisseck, der er købt fri.

Og hvem ved, måske Lassen kommer tilbage og banker på til en plads i tremandsforsvaret, eller at Munksgaard genfinder sit niveau. Ja, han er elendig for tiden. Men vi er vel alle enige om, at det altid er på det offensive, han har været utilstrækkelig, mens han har været ganske fin defensivt.

Jeg kunne i hvert fald sagtens se en kombination af 2/3 af disse, Lassen, Munksgaard, Anbo sammen udgøre backup-rotation til højre CB og HWB.

Salgsobjekter eller andre spillere i truppen, som måske skal erstattes i løbet af det kommende år:
- Hausner (formentligt fast starter på det kommende U21-landshold)
- Bisseck (enten gøres fast eller videre)
- Kahl (vi kan få så godt et tilbud, vi ikke kan sige nej til)
- Grønbæk (ser ud til at være kommet i omdrejninger igen og er med U21)
- Thorsteinsson (er formentligt videre til vinter eller senest til sommer)
- Bundu (lejeaftale sæsonen ud - vi skal nok smadre vores lønstruktur for at købe ham fri - måske forlængelse af lejemål... men det er næppe sandsynligt. Gør han det godt, er der større klubber i spil, gør han det dårlige, er vi nok ikke interesserede i at forlænge)
- Mortensen (har ønske om et sidste udlandseventyr)

Andre spillere udenfor start-11'eren, måske skal videre, men som kan erstattes internt eller ved hjælp af leje-/breddespillere:
- Juelsgaard
- Lund
- Munksgaard
- Olsen (ser ud til ikke at passe ind i det nye system - eller i AGF i det hele taget - og Anderson ser ud til at erstatte ham)
- Links (kommer han til at få meget spilletid i det nye system?)

Så for at sikre, at vi næste sommer ikke står i en lignende situationen, er det imø. vigtigt, at vi ikke lægger alle vores æg i Bundus og Bissecks kurve, ligesom vi gjorde med Grabara og Diks. Og hvis vi gør, så skal det være fordi, vi har en plan om at købe dem fri.

Et super godt vindue og har lagt afstand til aab, rfc, ob osv og kan matche fcn og bif. Nu skal potentialet forløses. Vi har virkelig mange unge med udviklings og salgspotentiale. Derfor kan der ryge spillere fra start11 til udlandet, hvis vi præsterer.

Og fleksible spillere der kan spille mange pladser. Bliver spændende om det bliver 343 og hvordan fx to kanter eller 352.

Hård konkurrence om start11. Vel ikke været hårdere i flere år.

At vi sluttede dette vindue stærkt af tror jeg også skyldes at vi gik efter to som havde hjertet i Århus og virkelig vil AGF som springbræt til noget stort i udlandet.

Vi kunne også have surfet med på en masse løse muligheder fra store navne og talenter fra udlandet, og ende med de ikke lykkes som da vi endte med en helt grøn Mmaee (som dog har vist sig rigtig god siden).

(Host). Måske kan vi så prøve at avancere højere end næstsidste pladsen.
Ja det er det groteske. Og man kan også sige at vi har misset 1/3 af grundspillet uden Mikael Anderson og Bundu, Alberto der slet ikke er kørt ind. Eric der kom undervejs. Tænk hvordan vi kunne have stået, hvis vi haft alle fra start.

Det er jo næppe fordi Bundu og Mikael Anderson bare ville noget andet - nok mere noget med forhandlinger om økonomi.

Synes dog vi har fået fart, udfordrende typer og mål ind nu, så slet ikke kan tillade os at ligge dernede.

Yderst spændende afslutning på et travlt transfervindue, og buen er nok spændt helt ud på den økonomiske muskel, men fedt at vi har bragt os i den situation at vi kan gøre det. Det er kulminationen på den udvikling vi som klub har været igennem de sidste 3 år.

Vi har brugt 30+ millioner på indkøb, vi har fået nogen virkelig spændende profiler ind, og måske kommer der et par justeringer i løbet af den næste måneds tid. Nu fik Sanneh ophævet sin kontrakt, måske vi ser anderledes på det, når han står frit?

Anyway, vi har en trup med en god blanding af erfarne, unge sultne spillere, masser af talent, salgsbare spillere og masser af fart og energi.

Skal vi tage ja-hatten på, hvilket jeg altid gør, så glæder jeg mig til at se Bundu løbe om kap med Piesinger fra Vejle, jeg ser frem til Mikael Andersson skralde igennem på midtbanen, og jeg håber vi snart får kittet det forsvar sammen, så vi kan holde nullet.

Det største transfervindue i AGF´s historie er nu slut, jeg forstår godt at det kommende års regnskab bliver meldt ud med 0-20 millioner i plus med de indkøb, bliver spændende at følge udviklingen resten af året. :)

/Aske

Ps. Vores vindue står i et stærkere skær, når man læser at Aab nedjusterer deres årsregnskab yderligere, der står vi bare 2 vidt forskellige steder. :)

(Host). Måske kan vi så prøve at avancere højere end næstsidste pladsen.
Ja, på en let sarkastisk måde får du hermed også antydet, hvor stort et pres der kommer på Bundu og Anderson. Her i landskampspausen kommer det i lige så høj grad til at handle om at få den resterende trup fra sidste sæson op i gear. Og i form? De har over en kam underpræsteret. På papiret er vi ved at have en komplet start 11 på nær højre back. Men Bundu og Anderson kan jo ikke løfte det alene sammen med 3-4 andre nye spillere.

Salgsobjekter eller andre spillere i truppen, som måske skal erstattes i løbet af det kommende år:
- Hausner (formentligt fast starter på det kommende U21-landshold)
- Bisseck (enten gøres fast eller videre)
- Kahl (vi kan få så godt et tilbud, vi ikke kan sige nej til)
- Grønbæk (ser ud til at være kommet i omdrejninger igen og er med U21)
- Thorsteinsson (er formentligt videre til vinter eller senest til sommer)
- Bundu (lejeaftale sæsonen ud - vi skal nok smadre vores lønstruktur for at købe ham fri - måske forlængelse af lejemål... men det er næppe sandsynligt. Gør han det godt, er der større klubber i spil, gør han det dårlige, er vi nok ikke interesserede i at forlænge)
- Mortensen (har ønske om et sidste udlandseventyr)

Andre spillere udenfor start-11'eren, måske skal videre, men som kan erstattes internt eller ved hjælp af leje-/breddespillere:
- Juelsgaard
- Lund
- Munksgaard
- Olsen (ser ud til ikke at passe ind i det nye system - eller i AGF i det hele taget - og Anderson ser ud til at erstatte ham)
- Links (kommer han til at få meget spilletid i det nye system?)

Så for at sikre, at vi næste sommer ikke står i en lignende situationen, er det imø. vigtigt, at vi ikke lægger alle vores æg i Bundus og Bissecks kurve, ligesom vi gjorde med Grabara og Diks. Og hvis vi gør, så skal det være fordi, vi har en plan om at købe dem fri.
Meget enig. Ift. salgsobjekterne, så er tre af dem (Hausner, Grønbæk og Kahl) i en alder og med en kontraktslængde, at der skal rigtigt mange penge på bordet, hvis vi skal slippe dem.

Men nu skal de lige præstere først og heldigvis kan de vise sig frem internationalt på U-21 landsholdene, da det er ret vigtigt, hvis man skal kunne få rigtigt gode penge for dem. Forhåbentligt er de alle her i to sæsoner endnu og er med til at løfte os (tilbage) op i top 4 og kvalificere os til Europa.

Det her kunne i øvrigt godt ligne en sæson, hvor vi kommer til at gå 110% efter pokalen. Vi kan nemt havne i ingenmandsland i ligaen på grund af vores dårlige start, men efterhånden som truppen bliver spillet sammen, bør vi have et top 4 hold.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back